Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071150 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3570 : 02.03.2021, 21:41:11 »
Huoltoaikaa odotellessa ilmoitti auto tänään tuossa pihassa seisoessaan, että hälyytin on lauennut. Itse olen istunut etätöissä tässä auton vieressä koko päivän eikä varmasti ole. Kun VOC näytti akun kohdalla pelkkää viivaa, menin katsomaan. Auto ei reagoi taas mihinkään, ei edes ovea auki saa saatikka että eilen illalla laitetun laturin irti  :'(. Ilmeisesti jokin on imenyt taas 12V akun, joka on alle VIIKON ikäinen, tyhjäksi.

Viikonloppuna piti lähteä autolla laskettelukeskukseen vuokramökille, mutta tuskin on taas kenelläkään kynnelle kynekevällä aikaa edes katsoa sitä ennen sitä saatikka tehdä jotain. Toisaalta, mistäpä tuota tietää vaikka oltaisiin siihen mennessä ulkonaliikkumiskiellossa koko sakki. Voi hyvänen aika, että on taas takki tyhjä tuon kanssa  :'(.

Joo joku päivitys oli ja vaivaa vain VOC:lla varustettuja autoja.
V60 D6 -14

Poissa Paspartuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3571 : 03.03.2021, 09:47:49 »
Tervehdys

Uusi foorumilainen täällä.

D6 plugarin hankkimista harkitaan kovasti. Tässä ollaan saksalaisista siirtymässä ja koko Volvon kuvio on itselle hieman outo.
Käsittääkseni nämä 2.4L on kuitenkin ruotsalaista tavaraa.
Olisiko kellään tietoa mikä näissä D6 koneissa on muuttunut tuossa 2014-2016 välillä?
Wikipedian absoluuttisella tiedolla moottorin koodi on muuttunut tuossa välissä
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_V60
D82PHEV -> D97PHEV
Onko jotain muuta eroa kuin 5 heposta näkyy tulleen lisää? Korjattu tyyppivikaa tms?

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3572 : 03.03.2021, 20:31:01 »
Tervehdys

Uusi foorumilainen täällä.

D6 plugarin hankkimista harkitaan kovasti. Tässä ollaan saksalaisista siirtymässä ja koko Volvon kuvio on itselle hieman outo.
Käsittääkseni nämä 2.4L on kuitenkin ruotsalaista tavaraa.
Olisiko kellään tietoa mikä näissä D6 koneissa on muuttunut tuossa 2014-2016 välillä?
Wikipedian absoluuttisella tiedolla moottorin koodi on muuttunut tuossa välissä
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_V60
D82PHEV -> D97PHEV
Onko jotain muuta eroa kuin 5 heposta näkyy tulleen lisää? Korjattu tyyppivikaa tms?

Tässä tapauksessa taitaa olla näin että uudempi on uudempi, mutta edelleen samoilla tyyppivioilla. Oot varmaan jo lukenut tätä threadia niin en tiedä tarvitseeko alkaa listaamaan asioita mitkä olis hyvä tarkistaa.
V60 D6 -14

Poissa Paspartuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3573 : 04.03.2021, 15:28:55 »
Juu on tätä jo tullut selailtua. kompura taitaa olla se todennäköisin rahareikä, vaikka ilmeisesti on saatu liikkeen ja/tai valmistajan laskuun myös vaihdettua?

Hybridiakun kestävyyttä tässä toivotaan. Onko niin että koko auto on siis mykkä jos se laukeaa? Eikä tätä voi kiertää mitenkään, kuin vaihtamalla akut

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3574 : 04.03.2021, 15:30:43 »
Tervehdys

Uusi foorumilainen täällä.

D6 plugarin hankkimista harkitaan kovasti. Tässä ollaan saksalaisista siirtymässä ja koko Volvon kuvio on itselle hieman outo.
Käsittääkseni nämä 2.4L on kuitenkin ruotsalaista tavaraa.
Olisiko kellään tietoa mikä näissä D6 koneissa on muuttunut tuossa 2014-2016 välillä?
Wikipedian absoluuttisella tiedolla moottorin koodi on muuttunut tuossa välissä
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_V60
D82PHEV -> D97PHEV
Onko jotain muuta eroa kuin 5 heposta näkyy tulleen lisää? Korjattu tyyppivikaa tms?

Molemmat mallit ovat olleet omistuksessa. Ensimmäinen oli hybrid ja nyt tämä nykyinen on TwinEngine. Eroja moottorin suhteen en ole huomannut. Varustetasoissa kannattaa yrittää löytää "Driver support" -varustelu mukaan. Vanhemman navi oli mielestäni parempi. Se oppi käytettyjä reittejä. Uudemmassa tämä on ihan umpiluu ja tarjoaa edelleen kotiin hevospolun reitin, jota en autolla ajelisi. Vikoja autosta löytyy, mutta kannattaa kahlata läpi koko keskustelu.

Pienenä varoituksena voin sanoa sen, että jakohihnan vaihto vaatii auton sähköjen irtikytkennän ja se ei ole ihan halpa vaihtaa. Oma on menossa jakohihnan vaihtoon ja vaimon Tojotaa huolletaan noin kuusi vuotta merkkiliikkeessä samalla hinnalla kun omaan tehdään hihnan vaihto ja isompi huolto....

Listassa näkyy autoja, joilla olen ajanut ja VAG ei ole enää tulossa minulle. Jos jälkeläiset haluaa ostaa, niin ostakoot sitten kun olen haudassa.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3575 : 04.03.2021, 15:33:43 »
Juu on tätä jo tullut selailtua. kompura taitaa olla se todennäköisin rahareikä, vaikka ilmeisesti on saatu liikkeen ja/tai valmistajan laskuun myös vaihdettua?

Hybridiakun kestävyyttä tässä toivotaan. Onko niin että koko auto on siis mykkä jos se laukeaa? Eikä tätä voi kiertää mitenkään, kuin vaihtamalla akut

Käsittääkseni autoa ei saa käyntiin kun akku simahtaa lopullisesti. Muuramessa sellainen tapaus oli joskus, mutta lienee yksittäistapaus. Auto oli kolariauto ja ilmeisesti tämä oli osasyy akun simahtamiseen tai sitten vain sattumaa.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3576 : 04.03.2021, 17:57:13 »
Juu on tätä jo tullut selailtua. kompura taitaa olla se todennäköisin rahareikä, vaikka ilmeisesti on saatu liikkeen ja/tai valmistajan laskuun myös vaihdettua?

Hybridiakun kestävyyttä tässä toivotaan. Onko niin että koko auto on siis mykkä jos se laukeaa? Eikä tätä voi kiertää mitenkään, kuin vaihtamalla akut

Kompurasta voisi yrittää selvittää, että onko vaihdettu 2020 kevään jälkeen ja jos on niin varmistaa että se on tehty uudella tavalla. Sillä tavalla huomattavasti suurempi mahdollisuus siihen että se kestää. Jos näin ei ole ja kompura menee sököksi eikä Volvo lähde talkoisiin niin kustannukset liikkeen kanssa todennäköisesti 50/50 jos ei mitään erillisiä takuupaketteja ole otettu jotka tämän kattavat kokonaan.

Tässä autossa pahin mahdollinen skenaario on, että se hybridiakku vikaantuu. Niissä pitkä takuu 162tkm/8v. ainakin vanhemmissa malleissa, tämä vaihtui jossain kohtaa huomattavasti huonommaksi ja tieto löytyy tästä threadista jostain. Saattoi olla vasta korimallin vaihtumisen yhteydessä. Jos siis takuu voimassa niin ei huolta tästä. Ollut tässä threadissa jo esimerkki autosta josta akku meni todella lähellä takuun maksimikilometrejä ja kyllä Volvo mukisematta hoiti uuden akun. Jos akku on takuun ulkopuolella niin se vikaantuminen on todella harvinaista, mutta jos menee niin kyllä se rahapussi kevenee aika lailla. Kokonaan uusi akku vaihtoineen kymppitonnin pintaan ja pelkkä vikaantuneen kennon vaihto parisen tonnia. Kennon vaihdossa varmaankin toimivuustakuu liikkeen pihasta tielle asti, mutta ei paljoa pidemmälle, tästä ei kuitenkaan tarkempaa tietoa.

Keyless ovien alkuperäiset johtosarjat vikaherkkiä joten joka oven toimivuus kannattaa tsekata kunnolla jos keylessillä varustettu auto.

ISG ja OBC palikoita et pysty mitenkään kuntotarkastamaan. Niitä menee, mutta ei läheskään niin paljoa kun kompuroita.

Konehuoneen puolelta katot tietenkin että on siisti ja ei vuoda öljyä. Tässä on kyllä toimiva polttomoottori vaihdelaatikkoineen joten siitä ei onneksi tarvitse olla huolissaan. Jos autolla ajettu +150tkm ja ei tietoa onko vaihdelootaan vaihdettu öljyjä niin se kannattaa toki tehdä heti.

Koeajolla kun testaat pelkkää sähköajoa niin kaasupoljinta nostaessa korvat herkillä kuuntelet ettei takapäästä kuulu semmosta pehmeää kumahdusta. Testaa monta kertaa. Voi olla pieni juttu tai kallis juttu riippuen kuinka pitkällä vika on jos on. Ei ole yleinen, mutta tapahtuu.

Sitten varusteita mitä kannattaa metsästää.

VOC lähinnä appiohjattavan webaston takia. Muutenkin mukavaa lisäinfoa ja ominaisuuksia. Mulla ei tätä ole  :'(

Driver support paketti ehdottomasti ja se taas lähinnä mukautuvan vakkarin takia. Toimii hienosti kunhan keli ei ihan sontaa ole jolloin tutka kytkeytyy pois päältä ja sen tuomat ominaisuudet poistuvat. Tuo mukanaan muutakin hifistelyä ja ajoturvallisuutta.

Jos autossa polestar ohjelmointi niin se plussaa ja sitä ei kannata pelätä.

Muut lisähilppeet on sitten mun mielestä makuasioita eli keyless, kattoluukku, peruutuskamera yms. ylimääräset hölynpölyt. No ok, ehkä peruutuskamera on ihan jees :)

Tämä auto antaa rahalle mukavasti vastinetta jos vertaa saman hintaluokan muihin vaihtoehtoihin, siitä ei pääse mihinkään.


V60 D6 -14

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3577 : 04.03.2021, 19:32:33 »
Sitten varusteita mitä kannattaa metsästää.

VOC lähinnä appiohjattavan webaston takia. Muutenkin mukavaa lisäinfoa ja ominaisuuksia. Mulla ei tätä ole  :'(

Driver support paketti ehdottomasti ja se taas lähinnä mukautuvan vakkarin takia. Toimii hienosti kunhan keli ei ihan sontaa ole jolloin tutka kytkeytyy pois päältä ja sen tuomat ominaisuudet poistuvat. Tuo mukanaan muutakin hifistelyä ja ajoturvallisuutta.

Jos autossa polestar ohjelmointi niin se plussaa ja sitä ei kannata pelätä.

Muut lisähilppeet on sitten mun mielestä makuasioita eli keyless, kattoluukku, peruutuskamera yms. ylimääräset hölynpölyt. No ok, ehkä peruutuskamera on ihan jees :)

Tämä auto antaa rahalle mukavasti vastinetta jos vertaa saman hintaluokan muihin vaihtoehtoihin, siitä ei pääse mihinkään.

Driver Supportille peukku myös täältä, adaptiivisesta cruisesta ei vapaaehtoisesti luovu kertaalleen sitä kokeiltuaan.

Itse lisäisin tuohon listalle vielä Premium Sound tai (vm. 2015 eteenpäin) harman/kardon -audiopaketin. Omassa vm. 2014 ex-V60:ssäni oli Premium Sound ja äänentoisto oli selvästi parempi kuin toisessa vastaavassa koeajamassani (joka oli High Performance).

Puuttuvan VOC:n voit korvata OBD-porttiin liitettävällä VDD Donglella:

https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle

Ostin itse tuollaisen XC70:n kanssa käytettäväksi joulukuun alussa ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Webaston kauko-ohjauksen lisäksi sillä pystyy muun muassa lukitsemaan auton tai avaamaan lukituksen etänä, näkemään auton sijainnin kartalla ym. kivaa.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Pupulii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3578 : 05.03.2021, 11:44:55 »
Joo joku päivitys oli ja vaivaa vain VOC:lla varustettuja autoja.

Tämä on ollut meillä ennenkin. Tulee silloin, kun ajoakku on ajettu aivan tyhjäksi ja laitetaan laturiin. Se ei ala lataamaan, vaan polttaa 12V akun tyhjäksi. Korjautuu sillä, että täyttää vähän moottorilla akkua ja laittaa sitten lataamaan. Mies tunnusti, että oli ajanut akun tyhjäksi ja unohtanut seurata lähteekö se lataamaan  S*. Tästä selvittiin siis 12V akun lataamisella eteenpäin.

Poissa Pupulii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3579 : 05.03.2021, 11:46:32 »
Ex-Volvossa (V60 D4 -15) kovalla pakkasella jäi keskinäyttö kanssa pimeäksi. Näyttö heräsi henkiin aina muutaman minuutin kuluessa.
Korjaamolla löytyi vikakoodi, joka muistaakseni viittasi vialliseen näyttöyksikköön. Koko yksikkö vaihdettiin takuuseen (Tehdastakuu oli vielä voimassa). Muistaakseni omamekaniikko sanoi että yli 1000 eurolla vaihdettu osia...
Vaihdon jälkeen ei ollut ongelmia...

Jukka I.

...ja näyttö paskana, kustannus n. 1500 €...  S*

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3580 : 05.03.2021, 13:09:15 »
...ja näyttö paskana, kustannus n. 1500 €...  S*

Paljonko tuosta hinnasta on näyttöä ja paljonko työtä? Näytön luulisi olevan sama koko S60/V60-mallisarjassa (tosin audiopaketista riippuen on kahta eri kokoa), varaosahaun kautta saattaisi löytyä halvemmalla?
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3581 : 05.03.2021, 13:17:10 »
Aina sitä tulee mieleen perus 10" android tabletti ja sen hinta. Näyttö maksaa Volvolle ehkä noin 40... 50 € eli varaosana hinnoittelevat sen 150 €:n hintaan noin 60 % katteella. Kyllä siinä asentaja saa sitten tehdä noin 12 tuntia töitä tai sitten kate on vieläkin isompi.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3582 : 05.03.2021, 13:26:26 »
Paljonko tuosta hinnasta on näyttöä ja paljonko työtä? Näytön luulisi olevan sama koko S60/V60-mallisarjassa (tosin audiopaketista riippuen on kahta eri kokoa), varaosahaun kautta saattaisi löytyä halvemmalla?

Muistaakseni 7" näyttöjä on kahta erilaista, toisessa on inputit ulkoisille kameroille ja toisessa ei. 5" näytöstä kanssa muistaakseni samoilla spekseillä kahta erilaista. Jos haluaa mennä virallista tietä, onnistuu ainoastaan Volvolta ostettu blanco näyttö sinne laittaa. Varaosahaun kautta laitetut eivät toimi, koska LIN-verkon suojaus blokkaa ne pois. Varaosahaun kautta hommattu näyttö tarvitsee ITP:n poiston jotta se alkaa keskustelemaan auton kanssa. Työtä ei mene osaavalta tuntia kauempaa, itse vaihdan tuon näytön noin tuntiin. Hankalimpana on vesiputouksen takana olevat ruuvit. Muuten suoraviivainen homma vaihtaa
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3583 : 05.03.2021, 13:29:23 »
Aina sitä tulee mieleen perus 10" android tabletti ja sen hinta. Näyttö maksaa Volvolle ehkä noin 40... 50 € eli varaosana hinnoittelevat sen 150 €:n hintaan noin 60 % katteella. Kyllä siinä asentaja saa sitten tehdä noin 12 tuntia töitä tai sitten kate on vieläkin isompi.

Tuo näyttö ei ole pelkästään näyttö, vaan sen sisällä on ohjauksia vaikka ja mille laitteelle. Voisi kuvitella, että se näyttö Volvollekin kalliimpi kuin tuo 50€, mutta tonni siitä on joka tapauksessa laillistettu ryöstö. Sen verran suurin piirtein tuo blanco näyttö maksaa Volvolla.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3584 : 05.03.2021, 14:22:41 »
Aina sitä tulee mieleen perus 10" android tabletti ja sen hinta. Näyttö maksaa Volvolle ehkä noin 40... 50 € eli varaosana hinnoittelevat sen 150 €:n hintaan noin 60 % katteella. Kyllä siinä asentaja saa sitten tehdä noin 12 tuntia töitä tai sitten kate on vieläkin isompi.

Pelkkä näyttöpaneeli ei varmaan tuon enempää maksakaan, koska se ei ole sellainen 5€ näyttö kuten noissa tableteissa. Tosin pelkän näyttöpaneelin vaihtaminen vaatiikin sitten jo taitoja ja työkaluja joita ei autohuolloista oikein löydy.

Ikävä kyllä autoteollisuus menee kokoajan suurempiin komponenttikokonaisuuksiin, koska ne ovat auton valmistuksen ja takuuvikojen suhteen edullisempi ratkaisu, mutta myöhäisemmässä vaiheessa ne tulevat paljon kalliimmaksi ylläpitää, ja samalla mahdollistavat paremman tuoton jälkimarkkinoista, kun pystytään pakottamaan maksu, vaikka itse vaihdettava osa olisikin täysin ulkopuolisilta markkinoilta.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo