Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071444 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3045 : 27.07.2020, 17:54:30 »
Joo ei ollu Bilia Espoossa vielä noin kuukausi sitten uudet ohjeet ja työtavat käytössä. Ja mekin jouduttiin maksamaan se 200€ kuivaimen vaihdosta. Sanoin tiskille että ensi kerralla jää maksamatta ja vetosin kuluttajasuojaan. En kuitenkaan jaksanut enempää alkaa vääntämään. No tulipahan 200€ volvo termari sitten  :idiot2:. Ihan perseestä että kun kompura hajoaa takuuseen pitää muka itse maksaa kuivaimesta ja sen vaihdosta koska kuluva osa. Sehän vaihdetaan nimenomaan sen takia että kompura porsii  :facepalm:.

Laita kina pystyyn kuluttajavirastossa.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3046 : 27.07.2020, 22:20:00 »
Joo ei ollu Bilia Espoossa vielä noin kuukausi sitten uudet ohjeet ja työtavat käytössä. Ja mekin jouduttiin maksamaan se 200€ kuivaimen vaihdosta. Sanoin tiskille että ensi kerralla jää maksamatta ja vetosin kuluttajasuojaan. En kuitenkaan jaksanut enempää alkaa vääntämään. No tulipahan 200€ volvo termari sitten  :idiot2:. Ihan perseestä että kun kompura hajoaa takuuseen pitää muka itse maksaa kuivaimesta ja sen vaihdosta koska kuluva osa. Sehän vaihdetaan nimenomaan sen takia että kompura porsii  :facepalm:.

Joo tää on aika huvittavaa. Mulle vaihdettiin viime joulukuussa kompura ja koitin kovin tarkasti kysellä että mitä tekevät ja kyseenalaistin vähän ettei kuivainta vaihdeta. Silloin oli jo Hollannissa hyviä kokemuksia tästä nyt Suomeen rantautuneesta työohjeistuksesta ja koitin vähän sitä siinä selvittää onko tällaisesta mitään tietoa. No ei ollut, mutta kuivainta ei vaihdeta sen takia ettei tarvita kun se on niin uusi (auto vm. 2014 käyttöönotto 2013 puolella).

Nyt sanovat sitten että kuluva osa ja ottavat 200 euroa :D:D on tää kyllä.. Pitäkää puolenne.
V60 D6 -14

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3047 : 27.07.2020, 22:22:54 »
Homma hoidettu Kaivokselan Biliassa hienosti. Lyhyen neuvottelun jälkeen tulivat vastaan kompurassa ja sen vaihtotyöstä 50%. Maksettavaa jäi 860€ kun samalla vaihtoivat kuivaimen  :)

Katsotaan kauan tämä kestää. Toivottavasti oli tullut parannettua osaa eikä sekundaa  ???

Tampereen sininen on vaihtanut tähän asti noin 1100-1200 € hintaan noita. Ilman kuivaimen vaihtoa tosin, mutta kuulostaa silti vähän yläkanttiin hinnoitellulta tuo 1720 €
V60 D6 -14

Poissa -Juuso-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3048 : 28.07.2020, 14:23:48 »
Eilen ilmoitti että ilmastointilaite tarvitsee huollon. Edellinen kompura kesti vuoden ja yhden päivän. Saas nähdä alkavatko viilaamaan pilkkua varaosatakuun kanssa

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3049 : 28.07.2020, 14:48:17 »
2018 maksoin itse vaihdosta. 2019 meni varaosatakuun piikkiin, nyt 2020 en tiedä minkä piikkiin meni mutta maahantuoja sen vaihdon taas kustansi. Saattoi auttaa kun suomensin omamekaanikolle virhevastuun merkitystä ja tuollaisen osan oletettua kestoikää.

Poissa stobelius

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3050 : 28.07.2020, 19:04:30 »
Hellurei,

onkos kukaan vaihtanut tällaiseen takapyörän laakeria? Vai liekö jossakin muualla jo käsitelty AWD-malliseen ajopeliin tehtävää laakerinvaihtotyötä.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3051 : 28.07.2020, 19:25:00 »
Hellurei,

onkos kukaan vaihtanut tällaiseen takapyörän laakeria? Vai liekö jossakin muualla jo käsitelty AWD-malliseen ajopeliin tehtävää laakerinvaihtotyötä.

En ole vaihtanut itse mutta vaihdattanut olen liikkeessä (Fixus jossa Volvo-osaamista) maksoi karvan alle 200€. Tämä siis tapahtui Joensuussa. Audiin sama revohka taakse oli karvan yli 400e niin halpaa lystiä, vai pitäisikö sanoa helppoa.

Poissa Macko

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3052 : 29.07.2020, 15:31:29 »
Viime kesänä Hollannin tuonti V60 D6 vm. 14 meni kompressori huoltoon ja tehdas tuli 100% vastaan, paitsi kuivain piti maksaa itse.
Samalla tehtiin jakopään vaihto, jolloin lopulta kaikkineen jäi 1200€ maksettavaksi.
Huolto suorittui saman päivän aikana ja kaikki meni sen osalta mallikkaasti.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3053 : 30.07.2020, 09:39:23 »
Eikös tähän ketjuun kannattaisi kerätä parhaat käytännöt, miten olette asioineet maahantuojan/liikkeen kanssa kompuran vaihdon osalta. Oletteko asioineet suoraan maahantuojan kanssa vai korjaava liike?
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa tturku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3054 : 30.07.2020, 10:53:31 »
Joka kerta suoraan korjaavan liikkeen kanssa eli Bilian. Tai no ekan takuukamppanjavaihdon suoritti suton myynyt liike. Tosin sekin Biliassa. Tähän m2nnessä kompura vaihdettu 1 kerran bilia herttoniemi, kesti muutaman kuukauden. Sitten bilia Kaivoksela, kesti vajaan vuoden ja viimeisin bilia olari. Vain vikasta maksettu 200€ kuivaimen vaihdosta. Mutta uudella ohjeistuksella ei ole yhtäkään vaihdettu. En ole varma vaihdettiinko 2 ekalla kerralla myös kuivain.
Perheessä Volvo V60 D6 MY14, Skoda Superb 2.0TDI L&K Combi MY16 ja Saab NG9-3 1,9TID Vector Cabrio MY06

Poissa jamiet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3055 : 30.07.2020, 16:04:05 »
Lyhyesti oma tarinani lähtien Ilmastointi vaatii huollon: Potilas D6 2014 277tkm, 4. kompressori vaihdettu vuosi sitten, Volvo ei enää mukana, eli uusi kompura ja kuivain n. 1500e. Käytin Tallinnassa ARTR Auto Oü ilmastoinnin puhdistus osia purkamalla, uusi kuivain ja kompressoriöljyn vaihto toisenlaiseen. Sanoivat, että järjestelmässä oli vääräntyyppinen öljy. Järjestelmä oli puhdas, eli ei metallihiukkasia entisistä kompressoreista(!). Vikakoodin nollaus ei tässä kohtaa vielä auta, kun kompressori mittaa siinä vielä olevan vanhan öljyn sähkönjohtavuuden ja virtaa pyörimiseen ei anneta. Autovivalla sitten kompressori testerillä pyörimään. Kylmää alkoi tulemaan ja uudet öljyt meni kompuraan. Nyt ei taida enää onnistua mittaamaan liiallista sähkönjohtavuutta, kun uusi öljy ei sido vettä? Seuraavat huollot kattaisi lähinnä tyhjiöintiä kosteuden poistamiseksi ja kylmäaineen lisäys. Ainakin toistaiseksi toimii kuten pitääkin ja ilmoitan tänne, jos lakkaa toimimasta. Kustannustaso riippuu, missä teettää; ilmastoinnin purkua, huolto, kuivain sekä vikakoodit 30min, jos ei metallia kierrossa, muutama satanen Tallinnassa.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2020, 02:48:05 kirjoittanut jamiet »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3056 : 30.07.2020, 16:12:33 »
Eli sulle ei vaihdettu edes kompuraa. :o
Tuohan on kyllä ihan järkeenkäypää.

Tää on automaailman suurimpia munauksia koko kompura hässäkkä :D.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jamiet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3057 : 31.07.2020, 13:20:28 »
No eipä auttanut pitkään, vaan laittoi taas kompuralta sähköt pois. Nyt pohdinnassa esim. kuinka saada laskuri nollattua, sillä sais sen 254 käyttökertaa eli esim. kesän jäähdytykset. Kohtahan tuota ei enää kaipaa ja akun jäähdytyskin puhaltimilla ja ajoviimalla tehoaa jo paremmin  :(
« Viimeksi muokattu: 04.08.2020, 17:07:07 kirjoittanut jamiet »

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3058 : 31.07.2020, 16:25:08 »
Tässä kävi niin kuin oletinkin autoa ostaessa, että se opettaa omasta tekniikastaan :) Suuret kiitokset foorumilaisille, että täältä löytyi uutta tietoa! Sen pohjalta tein oletuksen ja vaikuttaa, että tällä kertaa onnisti. Tuossahan on kuin "8-bittinen" systeemi, kun kompressorin ohjaus sallii 254 kertaa sähkönjohtavuusmittauksen mennä yli, ja sitten 255. kerta näkyy taululla "Ilmastointi vaatii huollon", minkä se todellakin laittaa tekemään ;)

Mutta siis kompurassa ei ole fyysistä vikaa tässä tapauksessa? Olen käsityksessä, että käämitys vaurioituisi jotenkin.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3059 : 31.07.2020, 19:06:49 »
Jaahas, auto käytetty Essential huollossa  ja samalla vikakoodien luku:


 

Kulkukoira  Proturbo