Autoracing  KL-varaosat

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071549 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JDFR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2970 : 22.06.2020, 19:06:40 »
Jos sille omalle rahalle saa paremman tuoton kuin mitä laina maksaa, niin onhan se "kalliimpaa" laittaa se autoon kuin lainaraha.

Tosin, tämä tuntuu olevan asia, jota aika suuri osa porukasta ei ymmärrä. Useimmat ajattelee, että jos on rahaa, niin se "kuuluukin" käyttää johonkin, ja sitten kun se on loppu, ja joudutaan lainaamaan, sitten se raha vasta maksaa jotain.

Otetaan kuvitteellinen tilanne, jossa olet ostamassa vaikka 50K hintaista autoa (Volvoa, kun kerran volvofoorumilla ollaan). Sinulla on tasan 50K sijoituksissa, ja tällä hetkellä ne tuottavat 2% p.a. varmaa tuottoa. Voit joko
- realisoida sijoituksen ja ostaa auton
- pitää sijoituksesi ja lainata 50K 1% korolla

Kumman valitset ja miksi?

No nyt asia aukeni, mutta siltikin - (vieden keskustelua edes vähän otsikkoa kohti) isommassa lainasummassa ja maksuajassa on käytettyjen hybridien kanssa paljon enemmän tuntematonta riskiä kuin jossain perinteisessä mallissa.

Siinä vaiheessa kun velkaa on enemmän kuin arvoa ja laukeaa akut, jotka pitäisi korjata omaan piikkiin niin ollaan melko mielenkiintoisessa tilanteessa finassien kanssa.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2971 : 22.06.2020, 20:42:38 »
Bilialle aika torstaina. Varmuudeksi luetutin vikakoodit. Olihan siellä niitä:
Aktiiviset:
PDM-B110915 - Passenger Door Central Locking Motor. General Electrical Failures. Circuit Short To Battery Or Open
ACCM-B102D92 - High voltage current sensor, Component failures, Performance or incorrect operation
CEM-B110977 - Passenger Door Central Locking Motor. Mechanical Failures
PDM-B12B615 - Front Lock Motor Common Circuit. General Electrical Failures. Circuit short to battery or open

Ei aktiiviset:
CCM-B1A6909 - Humidity Sensor. General Electrical Failures. Component Failures
SRS-B11A081 - Left Side Restraints Pressure Sensor. Bus Signal/Message Failures. Invalid Serial Data Received
SRS-B11A092 - Left Side Restraints Pressure Sensor. Component Failures. Performance Or Incorrect Operation

PAC-B12BD31 - Rear Camera. FM (Frequency Modulated)/PWM (Pulse Width Modulated) Failures. No Signal
BECM-C105700 - Hybrid/EV Battery Voltage System Isolation Fault Level 1. General Failure Information


Näistä punaisten uskoisin liittyvän ilmastoinnin kompuraan, siniset tuohon Airbag -herjailuun, vihreät apukuskin oven lukituksen temppuiluun, oranssi peruutuskameraan ja musta lienee ilmanlaadun tarkkailuun.

Tuo peruutuskamera ei tunnu kestävän lämpenemistä, kuumalla ilmalla kuva värisee ja pari kertaa jättänyt kuvan kokonaan näyttämättä. Siitä tuo herjakin lienee peräisin.

Oven kanssa vaihtoehdot on oven johtosarja, moottori tai ohjainboksi. Kaikki kolme vaihtoehtoa oikein edukkaita...

SRS -herjoista pääsee vaihtamalla kuskin puolella olevan anturin. Sekin vaatimattomat pari sataa.

Ilmanlaatu anturi onkin helpoin/halvin vaihtaa, nämä näyttävät olevan kestoltaan aika lyhyt ikäisiä

Kompura onkin sitten jo ihan oma lukunsa. Siitä ei tarvinne edes mainita enempiä.

V60 D6:n kanssa sana "laatu" ei sovi samaan lauseeseen, ainakaan tämän yksilön kanssa. Sen minkä kulutuksessa säästää, sen huolloissa menettää.

V60 T8 -19

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2972 : 22.06.2020, 22:43:00 »
No nyt asia aukeni, mutta siltikin - (vieden keskustelua edes vähän otsikkoa kohti) isommassa lainasummassa ja maksuajassa on käytettyjen hybridien kanssa paljon enemmän tuntematonta riskiä kuin jossain perinteisessä mallissa.

Siinä vaiheessa kun velkaa on enemmän kuin arvoa ja laukeaa akut, jotka pitäisi korjata omaan piikkiin niin ollaan melko mielenkiintoisessa tilanteessa finassien kanssa.

Ei oikeastaan voi tällä hetkellä sanoa noinkaan. Tulevaisuutta on vaikea ennustaa ja jossain kohtaa valtio alkaa varmasti rajummin rankaisemaan verotuksen kautta pelkällä polttomoottorilla toimivia autoja päästääkseen niistä nopeammin eroon joten mistä sitä tietää vaikka isompi riski onkin niissä. Tämä on jo alkanut nousevan polttoaineverotuksen kautta jota tullaan hilaamaan ylöspäin aina kun edellisestä korotuksesta on pahin mylläkkä laskenut, mutta myös päästöihin sidottu vero on jo käytössä jota on sitten helppo sorvata vähän jyrkemmäksi. Samaa mieltä olen siitä että hybridienkin tulevaisuuden hintaa on todella vaikea arvioida.

Tuo akkujen uusiminen nostaa väkisinkin auton arvoa rajusti ja jos ei nosta niin sittenhän sitä voi ajaa itse. Akkujen hintataso menee koko ajan alaspäin, mutta on edelleen todella arvokas ja tulee aina pysymään arvokkaana. Tämän D6 mallin piina on kompuraongelmat. Muitakin vikamahdollisuuksia on, mutta se on räikein. Jos ne nyt tosiaan tähän on keksineet oikeat työtavat ja aineet mitä en henkilökohtaisesti uskalla vielä uskoa niin se isoin kompastuskivi on alta pois. Sen jälkeen auto on vikojen puolesta niin kuin kaikki muutkin eli voi mennä sitä tai tätä, mutta ei välttämättä saatika ainakaan jatkuvasti. Kaikissa autoissa on vikoja.

Oma villi unelma tässä on se, että jossain ajateltaisiin oikeasti kestävää kehitystä ja nämä nyt pikkuhiljaa käyttöön saapuvat uudenlaiset akkutekniikat jotka tuplaavat tehomäärän per kilo ja ovat myös hieman edullisempia valmistaa, saataisiin valjastettua myös jo käytössä oleviin patteriautoihin. Koska automaailman (niin kuin kaiken muunkin) pitää tahkota maksimimäärä tuohta omistajille ja johtajille niin tätä ei kuitenkaan tule tapahtumaan, mutta aina saa unelmoida. Olishan se nastaa kalliin akunvaihdon yhteydessä tuplata potentiaalinen sähköajo sataan kilometriin täydellä akulla auton painon pysyessä samana. Toisena vaihtoehtona olisi pitää tehomäärä samana, mutta akku olisi huomattavasti edullisempi ja kevyempi, jota kautta voisi saada muutaman kilometrin myös pituutta lisää, mutta myös taloudellisempaa ajoa polttomoottorilla.
V60 D6 -14

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2973 : 23.06.2020, 00:49:15 »
Menikö kattoluukusta sähköt vai tiivisteet?
Jäi vaan jumiin keskenkaiken, mut se on nyt korjattu.
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa V60D6Polestar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2974 : 23.06.2020, 09:53:08 »
Ei oikeastaan voi tällä hetkellä sanoa noinkaan. Tulevaisuutta on vaikea ennustaa ja jossain kohtaa valtio alkaa varmasti rajummin rankaisemaan verotuksen kautta pelkällä polttomoottorilla toimivia autoja päästääkseen niistä nopeammin eroon joten mistä sitä tietää vaikka isompi riski onkin niissä. Tämä on jo alkanut nousevan polttoaineverotuksen kautta jota tullaan hilaamaan ylöspäin aina kun edellisestä korotuksesta on pahin mylläkkä laskenut, mutta myös päästöihin sidottu vero on jo käytössä jota on sitten helppo sorvata vähän jyrkemmäksi. Samaa mieltä olen siitä että hybridienkin tulevaisuuden hintaa on todella vaikea arvioida.

Tuo akkujen uusiminen nostaa väkisinkin auton arvoa rajusti ja jos ei nosta niin sittenhän sitä voi ajaa itse. Akkujen hintataso menee koko ajan alaspäin, mutta on edelleen todella arvokas ja tulee aina pysymään arvokkaana. Tämän D6 mallin piina on kompuraongelmat. Muitakin vikamahdollisuuksia on, mutta se on räikein. Jos ne nyt tosiaan tähän on keksineet oikeat työtavat ja aineet mitä en henkilökohtaisesti uskalla vielä uskoa niin se isoin kompastuskivi on alta pois. Sen jälkeen auto on vikojen puolesta niin kuin kaikki muutkin eli voi mennä sitä tai tätä, mutta ei välttämättä saatika ainakaan jatkuvasti. Kaikissa autoissa on vikoja.

Oma villi unelma tässä on se, että jossain ajateltaisiin oikeasti kestävää kehitystä ja nämä nyt pikkuhiljaa käyttöön saapuvat uudenlaiset akkutekniikat jotka tuplaavat tehomäärän per kilo ja ovat myös hieman edullisempia valmistaa, saataisiin valjastettua myös jo käytössä oleviin patteriautoihin. Koska automaailman (niin kuin kaiken muunkin) pitää tahkota maksimimäärä tuohta omistajille ja johtajille niin tätä ei kuitenkaan tule tapahtumaan, mutta aina saa unelmoida. Olishan se nastaa kalliin akunvaihdon yhteydessä tuplata potentiaalinen sähköajo sataan kilometriin täydellä akulla auton painon pysyessä samana. Toisena vaihtoehtona olisi pitää tehomäärä samana, mutta akku olisi huomattavasti edullisempi ja kevyempi, jota kautta voisi saada muutaman kilometrin myös pituutta lisää, mutta myös taloudellisempaa ajoa polttomoottorilla.

Juuri näin, ja uskon, että kunhan autojen akkuvalmistajien monopoli jossain vaiheessa murenee yleistymisen myötä, saadaan edullisia ja teho-painosuhteeltaan parempia vaihtoakkuja.

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2975 : 24.06.2020, 11:15:23 »
Nämä vaihtokompurat onkin mukavasti ajastettuja aikapommeja jos kolmella käyttäjällä menee parin päivän sisällä ;D

Viis juurisyystä, näin korjataan häiriö kunnes se toistuu taas.
Ja parastahan että tähän on jo tunnettu korjaus olemassa.

Jep!
Täällä yksi, viikko sitten ensimmäinen ilmoitus! Tähän vaihdettu 2/2019 ja 30tkm sitten edellinen kutsuvaihtona. Odottelen puhelua huolosta, että miten edetään.

Onko hyviä argumenttejä joita kannattaa käyttää huollon kanssa, että homma tulisi tehtyä tällä "uudella" tavalla varmasti? Ilmeisesti siis tehdään jokin typpihuuhtelu järjestelmään, että varmistutaan veden poistumisesta järjestelmässä?

V60 Hybrid, vm. 2014

Poissa V60D6Polestar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2976 : 24.06.2020, 11:27:29 »
Jep!
Täällä yksi, viikko sitten ensimmäinen ilmoitus! Tähän vaihdettu 2/2019 ja 30tkm sitten edellinen kutsuvaihtona. Odottelen puhelua huolosta, että miten edetään.

Onko hyviä argumenttejä joita kannattaa käyttää huollon kanssa, että homma tulisi tehtyä tällä "uudella" tavalla varmasti? Ilmeisesti siis tehdään jokin typpihuuhtelu järjestelmään, että varmistutaan veden poistumisesta järjestelmässä?

Kelaat parikymmentä sivua tasksepäin, ja alat käymään ketjua läpi...  ;)

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2977 : 24.06.2020, 12:00:31 »
Kelaat parikymmentä sivua tasksepäin, ja alat käymään ketjua läpi...  ;)

Näin se varmaan täytyynee tehdä. Aikoinaan olinkin hyvin perillä ehkä jonnekkin sivulle 100, ennen auton hankintaa seurasin muutaman kuukauden aika tiiviisti. Nyt ei ole lähes puoleentoistavuoteen ollut ongelmia, niin on jäänyt ketjua lukematta näköjään toinen mokoma 100-sivua.

Eniten tässä olen pohtinut, että mahtaako tuolla uskaltaa juuri nyt ajella lainkaan, varsinkin kun kelitkin on mitä on? Eilen sillä tuli varmaan vedettyä pisin siivu ikinä pelkällä sähköllä, koska ilmastoiti ei syönyt akusta virtaa :D Ei ehkä kaikkein viisainta, mutta miten tuolla sitten pitäisi ajaa pelkällä diselillä? Savella kun ladataan kuitenkin ja AWD:lla kait myös?

V60 Hybrid, vm. 2014

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2978 : 24.06.2020, 13:54:38 »
Eniten tässä olen pohtinut, että mahtaako tuolla uskaltaa juuri nyt ajella lainkaan, varsinkin kun kelitkin on mitä on? Eilen sillä tuli varmaan vedettyä pisin siivu ikinä pelkällä sähköllä, koska ilmastoiti ei syönyt akusta virtaa :D Ei ehkä kaikkein viisainta, mutta miten tuolla sitten pitäisi ajaa pelkällä diselillä? Savella kun ladataan kuitenkin ja AWD:lla kait myös?
Sama huomattu, sähköä riittää huomattavasti enemmän nyt kun ennen. Ymmärtääkseni tuon ilmastoinnin pitäisi jäähdyttää latauksen aikana, mutta ihan varmaksi en sano.

Molemmat yllä olevat lataavat, samoin Power -tila. Olen ajellut ihan normaalisti, kabiinissa tarkenee todella hyvin. Onneksi ei ole mustia nahkajakkaroita, tosin ei noita valkoisia voi kylmiksi haukkua.

Huomenna selviää miten kompuran kanssa käy, perjantaina pitäisi olla nuo anturiviat hoidettu.
V60 T8 -19

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2979 : 24.06.2020, 14:13:22 »
Jos kompura rikki, niin ei taida ladata ollenkaan. (Suojatila joka estää akun ylikuumemisen).

Poissa V60D6Polestar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2980 : 24.06.2020, 14:28:24 »
Sama huomattu, sähköä riittää huomattavasti enemmän nyt kun ennen. Ymmärtääkseni tuon ilmastoinnin pitäisi jäähdyttää latauksen aikana, mutta ihan varmaksi en sano.

Molemmat yllä olevat lataavat, samoin Power -tila. Olen ajellut ihan normaalisti, kabiinissa tarkenee todella hyvin. Onneksi ei ole mustia nahkajakkaroita, tosin ei noita valkoisia voi kylmiksi haukkua.

Huomenna selviää miten kompuran kanssa käy, perjantaina pitäisi olla nuo anturiviat hoidettu.

Eikös siellä takatilassa ole oma jäähdytysjärjestelmä akuille?  ???
Repsikan puolella luukun takana...

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2981 : 24.06.2020, 14:32:10 »
Jos kompura rikki, niin ei taida ladata ollenkaan. (Suojatila joka estää akun ylikuumemisen).
Lataa kyllä. Ainoa ero on siinä että autossa huutaa tuulettimet täysillä koko latauksen ajan. Ainakin tässä tapauksessa
V60 T8 -19

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2982 : 24.06.2020, 14:48:09 »
Lataa kyllä. Ainoa ero on siinä että autossa huutaa tuulettimet täysillä koko latauksen ajan.

Lataako Save: lla tai awd siis ajossa?

Onhan siellä passiivinen jäähdytys takakontin alla, mutta riittääkö se oikeasti näillä lämmöllä? Itse pyrin ajamaan manuaalilla jotta ei vahingoitu akku...
« Viimeksi muokattu: 24.06.2020, 14:58:55 kirjoittanut janhon »

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2983 : 24.06.2020, 14:52:14 »
Lataako Save: lla tai awd?
Savella ainakin, awd:ta en ole käyttänyt viime aikoina
V60 T8 -19

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2984 : 24.06.2020, 14:59:44 »
Savella ainakin, awd:ta en ole käyttänyt viime aikoina

Ok.

 

Elekma  Autoracing