Ateho  Elekma

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071152 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4215 : 05.04.2022, 12:53:11 »
D6 osaa kerätä sähköä jarrutuksista jne ja käyttää sitä vaikka lähtöjään akku olisikin tyhjä eli tämä huomioiden ei välttämättä D5 pääse vähemmällä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4216 : 05.04.2022, 13:01:19 »
Mutta tuleeko maantiellä miten paljon tuota regenerointia? Siis sitä kysyttiin. Ja kaupungissakin ilman latausta voi massa kumota hybridin vaikutuksen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4217 : 05.04.2022, 13:04:39 »
Sunnuntaina V60 D6 156 km trippi tyhjällä akulla keskinopeudella 78 km/h, kulutus VOCin mukaan 4,7 l/100 km, sähköenergian talteenotto 2,9 kwh, sähkönkulutus 2,9 kwh. Koko ajan hybrid mode päällä
« Viimeksi muokattu: 05.04.2022, 18:19:00 kirjoittanut gubbe »

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4218 : 05.04.2022, 13:07:31 »
Mitäs nämä alkupään D6:t kuluttaa maantiellä ilman sähköä ajettaessa? Alkanut pohtimaan, kun löpö nyt maksaa mitä maksaa.

Vuoden 2014 mallilla Joensuu-Helsinki 5.7 litraa satasella kesärajoituksilla tankkauksista mitattuna. Jos ajaa usein pitkiä matkoja ilman latausmahdollisuutta, D5 on varmasti (etenkin vajaavetoisena) taloudellisempi, puhumattakaan VEA-moottorisesta D4:stä tai DRIVe/D2:sta. Kaupunkiajossa sitten hybridi onkin taloudellisempi regeneroinnin takia, mutta maantiellä tai moottoritiellä siitä ei juuri iloa ole. Hybridi on hyvä vaihtoehto silloin, jos suurin osa ajomatkoista on sellaisia, että ne hoituvat pelkällä sähköllä.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8961
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4219 : 05.04.2022, 13:12:57 »
Mutta tuleeko maantiellä miten paljon tuota regenerointia? Siis sitä kysyttiin. Ja kaupungissakin ilman latausta voi massa kumota hybridin vaikutuksen.

Aina kun nopeusrajoitus putoaa jonkun kylän kohdalla, joutuu hiljentämään jonkun perään, tai ohituksen jälkeen marssivauhtiin palatessa.

Varsinkin kaupungissa hybridi menee lataamatta suunnilleen maantiekulutuksella, toisin kuin pelkkä polttomoottori.

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4220 : 05.04.2022, 13:16:49 »
Omat kulutukset V60 D6  keskikulutus 5,64 l/100 km pumpulta mitattuna, runsaalla webaston käytöllä, paljon lyhyttä ajoa. Ajettu matka 4988 km

Edellinen V70 D5 2010
vitos-kone kokonaismatka 63124 km, keskikulutus pumpulla  7,36 l/100km, paljon lyhyttä ajoa ja paljon webaston käyttöä talvella.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2022, 13:21:04 kirjoittanut gubbe »

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4221 : 05.04.2022, 13:19:55 »
Edellinen V70 D5 vitos-kone kokonaismatka 63124 km, keskikulutus pumpulla  7,36 l/100km, paljon lyhyttä ajoa ja paljon webaston käyttöä talvella.

Vuosimalli on tuossa oleellinen. Vanha 163 hv D5 oli varsin vähäruokainen, 185 hv D5 kulutti selvästi enemmän, ja sitten kulutus laski taas 205 hv ja 215 hv malleissa sekä erityisesti 220 hv start-stop -mallissa, jota tosin ei V70:ssä enää ollut tarjolla (XC70 vm. 2016 oli).
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4222 : 05.04.2022, 13:22:32 »


Tuossa esimerkkimatka Kuhmosta Ouluun tyhjällä akulla. Vajaa 5kWh näkyy tuolla matkalla generoituneen sähköä. Dieseliä 5.4l/100km, rajoitus vaihteli 80/100 ja vauhtia rajoitus +8km/h.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4223 : 05.04.2022, 19:29:59 »
Mutta tuleeko maantiellä miten paljon tuota regenerointia? Siis sitä kysyttiin. Ja kaupungissakin ilman latausta voi massa kumota hybridin vaikutuksen.
Käutännössä se hybridivoimalinjan regenerointi tekee siitä nimenomaan kaupungissa taloudellisemman vaikka auto raskaampi onkin, maantiellä ero ei ole iso, mutta se akku kyllä auttaa vähän, auton painolla ei taas maantiellä ole käytännön vaikutusta.

Maantielläkin tuosta hybridivoimalinjasta olisi mahdollista repiä selvästi pienempi kulutus, mutta käytännössä se edellyttäisi epämiellyttävää humppaavaa tehontuottoa, joten ei sitä ole järjestelmään ohjelmoitu, enkä usko että sitä manuaalisestikaan pystyy riittävän tarkasti ohjaamaan että se toisi riittävän säästön.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4224 : 05.04.2022, 22:21:34 »
Olen nyt ajellut noin 120 000 km kahdella eri V60 D6 -mallilla ja ensimmäisen keskikulutus 59 099 km matkalla oli 4,3 l/100 km. Tällä toisella olen ajanut 56 668 km ja tämän keskikulutus on nyt 4,07 l/100 km. Nämä keskikulutukset ovat koko matkan keskikulutuksia. Korona on syönyt pitkiä matkoja ja siksi tämä toinen "kuluttaa" vähemmän.

Lataamatta auto kuluttaa enemmän ja sehän on selvää kaikille. Kesäkelissä olen ajanut ilman latausta 4,7... 5,2 l/100 km kulutuksia. Sadan kilometrin matkan neljän hengen kuormalla olen ajanut 2,5 l/100 km kulutukseen, jossa kikkailtiin Hybrid/Pure/Save -moodien välillä. Jyrkän ylämäen aikana Save moodilla kuormitettiin moottoria ja mäki kuormittaa loput. Alamäet sitten ladattiin ja pienet notkelmat ylitettiin Pure-moodilla. Melkoista kikkailua ja oli varmaan elämäni mielenkiintoisin 100 km matka autonratissa.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa -P-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4225 : 09.04.2022, 17:59:28 »
Meillä on noussu yli viiden kulutus vain kärryn kaa pitkää siivua ajaessa.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4226 : 09.04.2022, 18:01:48 »
Vajaa 4tkm takana ja keskikulutus on 3,8ltr/100km v90 t8
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Tomppa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4227 : 12.04.2022, 18:23:27 »
Tänään oli renkaiden vaihto. Erityisesti takarenkaat kuluneet sisäreunasta huomattavan paljon. Lienee syytä tarkastuttaa kulmat…

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4228 : 12.04.2022, 19:18:01 »
Tänään oli renkaiden vaihto. Erityisesti takarenkaat kuluneet sisäreunasta huomattavan paljon. Lienee syytä tarkastuttaa kulmat…

Yksi varteenotettava tarkastuskohde on myös pitkittäisten takatukivarsien etupuslat.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4229 : 13.04.2022, 23:04:50 »
Tänään oli renkaiden vaihto. Erityisesti takarenkaat kuluneet sisäreunasta huomattavan paljon. Lienee syytä tarkastuttaa kulmat…

Sitä on liikkeellä. Auton takarenkaat ovat tavallista enemmän kallistettuna sisäänpäin eli olikohan se nyt negatiivinen camber kulma. Mulla nämä casterit ja camberit menee aina sekaisin. Tuo renkaiden kuluminen sisäreunasta saattaa olla myös ominaisuus. Säädätin aurauskulmat syksyllä ja niissä ei ollut vikaa.

Pitkittäiset takapuslat? Täytyy vilkaista näitä, kun tuo renkaiden vaihto tulee ajankohtaiseksi. Olisko kuvaa mikä pusla se tuolla alla on?
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo