KL-varaosat  Race.fi

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071580 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sam_u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4800 : 29.10.2023, 08:34:48 »
Tuohon 3500e kappalehintaan?
Veikkaan töiden olevan aika iso osa tuossa 3500€:ssa.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4801 : 29.10.2023, 19:02:03 »
Tuohon 3500e kappalehintaan?
Joka pitänee sisällään asennuksen. 10ke tietämillä näyttää olevan halvimmat D6:t Nettiautossa. Tietääkseni noita kennoja ei irrotella samalla tavalla kuin esim. latureita, joten haastavahko varaosabisnes edessä.
Omat kokemukset näistä käytetyistä D6 plugari-puolen osista on sen verran huonot, että jättäisin käytetyt osat hyllyyn.
Toki tässä on kyseessä todella iso summa rahaa, hintaero 3k€ halvemman ja kalliimman ratkaisun välillä. Lompakon paksuus ja se miten pitkäikäistä autoa tuosta halajaa, ratkaisee paljon
V60 T8 -19

Poissa sam_u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4802 : 01.11.2023, 14:34:38 »
En tiedä mitä purkuauton akku maksaa mutta tehdaskunnostettu AKUSTO maksaa töineen ~6400e ja saa Volvon elinikäisen takuun ja sitten taas tuo 1kpl moduuli jostain, olisko se sit sellasesta purkuautosta niin sellaset 3500e.
On kyllä kallista hauskaa :( Miten tuossa kustannukset suunnilleen menee töiden ja osien osalta? Pystyykö Kokkolan autohuolto tehdä kaikki vai pitikö autoa käyttää piuhan päässä Automaalla?

Poissa Makro16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4803 : 02.11.2023, 20:59:11 »
On kyllä kallista hauskaa :( Miten tuossa kustannukset suunnilleen menee töiden ja osien osalta? Pystyykö Kokkolan autohuolto tehdä kaikki vai pitikö autoa käyttää piuhan päässä Automaalla?
Mittaukset tehtiin ja sitten vasta etittiin moduulia eli kyllä siellä kaikki mahdollinen tehtiin että asia tuli kuntoon. Viimeinen tieto että on ollut jo muutama päivä ajossa eli saatiin kuntoon. Itselle kyllä riitti tämä tähän, vaihdoin uudempaan mutta merkissä pysyin koska tykkäsin silti autosta. En halua kuvitella tilannetta että pian joku seuraavista 9stä muusta moduulista menee rikki...Ikävä kokemus mutta ei näistä käytetyistä voi koskaan tietää.
Over and Out

Poissa yvk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4804 : 05.11.2023, 12:59:48 »
Volvo V60 hybridi 2015.
Lataa lähes aina virheettömästi, mikäli latausvirran maksimi on latauslaitteesta asetettu max 8A. 10A:lla lataa jonkin aikaa, kunnes ilmoittaa virheestä. 16A latausta vain napsuttelee päälle pois.
Autoja kaksi kpl. Latureita viisi.
Onko kokemuksia tai vertaistukea?
 

Poissa P_E_J

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4805 : 07.11.2023, 19:57:39 »
V60 D6 plugari vm. 2014. Ajettu noin 179000 km.
Neljä kuukautta yhteistä ongelmatonta matkantekoa takana, kunnes eilen alkoi oikutella.
Piti sitten liittyä tänne kohtalotovereiden joukkoon josko saisi vinkkejä mistä tässä voisi olla nyt kyse.

Aamuinen matka töihin meni esilämmityksen jälkeen vielä normaalisti sähköllä Pure-moodissa.
Iltapäivällä ennen töistä lähtöä auto oli myös hetken esilämmityksessä.
Kun käynnistin auton se hyrähti suoraan dieselille, mikä onkin näillä keleillä ollut ihan normaalia.
Pienen matkan jälkeen lämmettyään on sitten voinut vaihtaa Purelle. Nytpä kojetaulun näytöllä kyllä vaihtui modeksi Pure ja Hybrid nappien painelun
mukaan, mutta diesel se vaan pysyi käynnissä kaikesta huolimatta. Lisäksi huomioitavaa oli, että auton käynnistyessä se näytti ulkolämpötilaksi -40 astetta!?!?
Reilun 10 km ajomatkan aikana tuo ulkolämpötila putosi näytössä hitaasti +1 asteeseen mikä olikin jo lähempänä totuutta.

Tänään sama jatkui sillä erotuksella, että nyt Pure napin painaminen toi näyttöön tekstin "PURE ei käytettävissä johtuen hybridijärjestelmän tilapäisistä rajoituksista".
Hybrid tilassa diesel kävi jatkuvasti, ei mennyt sähkökäytölle ollenkaan.
Ulkolämpötilaa näytti nyt ihan normaalisti.

Ajoakussa on ollut kokoajan virtaa ja sitä vaikuttaisi myöskin lataavan ihan normaalisti.
Mikähän tässä nyt voisi tuon dieselin "pakkokäytön" ja sähköpuolen rajoitukset aiheuttaa?
Ja mistähän tuo ulkolämpötilan näytön sekoilu voisi johtua, kun sähkömoodin oikuttelun alkamisen kanssa osui samaan hetkeen?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4806 : 07.11.2023, 20:47:07 »
Kun käynnistin auton se hyrähti suoraan dieselille, mikä onkin näillä keleillä ollut ihan normaalia.
Pienen matkan jälkeen lämmettyään on sitten voinut vaihtaa Purelle. Nytpä kojetaulun näytöllä kyllä vaihtui modeksi Pure ja Hybrid nappien painelun
mukaan, mutta diesel se vaan pysyi käynnissä kaikesta huolimatta. Lisäksi huomioitavaa oli, että auton käynnistyessä se näytti ulkolämpötilaksi -40 astetta!?!?
Reilun 10 km ajomatkan aikana tuo ulkolämpötila putosi näytössä hitaasti +1 asteeseen mikä olikin jo lähempänä totuutta.

Tänään sama jatkui sillä erotuksella, että nyt Pure napin painaminen toi näyttöön tekstin "PURE ei käytettävissä johtuen hybridijärjestelmän tilapäisistä rajoituksista".
Hybrid tilassa diesel kävi jatkuvasti, ei mennyt sähkökäytölle ollenkaan.
Ulkolämpötilaa näytti nyt ihan normaalisti.

Lämpöanturia (tai sen johtoa/liitoksia) tekisi mieli epäillä. Tosikylmässähän auto ei suostu sähköllä menemään. On voinut tehdä sisäisen vikakoodin lämpötilamittauksen viasta eikä siksi suostu sähkölle kun ei luota tietävänsä onko kylmä vai ei.

Vikakoodien luvulla voisi aloittaa vianhakua.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2023, 08:13:31 kirjoittanut TOK »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4807 : 08.11.2023, 00:07:25 »
Tuo lämpötilavirhe kyllä viittaa johonkin sen suunnan virheeseen.

Esim ducato pakuista menee dpf pönttö tukkoon jos ulkolämpöanturi hajoaa, joka ei ole ihan äkkiä loogisesti pääteltävissä oleva seuraus.

Poissa k004781

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4808 : 26.11.2023, 12:09:08 »
V60 D6 plugari vm. 2014. Ajettu noin 179000 km.
Neljä kuukautta yhteistä ongelmatonta matkantekoa takana, kunnes eilen alkoi oikutella.
Piti sitten liittyä tänne kohtalotovereiden joukkoon josko saisi vinkkejä mistä tässä voisi olla nyt kyse.

Aamuinen matka töihin meni esilämmityksen jälkeen vielä normaalisti sähköllä Pure-moodissa.
Iltapäivällä ennen töistä lähtöä auto oli myös hetken esilämmityksessä.
Kun käynnistin auton se hyrähti suoraan dieselille, mikä onkin näillä keleillä ollut ihan normaalia.
Pienen matkan jälkeen lämmettyään on sitten voinut vaihtaa Purelle. Nytpä kojetaulun näytöllä kyllä vaihtui modeksi Pure ja Hybrid nappien painelun
mukaan, mutta diesel se vaan pysyi käynnissä kaikesta huolimatta. Lisäksi huomioitavaa oli, että auton käynnistyessä se näytti ulkolämpötilaksi -40 astetta!?!?
Reilun 10 km ajomatkan aikana tuo ulkolämpötila putosi näytössä hitaasti +1 asteeseen mikä olikin jo lähempänä totuutta.

Tänään sama jatkui sillä erotuksella, että nyt Pure napin painaminen toi näyttöön tekstin "PURE ei käytettävissä johtuen hybridijärjestelmän tilapäisistä rajoituksista".
Hybrid tilassa diesel kävi jatkuvasti, ei mennyt sähkökäytölle ollenkaan.
Ulkolämpötilaa näytti nyt ihan normaalisti.

Ajoakussa on ollut kokoajan virtaa ja sitä vaikuttaisi myöskin lataavan ihan normaalisti.
Mikähän tässä nyt voisi tuon dieselin "pakkokäytön" ja sähköpuolen rajoitukset aiheuttaa?
Ja mistähän tuo ulkolämpötilan näytön sekoilu voisi johtua, kun sähkömoodin oikuttelun alkamisen kanssa osui samaan hetkeen?


Itsellä askarruttaa hieman sama asia, eli kun pakkasta ollut nyt n -20C, niin on saanut ajaa selvästi pidempään aamulla esilämmityksenin jälkeen (jopa 20 km), ennenkuin suostuu purelle. Tämä on muuttunut huonompaan suuntaan tälle talvelle. Onko tässä D6.ssa (-14) akuston esilämmitys, eli lämpeekö webastolla ennakkoon, vai vasta kun ollaan liikenteessä?

Poissa yyber

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4809 : 26.11.2023, 12:48:40 »
Lähteekö näissä esilämmitys päälle ku latausjohto on kiinni? Mulla ei ainakaan lähteny mutta ku otti johdon irti niin sitte lähti. Onko muilla ollut näin kans?

Poissa k004781

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4810 : 26.11.2023, 13:03:59 »
Lähteekö näissä esilämmitys päälle ku latausjohto on kiinni? Mulla ei ainakaan lähteny mutta ku otti johdon irti niin sitte lähti. Onko muilla ollut näin kans?

Lähtee päälle jos kaapelissa on virtaa, eli jos on kellokytkimen takana ja virta ei päällä, niin ei lähde. Ainakin itsellä näin.

Poissa yyber

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4811 : 26.11.2023, 13:13:35 »
Kaapelissa on virta eikä ole kellokytkimen kautta. Onko siis hajua mikä voisi olla vikana?

Poissa k004781

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4812 : 26.11.2023, 13:15:11 »
Kaapelissa on virta eikä ole kellokytkimen kautta. Onko siis hajua mikä voisi olla vikana?


Jos autosi tuotu keskieuroopasta, saattaa vaatia "suomisoftan" tuohon esilämmitykseen. Itsellä Hollannintuonti, niin piti käyttää piuhan päässä että sai esilämmitysasian kuntoon.

Poissa yyber

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4813 : 26.11.2023, 13:19:39 »
Ruotsista tuotu joskus mutta ollut jo jonkun vuoden suomessa. Maksaako nämä päivitykset kuinka paljon? Jotenki tyhmältä kuulostaa että olis ohjelmoitu niin ettei lämmitä piuhan ollessa kiinni.

Poissa k004781

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4814 : 26.11.2023, 13:24:34 »
Ruotsista tuotu joskus mutta ollut jo jonkun vuoden suomessa. Maksaako nämä päivitykset kuinka paljon? Jotenki tyhmältä kuulostaa että olis ohjelmoitu niin ettei lämmitä piuhan ollessa kiinni.

Jonkun kympin se itselle aikoinaan maksoi, mutta kysymällä siniseltä tuo selviää. Jos käytät autoasi joskus merkkihuollossa, siellähän sen tarkastavat helposti mikä vikana.

 

Proturbo  Autodiagnoosi