Autoracing  KL-varaosat

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071422 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3990 : 30.10.2021, 23:07:26 »
No sähköllä ajaessahan se kuluttaa vaan sähköä, tarkoitin kuitenkin pitkää matkaa jossa sähkön osuus on vain se minkä hybridijärjestelmä sinne lataa, eli varsinainen käyttövoima tulee polttoaineesta. Kyllähän Diesel tekniikka kuitenkin vielä paremmalla hyötysuhteella toimii kuin Otto.

Tuo on kyllä totta eli diesel on hyötysuhteeltaan parempi. Joskus olen miettinyt, että tästä autosta olisi voitu tehdä 1.6 bi-turbo diesel hybrid -versio, jonka kulutus olisi ollut pienempi. Tehoa ja vääntöä vähemmän ja myös ostohintaa uutena. "Olis pitänyt" -jutut on kyllä jälkiviisautta, myönnetään. Eniten tässä autossa pelottaa se, että erehtyy pitämään liian pitkään kaasupoljinta pohjassa Power-moodilla ohitettaessa ja poliisit sattuu kohdalle. Joka kerta joutuu nostamaan ja vierellä rullaukselle. 
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3991 : 31.10.2021, 22:23:22 »
Eniten tässä autossa pelottaa se, että erehtyy pitämään liian pitkään kaasupoljinta pohjassa Power-moodilla ohitettaessa ja poliisit sattuu kohdalle. Joka kerta joutuu nostamaan ja vierellä rullaukselle.

Tää on koettu jo kertaalleen 2017 lopussa, onneks ei korttia viety vaikka kaiken järjen mukaan olisi pitänyt (satasen alueella yli 140). Ei tarvinnut kuin ohittaa piiitkä kuljetus nelikaistaiselle tullessa, oli siinä jo muutama kymmen minuuttinen ajeltu sen perässä alle rajoitusten, eli vähän jo tekikin mieli polkaista. Nelikaistainen kun alkoi, niin urku auki ja ohi. Siinä vaiheessa kun vaihdoin kaistan takaisin oikealle, vilahti joku musta pakettiauto sivusilmässä tien sivussa olevassa huoltorampissa. Oli siis jo pilkkopimeätä joten ei sitä nähnyt virallisesti vasta kun punainen valo palaa ja siniset valot vilkkuu perässä. Kortin viennin sijaan päiväsakkoja tuli kyllä mojova potti, sen jälkeen on himmailtu aika miedosti ohituksissa. Ne lymyilee just siellä missä niitä ei odottaisi.

Poissa janhus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3992 : 09.11.2021, 22:31:47 »
Hello! Autokuume paheni ja nyt on viikon päivät ajeltu V60 D6:lla  :) Vakuuttava laite kaiken kaikkiaan, rouvakin tykästyi kovasti. Ei meinaa muut autot pihasta enään kelvata ;) Tarvisi hommata toinen latauspiuha, mukana tuli Mennekes 10 A latauspiuha 1-vaiheisena. Onkohan nämä kuinka ronkeleita tuolle laturille vai oisko tässä kelvollinen vaihtoehto ?? Ei vaikuta ainakaan pahan hintaiselta

https://evmotions.fi/ev-kaapeli/ecvt216av2-ev-kaapeli/

Vinkkejä ja suosituksia otetaan mielellään vastaan :)
V70 R AWD -97, V60 D6 AWD -15

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3993 : 10.11.2021, 21:43:03 »
Hello! Autokuume paheni ja nyt on viikon päivät ajeltu V60 D6:lla  :) Vakuuttava laite kaiken kaikkiaan, rouvakin tykästyi kovasti. Ei meinaa muut autot pihasta enään kelvata ;) Tarvisi hommata toinen latauspiuha, mukana tuli Mennekes 10 A latauspiuha 1-vaiheisena. Onkohan nämä kuinka ronkeleita tuolle laturille vai oisko tässä kelvollinen vaihtoehto ?? Ei vaikuta ainakaan pahan hintaiselta

https://evmotions.fi/ev-kaapeli/ecvt216av2-ev-kaapeli/

Vinkkejä ja suosituksia otetaan mielellään vastaan :)

Mihin tarvii toista jos Mennekes on aina mukana? :o

Kai niitä muitakin hyviä merkkejä on mutta ite pysyisin mennekesissä.
V60 D6 -14

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3994 : 11.11.2021, 09:48:19 »
Onhan se nyt helpompi kun riittää että tökkää valmiina odottavan töpselin autoon kiinni, sen sijaan että aina viikkaisi laturihässäkän mukaan.

JOs kyse on omasta tuvasta ja luvasta, niin miksei samantein ihan 11kW latausasema, jolla on tulevaisuudessakin käyttöä.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3995 : 11.11.2021, 10:33:41 »
JOs kyse on omasta tuvasta ja luvasta, niin miksei samantein ihan 11kW latausasema, jolla on tulevaisuudessakin käyttöä.

Täysin turha tämän topikin auton kanssa, ei se lataa sen enempää, nopeammin eikä paremmin. Maksaa vaan puolitoista tonnia.

Siinä vaiheessa kun täyssähkön hankintaan laittaa nimiä alle on passeli hetki alkaa katella latausasemaa.

Poissa janhus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3996 : 11.11.2021, 17:39:23 »
Kiitos kommenteista, ei siis hirveästi vielä kokemusta muista "tilapäislatureista" kuin Mennekesistä.
Itsellä tosiaan on tuo auton mukana tullut ripustettu autotallin seinään puolikiinteästi ja ajatuksena oli hommata toinen autoon, jolla rouva voi latailla työpaikalla lämmitystolpasta. Tuon reilun pari sataa voisi maksaa siitä, että ei tarvitse kotona illalla viritellä laturia paikoilleen ja aamulla sitä taas pyöritellä takakonttiin  ::)

Tämä olisi nyt tarjouksessa
https://www.data-systems.fi/tuote/deltaco-e-charge-mode-2-laturi-schuko-type-2-10-16a-5m-kaapeli/



V70 R AWD -97, V60 D6 AWD -15

Poissa Odezo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3997 : 13.11.2021, 03:05:21 »
Voin kyllä sanoa että itsellä on ollut tuo Deltacon laturi jo yli vuoden käytössä eikä mitään moitittavaa ole.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2021, 03:21:50 kirjoittanut Odezo »
Volvo V60 D6 R-Design my-15

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3998 : 13.11.2021, 08:48:43 »
About 5 tuhatta sähköistä kilometriä että kuoleentuu tuo 250 euroa. Toki mukavuudesta täytyy kai vähän maksaa.
V60 D6 -14

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3999 : 13.11.2021, 15:08:59 »
Täysin turha tämän topikin auton kanssa, ei se lataa sen enempää, nopeammin eikä paremmin. Maksaa vaan puolitoista tonnia.

Siinä vaiheessa kun täyssähkön hankintaan laittaa nimiä alle on passeli hetki alkaa katella latausasemaa.

Tuo nyt vähän riippuu siitä lähtötilanteesta. Jos siellä on voimapistorasia sopivilla huudeilla lähtee edullisimmillaan noita latausasemia ~500e:lla, ja asennustyö edellyttää laitteen ruuvaamisen seinään, jolloin ei mielestäni ole mielekästä hommata pari sataa halvemmalla sukolaturia.

Poissa Volvodh

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4000 : 15.11.2021, 23:47:41 »
Kyselisin Volvon V60 D6 hybridistä, vuosimallina itsellä kiikarissa 2016.
Minkälainen peli on kyseessä? Onko jotain yleisiä tyyppivikoja? Mitä pitäisi huomioida kun tämänlaisen hybridin hankkii? Mikä on todellinen keskikulutus, tuskin tuo 1.8L paikkaansa pitää (moottoritieajo pääasiassa kiinnostaa)? Ja missä hinnoissa mahtaa uudet/käytetyt akut pyöriä jos sattuu tilttaamaan?

Paljon kysyttävää, itselle niin vierasta tämä hybridihomma. Yrittänyt paljon lukea, mutta täälläkin useampi sata sivua tekstiä. Kiitän jo etukäteen jos joku näihin pystyy vastaamaan.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4001 : 16.11.2021, 22:41:59 »
Kyselisin Volvon V60 D6 hybridistä, vuosimallina itsellä kiikarissa 2016.
Minkälainen peli on kyseessä? Onko jotain yleisiä tyyppivikoja? Mitä pitäisi huomioida kun tämänlaisen hybridin hankkii? Mikä on todellinen keskikulutus, tuskin tuo 1.8L paikkaansa pitää (moottoritieajo pääasiassa kiinnostaa)? Ja missä hinnoissa mahtaa uudet/käytetyt akut pyöriä jos sattuu tilttaamaan?

Paljon kysyttävää, itselle niin vierasta tämä hybridihomma. Yrittänyt paljon lukea, mutta täälläkin useampi sata sivua tekstiä. Kiitän jo etukäteen jos joku näihin pystyy vastaamaan.

Auto ei ole pieni sijoitus joten kannattaa valita huolella. Tätä ketjua kun luet niin löydät autosta niin paljon tietoa kun löydettävissä on. Nämä kysymäsi asiat on listattu niin moneen kertaan täällä jo ettei toistosta enään lisähyötyä ole.

EDIT: Kaivoin nyt kuitenkin edellisen vastaukseni samanmoiseen kysymykseen joka alkaa alta.

Polttispuolelta ongelmaton auto. Joitakin apuhihnoja mennyt poikki ja palaset rikkoneet jakopään, mutta ei oikestaan ole polttiksen ongelma.

Kompressorihistoria hyvä tsekata. Osaavat ilmeisesti nykyään nämä korjata *koputtaa puuta kolmesti*. Jos kompura vaihdettu 2020 alkukesän jälkeen niin on todennäköistä että se on tehty uudella tavalla. Jos ei ole tehty niin seuraavan vuoden aikana kompura todennäköisesti menee eli liikkeen kanssa kannattaa jo etukäteen sopia että mites sitten kun näin käy niin ei tarvitse sitä keskustelua enään siinä vaiheessa käydä kun auto haluaa uuden kompuran.

ISG ja OBC kanssa semmoisia silloin tällöin meneviä osia jotka huoltokirjasta vois löytyä, mutta kaikkea mitä näihin on korjattu eivät merkkaile huoltokirjaan arvattavista syistä. ISG:tä vaihdettiin alkutaipaleella koko pakettia mutta nykyään pyrkivät ymmärtääkseni vain vaihtamaan laakerin. Tämä on se laakeri mikä jumittuessaan aiheuttaa sen apuhihnan mossahtamisen.

Keyless varusteella ovien johtosarjat menevät ajan kanssa varmasti joten jos autossa on se varusteena niin kannattaa renkata sitä systeemiä kunnolla.

Akustoja mennyt todella vähän, mutta ikääntyessään nekin poksahtelevat sitten jossain vaiheessa jokainen. 2015 malleihin asti taisis olla 8v. / 162tkm akkutakuu joten semmoisella asialla voi olla painoarvoa.

Muuten näissä on aina sieltä 2013 sinne 2018 samat viat. MY15 tulee parempi käyttis monitoiminäyttöön jolle voi antaa painoarvoa tai olla antamatta. Ihan toimiva tuo vanhempikin on mikä itseltä löytyy.

En tiedä unohdinko mitään, mutta eiköhän tuossa tärkeimmät.

Todella hyvä auto hintasekseen kunhan ajoprofiili sopii hybridille. Jos paljon pitkää matkaa ajat niin ei ole mitään järkeä tämmöistä hommata. Syö pitkällä matkalla ihan järkevällä tasolla dieseliä, mutta ei pärjää nuukemmille kilpailijoilleen. Tehoa löytyy kivasti mutta leluautosta tämä on painonsa takia kaukana. Matka-ajossa loistopeli, mutta kovempaa jos haluat mennä kurveihin niin paino alkaa äkkiä tuntumaan. Tällä hybridillä ei tarvitse jännittää peräkärryn vetämistä  :D
« Viimeksi muokattu: 16.11.2021, 22:45:51 kirjoittanut Pompputiikeri »
V60 D6 -14

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4002 : 16.11.2021, 22:45:50 »
Kyselisin Volvon V60 D6 hybridistä, vuosimallina itsellä kiikarissa 2016.
Minkälainen peli on kyseessä? Onko jotain yleisiä tyyppivikoja? Mitä pitäisi huomioida kun tämänlaisen hybridin hankkii? Mikä on todellinen keskikulutus, tuskin tuo 1.8L paikkaansa pitää (moottoritieajo pääasiassa kiinnostaa)? Ja missä hinnoissa mahtaa uudet/käytetyt akut pyöriä jos sattuu tilttaamaan?

Paljon kysyttävää, itselle niin vierasta tämä hybridihomma. Yrittänyt paljon lukea, mutta täälläkin useampi sata sivua tekstiä. Kiitän jo etukäteen jos joku näihin pystyy vastaamaan.

Tyyppiviat:
- kompressori, eristevika --> tulee yllättäen ja pyytämättä --> maksaa tilanteesta riippuen ekan kierroksen n. 1500 € ja jos on tuuria niin myyjäliike kustantaa.
- ovien johtosarjat, kauko-ohjaus toimii vain läheltä --> liittimet hapettuu
- omassa syö syystä tai toisesta takarenkaiden sisäkulmaa, vaikka käytetty nelipyöräsuuntauksessa

Autossa olisi hyvä olla Driver Support -paketti, se on kiva. Kannattaa ottaa lisätakuu, jos tuurilla kompressori hajoaa. Nyt pitäisi korjausten jälkeen kestää.

Keskikulutus ollut minulla ensimmäisellä autolla 4.2 l/100 km ja nykyinen näyttää olevan 3,9 l/100km noin 45000 km matkalta. Molemmat kulutukset ovat siis pitkän ajan keskikulutuksia. Hyvällä kelillä (+18...20 astetta) menee lyhyet matkat pelkällä sähköllä ja sillä päästään jopa alle tuon 1.8 l/100 km.

Hinta varmaan jossain 20000 € paikkeilla. Omassa on kyllä aivan kaikki mitä kaipaan autoon ja en olisi toista ostanut, jos olisin jostain löytänyt paremman mallin. Ajan pitkiä matkoja ja paras vuosi on ollut tuon 45 000 km vuoteen ennen koronaa. 
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Volvodh

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4003 : 17.11.2021, 10:27:51 »
Auto ei ole pieni sijoitus joten kannattaa valita huolella. Tätä ketjua kun luet niin löydät autosta niin paljon tietoa kun löydettävissä on. Nämä kysymäsi asiat on listattu niin moneen kertaan täällä jo ettei toistosta enään lisähyötyä ole.

EDIT: Kaivoin nyt kuitenkin edellisen vastaukseni samanmoiseen kysymykseen joka alkaa alta.

Polttispuolelta ongelmaton auto. Joitakin apuhihnoja mennyt poikki ja palaset rikkoneet jakopään, mutta ei oikestaan ole polttiksen ongelma.

Kompressorihistoria hyvä tsekata. Osaavat ilmeisesti nykyään nämä korjata *koputtaa puuta kolmesti*. Jos kompura vaihdettu 2020 alkukesän jälkeen niin on todennäköistä että se on tehty uudella tavalla. Jos ei ole tehty niin seuraavan vuoden aikana kompura todennäköisesti menee eli liikkeen kanssa kannattaa jo etukäteen sopia että mites sitten kun näin käy niin ei tarvitse sitä keskustelua enään siinä vaiheessa käydä kun auto haluaa uuden kompuran.

ISG ja OBC kanssa semmoisia silloin tällöin meneviä osia jotka huoltokirjasta vois löytyä, mutta kaikkea mitä näihin on korjattu eivät merkkaile huoltokirjaan arvattavista syistä. ISG:tä vaihdettiin alkutaipaleella koko pakettia mutta nykyään pyrkivät ymmärtääkseni vain vaihtamaan laakerin. Tämä on se laakeri mikä jumittuessaan aiheuttaa sen apuhihnan mossahtamisen.

Keyless varusteella ovien johtosarjat menevät ajan kanssa varmasti joten jos autossa on se varusteena niin kannattaa renkata sitä systeemiä kunnolla.

Akustoja mennyt todella vähän, mutta ikääntyessään nekin poksahtelevat sitten jossain vaiheessa jokainen. 2015 malleihin asti taisis olla 8v. / 162tkm akkutakuu joten semmoisella asialla voi olla painoarvoa.

Muuten näissä on aina sieltä 2013 sinne 2018 samat viat. MY15 tulee parempi käyttis monitoiminäyttöön jolle voi antaa painoarvoa tai olla antamatta. Ihan toimiva tuo vanhempikin on mikä itseltä löytyy.

En tiedä unohdinko mitään, mutta eiköhän tuossa tärkeimmät.

Todella hyvä auto hintasekseen kunhan ajoprofiili sopii hybridille. Jos paljon pitkää matkaa ajat niin ei ole mitään järkeä tämmöistä hommata. Syö pitkällä matkalla ihan järkevällä tasolla dieseliä, mutta ei pärjää nuukemmille kilpailijoilleen. Tehoa löytyy kivasti mutta leluautosta tämä on painonsa takia kaukana. Matka-ajossa loistopeli, mutta kovempaa jos haluat mennä kurveihin niin paino alkaa äkkiä tuntumaan. Tällä hybridillä ei tarvitse jännittää peräkärryn vetämistä  :D

Kiitos vastauksesta. Siinä aika kattavasti tuli kaikki!

Vuodessa tulee n.40tkm, suurin osa motaria, suunnilleen 140km siivuja. Sitä tässä yrittänyt laskeskella, että tuleeko hybridi kannattavaksi vai ei. Mutta näillä tiedoilla on hyvä jatkaa selvittelyä!

Tyyppiviat:
- kompressori, eristevika --> tulee yllättäen ja pyytämättä --> maksaa tilanteesta riippuen ekan kierroksen n. 1500 € ja jos on tuuria niin myyjäliike kustantaa.
- ovien johtosarjat, kauko-ohjaus toimii vain läheltä --> liittimet hapettuu
- omassa syö syystä tai toisesta takarenkaiden sisäkulmaa, vaikka käytetty nelipyöräsuuntauksessa

Autossa olisi hyvä olla Driver Support -paketti, se on kiva. Kannattaa ottaa lisätakuu, jos tuurilla kompressori hajoaa. Nyt pitäisi korjausten jälkeen kestää.

Keskikulutus ollut minulla ensimmäisellä autolla 4.2 l/100 km ja nykyinen näyttää olevan 3,9 l/100km noin 45000 km matkalta. Molemmat kulutukset ovat siis pitkän ajan keskikulutuksia. Hyvällä kelillä (+18...20 astetta) menee lyhyet matkat pelkällä sähköllä ja sillä päästään jopa alle tuon 1.8 l/100 km.

Hinta varmaan jossain 20000 € paikkeilla. Omassa on kyllä aivan kaikki mitä kaipaan autoon ja en olisi toista ostanut, jos olisin jostain löytänyt paremman mallin. Ajan pitkiä matkoja ja paras vuosi on ollut tuon 45 000 km vuoteen ennen koronaa. 

Kiitos myös vastauksesta! Noi kulutukset on ihan käypiä, varsinkin kun nykyiseen n.7l/100km.

Onko tietoa onko D5 ja D6 dieselin kulutuksessa isoa eroa?

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4004 : 17.11.2021, 10:33:44 »
Eipä liene kun sama kone molemmissa, toinen vaan aliviritettynä.

 

Autoracing  KL-varaosat