Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Tapahtumat => Aiheen aloitti: mikkeki - 21.02.2013, 16:21:16
-
Jep,
seisovan mailin huippunopeusmittausta taas luvassa Jämsässä Hallin lentoasemalla. www.nopeusmittaus.com (http://www.nopeusmittaus.com)
Ainakin S/V40 volvoja on useita siellä taas rataa rasvaamassa :idiot2:
Tälle listalle mahtuis volvoja lisääkin, kovin yksinäistä ollut...
http://www.500whp.net/mailille/300kmh.html (http://www.500whp.net/mailille/300kmh.html)
-
Hmm
Maili, 1,6km
Tolla pätkällä olisin saanu vanhan auton huippunopeuden varmaan otettua (tehtaalta tullessa 126kmh huiput)
Kyseessä 1990 mitsubishi l200, 2,5 litranen vaparidiesel 51kw omapaino 1560kg
Onkos tietoa any10 tiimin osallistumisesta?
Mitään heidän laitteita?
-V
-
Onkos tietoa any10 tiimin osallistumisesta?
Mitään heidän laitteita?
Ei mitään faktaa ole, mutta kyllä he siellä luultavimmin ovat ja ajavat jos vaan vehkeet nipussa. Sama pätee varmaan team force majoriinkiin.
Tuo lienee ainoa kenttä, jossa voi "turvallisesti" enkkoja vetää. Viime suvena molemmilla em. män homma puihin h- hetkellä, hassukaasut sekos oulussa ja kawazaakeli ei pitänytkään metskusta. Tai jotain.
-
Näin lueskelinkin heidän juttujaan.
Harmi kun menivät Punisherin myymään, itteä kiinnostaa noi laitteet missä pyörät joka kulmassa...
Ei niinkään ne millä pitää tasapainotella kahen varassa.
-V
-
Täytyypä laittaa päivä kalenteriin ylös. Jotenkin jäi viime kesänä koukkuun... :)
-
Tälle listalle mahtuis volvoja lisääkin, kovin yksinäistä ollut...
http://www.500whp.net/mailille/300kmh.html (http://www.500whp.net/mailille/300kmh.html)
Olis se hienoo jos tuossa listassa olis takavetoinen volvo.
-
Olis se hienoo jos tuossa listassa olis takavetoinen volvo.
Ei kun rakentamaan, rahastahan se vain on kiinni että alkaa kanttilaatikko liikkua ;)
-
Ei kun rakentamaan, rahastahan se vain on kiinni että alkaa kanttilaatikko liikkua ;)
Kyllä, jos antaa rahat jollekkin muulle joka rakentaa sulle sen auton. Mutta jos itse rakentaa, niin eipä se onnistuminen ole aina rahasta kiinni..
Voishan tuota melkeen tulla paikalle, jos aikataulut osuu yhteen. Jos ei omalla autolla ajamaan niin ainakin katsomaan.
-
Vai tuunko mun orkkis b230f+aw71 sinne?
Saadaan seki ongelma ratkastua...
"Alkaa välimatka kiristyy, nimittäi Moisio mä tankkaan sulle nitroa tankkiin" - "Kiitos"
-V
-
aika paljon tulis matkaa jos tuonne lähtis kokeileen. mutta eihän sitä tiiä jos :3/4 jättää sen:
näillä näkymin ei oo muita menoja tuohon aikaan.
-
aika paljon tulis matkaa jos tuonne lähtis kokeileen. mutta eihän sitä tiiä jos :3/4 jättää sen:
näillä näkymin ei oo muita menoja tuohon aikaan.
Sinne siis! O0
-
Sinne siis! O0
ehkäpä. jos tuolla 200km/h sais mailille :P
-
ehkäpä. jos tuolla 200km/h sais mailille :P
Olis se ainakin näkemisen arvoista. ;) Ja näkis samalla auton tositoimissa...
-
Vaatii pönnää että joku neliskanttinen takatuuppari kulkis jotenkin maililla...Helpompaa näillä väärästäpäästä ruopivilla ja vähän pyöreämmillä. ;)
Juu varmaan tarttis se tuhannen heppaa olla, että sais sen 300km/h tauluun maililla.
Onkos noissa teijän hurjissa x40 ihan vakio M56 laatikko?
-
Juu varmaan tarttis se tuhannen heppaa olla, että sais sen 300km/h tauluun maililla.
Onkos noissa teijän hurjissa x40 ihan vakio M56 laatikko?
muistelen jostain lehdestä lukeneeni että (lankku) ois ajanu farkku240 jotain noin 250km/h, tarkkaa en muista.
saattaa olla eri autoki mutta samallainen.
Olis se ainakin näkemisen arvoista. ;) Ja näkis samalla auton tositoimissa...
ei tuosta taida vartille olla ku keula painaa sen verran että liikkeelle lähtö on hidas.
maililla voi olla paremmat senssit saada vertailu kelpoisia vetoja.
-
muistelen jostain lehdestä lukeneeni että (lankku) ois ajanu farkku240 jotain noin 250km/h, tarkkaa en muista.
saattaa olla eri autoki mutta samallainen.
GTI:ssähän siitä tais kuva olla, ja 250 ylittyi juuri ja juuri
-
Vakio M56 Quaifen lukolla. Mulla 280km/h 525hv ja lankulla tais olla samanverran pönnää ja 250km/h.
Ilmeisen hyvä laatikko tuo M56.
Vaikka 850 on x40 verrattuna hirvee laatikko on niillä silti näköjään sama ilmanvastuskerroin.
-
Keula pinta-ala vaan isompi 850ssä. ;)
Naulan kantaan.
-
ei tuosta taida vartille olla ku keula painaa sen verran että liikkeelle lähtö on hidas.
maililla voi olla paremmat senssit saada vertailu kelpoisia vetoja.
Eli tämä juuri oikea paikka ajaa! ;)
-
Lappeenrannan tuloksia viime sysksyltä
13:46:49 14.120 251 kmh VOLVO 245
15:08:13 13.900 251 kmh VOLVO 245
Kuka tunnustaa?
-
muistelen jostain lehdestä lukeneeni että (lankku) ois ajanu farkku240 jotain noin 250km/h, tarkkaa en muista.
saattaa olla eri autoki mutta samallainen.
Niinhän se meni 251, eikä tartte ees lehteä vaan löytyy täältäkin kirjoitettuna ja incar-linkkikin projektipäiväkirjassa ;) Lappeenrannassa se tosin. Saapa nähdä tuleeko Halliin lähdettyä.
-
Kannattaa ilmottautua tuonne pikaseen jos meinaa ajamaan päästä. Kohta on loppuunmyyty ajovuorot...
-
Keula pinta-ala vaan isompi 850ssä. ;)
0,6386 V40
0,6848 850
Osaako joku sanoa montaka hevosvoimaa tuo 0,0462 ero tarkoittaa jos koitetaan ajaa vaikka se 300km/h?
-
Osaako joku sanoa montaka hevosvoimaa tuo 0,0462 ero tarkoittaa jos koitetaan ajaa vaikka se 300km/h?
monta sataa, monta sataa hevosvoimaa! :D no ei. Tuo taas oli semmoinen kysymys että tuohon ei pysty erkkikään vastaamaan kun siinä pitää ottaa huomioon vähän muutakin kuin ilmanvastus jos vertaa x40/850 300 km/h tavoittelussa ::)
-
Eli tämä juuri oikea paikka ajaa! ;)
eilisen penkki reissun jälkeen pitää tehä kyllä muutoksia että päästäis yli 200 maililla.
ei taida vielä tehot riittää... ei ainakaan mulle. >:(
-
eilisen penkki reissun jälkeen pitää tehä kyllä muutoksia että päästäis yli 200 maililla.
ei taida vielä tehot riittää... ei ainakaan mulle. >:(
No sitten muutoksia miettimään tai mielenkiinnosta nykyisellä paketilla ajamaan. ;)
-
monta sataa, monta sataa hevosvoimaa! :D no ei. Tuo taas oli semmoinen kysymys että tuohon ei pysty erkkikään vastaamaan kun siinä pitää ottaa huomioon vähän muutakin kuin ilmanvastus jos vertaa x40/850 300 km/h tavoittelussa ::)
Kokemuspohjaisesti joku osais ehkä vastata.
-
300km/h vaatii etuvetosessa sen 650hv. Muissa sitten enemmän.
Tuo tieto riittää meikäläiselle.
-
monta sataa, monta sataa hevosvoimaa! :D no ei. Tuo taas oli semmoinen kysymys että tuohon ei pysty erkkikään vastaamaan kun siinä pitää ottaa huomioon vähän muutakin kuin ilmanvastus jos vertaa x40/850 300 km/h tavoittelussa ::)
[ot]
Periaatteessa toi on ajovastuslaskuna helppo laskea, voit siinä vielä vaikka laskea paljonko kärpäsen törmääminen loppunopeudella vaikuttaa ;)
Voin laittaa ajovastuslaskujen oppimatskut vaikka postissa jos kiinnostaa laskea ;)
[/ot]
-
Vaatii pönnää että joku neliskanttinen takatuuppari kulkis jotenkin maililla...Helpompaa näillä väärästäpäästä ruopivilla ja vähän pyöreämmillä. ;)
Miten se loppu peleissä ois. Tuo Audi S6 on käytännössä sama kuin 100:nen. Ja 740/760 vs Audi 100 ei ollut kummosta eroa ilmanvastus kertoimessa.
-
menee jo melko mutuiluksi ja ot:ksi mutta vähä päässä ihmettelin ja mietin riittääkö kantti volvossa 725hv 300km/h rikkomiseen?
jos etuveto puikulassa riittää 650hv.
riittääkö 75hv kuomoamaan ilmanvastuksen ja vetopyörästö häviön.
-
[ot]
Periaatteessa toi on ajovastuslaskuna helppo laskea, voit siinä vielä vaikka laskea paljonko kärpäsen törmääminen loppunopeudella vaikuttaa ;)
Voin laittaa ajovastuslaskujen oppimatskut vaikka postissa jos kiinnostaa laskea ;)
[/ot]
Juu pistäppä tulemaan. Kirjamilla laskemisenhan ne opetti jo ammattikoulussa vai peräti peruskoulussa?
-
Joo,
tähän nyt lisäisin seuraavan ajatuksen...
JOS autossa on ihan oikeasti esim. sen +700hp niin ihan varmasti menee sen 300 mailille. Todella paljon riippuu siitä, että onko välitykset yms. miten tälle matkalle.
Todella usein olen nähnyt pettymyksiä tällä matkalla, penkkitehoja on ollut ties mitä ja ties kenellä, mutta totuus on ollut TÄYSIN toisenlainen... paljon olen nähnyt näitä mukamas +700-1000hp vhkeitä, jotka on joko porsnineet jne blaablaablaa.
Oikeesti jos on vehkeessä todellista lyöntiä yli 700 hp niin kyllä puhkoo tuon 300. Omakin paska kaikkine vikoineen ja paskoine välityksineen men tuon useamman kerran viime suvena ja todellakin oli asiat vain sinnepäin... 315 on ollu paras ja sekin vain sillein et oli asiat sinnepäin...ja tässäkin paras "pelialue" jää saavuttamatta 5:lla- huiput ois liki 390km/h
Muutenkaan nää farmarit ei todellakaan ole optimia nähnytkään kun ajetaan lujaa? Sedanit rulettaa ja sen minkä dynamiikassa häviää voi voimkalla voittaa...
khyl jos joku asiaan viittii paneutua niin ihan varmasti pääsis sen +200mph volvolla...
Ens suvea odotellessa...
-
khyl jos joku asiaan viittii paneutua niin ihan varmasti pääsis sen +200mph volvolla...
Volvettellä ajaneet aika lähelle
http://www.youtube.com/watch?v=XBu6STlhh8Q
Yli 300 km/h
Eli voimaa pitää olla ja välitykset kohillaa.
Vink vink: LS koneet ovat täys alumiini moottoreita niin kuin Roverin pikku kasit joita saa laillisesti laittaa useimpiin takapotku Volvoihin
-
Totta tosiaan
Volvettellä ajoivat varttimaililla 200km/h loppunopeuksia
Voipi olla että mailin matka ei riitä 300km/h ylittämiseen
-
Jos wikiin luottaminen menee seuraavasti.
Cd
Volvo 740 (sedan) 0,41
Volvo 940 (sedan) 0,35
Volvo S40 2nd generation 0,31
-
Jos wikiin luottaminen menee seuraavasti.
Cd
Volvo 740 (sedan) 0,41
Volvo 940 (sedan) 0,35
Volvo S40 2nd generation 0,31
+Tulppaanipuimurissa on pienempi otsapinta-ala
Melkein järkevämpää olisi vertailla Cd(A)-arvoja, olisivat suoraan verrannollisia. Mutta sitten markkinamiehet eivät voisi mainostaa tuon Cd-arvon mukaisilla lauseilla "Tässä isossa perheautossa on pienempi ilmanvastuskerroin kuin pienessä urheiluautossa!"
-
Muutenkaan nää farmarit ei todellakaan ole optimia nähnytkään kun ajetaan lujaa? Sedanit rulettaa
Eli käytännössä esim. 850 sedan volvolla tarvitaan pienempi teho saavuttamaan 300km/h maililla kuin 850 farmarilla?
Tuolta löytyy joitain ilmanvastuskertoimia.
http://www.ajovalo.net/Ilmanvastus8.htm
-
+Tulppaanipuimurissa on pienempi otsapinta-ala
Melkein järkevämpää olisi vertailla Cd(A)-arvoja, olisivat suoraan verrannollisia. Mutta sitten markkinamiehet eivät voisi mainostaa tuon Cd-arvon mukaisilla lauseilla "Tässä isossa perheautossa on pienempi ilmanvastuskerroin kuin pienessä urheiluautossa!"
Onhanse noinkin kyllä. Aika pienin muutoksin kuitenkin saatu iso ero aikaan 740 vs 940.
-
Tästä on kehkeytymässä hyvä ja mielenkiintoinen keskustelu, mutta mielestäni hieman väärässä paikassa.
Tuolla vaihtoehtoinen osio.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=30978.0
-
Tästä mitään uutta...? ???
-
Pikkuvolvisteja ja wannabe pikkuvolvisteja pitkä rivi tulossa paikalle. Jos kykenevät perjantain lämmittelyn jälkeen rattiin ;D
-
Tästä mitään uutta...?
Joo,
useita nopeita? volvoja paikalla ja viivalla. Klo. 14 ryhmässä ajavat. Toki siellä on oikeastikin nopeita laitteita paikalla ja tiedä häntä kuin paljon yli 400km/h saavat kelattua mopoilla ja luultavasti jokunen autokin mennee ainakin tuon 300km/h- toivon mukaan volvotkin kuuluvat tähän ryhmään...
Meillä tuli joitain peruutuksia joten nyt ois huipputsänssi tulla testaamaan autonsa kulkua turvallisesti maililla. Mikäli joku täältä haluaisi ajovuoron niin huomisiltaan mennessä ilmo tähän niin päässee baanalle meidän kanssa tuossa klo. 14 ryhmässä. Menemme ryhmänä sisään joskus klo. 10.30..11.00
Hinta 20€ sis. 3 kpl vetoja ja sisäänpääsymaksun. Potta"pakko" ja ei kyytiläisiä vedon aikana.
-
Mukaan vaan kaikki halukkaat halukkaat :)
-
Joo,
useita nopeita? volvoja paikalla ja viivalla. Klo. 14 ryhmässä ajavat. Toki siellä on oikeastikin nopeita laitteita paikalla ja tiedä häntä kuin paljon yli 400km/h saavat kelattua mopoilla ja luultavasti jokunen autokin mennee ainakin tuon 300km/h- toivon mukaan volvotkin kuuluvat tähän ryhmään...
No perskele, tarkoitus tulla katsomaan nopeita (?) Volvoja jos keli ei ihan huonoksi muutu... :)
-
Meillä tuli joitain peruutuksia joten nyt ois huipputsänssi tulla testaamaan autonsa kulkua turvallisesti maililla. Mikäli joku täältä haluaisi ajovuoron niin huomisiltaan mennessä ilmo tähän niin päässee baanalle meidän kanssa tuossa klo. 14 ryhmässä. Menemme ryhmänä sisään joskus klo. 10.30..11.00
Hinta 20€ sis. 3 kpl vetoja ja sisäänpääsymaksun. Potta"pakko" ja ei kyytiläisiä vedon aikana.
Peruutuksia tosiaan roimasti tullut, joten peräti 8 ajovuoroa ois viellä vapaana :o
Joten mukaan vaan...
-
No perskele, tarkoitus tulla katsomaan nopeita (?) Volvoja jos keli ei ihan huonoksi muutu... :)
Liityn kanssa tuohon katsoja ryhmään :)
-
Vesisade tais pilata tämänkin... :(
-
Onkohan tuota tapahtumaa ny ollenkaan? Tunnin sisää ois tarkotus lähtee ajelemaan jos siellä jotai tapahtuis...
-
Ite ollaan menossa Kangasalan kohdalla, ei sada mutta märkää on (vielä)... Ennusteen mukaan Hallissa sataa vasta illalla, tiedä sitten...
-
Ite ollaan menossa Kangasalan kohdalla, ei sada mutta märkää on (vielä)... Ennusteen mukaan Hallissa sataa vasta illalla, tiedä sitten...
Okei. Nokialta lähdetää sitte kaverin kanssa ajelee jonniiajan päästä. :)
-
Sellanen keli että paikan päällä vasta näkee sataako vai ei... Onneks meillä on muutenkin menoa sinnepäin. :)
-
Sellanen keli että paikan päällä vasta näkee sataako vai ei... Onneks meillä on muutenkin menoa sinnepäin. :)
Mm... Päivittele täällä ku oot paikanpäällä, yritän muistaa matkalla puhelimella josko joku ois päivitelly.. =)
-
Mm... Päivittele täällä ku oot paikanpäällä, yritän muistaa matkalla puhelimella josko joku ois päivitelly.. =)
Jees... ;)
-
Orivesi kuivaa, ei paista...
-
Orivesi kuivaa, ei paista...
Hyvä. Kaveri on luultavasti jo tähän tulossa, sitte päästään lähtemään! :D
-
Halli 10 km, välillä muutama pisara tulee lasiin...
-
Paikan päällä, ajot täydessä käynnissä... :tykkää:
-
Ja nyt se sade sit alko... :( Maggaraa naamaan ja pois!
E. Niin siis pelkät autot radalla :)
-
Paikanpäällä! Volvo rivistä otin pari kuvaa, lisäilen myöhemmin :)
-
Tässäpä fotoja:
(http://i1332.photobucket.com/albums/w613/Heekkuli/IMG_21351_zps0a88a6b9.jpg)
(http://i1332.photobucket.com/albums/w613/Heekkuli/IMG_21371_zpsa6fc0848.jpg)
(http://i1332.photobucket.com/albums/w613/Heekkuli/IMG_21361_zpsfb0723f8.jpg)
Jätkät karkas Cittariin, niin ajelinpa viereen ja otin kuvan tai pari!
(http://i1332.photobucket.com/albums/w613/Heekkuli/20130629_1641281_zps5c57b459.jpg)
(http://i1332.photobucket.com/albums/w613/Heekkuli/20130629_1641151_zps393aaadf.jpg)
-
Itse saavuin noin 14.00 paikalle.. Sillo vielä sato ja sitte hetken päästä se loppuiki. Enne Orivettä motarilla syttyi sitte 850 TDI automaattiin se nuolivalo. =(
-
Kuvaa ja shaissee videota tapahtumasta, volvot ny ensin upattuna.
http://yesse.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat++reissut/Volvo+miitit/Halli+suurmiitti+29.06.2013/ (http://yesse.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat++reissut/Volvo+miitit/Halli+suurmiitti+29.06.2013/)
http://www.youtube.com/watch?v=1PfgxX69rHU (http://www.youtube.com/watch?v=1PfgxX69rHU)
-
Onko tuo kasipätkä sama yksilö joka joskus aiemmin on melkeen kolme markkaa kelannu vauhtia?
-
Onko tuo kasipätkä sama yksilö joka joskus aiemmin on melkeen kolme markkaa kelannu vauhtia?
Eikös se just tämä yksilö ole: http://www.youtube.com/watch?v=pNeooQ3T8w4 (http://www.youtube.com/watch?v=pNeooQ3T8w4)
-
Eikös se just tämä yksilö ole: http://www.youtube.com/watch?v=pNeooQ3T8w4 (http://www.youtube.com/watch?v=pNeooQ3T8w4)
S*
-
Onko tuo kasipätkä sama yksilö joka joskus aiemmin on melkeen kolme markkaa kelannu vauhtia?
Kyllä se on sama Harisen poikien virittelemä joka ekalla testiajolla tais mennä 294 km/h pari vuotta sitten. Eilen paras mitä minä kuulin oli 277 km/h märällä...
-
Pääsikö kukaan yli 300 km/h? Yessen videossa kuulu olevan 296 km/h...
-
292km/h VulvaS40T4 oli nopein volvoista
-
Pääsikö kukaan yli 300 km/h? Yessen videossa kuulu olevan 296 km/h...
Corvette teki uuden Suomen ennätyksen 351 km/h. 8)
-
Mutta missä oli VRCF:n miehet... ;D?
-
http://www.youtube.com/watch?v=xu11nbMSQok
-
Tulokset:
http://www.nopeusmittaus.com/lahto.html
-
Reissusta selvitty ja liukasta meinas olla. Vasta nelosella varovaisella alulla piti joten 402m kohdalla ei ollu vauhtia kuin 160km/h luokkaa. Tuosta eteenpäin kulki kyl kivasti 2.3bar boostilla ja tulos oli koko tapahtuman kolmanneksi nopein auto 292km/h tuloksella. :)
GPS dataa:
http://i119.photobucket.com/albums/o143/VulvaS40T4/maili2013_zps44657094.jpg (http://i119.photobucket.com/albums/o143/VulvaS40T4/maili2013_zps44657094.jpg)
Hieno veto tuossa kelissä.
Mitä arvioisit nopeudeksi jos olis ollut kuivaa?
Noin apaut? :)
Olis pitänyt tulla kuittaan sut nykyisellä T-5.lla. En ois varmaan jäänyt satastakaan vauhdissa. :D
Ihan mopohan tää on.
-
Corvette teki uuden Suomen ennätyksen 351 km/h. 8)
Juu niin teki, kattelin myöhemmin illalla netistä... O0
-
Hyvä reissu kaikin puolin vaikka sade vähän häiritsi. Ihme kyllä kaikkien romut pysy nipussa pienistä vastoinkäymisistä huolimatta. Etkot ja jatkot oli kans sen mukaset :buck2:
-
Kyllä se on sama Harisen poikien virittelemä joka ekalla testiajolla tais mennä 294 km/h pari vuotta sitten. Eilen paras mitä minä kuulin oli 277 km/h märällä...
Harinen on kyl vaan säätänyt ko. auto ei siis Harisen tekemä. ;)
-
Kyllä se on sama Harisen poikien virittelemä joka ekalla testiajolla tais mennä 294 km/h pari vuotta sitten. Eilen paras mitä minä kuulin oli 277 km/h märällä...
Jep, conny oikeessa. Harisen purkki ja säädöt. Auton on rakentanut omistaja kokonaan itse. 296km/h ajettu muutama vuosi sitten lappeessa +700hp tehoilla. 2011 isommalla puhaltimella reilu 900hp. Hallissa ajettu testiveto 277km/h pikku boosteilla. Luvassa on pirusti lisää, kun bitit kondiksessa. :)
-
Jep, conny oikeessa. Harisen purkki ja säädöt. Auton on rakentanut omistaja kokonaan itse. 296km/h ajettu muutama vuosi sitten lappeessa +700hp tehoilla. 2011 isommalla puhaltimella reilu 900hp. Hallissa ajettu testiveto 277km/h pikku boosteilla. Luvassa on pirusti lisää, kun bitit kondiksessa. :)
Jepjep, härski pelihän tuo on. Ei muuta kun säädöt kohalleen, painetta kattilaan ja sitten toivotaan että pysyy romut ruodussa. Näillä eväillä sitten rikkomaan 300kmh ja nimi suomen top10 listalle heittämällä ;)
-
Tossa oman Vollen luikkasu pikkuboostilla. Olisi pitänyt nepalla veivata pitemmälle, niin femma olisi pudonnut pelialueelle. Pitäisi olla nannaan luvassa, kunhan joskus saan tän vehkeen säädettyä:
http://www.youtube.com/watch?v=ZQRUbWyIXTc
-
Tossa mun veto. Aloin jarruttaan pari kolkyt metriä ennen mittauspistettä. :idiot2:
http://www.youtube.com/watch?v=PSEXGcX8lI0&feature=c4-overview&list=UUkn_I4IlMjcmcEA_yh-_DMw
-
Tossa oman Vollen luikkasu pikkuboostilla. Olisi pitänyt nepalla veivata pitemmälle, niin femma olisi pudonnut pelialueelle. Pitäisi olla nannaan luvassa, kunhan joskus saan tän vehkeen säädettyä:
http://www.youtube.com/watch?v=ZQRUbWyIXTc
On nää vaan hauskoja laitteita. Vitoselle vaihdettaessa kierrokset 6000 ja pois alueelta :)
-
On nää vaan hauskoja laitteita. Vitoselle vaihdettaessa kierrokset 6000 ja pois alueelta :)
Näin juu. :D Tossakin ois voinut varvittaa nelosella 10k:n tietämille, niin ois vitonen ollut paremmin hollilla. Tämä nyt tämmöstä testailua, kehitellään tosta eteenpäin.
-
On nää vaan hauskoja laitteita. Vitoselle vaihdettaessa kierrokset 6000 ja pois alueelta :)
Samaa katselin useammassa videossa. Onkohan noissa peleissä minkäänlaista rajoitinta kierroksille?
Youtubesta vähinny V40 videossa jossa kuvattu pelkkää mittaristoa, kommenteissa ihmiset olivat varmoja että renkaat ilmassa kuvattu video kun niin nopeasti nopeus nousi :)
-
On nää vaan hauskoja laitteita. Vitoselle vaihdettaessa kierrokset 6000 ja pois alueelta :)
Pieni neloskone ja ilmeisesti 50MFS eli tuskin tota saa ihan herkällä heräämään kovin aikaisin.. On siinä kumminkin 67/72 siivet.. Mutta jos laite kiertää lähemmäs 10trpm niin onhan siinä vetoaluetta useampi tuhat rpm. Eli palvelee käyttötarkoitusta ilmeisen hyvin. Jos kovaa halutaan ajaa niin voimaahan se vaatii ja pienestä koneesta ei paljoa voimaa tuuttaa ilman asiaan kuuluvaa ahdinta.. Tosin pieni stroukkaus ja vähän pienempi kuulalaakeriahdin vois auttaa asiaa jos sitä vetoaluetta ja vääntöä tarvitsee?(mutu)
Mutta eipä tollasessa antiikkisessa vinokoneessakaan kovin pitkä vetoalue ole edes enään HX40 kokoluokan ahtimella. Jos ahdin heräilee tollasessa n.4000-5000rpm riippuen muusta kokoonpanosta ja rajotin on 7000-7500 niin eipä siinäkään paljoa jää vetoaluetta.. Puhumattakaan jos siihen laittaisi HX50 kokoluokan hyrrän..
-
Kyllähän niissä rajottimet on oltava, jos haluaa pelien pysyvän nipussa. Se vaan vaatii jenkaa, kun 1,9:llä halutaan saaha voimaa. Tehoo per litra kuitenki enemmän mitä siinä 351 vetäneessä vetessä kaasujen kanssa.
-
Pieni neloskone ja ilmeisesti 50MFS eli tuskin tota saa ihan herkällä heräämään kovin aikaisin.. On siinä kumminkin 67/72 siivet.. Mutta jos laite kiertää lähemmäs 10trpm niin onhan siinä vetoaluetta useampi tuhat rpm. Eli palvelee käyttötarkoitusta ilmeisen hyvin. Jos kovaa halutaan ajaa niin voimaahan se vaatii ja pienestä koneesta ei paljoa voimaa tuuttaa ilman asiaan kuuluvaa ahdinta.. Tosin pieni stroukkaus ja vähän pienempi kuulalaakeriahdin vois auttaa asiaa jos sitä vetoaluetta ja vääntöä tarvitsee?(mutu)
Mutta eipä tollasessa antiikkisessa vinokoneessakaan kovin pitkä vetoalue ole edes enään HX40 kokoluokan ahtimella. Jos ahdin heräilee tollasessa n.4000-5000rpm riippuen muusta kokoonpanosta ja rajotin on 7000-7500 niin eipä siinäkään paljoa jää vetoaluetta.. Puhumattakaan jos siihen laittaisi HX50 kokoluokan hyrrän..
Nykyään on MasterPower R7677. Eli kompura on 76,5mm ja pako 77mm. Pakopesä #19. Tossa vedossa oli vitosella ahtoa vaan 1,7 bar ja ennakot maltilliset, niin terää puuttui tuollakin boostilla. Varmaan vaatii yli 2,5 bar, että alkaa soittaa kunnolla. Rajotin 9700 tällä hetkellä, mutta eipä ollut nyt käyttöä sille.
-
Harinen on kyl vaan säätänyt ko. auto ei siis Harisen tekemä. ;)
Jep, conny oikeessa. Harisen purkki ja säädöt. Auton on rakentanut omistaja kokonaan itse. 296km/h ajettu muutama vuosi sitten lappeessa +700hp tehoilla. 2011 isommalla puhaltimella reilu 900hp. Hallissa ajettu testiveto 277km/h pikku boosteilla. Luvassa on pirusti lisää, kun bitit kondiksessa. :)
Jep, vähän huonosti artikuloitu. Siis virittelemä=säätämä... :)
-
On nää vaan hauskoja laitteita. Vitoselle vaihdettaessa kierrokset 6000 ja pois alueelta :)
Sen takia ei näy maililla punalohkoja, valitettavasti. Väänöillä ei ajetaan mailin matkoja.
Anteeksi kommentti.
ps. 10000 rpm rules..
-
Kyllähän tuolla tuli käytyä ajamassa sillä toisella ruotsalaismerkillä. Toisen vedon jouduin jättämään kesken kun meni seokset ihan päin mehtiä eikä viittiny vikaa ulkoistaa kentälle..
-
Olennaista maililla on että pysyy vetoalueella kokoajan ja varsinkin 5.vaihteella. Pikkuvolgassa tämä tarkoittaa vakio välityksillä 5000-7500rpm aluetta jos meinaa 300km/h puhkaista.
Connyllä saattaa olla tähän joku ässä hihassa ;)