Carcom Oy  Ateho

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071076 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2655 : 05.02.2020, 16:47:19 »
Onko järjestelmä muuten suomenkielinen? Kannattaa se starttiakku joka tapauksessa testata kunnoltaan. Vaihtohan on helppo tehdä itse tarpeen vaatiessa, joten kulut rajautuu sitten vain akkuun.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2656 : 05.02.2020, 20:51:00 »
Mulla oli hollantisoftat eli webasto toimi vain piuhassa ja ajossa. Autoliike kustansi softan mukisematta ja paikallinen volvohuolto veloitti  heitä 250 € edestä.

Volvolta tilataan autokohtaisesti softat joten tuo piraattihomma voi olla vähän hankalaa. Pahimmassa tapauksessa jos sellaisen löydät ja isket sisään niin jumittuu koko paska kun ei olekaan 100% oikea softa sille tuotantoerälle.
V60 D6 -14

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2657 : 05.02.2020, 21:51:15 »
Mulla oli hollantisoftat eli webasto toimi vain piuhassa ja ajossa. Autoliike kustansi softan mukisematta ja paikallinen volvohuolto veloitti  heitä 250 € edestä.

Volvolta tilataan autokohtaisesti softat joten tuo piraattihomma voi olla vähän hankalaa. Pahimmassa tapauksessa jos sellaisen löydät ja isket sisään niin jumittuu koko paska kun ei olekaan 100% oikea softa sille tuotantoerälle.

Näin se taitaa mennä eli kiltisti merkkiliikkeeseen. Omaan tehtiin tuo päivitys ja hyvin toimii. Aikaa menee noin 15 minuuttia.

Ainoastaan kun auto on ollut yön latauksessa, niin auton valikosta webasto ei mene päälle. Toimii ainoastaan kellon kautta. Jos haluaa laittaa webaston suoraan päälle, niin on ensin irroitettava kaapeli ja laitettava se takaisin kiinni. Sen jälkeen lämmitin lähtee päälle. Mielenkiintoinen "ominaisuus".

Omalla ajettu yli 230 000 km, yksi kompessori vaihdettu, ovien johtosarjat, katossa oleva vastaanotin avaimelle ja jakohihna. Hieno peli ja tänään ajoin noin 560 km kulutuksella 4.3 l/100 km, jolloin lähdettiin täydellä akulla ja ei ladattu matkalla.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2020, 21:53:25 kirjoittanut matalaut »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2658 : 06.02.2020, 00:08:31 »
Näin se taitaa mennä eli kiltisti merkkiliikkeeseen. Omaan tehtiin tuo päivitys ja hyvin toimii. Aikaa menee noin 15 minuuttia.

Ainoastaan kun auto on ollut yön latauksessa, niin auton valikosta webasto ei mene päälle. Toimii ainoastaan kellon kautta. Jos haluaa laittaa webaston suoraan päälle, niin on ensin irroitettava kaapeli ja laitettava se takaisin kiinni. Sen jälkeen lämmitin lähtee päälle. Mielenkiintoinen "ominaisuus".

Omalla ajettu yli 230 000 km, yksi kompessori vaihdettu, ovien johtosarjat, katossa oleva vastaanotin avaimelle ja jakohihna. Hieno peli ja tänään ajoin noin 560 km kulutuksella 4.3 l/100 km, jolloin lähdettiin täydellä akulla ja ei ladattu matkalla.
Millä ajomoodilla ajoit reissun?
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa HEX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2659 : 06.02.2020, 09:44:06 »
Onko järjestelmä muuten suomenkielinen? Kannattaa se starttiakku joka tapauksessa testata kunnoltaan. Vaihtohan on helppo tehdä itse tarpeen vaatiessa, joten kulut rajautuu sitten vain akkuun.

Ainakin suomen kieli on valittuna kielivalikosta ja valikot on suomeksi. Navin juttelut tulee englanniksi valikkojen mukaan suomenkielinen puheopastus ei taida olla mahdollinen. Liekö tuota olemassakaan suomeksi?

Starttiakun mittailivat huollossa ja saivat sille kuntolukemaksi 50%. Ite mittailin perus Flukella 12.4V lepojännitteen. Passiiviset vikakoodit viittasi kuitenkin jännitteen käyneen matalana jossakin vaiheessa.

Mulla oli hollantisoftat eli webasto toimi vain piuhassa ja ajossa. Autoliike kustansi softan mukisematta ja paikallinen volvohuolto veloitti  heitä 250 € edestä.

Volvolta tilataan autokohtaisesti softat joten tuo piraattihomma voi olla vähän hankalaa. Pahimmassa tapauksessa jos sellaisen löydät ja isket sisään niin jumittuu koko paska kun ei olekaan 100% oikea softa sille tuotantoerälle.

Tuota vähän itsekin mietin, että mitä ongelmia saa, jos alkaa satasta-paria säästelemään.

Tilanne nyt kuitenkin se, että ainakin akku vaihdetaan merkkikorjaamolla autoliikkeen piikkiin. Softapäivityksestäkin keskusteltiin ja sekin nyt "tarvittaessa" tehdään, eli merkkikorjaamo aikoi asian selvittää vielä virallisesti. Täytyy nyt tässä vaiheessa päivitellä nuot takuun alaisina hommaina, vaikka tuliski itelle vähän maksettavaa.


Mutta sitten yksi toinen huomio. Ajelin autolla yhden työreissun +200km/suunta. Mennessä laittelin auton naviin kohdeosoitteen. Ajotilana pidin hybridiä. Akkuja ei ollut lähtiessä ladattunua. Suurinpiiretein puolimatkassa menomatkalla auto keksi alkaa latailemaan akkuja, vaikka "save" tila ei ollut päällä (huomasi kulutuksesta ja sitten seurasin akkujen varausta). Sitten jossakin kohtaa mentiin kymmenkunta kilometriä sähköllä automaattisesti. Takaisin tullessa samaa reittiä navi ei ollut päällä, eikä autom. latausta tapahtunut. Jonkun verran toki räpläilin ja testailin eri moodeja.
Onko tuo systeemi siis optimoitu niin fiksusti, että se ottaisi navinkin huomioon? Onko samankaltaisia havaintoja? Itse olin ainakin siinä uskossa, että ajon aikainen lataus tapahtuu vain pyynnöstä save napilla ja tietysti jarruenergian talteenottona.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2660 : 06.02.2020, 10:48:04 »
Ainakin suomen kieli on valittuna kielivalikosta ja valikot on suomeksi. Navin juttelut tulee englanniksi valikkojen mukaan suomenkielinen puheopastus ei taida olla mahdollinen. Liekö tuota olemassakaan suomeksi?

Starttiakun mittailivat huollossa ja saivat sille kuntolukemaksi 50%. Ite mittailin perus Flukella 12.4V lepojännitteen. Passiiviset vikakoodit viittasi kuitenkin jännitteen käyneen matalana jossakin vaiheessa.

Tuota vähän itsekin mietin, että mitä ongelmia saa, jos alkaa satasta-paria säästelemään.

Tilanne nyt kuitenkin se, että ainakin akku vaihdetaan merkkikorjaamolla autoliikkeen piikkiin. Softapäivityksestäkin keskusteltiin ja sekin nyt "tarvittaessa" tehdään, eli merkkikorjaamo aikoi asian selvittää vielä virallisesti. Täytyy nyt tässä vaiheessa päivitellä nuot takuun alaisina hommaina, vaikka tuliski itelle vähän maksettavaa.


Mutta sitten yksi toinen huomio. Ajelin autolla yhden työreissun +200km/suunta. Mennessä laittelin auton naviin kohdeosoitteen. Ajotilana pidin hybridiä. Akkuja ei ollut lähtiessä ladattunua. Suurinpiiretein puolimatkassa menomatkalla auto keksi alkaa latailemaan akkuja, vaikka "save" tila ei ollut päällä (huomasi kulutuksesta ja sitten seurasin akkujen varausta). Sitten jossakin kohtaa mentiin kymmenkunta kilometriä sähköllä automaattisesti. Takaisin tullessa samaa reittiä navi ei ollut päällä, eikä autom. latausta tapahtunut. Jonkun verran toki räpläilin ja testailin eri moodeja.
Onko tuo systeemi siis optimoitu niin fiksusti, että se ottaisi navinkin huomioon? Onko samankaltaisia havaintoja? Itse olin ainakin siinä uskossa, että ajon aikainen lataus tapahtuu vain pyynnöstä save napilla ja tietysti jarruenergian talteenottona.

Toi navin avulla "ajatteleva" hybridi tuli Volvoihin vasta 2019 jossain kohtaa. Ei pitäis latailla, mutta en ole kyllä koittanutkaan. Saattaa tuo suurempi kulutus johtua DPF poltosta, mutta akun latausta en ymmärrä.

Hyvä että saat uuden akunkin, softan myös ja älä maksa mitään noista jos olet liikkeestä hommannut. Liikkeet tekevät kuntotarkastukset ja autot myydään ehjinä ja tarkastettuina joten niissä täytyy kaikki olla kunnossa. Se webaston softa maksaa myös liikkeille saman verran joten eivät sitä mielellään laita jos vaikka asiakas ei huomaisi.. Autokauppa on autokauppaa...

Jos jotain maksat itse niin se on sensuksen päivitys jotta pystyt päivittämään navin jos niin haluat tehdä. Ellei autossa sitten ole uudempi sensus navigation. Uudemman sensuksen tunnistaa maapallonapista joka sijaitsee "MY CAR" napin alla. Jos napissa ei ole maapallon kuvaa vaan se on tyhjä niin tarvitset päivityksen jos sellaista ei ole laitettu.
V60 D6 -14

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2661 : 06.02.2020, 11:13:08 »



Mutta sitten yksi toinen huomio. Ajelin autolla yhden työreissun +200km/suunta. Mennessä laittelin auton naviin kohdeosoitteen. Ajotilana pidin hybridiä. Akkuja ei ollut lähtiessä ladattunua. Suurinpiiretein puolimatkassa menomatkalla auto keksi alkaa latailemaan akkuja, vaikka "save" tila ei ollut päällä (huomasi kulutuksesta ja sitten seurasin akkujen varausta). Sitten jossakin kohtaa mentiin kymmenkunta kilometriä sähköllä automaattisesti. Takaisin tullessa samaa reittiä navi ei ollut päällä, eikä autom. latausta tapahtunut. Jonkun verran toki räpläilin ja testailin eri moodeja.
Onko tuo systeemi siis optimoitu niin fiksusti, että se ottaisi navinkin huomioon? Onko samankaltaisia havaintoja? Itse olin ainakin siinä uskossa, että ajon aikainen lataus tapahtuu vain pyynnöstä save napilla ja tietysti jarruenergian talteenottona.

Auto todennäköisesti suoritti dpf-polton, kuten Pompputiikeri mainitsikin. Silloin akkuja varataan samalla taustalla ja koska varausta kertyi tuona aikana, niin auto ajeli sitten kertyneellä sähköllä.
Oletkos jo lataillut suomenkielisen pdf-ohjekirjan? Sieltä löytyy kaikenlaista informaatiota eri toiminnoista.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2020, 11:17:05 kirjoittanut Uusivolvoilija »

Poissa HEX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2662 : 06.02.2020, 11:30:58 »
Toi navin avulla "ajatteleva" hybridi tuli Volvoihin vasta 2019 jossain kohtaa. Ei pitäis latailla, mutta en ole kyllä koittanutkaan. Saattaa tuo suurempi kulutus johtua DPF poltosta, mutta akun latausta en ymmärrä.

Hyvä että saat uuden akunkin, softan myös ja älä maksa mitään noista jos olet liikkeestä hommannut. Liikkeet tekevät kuntotarkastukset ja autot myydään ehjinä ja tarkastettuina joten niissä täytyy kaikki olla kunnossa. Se webaston softa maksaa myös liikkeille saman verran joten eivät sitä mielellään laita jos vaikka asiakas ei huomaisi.. Autokauppa on autokauppaa...

Jos jotain maksat itse niin se on sensuksen päivitys jotta pystyt päivittämään navin jos niin haluat tehdä. Ellei autossa sitten ole uudempi sensus navigation. Uudemman sensuksen tunnistaa maapallonapista joka sijaitsee "MY CAR" napin alla. Jos napissa ei ole maapallon kuvaa vaan se on tyhjä niin tarvitset päivityksen jos sellaista ei ole laitettu.

Saattoihan se tosiaan DPF:n poltella, mutta selkeästi latasi akun noin puolilleen (samaan tasoon, kuin save:lla) ja sen jälkeen alkoi kuluttamaan akkua.

Kyllä mä luulen, että se softakin menee autoliikkeen piikkiin. Hoidin asian siten, että huoltopäällikkö on suoraan yhteyksissä autoliikkeeseen ja antaa autoalan virallisten asiantuntijoiden väitellä keskenään, jos on jotain väiteltävää/epäselvää. Toisen intressi on säästää, toisen tienata ja minun intressi saada homma kuntoon ilman omia kustannuksia  ;D

Täytyy perehtyä navin versioon ja kysyä senkin päivityksestä. Onko siinä suomenkielinen ääniopastus?

Auto todennäköisesti suoritti dpf-polton, kuten Pompputiikeri mainitsikin. Silloin akkuja varataan samalla taustalla ja koska varausta kertyi tuona aikana, niin auto ajeli sitten kertyneellä sähköllä.
Oletkos jo lataillut suomenkielisen pdf-ohjekirjan? Sieltä löytyy kaikenlaista informaatiota eri toiminnoista.

Hyvä tuokin tietää, että lataa akkuja polton aikana. Vähentää ihmettelyä  :)
Jotain pdf:ää tavailin ihan netin kautta. Täytyypä latailla sekin iltalukemiseksi.


Mutta sen avaisoftan voisi tosiaan laittaa, niin saa sitten webaston päälle. Eihän se tuossa karvalakkiavaimessa kauas kanna, muttei tarvi ainakaan joka kerta pihalle könytä ainakaan tässä kotosalla.



Poissa Teknojelly

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2663 : 06.02.2020, 12:58:33 »
Uusi omistaja täältäkin ilmoittautuu!

Ongelmaa pukkaa näin heti alkuun...
Käynnistyksen jälkeen ruutuun tulee "Hybridijärjestelmän toimintahäiriö. Tarvitsee huollon". Viesti tulee ainostaan jos webasto on ollut päällä ennen lähtöä. Kylmänä lähtiessä ei valittele mistään.
Myyjäliike oli sitä mieltä että 12v/starttiakku pitäisi ladata...

Poissa HEX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2664 : 06.02.2020, 13:25:46 »
Uusi omistaja täältäkin ilmoittautuu!

Ongelmaa pukkaa näin heti alkuun...
Käynnistyksen jälkeen ruutuun tulee "Hybridijärjestelmän toimintahäiriö. Tarvitsee huollon". Viesti tulee ainostaan jos webasto on ollut päällä ennen lähtöä. Kylmänä lähtiessä ei valittele mistään.
Myyjäliike oli sitä mieltä että 12v/starttiakku pitäisi ladata...

Suosiolla merkkiliikkeeseen vikakoodin lukuun vaikka sillä riskillä, että joutuu aluksi itse maksamaan. Kyllä ne sieltä kertoo myyjäliikkeelle, mikä on vikana. Tuore tilanne itselläkin päällä ja itse olen lähinnä sivustaseuraaja..

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2665 : 06.02.2020, 16:54:03 »
Uusi omistaja täältäkin ilmoittautuu!

Ongelmaa pukkaa näin heti alkuun...
Käynnistyksen jälkeen ruutuun tulee "Hybridijärjestelmän toimintahäiriö. Tarvitsee huollon". Viesti tulee ainostaan jos webasto on ollut päällä ennen lähtöä. Kylmänä lähtiessä ei valittele mistään.
Myyjäliike oli sitä mieltä että 12v/starttiakku pitäisi ladata...
Kompura, jos 12v akku olis finaalissa. Ilmoitus olisi, akun varaus matala
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2666 : 06.02.2020, 17:45:27 »
Uusi omistaja täältäkin ilmoittautuu!

Ongelmaa pukkaa näin heti alkuun...
Käynnistyksen jälkeen ruutuun tulee "Hybridijärjestelmän toimintahäiriö. Tarvitsee huollon". Viesti tulee ainostaan jos webasto on ollut päällä ennen lähtöä. Kylmänä lähtiessä ei valittele mistään.
Myyjäliike oli sitä mieltä että 12v/starttiakku pitäisi ladata...
Se vois auttaa, kosteilla säällä voi tulla ilmoituksia, vaikka onkin kunnossa. Itsellä auttoi laturi tuohon. Alkuperäisellä kompuralla mennään edelleen...

Olen huomannut, että jos avaa keskuslukon ja irrottaa pikaisesti latausjohdon, niin tulee tuollainen ilmoitus. Nyt odotan hetken ennenkuin irroitan johdon.

« Viimeksi muokattu: 06.02.2020, 17:52:26 kirjoittanut janhon »

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2667 : 06.02.2020, 19:36:07 »
Millä ajomoodilla ajoit reissun?

1. Ajan kaikki 60 km/h nopeudet joko hybrid/pure -tilalla.
2. Menomatkalla Save-moodilla, jossa ennen alamäkeä vaihdan hybrid-tilaan.
3. Mäet alas joko hybrid- tai save-moodilla.
4. Kun auto alkaa "lataamaan" save-moodilla ajan normaalisti AWD-tilalla akun niin tyhjäksi, että alkaa lataamaan ja siitä loppumatka mennään hybrid-moodilla.
5. Akku kuivaksi pure-moodilla ennen pihaan tuloa.

Nopeus mittarin mukaan 94 km/h eli noin 89 km/h oikeaa nopeutta.

Kuulostaako monivaiheiselta?

Edit: kohta 5 luki alussa virheellisesti save, joka korjattu pure-moodiksi
« Viimeksi muokattu: 08.02.2020, 08:38:45 kirjoittanut matalaut »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2668 : 06.02.2020, 21:10:09 »
Savekin sammuttaa alamäkiin jos akussa tarpeeksi virtaa eli >15km
V60 D6 -14

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2669 : 07.02.2020, 07:38:53 »
Mites AC/Auto käyttö talvella? Enimmäkseen itse ajan pure-moodilla ja siihen kuuluvalla eco ilmastoinnilla.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron