Samppasport  Futurez

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071177 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3600 : 13.03.2021, 22:55:48 »
Meillä vaihdettiin kuluvan viikon keskiviikkona kompura toisen kerran 80 tkm sisään. Eka meni 90 tkm kohdalla ja toinen 123 tkm kohdalla. Molemmat on Volvo maksanut ja tällä uusimmalla olisi ollut lisäksi ”ikuinen” varaosatakuu. Pätee siis jos auto ei vaihda omistajaa.

Se ja sama, auto vaihtui tänään 2019 V60 D3 Inscriptioniin. Paremman puoliskon työmatka venahtaa sen verran ettei plugari oikein hyödytä, ehkä tuolla mopodieselillä pääsee lopulta vähän pienemmillä kuluilla. Ja onhan toi uusi V60 aina uudempi.

Kyllä meillä muuten D6 keskikulutus oli koko ajan aika lailla 4,3–4,7 litraa vaikka työmatkat pääsi lähes kokonaan sähköllä. Heti kun piti ajaa tyhjillä akuilla niin alkoi akkupaketin mukana raahaaminen näkyä dieselin maistissa...

Akkupaketin massa aika lailla nollautuu jo jarrutusten talteen otolla. Se on se D5 siellä keulalla joka ei ole niin pieniruokainen. Ei ollenkaan hassumpi moottori maantieajossa, mutta kaupunkiajossa alkaa soppa maistua aika reilusti. Sen takia ajot optimoimalla paras tulos.

Eiköhän tolla D3 moottorilla ole vähemmän jännitettävää kun ei ole niitä tiettyjä osia hajoamassa. Muuten en kyllä allekirjoita vaihdosta tulevia hyötyjä.
V60 D6 -14

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3601 : 14.03.2021, 13:19:29 »
Meillä vaihdettiin kuluvan viikon keskiviikkona kompura toisen kerran 80 tkm sisään. Eka meni 90 tkm kohdalla ja toinen 123 tkm kohdalla. Molemmat on Volvo maksanut ja tällä uusimmalla olisi ollut lisäksi ”ikuinen” varaosatakuu. Pätee siis jos auto ei vaihda omistajaa.

Se ja sama, auto vaihtui tänään 2019 V60 D3 Inscriptioniin. Paremman puoliskon työmatka venahtaa sen verran ettei plugari oikein hyödytä, ehkä tuolla mopodieselillä pääsee lopulta vähän pienemmillä kuluilla. Ja onhan toi uusi V60 aina uudempi.

Kyllä meillä muuten D6 keskikulutus oli koko ajan aika lailla 4,3–4,7 litraa vaikka työmatkat pääsi lähes kokonaan sähköllä. Heti kun piti ajaa tyhjillä akuilla niin alkoi akkupaketin mukana raahaaminen näkyä dieselin maistissa...

Onneksi olkoon. Tätä toista D6:sta ostaessa oli mielessa V90 D4 AWD, mutta jokin siinä autossa ei sopinut minulle. En edes osaa pukea sanoiksi mikä se syy oli. Auto on kiva, mutta heti kun istuin tähän D6-malliin, niin asia oli selvä. Ehkä se on 5- ja 4-sylinterisen äänen ero tai sitten ohjaustuntuma tai sitten monen palan summa.

Seuraava auto, jos se on Volvo, on mitä todennäköisemmin uudempi V60. Haluaisin tuon sedan mallisena, mutta sitä ei saa dieselinä?  ???
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Entinen VAG-MIES

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3602 : 14.03.2021, 16:22:46 »
Minulla tulee vuoden 2016 d6 r-design ensi viikolla. Innolla odotan, jo millaista on ajaa volvolla passatin gte jälkeen. Tarkoitus olisi käydä rican stage 2 laittamassa a-teholla. Onko täällä ihmiset käyneet ohjelmaa laittamassa volvoihinsa? Lähinnä kiinnostaisi tietää miten on toiminut ja onko ollut ongelmia?
« Viimeksi muokattu: 14.03.2021, 16:33:38 kirjoittanut Entinen VAG-MIES »

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3603 : 14.03.2021, 17:47:38 »
Minulla tulee vuoden 2016 d6 r-design ensi viikolla. Innolla odotan, jo millaista on ajaa volvolla passatin gte jälkeen. Tarkoitus olisi käydä rican stage 2 laittamassa a-teholla. Onko täällä ihmiset käyneet ohjelmaa laittamassa volvoihinsa? Lähinnä kiinnostaisi tietää miten on toiminut ja onko ollut ongelmia?

Minulla on sama ajatus ja ajattelin asennella sen vasta keväällä kesärengasaikaan. Kannattaisi varmaan ensin ajella takuuaika, jos auto on tulossa liikkeen/välittäjän kautta. Kiva kuulla, mitä eroa näet passattiin.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3604 : 14.03.2021, 18:14:56 »
Täysin eri mieltä Malautin kanssa, heti vaan Ricaa sisään se on hieno ja 100% toimiva ohjelma takuiden kanssa sillä ei ole mitään merkitystä. Ohjelmoinnista löytyy lisää viritys osiosta ei kannata tänne sotkea kymmentä sivua siitä :) Ja joo kerro sitten kokemuksia vrt pssattiin
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3605 : 14.03.2021, 19:16:50 »
Eiköhän siitä D3 koneestakin ongelman saa, knu vaan valitsee essolla oikein pöydän ja menee juttelemaan..

Sinänsä... mä vähän kyllä epäilen että tolla uudella D3:lla ei pääse pienemmällä kululla kuin D6:lla, oli se ajoprofiili sitten ihan mitä vaan.

Noissa plugareissa se kaupunkikulutus kun loikkaa akun tyhjettyä, niin se tuntuu kovalta, mutta ei se ilman akkua oikein sen pienemmällä mene.

Poissa Paspartuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3606 : 15.03.2021, 14:00:14 »
Onkos porukka ratkaissut tuota ESC tai mikälie poistamista käytöstä väliaikaisesti? Omiin kätösiin tuntuu että puuttuu ihan liikaa kaikkeen ja nyt loskakelillä entinen matala takatuupparibemari tuntui menevän paikoin hämmentävän hyvin tähän verrattuna. Niin tai näin niin mielestäni systeemi puuttuu siis liikaa etenemiseen tai ainakin se pitäisi saada ajoittain kokonaan pois(kjeh kjeh)

Toinen mikä nyt jo mietityttää on että eikö näistä saa polttomoottoria pakotettua pysymään käynnissä kuin power-moodilla? Muuten äsken tuntui että sammuttaa motarillakin pienessä mäessä.
Tuntuu hölmöltä sammuttaa kone vain siksi että sen voi käynnistää parin sekunnin rullaamisen jälkeen takaisin?

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3607 : 15.03.2021, 17:05:26 »
Onkos porukka ratkaissut tuota ESC tai mikälie poistamista käytöstä väliaikaisesti? Omiin kätösiin tuntuu että puuttuu ihan liikaa kaikkeen ja nyt loskakelillä entinen matala takatuupparibemari tuntui menevän paikoin hämmentävän hyvin tähän verrattuna. Niin tai näin niin mielestäni systeemi puuttuu siis liikaa etenemiseen tai ainakin se pitäisi saada ajoittain kokonaan pois(kjeh kjeh)

Toinen mikä nyt jo mietityttää on että eikö näistä saa polttomoottoria pakotettua pysymään käynnissä kuin power-moodilla? Muuten äsken tuntui että sammuttaa motarillakin pienessä mäessä.
Tuntuu hölmöltä sammuttaa kone vain siksi että sen voi käynnistää parin sekunnin rullaamisen jälkeen takaisin?

En ole tuota rajoitusta poistanut, kun en sille ole nähnyt tarvetta. Kyllä tuonkin saa irtoamaan, mutta sitä varten pitää nähdä vaivaa ja nopeutta joita ei normaalilta henkilöautolta tarvita. Jatkuvan polttomoottorikäynnin saat joko manuaalikäytöllä, mainitsemallasi Power-moodilla tai AWD-moodilla. AWD on miellyttävämpi varsinkin erinopeuksisissa tilanteissa, kaasuvaste on huomattavasti parempi kuin save- tai power-moodeissa. Poweria harvemmin tulee käytettyä, mutta motarilla tai sinne liityttäessä siitäkin on joskus hyötyä.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3608 : 15.03.2021, 17:52:19 »
Täysin eri mieltä Malautin kanssa, heti vaan Ricaa sisään se on hieno ja 100% toimiva ohjelma takuiden kanssa sillä ei ole mitään merkitystä. Ohjelmoinnista löytyy lisää viritys osiosta ei kannata tänne sotkea kymmentä sivua siitä :) Ja joo kerro sitten kokemuksia vrt pssattiin
Kannattaa ensin tarkistaa onko tuon D6:n softat ajan tasalla. On sitten ikävää kun käy Volvolla esim. kompuran vaihdossa kun päivittävät softan uuteen. Se on heipat virisoftalle.
V60 T8 -19

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3609 : 15.03.2021, 22:16:10 »
En ole tuota rajoitusta poistanut, kun en sille ole nähnyt tarvetta. Kyllä tuonkin saa irtoamaan, mutta sitä varten pitää nähdä vaivaa ja nopeutta joita ei normaalilta henkilöautolta tarvita. Jatkuvan polttomoottorikäynnin saat joko manuaalikäytöllä, mainitsemallasi Power-moodilla tai AWD-moodilla. AWD on miellyttävämpi varsinkin erinopeuksisissa tilanteissa, kaasuvaste on huomattavasti parempi kuin save- tai power-moodeissa. Poweria harvemmin tulee käytettyä, mutta motarilla tai sinne liityttäessä siitäkin on joskus hyötyä.

Powerihan nimenomaan antaa ihan erilaisen kaasuvasteen kuin mikään muu moodi.
V60 D6 -14

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3610 : 16.03.2021, 04:12:23 »
Onkos porukka ratkaissut tuota ESC tai mikälie poistamista käytöstä väliaikaisesti? Omiin kätösiin tuntuu että puuttuu ihan liikaa kaikkeen ja nyt loskakelillä entinen matala takatuupparibemari tuntui menevän paikoin hämmentävän hyvin tähän verrattuna. Niin tai näin niin mielestäni systeemi puuttuu siis liikaa etenemiseen tai ainakin se pitäisi saada ajoittain kokonaan pois(kjeh kjeh)

Toinen mikä nyt jo mietityttää on että eikö näistä saa polttomoottoria pakotettua pysymään käynnissä kuin power-moodilla? Muuten äsken tuntui että sammuttaa motarillakin pienessä mäessä.
Tuntuu hölmöltä sammuttaa kone vain siksi että sen voi käynnistää parin sekunnin rullaamisen jälkeen takaisin?

Saa pois, kun menee: MY CAR -> OMA V60.  Itse pidän loskalla ja lumella pois, oli sähköllä- tai AWD- modilla. Tosiaan liian herkällä, kun auto aivan johdonmukaisesti ajettava ESC offillakin.

Kannattaa käyttää AWD- modia, jos haluaa pitää moottoria käynnissä. Muutenkin paras modi, jos ei pelkkä sähkö riitä tai muuten haluaa koneen pitää käynnissä. Itse ajan kaikki matka-ajot AWDllä kesät talvet.

Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3611 : 16.03.2021, 04:20:41 »
Kannattaa ensin tarkistaa onko tuon D6:n softat ajan tasalla. On sitten ikävää kun käy Volvolla esim. kompuran vaihdossa kun päivittävät softan uuteen. Se on heipat virisoftalle.

Itsellä juurikin Atehon rica2 softa autossa. iSoftloaderilla saa vaihdettua kokonaan pois tai rica1 ja rica2 välillä.
atehon sivuilta: "RICA iSoftloaderilla saat tarvittaessa palautettua autosi vakioksi, esimerkiksi ennen auton huoltoa tai takaisinkutsua ja huollon jälkeen palautettua autosi takaisin optimoiduksi. Teemme ilmaiseksi autoosi uuden version optimointiohjelmasta, joka toimii huollosta tai takaisinkutsukampanjassa saadun uuden vakio-ohjelman kanssa. Näin voit aina ottaa vastaan autoosi tarpeelliset valmistajan uudet ohjelmistopäivitykset huollon yhteydessä".

Suosittelen, tulee autosta moottorillla ajettuna aivan erin omainen ajettava. AWDlla vääntää ja vaihtaa alhaalta ja voimaa löytyy.
Power-modi onkin sitten pelkkää hupia:))

Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

Poissa Paspartuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3612 : 16.03.2021, 12:09:39 »
Saa pois, kun menee: MY CAR -> OMA V60.  Itse pidän loskalla ja lumella pois, oli sähköllä- tai AWD- modilla. Tosiaan liian herkällä, kun auto aivan johdonmukaisesti ajettava ESC offillakin.

Kannattaa käyttää AWD- modia, jos haluaa pitää moottoria käynnissä. Muutenkin paras modi, jos ei pelkkä sähkö riitä tai muuten haluaa koneen pitää käynnissä. Itse ajan kaikki matka-ajot AWDllä kesät talvet.

Juu löysin tuon mistä sen saa ns.pois päältä.
Omasta mielestä on häiritsevää että off-tilassa se ei oikeasti ole pois käytöstä. Onneksi loska lähtee pois niin ei tarvi tuon järjestelmän enää panikoida koko aikaa.

Pitää myös alkaa tuota awd tyyliä käyttää, käsittääkseni tuolloin ei kuitenkaan pysty "säästämään" sähköä tulevaa kaupunki pätkää varten vaan sähköt kuluu siinä samalla? Onko tuolla sitten käytännön (rahallista) merkitystä missä sen käyttää.


Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3613 : 16.03.2021, 22:05:08 »
Juu löysin tuon mistä sen saa ns.pois päältä.
Omasta mielestä on häiritsevää että off-tilassa se ei oikeasti ole pois käytöstä. Onneksi loska lähtee pois niin ei tarvi tuon järjestelmän enää panikoida koko aikaa.

Pitää myös alkaa tuota awd tyyliä käyttää, käsittääkseni tuolloin ei kuitenkaan pysty "säästämään" sähköä tulevaa kaupunki pätkää varten vaan sähköt kuluu siinä samalla? Onko tuolla sitten käytännön (rahallista) merkitystä missä sen käyttää.

AWD jättää akkuun noin 10 - 15 km ajot talteen eli jos haluaa hifistellä kaupungissa niin sitten Hybrid-mode päälle. Save lataa akun noin puoleen väliin eli reilusti ennen kaupunkia päälle ja sitten on puoli akkua käytössä kaupunkiajoon.

Huonossa kelissä käytän AWD-moodia, mutta normaalisti ajelen Save-moodilla pitkät pätkät. Ajan kuluksi voi sitten kikkailla vaihtelemalla Hybrid - Save - Pure moodeja ylä- ja alamäessä niin, että maksimoi sähkön regeneroinnin ja ajon. Välillä ajo on enemmän pianon soittoa kuin ajamista. No on tekemistä....
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3614 : 16.03.2021, 22:32:15 »
Kyseisissä eltekin latureista on oikeestaan pari vaihtoehtoa hajoavaksi osaksi. Yksi käämi on johdettu pitkällä hyppylangalla ja jonkinlaisella väliknöölillä piirilevyn poikki, tämä knööli ja lanka on palanut ilmeisen usein. Lisäksi vehkeessä on 2 posliinisulaketta jotka myös voi hajota, tosin silloin siellä täytyy olla muutakin vikaa, sulakkeen tehtävä olis hajota ekana.

Konkat on myös mahdollisia, sisuksissa oli päädyssä 3kpl 450V 470(mikro)faradin konkkaa, niistä nyt voi mehut kiehua koska vaan.

Katotaan mitä löytyy kun saan sen kosahtaneen käsiini, valokuvia seuraa  8)

Mites tämä saaga jatkui? Tuliko toimiva johdot vaihtamalla?

 

KL-varaosat  Race.fi