Ateho  Elekma

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071155 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa janhus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3975 : 21.10.2021, 20:55:13 »
Eristevuodoista kyllä auto valittaa, akun kunnon saat parhaiten tietoon kun lataat täyteen ja ajat tyhjäksi. Sen reilut 30km pitäisi mennä.
Täyteen ladattuna näytti 45 km toimintasäteeksi, pääsi oikeasti n 30 km. Toiseen suuntaan pääsin 38 km, kun otin jossain vaiheessa ilmastoinnin pois päältä. Vakkari säädettynä 100 km/h. Tämä ilmeisesti lämmittää vastuksella sisäilmaa, jos ajellaan sähköllä ? Hybrid moodi oli valittuna
V70 R AWD -97, V60 D6 AWD -15

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3976 : 21.10.2021, 21:17:07 »
Sisätila lämpeää webastolla jos ei ole otettu valikon kautta pois päältä. Kunnossa kuulostaa hybridiakusto olevan.

Poissa janhus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3977 : 21.10.2021, 22:08:05 »
Kiitos vastauksestasi!
V70 R AWD -97, V60 D6 AWD -15

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3978 : 22.10.2021, 10:18:50 »
Mersun A 250 e hybridi on etuvetoinen (samoin tuleva B-malli)
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-mercedes-benz-a-250-e-on-auto-jollaisia-kaikkien-ladattavien-hybridien-olisi-aina-pitanyt-olla/

Tuo A mersu ei kyllä enää taivu samaan kokoluokkaan V60 kanssa..

Ja mitenköhän menee käytännössä kulutuksen kanssa pitkillä matkoilla... Ainakin euroina mitattuna epäilen vahvasti että ei ole sen halvempi ajaa kuin D6, vaikka onkin pienempi auto. Tosin perustuu pelkkään mutuun.

Poissa Eero Kaukonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3979 : 25.10.2021, 17:23:54 »
Onko porukka kuinka asentanut lisävaloja näihin autoihin en ole sen tarkemmin perehtynyt onko näissä sitä valmista lisävalo johtoa vai ei mutta ei kuitenkaan rosvoliittimellä viitsisi herätettä ottaa tämmöisestä autosta muut asentelut sujuu tottakai mutta tuo herätteen saaminen on kysymysmerkki ✌️

Poissa -P-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3980 : 26.10.2021, 17:24:51 »
Ei oo varmaa tietoa, mutta käsittääkseni otetaan oikein tehtynä CAN-väylästä signaali.
En tiiä, miten menee suuresti vikaan, jos herätteen hakee H9:n piuhasta ja syötön sulakeboksilta.
-P-

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3981 : 28.10.2021, 22:20:11 »
Tuo A mersu ei kyllä enää taivu samaan kokoluokkaan V60 kanssa..

Ja mitenköhän menee käytännössä kulutuksen kanssa pitkillä matkoilla... Ainakin euroina mitattuna epäilen vahvasti että ei ole sen halvempi ajaa kuin D6, vaikka onkin pienempi auto. Tosin perustuu pelkkään mutuun.

Olen tässä muutaman tankkauksen välin korona-aikana ajanut alle 1,9 l / 100 km kulutuksella. Silloin ei juurikaan ajella yli 100 km matkoja yhtäjaksoisesti ja auto on piuhassa kiinni.

Nyt kun talvi tulee ja ajastaa auton lämpenemään webastolla ennen töihin lähtöä ja lyhyt työmatka (17 km) ajellaan sähköllä. Webasto pitää auton mukavan lämpöisenä työmatkan ajan. Käytännössä tämä tarkoittaa noin 5 l/100 km kulutusta vaikka matka taittuu sähköllä. Tuo webasto kun ei näy siinä auton keskikulutusmittauksessa.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3982 : 28.10.2021, 22:28:23 »
Moi! Mulla koeajossa D6 vm 2013 ja akuston kunto mietityttää.. Saako näiden akuston kunnon merkkiliikkeessä testattua? Kapasiteetti, mahdolliset eristevuodot , lataussyklit ?? Kiitos jos jollain tietoa ja kerkiää kommentoimaan

Jos olet ostamassa autoa merkkiliikkeestä, niin voisit yrittää saada kaupan päälle eristysvastusmittauksen. Veikkaan, että eivät mielellään sitä tee. Jos mittaus ei mene läpi, niin heillä on korjausvastuu sen jälkeen. Sitten kun se sinun omistuksessa napsahtaa, niin todennäköisesti tuolla vuosimallilla joudut maksumieheksi... ei kun maksuhenkilöksi.

Auton saa hyvissä olosuhteissa kulkemaan noin 43 km eli ei ilmastointia, Pure-moodi ja lämmintä pihalla + 20 astetta. Talvella mennään sitten 30 .... 35 km luokkaa normipakkasilla esilämmitetyllä autolla.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa janhus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3983 : 28.10.2021, 23:00:06 »
Kiitos viestistäsi. Auto ei ole merkkiliikkeessä myynnissä, joten tuo mittaus tuskin onnistuu. Toki senhän voisi teettää merkkikorjaamossa oston jälkeen ? Mikäs näissä olikaan akkutakuun pituus jos auton mallivuosi 2014 tai 2013
V70 R AWD -97, V60 D6 AWD -15

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3984 : 29.10.2021, 00:08:07 »
8v / 162tkm.

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3985 : 29.10.2021, 01:15:07 »
Onko porukka kuinka asentanut lisävaloja näihin autoihin en ole sen tarkemmin perehtynyt onko näissä sitä valmista lisävalo johtoa vai ei mutta ei kuitenkaan rosvoliittimellä viitsisi herätettä ottaa tämmöisestä autosta muut asentelut sujuu tottakai mutta tuo herätteen saaminen on kysymysmerkki ✌️

Just itse asentelin ledit keulaan. Umpion liittimestä oikea alakulma H9 herätteeksi. Akun viereisestä boxista virta ja vaikka ilmanputsarin alta tai vierestä maa.
Tässä on sitten PWM ohjaukset halogeenilampulle, joten joudut laittamaan herätejohteen "höynäyttäjän- vastuksen". Itse ostin Biltemasta 20 wattisen.
Laitoin myös varmuudeksi diodillisen releen, joka ei anna virtapotkua takaisin päin.

P.S. On muuten sitten aivan erikoisohutta tuo muovi rekkarikilven alla. Itse otin maskin pois ja asensin itse tehdyn alumiinipalkin sinne taakse. On siinä se etupalkkikin näkyvillä, jos siitä haluaa tukea ottaa. Porata siihen ei varmaan kannata, mutta esim pannan kanssa voi asentaa tukiraudan.

« Viimeksi muokattu: 29.10.2021, 01:20:04 kirjoittanut ratikka »
Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

Poissa janhus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3986 : 29.10.2021, 07:27:07 »
V70 R AWD -97, V60 D6 AWD -15

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3987 : 29.10.2021, 08:49:50 »
Tuo A mersu ei kyllä enää taivu samaan kokoluokkaan V60 kanssa..

Ja mitenköhän menee käytännössä kulutuksen kanssa pitkillä matkoilla... Ainakin euroina mitattuna epäilen vahvasti että ei ole sen halvempi ajaa kuin D6, vaikka onkin pienempi auto. Tosin perustuu pelkkään mutuun.

Eipä noissa hirveästi eroa yllättäen ole, toki V60 on isompi,  (7 cm pidempi, 2 cm leveämpi ja 0.7cm matalampi)

Volvo V60 Pituus     4761mm
A Shooting Brake    4688mm
 
Volvo V60 korkeus  1432mm
A Shootig Brake      1439mm

Volvo V60 leveys   1850mm
A Shooting Brake  1830mm

V60 tavaratila      529l
A Shooting Brake 495l


« Viimeksi muokattu: 29.10.2021, 08:55:13 kirjoittanut v6omega »

Poissa insinörtti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3988 : 29.10.2021, 09:12:11 »
Volvon speksit D6 ja bifuelin tavaratilan koosta silkkaa huijausta. Taitavat ilmoittaa normimallin mitat, vaikka pohja on kiinteä ja ainakin 5 cm ylempänä kuin normimallissa.

Suojapeiton alla tilaa noin 350 l eli ihan C-segmentin töpöperien luokkaa. Selkänojan tasalle  lastattuna varmaan vähän reilu 400 eli sellaiset 100 l tekniikka vie. Oikeasti suurin puute on kuitenkin korkeus. 53 cm. Tuli tutuksi, kun olisi pitänyt 55 cm leveä jääkaappi saada kyytiin.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3989 : 30.10.2021, 12:08:09 »
Olen tässä muutaman tankkauksen välin korona-aikana ajanut alle 1,9 l / 100 km kulutuksella. Silloin ei juurikaan ajella yli 100 km matkoja yhtäjaksoisesti ja auto on piuhassa kiinni.

No sähköllä ajaessahan se kuluttaa vaan sähköä, tarkoitin kuitenkin pitkää matkaa jossa sähkön osuus on vain se minkä hybridijärjestelmä sinne lataa, eli varsinainen käyttövoima tulee polttoaineesta. Kyllähän Diesel tekniikka kuitenkin vielä paremmalla hyötysuhteella toimii kuin Otto.

Eipä noissa hirveästi eroa yllättäen ole, toki V60 on isompi,  (7 cm pidempi, 2 cm leveämpi ja 0.7cm matalampi)

Volvo V60 Pituus     4761mm
A Shooting Brake    4688mm
 
Volvo V60 korkeus  1432mm
A Shootig Brake      1439mm

Volvo V60 leveys   1850mm
A Shooting Brake  1830mm

V60 tavaratila      529l
A Shooting Brake 495l
On muuten A sarja turvonnut aika hemmetisti!  :o

Tuon A:n alkuperäinen ideahan oli pienentää auton fyysistä kokoa.

 

Carcom Oy  Ateho