Samppasport  Futurez

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071238 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JDFR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2880 : 26.05.2020, 09:03:24 »
Onko täällä kenelläkään '13/14 mallia joka olisi ollut omistuksessa yli 2-3 vuotta ilman normaalihuollosta poikkeavia isoja ongelmia? :) Vai onko nämä niitä käyttäjiä jotka ei ikinä eksy foorumeille? Näkeekö Trafilta että paljon näitä kyseisiä malleja on rekisteröity suomeen?

Edit: ARonkko taitaa olla kirjottelijoista onnekkain?
« Viimeksi muokattu: 27.05.2020, 10:18:06 kirjoittanut JDFR »

Paikalla hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2881 : 26.05.2020, 09:47:06 »
Jep kaikilla noilla "premium" merkeillähän on todella paljon pidempi takuu... Kuten BMW, Audi, Mersu ja Lexus? Eikun samaha niilläkin on...  :D
Jep jep, "premium" merkit ovat rahamiesten autoja. Rahaa palaa paljon auton ostamiseen ja korjaamiseen.

Sitten on niitä tavallisten merkkejä, joissa takuu on 5-7 vuotta ja hankintahinta puolet premiumista.
Huoltaminen on näissäkin osattu nykyisellään hinnoitella melko premiumiksi. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2882 : 26.05.2020, 11:18:07 »
Jep jep, "premium" merkit ovat rahamiesten autoja. Rahaa palaa paljon auton ostamiseen ja korjaamiseen.

Sitten on niitä tavallisten merkkejä, joissa takuu on 5-7 vuotta ja hankintahinta puolet premiumista.
Huoltaminen on näissäkin osattu nykyisellään hinnoitella melko premiumiksi.

Tätä minäkin olen joskus miettinyt. Kallis auto, jonka arvo putoaa kahden pienen perusauton hinnan ja huollot on kyllä hinnoiteltu loistavasti. Jos siitä ei jää katetta, niin ihmettelen. 
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2883 : 26.05.2020, 11:41:04 »
Jep jep, "premium" merkit ovat rahamiesten autoja. Rahaa palaa paljon auton ostamiseen ja korjaamiseen.

Sitten on niitä tavallisten merkkejä, joissa takuu on 5-7 vuotta ja hankintahinta puolet premiumista.
Huoltaminen on näissäkin osattu nykyisellään hinnoitella melko premiumiksi.

Tämäpä juuri, varsinkin kuin laki sanoo hybridi/sähköautot pitää korjata (ei huoltaa) valmistajan ohjeilla/välineillä. Kaikki muu on kiellettyä, siitä saa hyvän katteen.

Onneksi voi käyttää noita normi autoja muualla huolloissa (korjatahan niitä ei tartte tähän tahtiin) ja takuu säilyy (todistetusti). Ja esim. Toyotan huoltohinnat, vaikkakin heillä 2v takuu, okei hybriditakuu 10v(?) on tosi inhimilliset merkkiliikkeessäkin.
Mersulla taas ihan järjettömät hinnat, niissä ei oikeasti mitään järkeä. :D

Mutta haluaako mukavan premium patteri volvon, vai jonkun hybridi toitsun tjsp. Jossain vaiheessa pitää tehdä valinta, haluaako ajaa vai korjata?  :2funny:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa JDFR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2884 : 26.05.2020, 13:24:22 »
Tämäpä juuri, varsinkin kuin laki sanoo hybridi/sähköautot pitää korjata (ei huoltaa) valmistajan ohjeilla/välineillä. Kaikki muu on kiellettyä, siitä saa hyvän katteen.

Onneksi voi käyttää noita normi autoja muualla huolloissa (korjatahan niitä ei tartte tähän tahtiin) ja takuu säilyy (todistetusti). Ja esim. Toyotan huoltohinnat, vaikkakin heillä 2v takuu, okei hybriditakuu 10v(?) on tosi inhimilliset merkkiliikkeessäkin.
Mersulla taas ihan järjettömät hinnat, niissä ei oikeasti mitään järkeä. :D

Mutta haluaako mukavan premium patteri volvon, vai jonkun hybridi toitsun tjsp. Jossain vaiheessa pitää tehdä valinta, haluaako ajaa vai korjata?  :2funny:

No niin. Järkevä valinta olisi ostaa Toyota prius mutta minä en taas halua sellaisessa istua, siksi päädyin tähän kyseiseen Volvo-malliin. En ollut mikään erityisen suuri Volvojen ystäväkään aikaisemmin mutta nämä uudet sukupolvet on kyllä saanut pään kääntymään.

Ensimmäinen sukupolvi valintana juurikin tuon järisyttävän arvon laskemisen johdosta mutta en tiedä olisiko sitten kuitenkin parempi laittaa enemmän tiskiin uudemman sukupolven puolesta jossa vielä kaikenlaista alkuperäistä takuuta jäljellä. Lähes mahdotonta arvioida etukäteen kummassa sitten tekee paremman diilin autoilukokemuksen osalta jossa kokenee saaneensa "järkevää vastetta kulutetulle rahalle; sis. ajonautintoa")
« Viimeksi muokattu: 26.05.2020, 13:42:54 kirjoittanut JDFR »

Poissa V60D6Polestar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2885 : 26.05.2020, 13:51:21 »
No niin. Järkevä valinta olisi ostaa Toyota prius mutta minä en taas halua sellaisessa istua, siksi päädyin tähän kyseiseen Volvo-malliin. En ollut mikään erityisen suuri Volvojen ystäväkään aikaisemmin mutta nämä uudet sukupolvet on kyllä saanut pään kääntymään.

Ensimmäinen sukupolvi valintana juurikin tuon järisyttävän arvon laskemisen johdosta mutta en tiedä olisiko sitten kuitenkin parempi laittaa enemmän tiskiin uudemman sukupolven puolesta jossa vielä kaikenlaista alkuperäistä takuuta jäljellä. Lähes mahdotonta arvioida etukäteen kummassa sitten tekee paremman diilin autoilukokemuksen osalta jossa kokenee saaneensa "järkevää vastetta kulutetulle rahalle; sis. ajonautintoa")

Osimoilleen näin, enkä tiedä vielä(kään) yhtään automerkkiä, tai mallia, joissa ei olisi vikoja. Toiset vikaantuu nopeammin, ja toiset hitaammin. Ajo-ominaisuudet, teho, ulkonäkö, merkki jne. kaikki vaikuttavat valintoihin.
Itse lueskelin foorumeita tiheällä kammalla ennen hankintaa, ja otin tietoisen riskin, mutta varustelutasoon nähden, minun mielestäni ei pitäisi kitistä, koska näissä on tultu valmistajan ja myyjäliikkeiden osalta aika hyvin vastaan...

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2886 : 27.05.2020, 18:34:20 »
No niin. Järkevä valinta olisi ostaa Toyota prius mutta minä en taas halua sellaisessa istua, siksi päädyin tähän kyseiseen Volvo-malliin. En ollut mikään erityisen suuri Volvojen ystäväkään aikaisemmin mutta nämä uudet sukupolvet on kyllä saanut pään kääntymään.

Ensimmäinen sukupolvi valintana juurikin tuon järisyttävän arvon laskemisen johdosta mutta en tiedä olisiko sitten kuitenkin parempi laittaa enemmän tiskiin uudemman sukupolven puolesta jossa vielä kaikenlaista alkuperäistä takuuta jäljellä. Lähes mahdotonta arvioida etukäteen kummassa sitten tekee paremman diilin autoilukokemuksen osalta jossa kokenee saaneensa "järkevää vastetta kulutetulle rahalle; sis. ajonautintoa")

Kyllä tämä Volvon hybridi antaa rahalle vastinetta eri tavoilla Priukseen verrattuna. Nämä viat ovat vaan melko yleisiä joista toki yleisimmän kustannuksissa onneksi Volvo on mukana vaikkakin vain tapauskohtaisesti. Alla listaus sähköpuolen osista joiden mennessä ei kannata yllättyä liikaa. Laitan ne vielä mielestäni yleisyysjärjestykseen. Vikavapaata autoa ei ole olemassa, mutta tämä ei ole vähävikaisimmasta päästä ja olisihan se outoa jos Volvon ensimmäinen hybridi olisi ollut virheetön.

- Kompura
- Apulaitehihna (Yleensä pelkkä kiristyksen tarve)
- ISG
- OBC
- Regeneroivat jarrut

Muita tyyppivikoja on ainakin keylessin ovijohdotukset. Tämä D5 apulaitehihnan rikkoontumisen aiheuttama vaara jakohihnalle oli itselle uusi tuttavuus, mutta ilmeisesti sitten sekin.

Ja tämän auton konerikkoa vastaava rikko on sitten hybridiakun hajoaminen, mutta eiköhän koko akun vaihtaminen tai kennojen vaihto ole tulevaisuudessa huomattavasti edullisempaa kuin mitä se tällä hetkellä on. Näitä rupeaa viiden vuoden sisällä väkisinkin menemään yksi toisensa jälkeen, kun ne yksinkertaisesti tulevat tiensä päähän.
V60 D6 -14

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2887 : 27.05.2020, 22:07:44 »
Meneekö tässä autossa polttoaineen kulutuksesta saatu säästö huoltoihin ? Ja mikä on vuositasolla dieselin säästö?

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2888 : 28.05.2020, 02:02:51 »
Meneekö tässä autossa polttoaineen kulutuksesta saatu säästö huoltoihin ? Ja mikä on vuositasolla dieselin säästö?

Vaikea kysymys ilman toimivaa kristallipalloa. Voi mennä enemmänkin tai sitten ei mitään.

Oikealla ajoprofiililla polttoainekustannuksissa säästää huomattavasti.
V60 D6 -14

Poissa JDFR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2889 : 28.05.2020, 08:08:34 »
Tämä D5 apulaitehihnan rikkoontumisen aiheuttama vaara jakohihnalle oli itselle uusi tuttavuus, mutta ilmeisesti sitten sekin.

Nojoo mutta tämä onkin sitten kaikissa vastaavissa malleissa potentiaalinen riski, jokseenkin se on tässä suurempi koska hihnan kireydellä ja kunnolla on erittäin suuri merkitys joka korostuu tuosta polttomoottorin käynnistämisestä hihnan avulla.

Poissa HEX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2890 : 28.05.2020, 12:00:26 »
Minkälaisilla kokemuksilla ja hinnoilla olette vaihdattaneet jakopään hihnaa? Minulle paikallinen merkkiliike tarjosi hommaa n.1200€:lla. Ilmeisesti tuohon hintaan kuului myös uusi vesipumppu.

Mitä muuta tuossa kohtaa kannattaisi ottaa huomioon? Huoltoukon mukaan generaattori täytyy käyttää irti (-> akuston jännitteen purkaminen) yms. Vois tietenkin kysyä, alkaako Volvo vaihtamaan ennakoivasti kompuraa. Yhdellä tutulla olivat vaihtaneet kompuran ilman kustannuksia hajonneen generaattorin vaihdon yhteydessä, ilman että oli edes asiaa erikseen kysellyt.

Poissa V60D6Polestar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2891 : 28.05.2020, 13:29:29 »
Minkälaisilla kokemuksilla ja hinnoilla olette vaihdattaneet jakopään hihnaa? Minulle paikallinen merkkiliike tarjosi hommaa n.1200€:lla. Ilmeisesti tuohon hintaan kuului myös uusi vesipumppu.

Mitä muuta tuossa kohtaa kannattaisi ottaa huomioon? Huoltoukon mukaan generaattori täytyy käyttää irti (-> akuston jännitteen purkaminen) yms. Vois tietenkin kysyä, alkaako Volvo vaihtamaan ennakoivasti kompuraa. Yhdellä tutulla olivat vaihtaneet kompuran ilman kustannuksia hajonneen generaattorin vaihdon yhteydessä, ilman että oli edes asiaa erikseen kysellyt.

Itse vaihdatin pari kk sitten jakopään- ja apulaitehihnan kilkkeineen. Olikohan vajaa tonnin kustannus.


Poissa V60D6Polestar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2892 : 28.05.2020, 13:31:26 »
Itse vaihdatin pari kk sitten jakopään- ja apulaitehihnan kilkkeineen. Olikohan vajaa tonnin kustannus.




Kuulostaa ylihintaselta kyllä toi 1200€  :idiot2:

Poissa HEX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2893 : 28.05.2020, 14:38:39 »
Kuulostaa ylihintaselta kyllä toi 1200€  :idiot2:

No niinhän tuo alkaa kuullostamaan. Huoltoaika varattuna, mutta remminvaihdosta ei ole puhunu muut, kuin huoltopäällikkö, kun huoltohistoriasta ei varmasti voi sanoa, onko vaihdettu. Jos vaihdattais vain öljyt ja suodattimen, että saa leiman vihkoon ja muut filttetit/suodattimet omassa tallissa (niinku ennenvanhaan tuli aina tehtyä).

Tuolla remminvaihtohinnalla käypi vaikka vähän kauempanakin huollattamassa, asustelee hotellissa yms. niinku loman kannalta  :P

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2894 : 28.05.2020, 14:43:15 »
Tämäpä juuri, varsinkin kuin laki sanoo hybridi/sähköautot pitää korjata (ei huoltaa) valmistajan ohjeilla/välineillä. Kaikki muu on kiellettyä, siitä saa hyvän katteen.

Onneksi voi käyttää noita normi autoja muualla huolloissa (korjatahan niitä ei tartte tähän tahtiin) ja takuu säilyy (todistetusti). Ja esim. Toyotan huoltohinnat, vaikkakin heillä 2v takuu, okei hybriditakuu 10v(?) on tosi inhimilliset merkkiliikkeessäkin.
Mersulla taas ihan järjettömät hinnat, niissä ei oikeasti mitään järkeä. :D

Mutta haluaako mukavan premium patteri volvon, vai jonkun hybridi toitsun tjsp. Jossain vaiheessa pitää tehdä valinta, haluaako ajaa vai korjata?  :2funny:

Tuskin laki kieltää sähkö-alan pätevyyksillä korjata autoa. Eri asia on tietysti se, että mistä löytyy autonkorjaaja, jolla pätevyydet on.

Toyotan huoltohinnat ovat maltillisia, mutta melko usein määräaikaishuolto tulee eteen. Toyotaan taas ei juuri muuta tarvitse tehdä, näin 15 vuoden kokemuksella. Meillä on Toyota, että sillä voi hakea muihin autoihin varaosia.

Pelkään sitä hetkeä, kun mukava premium patteri Volvo jää tien varteen ja sataa vettä ja joudun soittamaan vaimon hakemaan Toytotalla...
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

 

KL-varaosat  Race.fi