Eikö foorumilta löydy XC60 kuskeja? Olisin edelleenkin kiinnostunut kuulemaan mahdollisista huomioon otettavista tyyppivioista ja varustemahdollisuuksista yms.
Omassani on ollut 150tkm/5v matkalla vain kaksi korjaamokäyntiä vaatinutta vikaa.
#1 60 tkm kohdalla takuun päättymisen jälkeen hiukkassuodatin tukkeutui, Bilia kertoi että anturivian takia. Maahantuoja maksoi puolet korjauksesta ja sijaisauton sain ilmaiseksi.
#2 120 tkm kohdalla hajosi termostaatti, tietenkin talvipakkasella keskellä ei-mitään. Korjaus luonnollisesti tässä kohtaa omasta pussista. Asennus ei Biliassa mennyt aivan kuin Strömsössa, auton hakiessani syttyi heti varoitusteksti "Jäähdytysneste vähissä, sammuta moottori". Oli jäänyt yksi letku kiristämättä tarpeeksi, ei siinä mitään auto takaisin pajalle ja sijaisauto Bilian laskuun alle. Termarin vaihto on D5:ssa aika hankala/kallis operaatio.
Jos olisin käytettyä ostamassa niin en ehkä ostaisi kovin vähäisillä vuosikilometreilla olevaa, koska nykydieselit eivät merkistä riippumatta oikein kestä pelkkää pätkäajoa erityisesti hiukkassuodatin. Lisäksi kiinnitäisin huomiota automaattilaatikon öljunvaihtoon, hyvä jos olisi tehty lisätyönä tuossa 80 tkm kohdilla. Huolto-ohjelmaanhan se ei kuulu ollenkaan ennenkuin mittaristo varoittaa.
Autoa voi lämpimästi suositella, D24:n tehot ovat riittäneet hyvin. Erohan D5:een on vain suuremmilla kierroksilla, joita ei tule juurikaan käytettyä. Penkit erinomaiset ja matka-ajo leppoisaa/rentouttavaa eikä kaupungissakaan ole ongelmia kunhan mittoihin tottuu eikä aivan kapeimpaan ruutuun autoa änkeä.