RallyBaron  Samppasport

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071424 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Makro16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4710 : 20.05.2023, 15:28:22 »
Omien kokemusten mukaan jättäisin lataamatta kunnes ilmastointilaite on vaihdettu.
Ei sen nyt luulisi noinkaan menevän että ton jälkeen olisi pakko lopettaa ns sähköautoilu kun eihän sitä tiedä millon remppaan edes pääsisi. Luulisi että auto löis pelin poikki jos ei enää voi. Toki ymmärrän pointtisi

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4711 : 20.05.2023, 18:34:09 »
No mun autoon on yksi hybridiakusto vaihdettu, en tiedä oliko tuo syynä akuston rikkoutumiseen mutta itse latailin surutta kun ilmastointilaite oli rikki kun kukaan ei tuosta osannut varoittaa. Mutta jokainen tieten tekee omat päätöksensä.

Poissa Makro16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4712 : 21.05.2023, 14:51:08 »
No mun autoon on yksi hybridiakusto vaihdettu, en tiedä oliko tuo syynä akuston rikkoutumiseen mutta itse latailin surutta kun ilmastointilaite oli rikki kun kukaan ei tuosta osannut varoittaa. Mutta jokainen tieten tekee omat päätöksensä.

Obd lukijal kannattaa varmaa seurata hv akun lämpöjä ku semmosetki löytyy eli hv battery coolant inlet temperature ja hv battery average temperature..

Poissa MaR78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4713 : 21.05.2023, 20:58:50 »
Lähelle päästiin jo!  :D
Rengaspaineet oli pudonnut 2.4 nosto 2.7 ja napsu lisää rullaavuutta. Kevyet kiihdytykset, rullauksia aina kun mahd ja maaston kohdat hyödyntäen. Tuuletin ykkösellä ja lopussa pois. Kuuma mut luukkua vaan auki. Päätielle mentäessä piti hieman kiihdyttää kun takana tuli autoja joten siinä meni 50km.  :'( No jäi parannettavaa.  ;)


« Viimeksi muokattu: 21.05.2023, 21:03:57 kirjoittanut MaR78 »

Poissa sam_u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4714 : 23.05.2023, 11:49:39 »
Lähelle päästiin jo!  :D
Rengaspaineet oli pudonnut 2.4 nosto 2.7 ja napsu lisää rullaavuutta. Kevyet kiihdytykset, rullauksia aina kun mahd ja maaston kohdat hyödyntäen. Tuuletin ykkösellä ja lopussa pois. Kuuma mut luukkua vaan auki. Päätielle mentäessä piti hieman kiihdyttää kun takana tuli autoja joten siinä meni 50km.  :'( No jäi parannettavaa.  ;)



Ei huono. Mutta ootko miettinyt mikä armoton tyhjyyden tunne iskee, kun tajuat 50km ajon jälkeen ettei 60km tai edes 55km ole mahdollinen :D

Poissa Gnolli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4715 : 24.05.2023, 22:43:55 »
Mulla toi ajopäiväkirja ei koskaan ole rekisteröinnyt ajoja kun haluaisin katsoa tilastoja. Voc ilmoittaa myös usein et auto offline tilassa tai käytössä. Johtuukohan heikosta mobiiliverkosta.

Otin auton näytöstä kuvan omasta ennätyksestä kun Volvo ilmoittaaRangeksi 46km.


Poissa Makro16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4716 : 25.05.2023, 05:53:57 »
No mun autoon on yksi hybridiakusto vaihdettu, en tiedä oliko tuo syynä akuston rikkoutumiseen mutta itse latailin surutta kun ilmastointilaite oli rikki kun kukaan ei tuosta osannut varoittaa. Mutta jokainen tieten tekee omat päätöksensä.
Nonni eli tosiaan tossa alkuviikosta vikakoodit luettiin ja lopputulos oli, mikä nyt tiedossakin oli niin kompura remppa. Tällä hetkellä se homma kokonaisuudessaan maksaa aika tarkkaan 2500euroa mutta hankalaksi tekee se että niitä saadaan maahan Ruotsista vasta joskus elokuun lopulla. Auto on nyt tallissa ja ylläpito laturissa. Onneksi liike sentään tuli vastaan puolikkaalla osuudella.
Siihen samaan syssyyn otin sitten muutakin huollettavaa mm jakopäärempan minkä piti tehä vuoden päästä. Lisärempat omaan piikkiin. Ihanan kallista mutta kyllä sillä sitten taas ajelee  :D Niin ja ne halvat kilometrit kuoleentu just  :2funny:

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4717 : 25.05.2023, 07:12:47 »
No jopa on pitkä toimitusaika, mitähän ihmettä...  :o

Poissa Kuusija

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4718 : 25.05.2023, 09:07:03 »
Moro. V60 D6 2012 (2013vm, suomiauto) juuri nyt palasi vuosihuollosta ja hihnanvaihdosta bilia herttoniemi. Mekaanikko teki huomautuksen, että generaattori (ISG?) piti ylimääräistä ääntä ja se pitäisi vaihtaa 2500 eurolla ja ASAP. Osaako joku ehdottaa jotakuta jossain eteläisessä Suomessa (PKS, Turku, Tampere, HML...) joka voisi antaa toisen mielipiteen asiasta? Hybridipeli ajaa tällä hetkellä hienosti ilman mitään ongelmia, mutta tämä huomautus....

Muistelen lukeneeni unkarilaisilta D6 guruilta, että ongelma on laakerissa, jonka voisi vaihtaa paljon halvemmalla (niin kuin normaali laturi purkaamosta...). Nämä kaverit näyttävät melko käteviltä myös D6-spesifisten korjausten kanssa, onkohan joku kokeillut mitään korjausta heidän kanssaan?

Kiitos kaikista ehdotuksista!

Moro,
Täälä samanlainen tilanne V60 D6 2015 kanssa. Kysytty Seinäjoen Carcomilta ja Kokkolanautohuollosta, mutta kumpikaan ei ole tehnyt tota laakerin vaihtoa. Onko kellään antaa vinkkiä, että mikä paja sen olisi tehnyt ja onnistunut siinä? Kiitoksia vastauksista!

Poissa tattis7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4719 : 27.05.2023, 19:01:09 »
Nonni eli tosiaan tossa alkuviikosta vikakoodit luettiin ja lopputulos oli, mikä nyt tiedossakin oli niin kompura remppa. Tällä hetkellä se homma kokonaisuudessaan maksaa aika tarkkaan 2500euroa mutta hankalaksi tekee se että niitä saadaan maahan Ruotsista vasta joskus elokuun lopulla. Auto on nyt tallissa ja ylläpito laturissa. Onneksi liike sentään tuli vastaan puolikkaalla osuudella.
Siihen samaan syssyyn otin sitten muutakin huollettavaa mm jakopäärempan minkä piti tehä vuoden päästä. Lisärempat omaan piikkiin. Ihanan kallista mutta kyllä sillä sitten taas ajelee  :D Niin ja ne halvat kilometrit kuoleentu just  :2funny:

Täällä lävähti tänään sama kompurailmoitus tiskiin. 130 tkm ajettu alkuperäinen osa kyseessä, joten lienee turha odotella mitään vastaantuloja vaikka kuinka on tyyppivika kyseessä  ::) Kuulostaa kyllä uskomattomalta jos osalle on tuollainen toimitusaika... Maanantaina kyselemään huoltoon, että mille tässä aletaan.

Uskaltaako tuolla nyt kuitenkin ajella kompuraremppaa odotellessa? Latailemisesta jmaatta sanoikin ettei ehkä kannata vaan eipä tuo näemmä edes suostu ottamaan virtaa vastaan ainakaan tällä hetkellä.

Poissa Makro16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4720 : 27.05.2023, 20:46:03 »
Täällä lävähti tänään sama kompurailmoitus tiskiin. 130 tkm ajettu alkuperäinen osa kyseessä, joten lienee turha odotella mitään vastaantuloja vaikka kuinka on tyyppivika kyseessä  ::) Kuulostaa kyllä uskomattomalta jos osalle on tuollainen toimitusaika... Maanantaina kyselemään huoltoon, että mille tässä aletaan.

Uskaltaako tuolla nyt kuitenkin ajella kompuraremppaa odotellessa? Latailemisesta jmaatta sanoikin ettei ehkä kannata vaan eipä tuo näemmä edes suostu ottamaan virtaa vastaan ainakaan tällä hetkellä.

Auts, oliko minkä vuotinen auto? Kyl se melkein sit 10vuotta kesti.

Tosiaan kompura maksaa 1719e, kuivain 209e, työt sis. järjestelmän huuhtelu sekä korkeajännitetyöt 599e = 2527euroa. Ilkeen kauan menee tosiaan että noita saapuu tänne Suomen maalle... Toki voi olla että jostain maailmalta sais kuitenki aikasemmin  ::) Itellä hyvä tuuri että hajosi 6kk sisällä ja sijaisauton saanti. Ei viittis riskeerata yhtään että kävisi akun päälle vaikka kuinka ajelis ikkuna auki ja pelkällä disukalla. Kokoaja olis takaraivos kuumotus että mitä jos nyt tekeekin pahaa akulle   :-\ D6 on nyt tallissa ja agm akku ctekin ylläpitolaturissa, nyt jo valmiustilassa.

Poissa tattis7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4721 : 27.05.2023, 21:11:33 »
Auts, oliko minkä vuotinen auto? Kyl se melkein sit 10vuotta kesti.

Tosiaan kompura maksaa 1719e, kuivain 209e, työt sis. järjestelmän huuhtelu sekä korkeajännitetyöt 599e = 2527euroa. Ilkeen kauan menee tosiaan että noita saapuu tänne Suomen maalle... Toki voi olla että jostain maailmalta sais kuitenki aikasemmin  ::) Itellä hyvä tuuri että hajosi 6kk sisällä ja sijaisauton saanti. Ei viittis riskeerata yhtään että kävisi akun päälle vaikka kuinka ajelis ikkuna auki ja pelkällä disukalla. Kokoaja olis takaraivos kuumotus että mitä jos nyt tekeekin pahaa akulle   :-\ D6 on nyt tallissa ja agm akku ctekin ylläpitolaturissa, nyt jo valmiustilassa.

2014 vuosimallia, käyttöönotto loppuvuodesta -13. Melkein 10 vuotta se on autossa ollut eli sinänsä D6 kompuraksi kauan kestänyt. Auto ostettu viime kesänä eikä tietenkään vielä loppukesän helteillä suostunut antautumaan, vaan nyt vasta talven jälkeen kun on myyjän virhevastuut sun muut jo menneet.  ::)

Ei tarvitse myöskään enää mietiskellä että ajeleeko tuolla vai ei, kun ei suostunut enää edes käynnistymään :D Hybridijärjestelmän toimintahäiriö, huolla kiireellisesti. Palataan vissiin sitten elokuussa asiaan jos ei paikallisen sinisen tiskin alta satu löytymään kompuraa. Voi jeesus mitä touhua.

Poissa Ande92

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 399
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4722 : 28.05.2023, 15:55:34 »
2014 vuosimallia, käyttöönotto loppuvuodesta -13. Melkein 10 vuotta se on autossa ollut eli sinänsä D6 kompuraksi kauan kestänyt. Auto ostettu viime kesänä eikä tietenkään vielä loppukesän helteillä suostunut antautumaan, vaan nyt vasta talven jälkeen kun on myyjän virhevastuut sun muut jo menneet.  ::)

Ei tarvitse myöskään enää mietiskellä että ajeleeko tuolla vai ei, kun ei suostunut enää edes käynnistymään :D Hybridijärjestelmän toimintahäiriö, huolla kiireellisesti. Palataan vissiin sitten elokuussa asiaan jos ei paikallisen sinisen tiskin alta satu löytymään kompuraa. Voi jeesus mitä touhua.

Käsittääkseni Unkarin poika korjailee näitä kompuroita. Onnistuisikohan irrotus täällä Suomessa ja postitus Unkariin korjattavaksi?
https://vszerviz.hu/2021/11/klimarendszer/

Mikäli pistelet postia hänelle, niin kerro ihmeessä mikä on lopputulos.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2023, 16:39:29 kirjoittanut Ande92 »
Volvo s80 D5 Summum-11
Volvo s80 D5 Summum-07
Volvo s80 2,4i Momentum -05

Poissa Makro16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4723 : 29.05.2023, 11:59:48 »
Käsittääkseni Unkarin poika korjailee näitä kompuroita. Onnistuisikohan irrotus täällä Suomessa ja postitus Unkariin korjattavaksi?
https://vszerviz.hu/2021/11/klimarendszer/

Mikäli pistelet postia hänelle, niin kerro ihmeessä mikä on lopputulos.
Tarvii kuitenkin huuhdella typellä vielä toi järjestelmä vaikka saisikin kompuran korjaamalla kuntoon. Sitten jostain luin että nuo tuolla Unkarissa käyttää vain Unkarin kieltä eikä englantia, sähköpostitse tais onnistua enkuksi. Vaikeaksi menee. Jos akku hajoaisi niin harkitsisin tuota lähetystä

Poissa tattis7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4724 : 29.05.2023, 13:19:49 »
Juu, eli elokuun lopulla vasta kompuroita tarjolla ja kustannus 3300€. Aivan naurettava hinta yhden kompressorin vaihdosta, eihän tässä ole mitään järkeä. Kun autoa olin hankkimassa niin käsitys oli siitä että kompuran lauetessa kustannus olisi noin puolet tuosta, joka sekin tietty normi polttiksen kompuraremppaan verrattuna melko paljon. Enkä kyllä tiedä mistä ne arpoo noita hintoja jos toisella sinisellä tiskillä hinta on 800€ vähemmän kuin toisella.

 

Carcom Oy  Ateho