Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071555 Lukukerrat

Kreisa ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3945 : 09.10.2021, 10:31:45 »
Kuuluuko V60 Hybridin moottorin laturia rasvata siinä olevasta rasvanipasta? Ruvennut pitämään ääntä

Taitaa olla jäähdytysnesteen ilmausruuvi. :D

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3946 : 09.10.2021, 10:34:12 »
Kuuluuko V60 Hybridin moottorin laturia rasvata siinä olevasta rasvanipasta? Ruvennut pitämään ääntä

Taitaa olla jäähdytysnesteen ilmausruuvi. :D

Laittakaa nyt ihmeessä kuva siitä nipasta, niin ei tarvitse arvailla.

Äkkiseltään voisi komponentin ominaisuudet tuntien veikata edessä olevan laakeriremontti.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Taphen79

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3947 : 09.10.2021, 11:54:06 »
Joo katselin tarkemmin, on ilmeisesti ilmausruuvi

Poissa PikkuPaatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3948 : 09.10.2021, 15:15:26 »
Morjensta, ois kyssäri kun tässä olen tätä ketjua lukenut ja nyt olisi tulossa koeajo 2016 vm V60 D6 hybridillä. Miten pystyis testaa ajamalla/tarkastamalla näitä yleisimpiä vikakohtia vai pitääkö luottaa huoltokirjaan että siellä lukee kaikki kompuran vaihdot, ISG:n vaihdot ja OBC:n vaihot jotta uskaltaa ostaa tämmösen  :) Näissähän on moottorikoodina D97PHEV, eikös se ole jo uudempaa mallia, onko tässä tyypissä vielä yhtä paljon vikaherkkää kilkettä kuin ensimmäisissä vuosimalleissa? Autolla kilsoja takana 115tkm ja on kuulemma vaihdettu kompura (myyjän sanoin) viime vuoden puolella, ei puhelimitse selvinnyt oliko alkuvuodesta vai loppuvuodesta. Muista vikaherkistä komponenteista ei osannut myyjäliike sanoa mutta kovasti myi heidän omaa turvaa joka kattaa viat tiettyyn summaan asti  ::) Onko tämä huono enne joka kertoo että ei pitäisi sekaantua koko yksilöön  :D
Viisaita ohjeita otetaan vastaan, vielä kun ei ole mitään sitovaa keretty tekemään  :)
Volvo S60 -02, Volvo 940 GL -91

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6865
  • Kaikkee sitä...
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3949 : 09.10.2021, 22:02:09 »
Nuo myyjäliikkeen omat turvat on yleensä aivan turhia, eivät korvaa todellisuudessa mitään.

Niin ja laita ihmeessä linkki myynti ilmoon.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1055
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3950 : 09.10.2021, 22:09:28 »
Hehee, asiahan ei minulle kuulu mutta henk koht jättäisin tämmöiset vehkeet muiden vaivoiksi. Omalla kohdalla kun viisari värähtelee imperiumin vehkeille niin terve(ehkö) itsesuojeluvaihto on käskenyt unohtaa esimerkiksi III-koppaisesta Rangesta haaveilun. Liikaa asioita jotka voi mennä kalliisti v*turalleen.

Mut juu, ei herneitä. Tätä ketjua lueskellut ja kauhistellut mitä vikasimulaattoreita nämä on.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3951 : 09.10.2021, 22:59:56 »
Morjensta, ois kyssäri kun tässä olen tätä ketjua lukenut ja nyt olisi tulossa koeajo 2016 vm V60 D6 hybridillä. Miten pystyis testaa ajamalla/tarkastamalla näitä yleisimpiä vikakohtia vai pitääkö luottaa huoltokirjaan että siellä lukee kaikki kompuran vaihdot, ISG:n vaihdot ja OBC:n vaihot jotta uskaltaa ostaa tämmösen  :) Näissähän on moottorikoodina D97PHEV, eikös se ole jo uudempaa mallia, onko tässä tyypissä vielä yhtä paljon vikaherkkää kilkettä kuin ensimmäisissä vuosimalleissa? Autolla kilsoja takana 115tkm ja on kuulemma vaihdettu kompura (myyjän sanoin) viime vuoden puolella, ei puhelimitse selvinnyt oliko alkuvuodesta vai loppuvuodesta. Muista vikaherkistä komponenteista ei osannut myyjäliike sanoa mutta kovasti myi heidän omaa turvaa joka kattaa viat tiettyyn summaan asti  ::) Onko tämä huono enne joka kertoo että ei pitäisi sekaantua koko yksilöön  :D
Viisaita ohjeita otetaan vastaan, vielä kun ei ole mitään sitovaa keretty tekemään  :)

Hankala sanoa oikeastaan mitään. Jos autoon on vaihdettu kompura niin sen hetkinen omistaja saa vaihdolle "elinikäisen takuun". Seuraava omistaja taas maksanee ensimmäisen kompuran itse. Voi yrittää saada takuuseen, mutta hankalaa varmasti on. Kyseessä on selkeä tuotevastuun alainen ongelma. Tämän esimerkiksi Toyota hoitaa ihan eri tavalla. Vika tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta. Sitä ei voi ennustaa.

Autona tämä on loistava. Minä pidän autosta vikoineen. Hyvä ajaa ja ensimmäisen D6:n kulutus oli 4.3 l/100 km kahden vuoden ajalta. Tällä seuraavalla mennään noin 4.1 l/100 km kulutuksella. Autolla on kiva ohittaa ja sillä pääsee ohitustilanteessa vauhtiin, joka vie kortin pois. Ajattelin vielä jossain vaiheessa softata lisää tehoa A-tehon softalla. En tiedä tarvinko, mutta mulla on aika usein pitkiä matkoja ja tiukka aikataulu.

Jos viat pelottaa, niin siinä vaiheessa ei jää kuin yksi vaihtoehto. Toyota. Sillä pääsee pisteesta A pisteeseen B, mutta mielelläni ajan kuitenkin tuon matkan hieman jännittämällä D6:lla. Corolla on pihassa, niin sillä haen sitten varaosia tarpeen mukaan tuohon D6:een.

Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa PikkuPaatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3952 : 10.10.2021, 10:07:01 »
Nuo myyjäliikkeen omat turvat on yleensä aivan turhia, eivät korvaa todellisuudessa mitään.

Niin ja laita ihmeessä linkki myynti ilmoon.

Näin vähän olen funtsinukki, toki jotain varmaan siihen sais tapeltua mutta maksaako vaivaa  :-\ Tuosta myynti-ilmotuksesta, näköjään on otettu pois myynnistä kun ei löydy heti mutta semmosella rekkarilla kuin ENT-939. En kyllä maininnut että olen väkisin kauppoja tekemässä vaan tulossa koeajamaan :) Niin ja moro vaan automyyjälle jos tästä minut tunnistaa :D

Hankala sanoa oikeastaan mitään. Jos autoon on vaihdettu kompura niin sen hetkinen omistaja saa vaihdolle "elinikäisen takuun". Seuraava omistaja taas maksanee ensimmäisen kompuran itse. Voi yrittää saada takuuseen, mutta hankalaa varmasti on. Kyseessä on selkeä tuotevastuun alainen ongelma.

Näin oon lukenu, itellä on just se että kun ainoaksi autoksi tulee joten toimintavarmuus pitäis olla aika korkea. Muutenkin tulee työkseen reissattua niin ehkä tämä ei siihen sitten sovikkaan vaikka pitkään kyllä laskeskelin tämmösen toimivuutta reissuhommassa :) Noh, käydään koeajamassa ja tehdään vasta sitten lopullinen päätös.
Volvo S60 -02, Volvo 940 GL -91

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3953 : 11.10.2021, 20:30:01 »
Näin vähän olen funtsinukki, toki jotain varmaan siihen sais tapeltua mutta maksaako vaivaa  :-\ Tuosta myynti-ilmotuksesta, näköjään on otettu pois myynnistä kun ei löydy heti mutta semmosella rekkarilla kuin ENT-939. En kyllä maininnut että olen väkisin kauppoja tekemässä vaan tulossa koeajamaan :) Niin ja moro vaan automyyjälle jos tästä minut tunnistaa :D

Näin oon lukenu, itellä on just se että kun ainoaksi autoksi tulee joten toimintavarmuus pitäis olla aika korkea. Muutenkin tulee työkseen reissattua niin ehkä tämä ei siihen sitten sovikkaan vaikka pitkään kyllä laskeskelin tämmösen toimivuutta reissuhommassa :) Noh, käydään koeajamassa ja tehdään vasta sitten lopullinen päätös.

Jos pitkiä matkoja ajat koko ajan niin älä tätä osta vaikka oikein kiva peli onkin. Hybridi menettää merkityksensä lähes täysin matka-ajossa. Tämä on tehty niille jotka pääasiassa ajavat max. 50km päivässä paitsi jos pääsee lataamaan kahteen kertaan päivän aikana. Toki ihan järkevä kulutus myös matka-ajossa, mutta ei sen parempi kuin perusriisselillä... Jos menet koeajamaan niin peli on sitten pelattu.
V60 D6 -14

Poissa PikkuPaatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3954 : 12.10.2021, 15:03:44 »
Jos pitkiä matkoja ajat koko ajan niin älä tätä osta vaikka oikein kiva peli onkin. Hybridi menettää merkityksensä lähes täysin matka-ajossa. Tämä on tehty niille jotka pääasiassa ajavat max. 50km päivässä paitsi jos pääsee lataamaan kahteen kertaan päivän aikana. Toki ihan järkevä kulutus myös matka-ajossa, mutta ei sen parempi kuin perusriisselillä... Jos menet koeajamaan niin peli on sitten pelattu.

Kävin koeajamassa tuon mainitsemani auton ja ostin XC70 D4 AWDn siitä vierestä ;D  Auto sinänsä oli muuten hyvä mutta hybridin käytös ei ollut mielestäni loogista ja muutenkin jäi joku gut-feeling että kaikki ei ole oikein. Auto oli kait ihan hyvin pidetty ja huollettu, ei siinä mutta ei sitten natsannu. Jospa sitten joskus hybridiä kun on varaa ostaa se suoraan marmorin lattialta  :) Siihen asti körötellään puhtaasti dinomehulla, toivotaan että XC:ssä on autoa pitkäksi aikaa  ::)
Volvo S60 -02, Volvo 940 GL -91

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3955 : 12.10.2021, 21:50:28 »
Kävin koeajamassa tuon mainitsemani auton ja ostin XC70 D4 AWDn siitä vierestä ;D  Auto sinänsä oli muuten hyvä mutta hybridin käytös ei ollut mielestäni loogista ja muutenkin jäi joku gut-feeling että kaikki ei ole oikein. Auto oli kait ihan hyvin pidetty ja huollettu, ei siinä mutta ei sitten natsannu. Jospa sitten joskus hybridiä kun on varaa ostaa se suoraan marmorin lattialta  :) Siihen asti körötellään puhtaasti dinomehulla, toivotaan että XC:ssä on autoa pitkäksi aikaa  ::)

Kyllä se hybridipuoli toiminnaltaan on hyvin looginen ja pelaa hienosti kunhan pari juttua ymmärtää mitkä kuuluukin ymmärtää. En usko että tuota ostostasi tulet katumaan. Jos tilaa arvostat ja tarvitset niin siinä tuo V70 kyllä pyyhkii tällä D6:lla pyllyä. Koneessa vähempi luonnetta mutta ihan tarpeeksi :)
V60 D6 -14

Poissa PikkuPaatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3956 : 13.10.2021, 09:00:47 »
Kyllä se hybridipuoli toiminnaltaan on hyvin looginen ja pelaa hienosti kunhan pari juttua ymmärtää mitkä kuuluukin ymmärtää. En usko että tuota ostostasi tulet katumaan. Jos tilaa arvostat ja tarvitset niin siinä tuo V70 kyllä pyyhkii tällä D6:lla pyllyä. Koneessa vähempi luonnetta mutta ihan tarpeeksi :)

Kyllähänse toimi tosiaan hyvin mutta omaan mieleen ei ollut looginen, toki kaksi ratakiskonpätkää ei kovin moninmutkaisiin operaatioihin taivu :D
Volvo S60 -02, Volvo 940 GL -91

Poissa Pasi Lindros

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3957 : 13.10.2021, 20:11:49 »
Onko muilla samaa ongelmaa kuin mulla. VOCissa ei toimi ajastukset pysäköinti ilmastoinnille. Ei ole saanut asennettua ajastuksia moneen viikkoon. D6 MY14

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6865
  • Kaikkee sitä...
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3958 : 13.10.2021, 22:40:34 »
Onko muilla samaa ongelmaa kuin mulla. VOCissa ei toimi ajastukset pysäköinti ilmastoinnille. Ei ole saanut asennettua ajastuksia moneen viikkoon. D6 MY14

Katsoppa tuon ketjun loppupäästä...

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=31607.0
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3959 : 15.10.2021, 06:52:30 »
Nuo myyjäliikkeen omat turvat on yleensä aivan turhia, eivät korvaa todellisuudessa mitään.

Niin ja laita ihmeessä linkki myynti ilmoon.
Kamuxin turvan piikkin olen kyllä itse saanut useammasta autosta korjauskuluja 2-3ke verran.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

KL-varaosat  Race.fi