0
Punainenhypridi, Juh44 ja 13 Vierasta katselee tätä aihetta.
Autossa ei ole hihnan pyörittämää 12v laturia vaan 12v puoli saa virtansa korkeajännitepuolelta = jos korkeajännitepuoli ei toimi niin akkukaan ei lataudu..
Nii mullahan kesti eka kompura muistaakseni vajaa 2vk no uudestaan vaihtoon ja toinen kesti 4pv, sit kesti vajaa viikon seuraava ja nyt on viimeinen kesti vajaa 4kk.Heti kun lämpimät kelit alkaa nii nää romut antautuu.
Ei tule toimimaankaan ennen kuin joku tekee sen vaihdon tuolla uudella tavalla.
Onkos muut nyt käyneet jo diagnoosissa ja onko muuttunut suomen volvon ohjeistus kompuran kanssa?Mulla ylihuomenna aika varattu.
(Kuva poistettu lainauksesta.)Tää on kyl yks ISO VITSI
Aika erikoista. Mulla ei siis ole tullut enää tuota ilmoitusta sitten kompuran vaihdon, kerkesin latailla 2017 lopussa vielä ihan mukavasti autoa, mutta sen jälkeen on ollut melko satunnaista. Viimeisen vuoden aikana olen ladannut autoa tasan 5 kertaa. Auton lataamisen vähyydellä nähtävästi on huomattava vaikutus kompuran kestävyyteen?
Jos et aja sähköllä niin auto ei joudu niin rajusti jäähdyttämään akustoa -> kompura ei ole niin kovilla. Kompura käy myös ladatessa kesällä joten siitäkin tulee lisäpainetta ko. rakkineelle.
Ajan sähköllä päivittäin 5-10 km, lataus tapahtuu Savella. Kaikki ajanee melko eri tavalla, mutta minun hyötysuhde sähköstä on aika pieni. Syksyllä pääsisin testailemaan latausta kun talo valmistuu, mutta ehkä jatkan samaa rataa niin ei tarvii katsella kompuraleikkejä meidänkin pihassa.