Kulkukoira  Proturbo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071339 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2835 : 01.05.2020, 21:09:29 »
Osaisko kukaan sanoa mikä mättää volvossa kun ei anna mitään vikavaloa eikä muutakaan häiriötä, mutta kun laittaa käyntiin niin diesel lähtee heti peliin kun lähtee liikkeelle ja kun painaa pure-asentoon niin lukee että ”pure ei käytettävissä johtuen hybridijärjestelmän tilapäisestä häiriöstä”. Ainut ero mitä huomaan normaaliin on kun käynnistää auton niin normaalisti kuuluu jonkinlaisia ”naksahduksia”, nyt näitä naksahduksia ei kuulu, myös kun autolla ajaa ja päästää kaasun ylös tai jarruttaa niin vasemmassa näytössä vilkkuu jotain palloja, mutta nyt ei näy niitäkään.

Kyseessä siis vm2014 D6 plug in hybrid

Omassa aikaisemmassa tuo tuli juurikin kevään aikana esiin silloin tällöin. Onkos autoon tehty ohjelmiston muutos pohjoismaihin? Hollannin versiossa webasto ilmeisesti lämmittää vain 15 minuttia ja pohjoismaissa vähän pidempään. Kun autolla ajaa esim. 20 minuuttia ja pysähtyy + sammuttaa moottorin, niin tekeekö edelleen samoin?
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2836 : 01.05.2020, 21:35:10 »
Tässä statistiikkaa mitä sain itse kahden vuoden aikana auton kuluista ja kustannuksista. Kulutukset on korjattu vastaamaan todellisia kilometrejä. Toivotaan, että tästä on jollekkin hyötyä. Hyvä auto ja siksi vaihdoin samankaltaiseen  ::)

Volvo V60 D6 hybrid, Fuelio Raportti la, 25 huhtik. 2020, 19:06
Rekisterikilpi: ABC-123
Ajanjakso: 01-07-2018 – 25-04-2020
Tietueet: Polttoaine: 82, Muut kustannukset: 38

Kokonaiskustannukset yhteensä: 19 058,07 €
 - Diesel: 5 528,48 €
 - Sähkö: 390,00 €
 - Polttoaine: 5 918,48 €
 - Muut kustannukset: 13 139,59 € (Sisältää auton arvon aleneman)

Polttoaineen kokonaismäärä
Diesel: 2583,60 l
Sähkö: 2600 kW

Etäisyys
174794 km - 233893 km, kilometrejä yhteensä: 59099 km

Polttoaineenkulutus
4,37 l/100km
4,4 kW/100km

Keskimääräinen kustannus kilometriä kohden: 0,32 € sisältäen auton arvon aleneman (Ostohinta - Hyvityshinta = Alenema)
« Viimeksi muokattu: 02.05.2020, 07:56:36 kirjoittanut matalaut »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Volutus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2837 : 01.05.2020, 22:06:45 »
Osaisko kukaan sanoa mikä mättää volvossa kun ei anna mitään vikavaloa eikä muutakaan häiriötä, mutta kun laittaa käyntiin niin diesel lähtee heti peliin kun lähtee liikkeelle ja kun painaa pure-asentoon niin lukee että ”pure ei käytettävissä johtuen hybridijärjestelmän tilapäisestä häiriöstä”.
––
Kyseessä siis vm2014 D6 plug in hybrid
Minulla oli saman mallin autossa vuosi sitten sama vika; muita kuvaamiasi oireita ei tosin ollut. Kompuran vaihtoivat ensiksi, ei vaikutusta. Lähti lopulta toimimaan jonkinlaisella ”kalibroinnilla” Tampereen Käyttöautossa.

Poissa Volvomiäs 90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2838 : 01.05.2020, 23:32:35 »
Kiitoksia vastauksista!
Tänään autossa ei ole enään tuota ongelmaa ilmaantunut, mikä lie häiriö ollut sitten. Ohjelmistopäivityksestä en tiedä, mutta webasto ohjelmoitiin syksyllä koska se toimi ainoastaan auton ollessa laturissa.
« Viimeksi muokattu: 01.05.2020, 23:35:14 kirjoittanut Volvomiäs 90 »

Poissa JDFR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2839 : 18.05.2020, 23:16:58 »
Yksi tässäkin kelkassa lisää, käytin suhteellisen vähän aikaa harkintaan joten ostos on jopa ehkä vähän turhankin spontaani mutta se että oliko tässä mitääan järkeä varsinaisesti nähdään varmaan toivon mukaan vasta vuoden - parin päästä, toivottavasti positiivisena kokemuksena. Olin kuitenkin jo miettinyt BMW 320e hankintaa hybridiksi koska 90% ajosta on alle 15km kaupunkiajoa mutta homma kaatui näiden saatavuuteen vaihtoautoina ja ylipäätänsä siihen että mitä lisävarusteita saa tai ei saa tiettyyn hintaskaalaan.

Mukaan tarttui siis Summum -13, 2013-2018 Hollannissa viettänyt yksilö, suomeen tuotu syksyllä 2018. Jakohihna ja tämän kuuluisa ilmastoinnin kompura vaihdettu aivan hiljattain, ilmeisesti vasta ensimmäistä kertaa 203tkm kohdalla.

Auto on nyt kuitenkin toistaiseksi vakuuttanut kaikissa ominaisuuksissaan upeaksi ajettavaksi, sähköllä ajaminen on toki jäänyt vähän vähäiseksi koska autossa ei tullut laturia jota olisin voinut käyttää kotona ja hankin vasta tänään type 2 - type 2 laturin jolla latasin hetken ajan prismassa. Myyjä lupasi hoitaa epäilyttävän suko-kiinalaturin tilalle originaalin joten sitten uskaltaa latailla kotona lämmitystolpasta.

Tämän hetken "isoin" vaiva on kuitenkin rengasmeteli. Kesärenkaina on ACC vanteilla hyväkuntoiset 235/35 R19 Landsailin LS588 UHP:t. Tein ainakin olettamuksen että suurin syypää tuohon meteeliin tähän on tuo vanne ja kiinarengas? Viime kesänä minulla oli vielä Audi A4 Avant 215/55 R16 Continental PremiumContact6:lla ja auto oli todella hiljainen moottoritiellä verrattuna aikasempiin kuluneisiin Michelineihin. Nyt kuitenkin oli pienoinen shokki millaista meteliä nämä renkaat tuottaa Volvon ohjaamoon. Nuo vanteet ensinnäkin on varmaan sellaiset joista olisi parempi palata R17 kokoon? Selailin 25% tämän ketjun viesteistä mutta silmiini ei sattunut rengasmetelistä viestejä. Eli pitäisikö auton sinänsä olla hiljainen 120km/h nopeudessa "oikeanlaisilla" renkailla?
« Viimeksi muokattu: 18.05.2020, 23:20:50 kirjoittanut JDFR »

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2840 : 19.05.2020, 16:28:18 »
Yksi tässäkin kelkassa lisää, käytin suhteellisen vähän aikaa harkintaan joten ostos on jopa ehkä vähän turhankin spontaani mutta se että oliko tässä mitääan järkeä varsinaisesti nähdään varmaan toivon mukaan vasta vuoden - parin päästä, toivottavasti positiivisena kokemuksena. Olin kuitenkin jo miettinyt BMW 320e hankintaa hybridiksi koska 90% ajosta on alle 15km kaupunkiajoa mutta homma kaatui näiden saatavuuteen vaihtoautoina ja ylipäätänsä siihen että mitä lisävarusteita saa tai ei saa tiettyyn hintaskaalaan.

Mukaan tarttui siis Summum -13, 2013-2018 Hollannissa viettänyt yksilö, suomeen tuotu syksyllä 2018. Jakohihna ja tämän kuuluisa ilmastoinnin kompura vaihdettu aivan hiljattain, ilmeisesti vasta ensimmäistä kertaa 203tkm kohdalla.

Auto on nyt kuitenkin toistaiseksi vakuuttanut kaikissa ominaisuuksissaan upeaksi ajettavaksi, sähköllä ajaminen on toki jäänyt vähän vähäiseksi koska autossa ei tullut laturia jota olisin voinut käyttää kotona ja hankin vasta tänään type 2 - type 2 laturin jolla latasin hetken ajan prismassa. Myyjä lupasi hoitaa epäilyttävän suko-kiinalaturin tilalle originaalin joten sitten uskaltaa latailla kotona lämmitystolpasta.

Tämän hetken "isoin" vaiva on kuitenkin rengasmeteli. Kesärenkaina on ACC vanteilla hyväkuntoiset 235/35 R19 Landsailin LS588 UHP:t. Tein ainakin olettamuksen että suurin syypää tuohon meteeliin tähän on tuo vanne ja kiinarengas? Viime kesänä minulla oli vielä Audi A4 Avant 215/55 R16 Continental PremiumContact6:lla ja auto oli todella hiljainen moottoritiellä verrattuna aikasempiin kuluneisiin Michelineihin. Nyt kuitenkin oli pienoinen shokki millaista meteliä nämä renkaat tuottaa Volvon ohjaamoon. Nuo vanteet ensinnäkin on varmaan sellaiset joista olisi parempi palata R17 kokoon? Selailin 25% tämän ketjun viesteistä mutta silmiini ei sattunut rengasmetelistä viestejä. Eli pitäisikö auton sinänsä olla hiljainen 120km/h nopeudessa "oikeanlaisilla" renkailla?

Pitäisi olla. Rengasmeteli on ainut mitä sähköllä ajettaessa kuuluu, mutta nastojen äänet esimerkiksi ei kuulu sisään.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2841 : 19.05.2020, 16:30:17 »
Yksi tässäkin kelkassa lisää, käytin suhteellisen vähän aikaa harkintaan joten ostos on jopa ehkä vähän turhankin spontaani mutta se että oliko tässä mitääan järkeä varsinaisesti nähdään varmaan toivon mukaan vasta vuoden - parin päästä, toivottavasti positiivisena kokemuksena. Olin kuitenkin jo miettinyt BMW 320e hankintaa hybridiksi koska 90% ajosta on alle 15km kaupunkiajoa mutta homma kaatui näiden saatavuuteen vaihtoautoina ja ylipäätänsä siihen että mitä lisävarusteita saa tai ei saa tiettyyn hintaskaalaan.

Mukaan tarttui siis Summum -13, 2013-2018 Hollannissa viettänyt yksilö, suomeen tuotu syksyllä 2018. Jakohihna ja tämän kuuluisa ilmastoinnin kompura vaihdettu aivan hiljattain, ilmeisesti vasta ensimmäistä kertaa 203tkm kohdalla.

Auto on nyt kuitenkin toistaiseksi vakuuttanut kaikissa ominaisuuksissaan upeaksi ajettavaksi, sähköllä ajaminen on toki jäänyt vähän vähäiseksi koska autossa ei tullut laturia jota olisin voinut käyttää kotona ja hankin vasta tänään type 2 - type 2 laturin jolla latasin hetken ajan prismassa. Myyjä lupasi hoitaa epäilyttävän suko-kiinalaturin tilalle originaalin joten sitten uskaltaa latailla kotona lämmitystolpasta.

Tämän hetken "isoin" vaiva on kuitenkin rengasmeteli. Kesärenkaina on ACC vanteilla hyväkuntoiset 235/35 R19 Landsailin LS588 UHP:t. Tein ainakin olettamuksen että suurin syypää tuohon meteeliin tähän on tuo vanne ja kiinarengas? Viime kesänä minulla oli vielä Audi A4 Avant 215/55 R16 Continental PremiumContact6:lla ja auto oli todella hiljainen moottoritiellä verrattuna aikasempiin kuluneisiin Michelineihin. Nyt kuitenkin oli pienoinen shokki millaista meteliä nämä renkaat tuottaa Volvon ohjaamoon. Nuo vanteet ensinnäkin on varmaan sellaiset joista olisi parempi palata R17 kokoon? Selailin 25% tämän ketjun viesteistä mutta silmiini ei sattunut rengasmetelistä viestejä. Eli pitäisikö auton sinänsä olla hiljainen 120km/h nopeudessa "oikeanlaisilla" renkailla?

Aika hiljanen auto on. Eli eiköhän se vika renkaissa ja vannekoossa ole. Itse valitsin sekä kesä että talvirenkaiksi 215/50/R17
V60 D6 -14

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2842 : 19.05.2020, 18:56:02 »
Nyt on myös ainakin eteläsuomessa ihan ennätyskarkeat asfaltit.

Poissa JDFR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2843 : 19.05.2020, 19:48:51 »
Aika hiljanen auto on. Eli eiköhän se vika renkaissa ja vannekoossa ole. Itse valitsin sekä kesä että talvirenkaiksi 215/50/R17

Joo, talvirenkaat on Volvon originaalit 235/45 R17 mutta kesärenkaat vanteineen melko eksoottinen valinta. Renkaiden uusiminen pois kiinalaisista ei olisi ongelma mutta myös vanteiden hankinta samaan syssyyn tekeekin sitten jo kivan laskun kerralla, ehkäpä pitää katsella suosiolla käytettyjä. Keskustelu hki-tre välillä 120km/h nopeudessa ilman musiikkia -> joutuu puhumaan kovaan ääneen = ei hyvä.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2844 : 19.05.2020, 23:30:48 »
Joo, talvirenkaat on Volvon originaalit 235/45 R17 mutta kesärenkaat vanteineen melko eksoottinen valinta. Renkaiden uusiminen pois kiinalaisista ei olisi ongelma mutta myös vanteiden hankinta samaan syssyyn tekeekin sitten jo kivan laskun kerralla, ehkäpä pitää katsella suosiolla käytettyjä. Keskustelu hki-tre välillä 120km/h nopeudessa ilman musiikkia -> joutuu puhumaan kovaan ääneen = ei hyvä.

1arenkaat.fi ostin itse kesäsarjani. Volvon replicat vanteiks ja Sailun atrezzo ZSR renkaat. Tasapainotettuna 640 € jota pidin aika halpana kun käytetyt maksaa saman verran ja aika lailla kaikissa käytetyissä on kolhuja.

Haluishan sitä aina suosia suomalaista mutta kun kysy samalle setille suomiliikkeestä hinnan niin se olikin 950 - 1050 €...
V60 D6 -14

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2845 : 20.05.2020, 06:15:40 »
LS588 renkaat minullakin on alla, kun Japan Racing vanteille niitä erityisesti suositeltiin. Koko on tosin 245/40/18. Rengasmelu on ajoittain häiritsevää mutta kollegat tai kaverit sanovat aina että onpas hiljainen myös siinä motarivauhdissa.

Poissa JDFR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2846 : 20.05.2020, 13:38:50 »
Noniin, huolettomia kilometrejä ei ehtinyt kertyä edes viittäsataa. Kävin hakemassa lounasta ja pysähdyin liikennevaloihin, valoista lähtiessä kaasua painaessa diesel yritti käyntiin ja mitään ei tapahtunut ja tuli ilmoitus että hybridijärjestelmässä häiriö. Koitin startata vielä uudestaan mutta ei mitään. Sitten vaan työntämällä huoltamon pihaan ja hinuri paikalle. Ja reklamaatiolomake auki liikkeeseen. Jättää kyllä vähän nyt tämä kokemus sen verta sanottamaksi että ei edes vituta, ainakaan vielä.

Update:
Alustava arvio merkkiliiikestä oli että apulaitehihna pursinut poikki. No, tälle minä en ole voinut mitään ja autossa ollut virhe jo kuplimassa myyntihetkellä mutta kyllä tämä säädön määrä nyt taas ylittää itsensä ihan omalle tasolleen.
« Viimeksi muokattu: 23.05.2020, 22:41:28 kirjoittanut JDFR »

Poissa Volvomiäs 90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2847 : 20.05.2020, 21:35:07 »
Mulle kävi samanlailla. Ei kereenny ku muutaman päivän oleen oston jälkeen ja laturinremmi niinku puukolla vedetty poikki. Mulla vaan auto kyllä starttasi normaalisti dieselin heti kun käynnisti, mutta sähkö ei toiminut ja latausvalo paloi.

Poissa JDFR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2848 : 21.05.2020, 09:51:39 »
Mulle kävi samanlailla. Ei kereenny ku muutaman päivän oleen oston jälkeen ja laturinremmi niinku puukolla vedetty poikki. Mulla vaan auto kyllä starttasi normaalisti dieselin heti kun käynnisti, mutta sähkö ei toiminut ja latausvalo paloi.

No se on hyvä jos se meni siististi katki, mulle sanottiin että se on riekailoitunut ja että on riski että jakohihnan mukaan on menny silppuutumisessa palasia. Ja kaikki hihnat on 2kk vanhoja. :(

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2849 : 21.05.2020, 14:31:27 »
Näissä on paljon vikoja. Jos vähävikasta autoa hait niin väärä ostos. Muuten on oikeen kiva menopeli :P

Itteä ehkä enempi häirittee näiden vikojen hinnat jotka tuntuvat olevan aika korkeita.
V60 D6 -14

 

Proturbo  Autodiagnoosi