Autoracing  KL-varaosat

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071155 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3420 : 25.12.2020, 10:36:45 »
En ole koskaan käyttänyt näitä maksullisia palveluja, joten en tiedä miten tarkat tiedot saa, tuolla 14,99 € hinnalla. Ruotsin tuonti tuo ei vaikuta olevan koska sieltä ei löydy tuon auton VIN numerolla.

https://www.vincontroller.eu/search

Siitäkin näkee jo, että ei varmuudella ole Ruotsista, kun kilven takana on tuo krominen taustalevy, joka peittää pitkän kilven reiät. Auto on siis Saksasta tai todennäköisemmin Hollannista.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3421 : 27.12.2020, 14:09:19 »
Oletteko huomannu että Volvo on julkaissut uuden karttapäivityksen myös vanhempaan Sensus järjestelmään?

Ohjelmistotiedot:
Julkaistu 03/12/2020
Versio V30.20.03

Koskee siis mallivuoden 2013 D6:ia.

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3422 : 27.12.2020, 15:57:57 »
Kiitos vinkistä!
Hetki vielä tekohengitystä tuohon naviin.

Poissa ketsbaia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • Volvo V60 D5 Twin Engine AWD
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3423 : 27.12.2020, 16:03:43 »
Hep, jos V60 vm. 2016 painaa AWD -napin pohjaan, eli takaa tuuppaa sähköllä ja edestä vetää polttomoottirilla, niin kuinka kovaa sillä uskaltaa/voi/saa ajaa? Vai onko tuo tarkoitettu semmoseen hitaaseen siirtymiseen ja esimerkiksi kun vetää/peruuttaa asuntovaunua hitaasti? Kestääkö järjestelmä jos ajaa normaaleja maantienopeuksia?

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3424 : 27.12.2020, 16:43:56 »
Kestää se, käyttelee takavetoa lähinnä voimaa kysyttäessä, muuten menee etuvetona. Monesti itsekin käytän jos haluan moottorin käyvän; miellyttävämpi/pehmpeämpi kaasunvastaavuus mitä esim. Power moodilla.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8961
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3425 : 27.12.2020, 17:04:01 »
Hep, jos V60 vm. 2016 painaa AWD -napin pohjaan, eli takaa tuuppaa sähköllä ja edestä vetää polttomoottirilla, niin kuinka kovaa sillä uskaltaa/voi/saa ajaa? Vai onko tuo tarkoitettu semmoseen hitaaseen siirtymiseen ja esimerkiksi kun vetää/peruuttaa asuntovaunua hitaasti? Kestääkö järjestelmä jos ajaa normaaleja maantienopeuksia?

Samat osathan siellä aina pyörii kaikissa nopeuksissa. Ero on vaan siinä onko takavedon moottorille voimansyöttö päällä.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3426 : 27.12.2020, 18:39:02 »
Hep, jos V60 vm. 2016 painaa AWD -napin pohjaan, eli takaa tuuppaa sähköllä ja edestä vetää polttomoottirilla, niin kuinka kovaa sillä uskaltaa/voi/saa ajaa? Vai onko tuo tarkoitettu semmoseen hitaaseen siirtymiseen ja esimerkiksi kun vetää/peruuttaa asuntovaunua hitaasti? Kestääkö järjestelmä jos ajaa normaaleja maantienopeuksia?

Joo ei se maantiellä ole kun etuveto sillä moodilla. Positiivinen yllätys ollut tämä "neliveto". Ajattelin että olis aivan sontaa, mutta kyllä tällä on hyvin pärjänny.
V60 D6 -14

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3427 : 27.12.2020, 18:39:31 »
Oletteko huomannu että Volvo on julkaissut uuden karttapäivityksen myös vanhempaan Sensus järjestelmään?

Ohjelmistotiedot:
Julkaistu 03/12/2020
Versio V30.20.03

Koskee siis mallivuoden 2013 D6:ia.

Ja alkupään MY14 myös
V60 D6 -14

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3428 : 27.12.2020, 22:37:44 »
Tuli vaihdettua uusi AGM-pikkuakku alkuperäisen tilalle, tuntuu et puremoodin matka on nyt reilusti pidempi kuin vanhalla.. mites nuo akut (hybridiakku /starttiakku) on "kytköksissä" toisiinsa ja mihin akkuun regenerointi tuupataan?

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3429 : 28.12.2020, 15:15:42 »
Tuli vaihdettua uusi AGM-pikkuakku alkuperäisen tilalle, tuntuu et puremoodin matka on nyt reilusti pidempi kuin vanhalla.. mites nuo akut (hybridiakku /starttiakku) on "kytköksissä" toisiinsa ja mihin akkuun regenerointi tuupataan?

Kaikki ajossa tapahtuva latausvirta menee hybridiakkuun joka pitää 12V akkua täysissä DC/DC muuntimen kautta. Autosta ei löydy normaalia 12V laturia siis ollenkaan. Johdolla ladattaessa latautuu molemmat samaan aikaan. Kyllähän tuo 12V akun kunto voi vähän vaikuttaa ajomatkaankin, mutta ei sillä mitään järin merkittävää eroa luulisi tulevan.
V60 D6 -14

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3430 : 28.12.2020, 15:52:18 »
Okei, meinasin vaan josko hybridiakku purkautuu nopeammin ku yrittää "ylläpitää" rikkinäistä 12V akkua.. Kilometreissä ehkä 5km tullu lisää matkaa, vaikka kelit ollu suht samat.  *taavih->

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3431 : 28.12.2020, 20:01:32 »
Okei, meinasin vaan josko hybridiakku purkautuu nopeammin ku yrittää "ylläpitää" rikkinäistä 12V akkua.. Kilometreissä ehkä 5km tullu lisää matkaa, vaikka kelit ollu suht samat.  *taavih->
Jos näin olisi , niin myös perinteinen polttomoottoriauto veisi enemmän polttoainetta kun akku on finaalissa. Tällaisesta en ole koskaan kuullut monikymmenvuotisen autoilu-urani aikana.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3432 : 28.12.2020, 21:02:22 »
Okei, meinasin vaan josko hybridiakku purkautuu nopeammin ku yrittää "ylläpitää" rikkinäistä 12V akkua.. Kilometreissä ehkä 5km tullu lisää matkaa, vaikka kelit ollu suht samat.  *taavih->
On kait tuo teoriassa mahdollista, mutta vanhan akun pitäisi olla oikkarissa, ei pelkästään finaalissa. Huonoa 12v akkua tuossa autossa ei välttämättä huomaa senkään takia, että polttomoottori raapaistaan tavallisesti käyntiin generaattorin ja hybridiakun voimin. Perinteistä starttimoottoria käytetään vain kovilla pakkasilla.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3433 : 28.12.2020, 21:25:25 »
Jep, ite huomasin et 12V akku sökö, kun muutama minuutti odottelua radio päällä, ni katkaisi virrat. Samaten webasto ei suostunu enää käynnistymään. Mut joo ehkä täs on opittu miten sähköl ajetaan ja siks pääsee ny pidemmälle ku aluksi  8)

Poissa Joona Rautio

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3434 : 29.12.2020, 16:15:45 »
Minkäs kaltaisilla uhkailuilla/vaateilla/sanavalinnoilla porukka on saanut keploteltua noita surullisen kuuluisia kompuroita Volvon piikkiin? Itsellä vuoden 2015 V60 D6 hybridi 130tkm ja Tampereen Käyttöautolla kävi juuri tutkimuksissa hybrid viasta ja kompurahan se siellä ilmeisesti rikki. Klassinen eristevika. Hollannin tuonti auto ja ilmeisesti Hollannissa muutamaan otteeseen jo Volvon piikkiin vaihdeltu tätä kompuraa ja taas sama homma tiedossa. Vastauksena tuli kun kysyin kompuran vaihdosta Volvon piikkiin, että tästä autoyksilöstä on tuo vaihtokamppanja päättynyt. Tältä samaiselta forumilta kuitenkin lueskellut, että osa ei ole ja osa on saanut laitettu tuon Volvon piikkiin tai ainakin osan hinnasta, vaikka ovat väittäneet myös että vaihtokamppanja on päättynyt. Kuinka ylhäältä Volvon hierarkiasta täytyy alkaa kyseleen tästä? Mekaanikko itse lupasi tehdä Volvon Suomen maahantuojalle "poikkeuskyselyn" tähän autoon, että tullaanko rahallisesti vastaan. Odotellaanko vastausta vai miten tässä nyt kannattaisi toimia?

 

Elekma  Autoracing