Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista

  • 842 Vastauksia
  • 238389 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« : 17.02.2011, 09:30:16 »
Terve,

tämmöistä ei täällä vielä ollut niin tempasempas pystyyn. Voi toki olla että tämäkin aihe poistetaan sen kummempia selittelemättä mutta olisi ihan mukavaa jos tästä aiheesta voisi käydä avointa debaattia.
Ihan vaan jotta saisi selville että minkälainen linja täällä on olisi kiva saada palautetta ja ohjeistusta niin ei sitten turhaan tuhlaa aikaansa täällä kirjoittamalla asioista jotka jonkun moden mielestä ovat turhia tai tyyli on väärä. Varsinkin jos joku menee ilman mitään selitystä esm poistamaan aiheen.


Kuka poisti ja miksi "Yleinen keskustelu" osiosta avaamani "Mitä radio kanavaa kuuntelet aamulla töihin ajaessasi" (tjs) aiheen äänestyksineen.

- mielestäni aiheessa ei ollut mitään vikaa ja jopa kieliasu oli ok ilman turhan värikkäitä ilmaisuja.
- aihealue oli oikea, off-topikkiin moinen ei sovi koska "Keskustelut liikenteestä, autoilusta ja autoihin liittyvästä kulttuurista kuuluu kuitenkin tuonne yleinen keskustelu -osioon.

Tänään aamulla en enää moista löytänyt ja joku selitys olisi paikallaan niin ei sitten tule tehtyä vastaavaa erhettä uudelleen.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2011, 13:10:37 kirjoittanut Taavi.H »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Moderoinnin taso
« Vastaus #1 : 17.02.2011, 09:32:50 »
Se oli siirretty höpinät ja lätinät osioon:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2724.0
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: Moderoinnin taso
« Vastaus #2 : 17.02.2011, 09:41:44 »
Ok, empäs jostain syystä itse löytänyt...

..vielä jotain perusteluja niin olen onnellinen.

- Ei sopinut Yleiseen koska.. ?
- Ei sopinut edes Off- topikkiin koska.. ?

Jos koko aihe on jonkun moden mielestä aivan turha niin ei siinä mitään, kansakunta selviää varmasti ilmankin. Ihan mielenkiinnosta kuitenkin olisi mukava tietää jos näin on. Varsinkin kun katsoo että mitä muita aiheita noista kahdesta osiosta löytyy...

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Moderoinnin taso
« Vastaus #3 : 17.02.2011, 09:45:48 »
Kyllä se äsken ainakin siellä oli. Mielestäni Landian puolella alkuperäinen otsikko jäi paikalleen, vaikkakin lukittuna ja linkitettynä siirrettyyn paikkaan -näin eikai täällä ole?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moderoinnin taso
« Vastaus #4 : 17.02.2011, 10:15:22 »
Ok, empäs jostain syystä itse löytänyt...

..vielä jotain perusteluja niin olen onnellinen.

- Ei sopinut Yleiseen koska.. ?
- Ei sopinut edes Off- topikkiin koska.. ?

Jos koko aihe on jonkun moden mielestä aivan turha niin ei siinä mitään, kansakunta selviää varmasti ilmankin. Ihan mielenkiinnosta kuitenkin olisi mukava tietää jos näin on. Varsinkin kun katsoo että mitä muita aiheita noista kahdesta osiosta löytyy...

Minä siirsin. Ja itse aloitetut topicit löytyy helposti oman profiilin kautta. Eikä tällaista asiallista topicia moderoinnista ja sen perusteista todellakaan poisteta, päinvastoin. On hyvä että käydään keskustelua linjauksista.

Ja sitten perustelut. Yleinen keskustelu -osio on tarkoitus pitää Volvoihin liittyvää yleistä keskustelua varten. Lisäksi yleiset autoiluun liittyvät asiatopicit (esim. autoilun verotus, liikennesäännöt tms.) sopivat tuonne.

Höpinäosio on nimenomaan näitä kevyempiä viihdejuttuja varten. Höpinäosiossa on jo mm. Mitä ämyreistä kuuluu, Heavy/Metal ja Coverbiisitopic joten tämä radiokanavatopic sopii mielestäni mainiosti tuonne.

Offtopicin pääosio on tarkoitettu lähinnä muita kuin Volvoja koskevaa asiakeskustelua varten. Tuolla off-topicin säännöissä on tosiaan maininta, että autoilukulttuuriin liittyvät topicit kuuluvat yleiseen. Itse ymmärrän tämän selvästikin hieman erilailla kun sinä, joten täsmennän sääntöjä tältä osalta.

Minusta näillä osioilla ei ole mitään arvojärjestystä. Mutta yritetään pitää asiat oikeilla paikoillaan. Moni käyttäjä arvostaa sitä, ettei vakavia asiatopiceja ja selkeitä viihdetopiceja sotketa keskenään.

Mitä sitten tulee viestien siirtämisestä jäävään jälkeen, niin softassa voi siirtäessä valita jättääkö "jäljen" vai ei. Peruslinjaus meillä on, ettei tuota jälkeä jätetä ellei sitä erikseen katsota tarpeelliseksi. yleensä siis kun jo pitkään paikallaan ollut topic siirretään, jälki jätetään. Mutta kun topic siirretään tuoreeltaan, jälkeä ei jätetä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8855
  • Teiden tukko
Vs: Moderoinnin taso
« Vastaus #5 : 17.02.2011, 19:02:09 »
Yleisesti sanoisin moderoinnista että se pelaa hienosti ja linja on hyvä.  O0
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa J-VP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
Vs: Moderoinnin taso
« Vastaus #6 : 17.02.2011, 21:27:10 »
Mun mielestä hyvin menee.

Passiivisempaa(mutu) on moderointilinja kuin Landian puolella mutta niin tuntuu olevan kirjoittelukin(en tarkoita määrää). Erityisen hyvänä pidän tuota varoitussysteemiä, eli annetaan mahdollisuus parantaa toimintaansa.

Toisaalta, tarvitsisiko sitä joka risahdukseen puuttuakkaan? ..saa vaan suotta m**kun maineen  :)
S70 2,4 20V man 2000
Ex 960 II 2,5 man 1995

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8855
  • Teiden tukko
Vs: Moderoinnin taso
« Vastaus #7 : 17.02.2011, 21:31:40 »
Mun mielestä hyvin menee.

Passiivisempaa(mutu) on moderointilinja kuin Landian puolella mutta niin tuntuu olevan kirjoittelukin(en tarkoita määrää). Erityisen hyvänä pidän tuota varoitussysteemiä, eli annetaan mahdollisuus parantaa toimintaansa.

Toisaalta, tarvitsisiko sitä joka risahdukseen puuttuakkaan? ..saa vaan suotta m**kun maineen  :)

Museossa ei tainnu olla tota varotusmahdollisuutta? Se on hyvä ominaisuus. Samaa mieltä että täällä on vielä paljon rauhallisempaa kuin museossa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Moderoinnin taso
« Vastaus #8 : 17.02.2011, 21:47:53 »
Museossa ei tainnu olla tota varotusmahdollisuutta? Se on hyvä ominaisuus. Samaa mieltä että täällä on vielä paljon rauhallisempaa kuin museossa.

Kyllähän siellä tuli modeilta viestiä itse topiikkiin (ja muistaakseni oli joku, jolta se meni ohi ja tuli banaania vaimitensemeni) ja tulihan sieltä ihan henk. koht. postiakin välistä  :-[
Mutta ei tosiaan tuollaista "leimaa" profiiliin.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Vs: Moderoinnin taso
« Vastaus #9 : 17.02.2011, 23:04:15 »
Tuo näkyvä varoitus on uudemman softan tuoma lisä  :nohnoh
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Moderoinnin taso
« Vastaus #10 : 17.02.2011, 23:54:49 »
:nohnoh

?
Eli ei hyvä homma vai?
Näkykös siinä muuten syy, miksi varoitus on tullut.
Itse olen eräällä foorumilla saanut varoituksen, joka oli tuollainen näkyvä ja siellä mainittiin syy tarkemmin kun klikkasi.
Itsehän kirjoitin kaiken pienellä, niin ei kelvannut  :-\

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Moderoinnin taso
« Vastaus #11 : 17.02.2011, 23:59:25 »
Varoituksen antaja voi lähettää varoituksen saajalle varoitusta antaessaan privaviestin, jossa voi olla valmispohja tai sitten vapaamuotoinen viesti.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8855
  • Teiden tukko
Vs: Moderoinnin taso
« Vastaus #12 : 18.02.2011, 06:59:07 »
Kyllähän siellä tuli modeilta viestiä itse topiikkiin (ja muistaakseni oli joku, jolta se meni ohi ja tuli banaania vaimitensemeni) ja tulihan sieltä ihan henk. koht. postiakin välistä  :-[
Mutta ei tosiaan tuollaista "leimaa" profiiliin.

Juu, tuli Museossa välillä modeilta privaa.  V:>  :-[ Tais siellä olla kanssa joku tämäntapainen topic, ei vaan tahdo muistaa tarkemmin enkä rupea sitä sen kummemmin kaivelemaan.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Vs: Moderoinnin taso
« Vastaus #13 : 18.02.2011, 07:16:20 »
?
Eli ei hyvä homma vai?
Näkykös siinä muuten syy, miksi varoitus on tullut.
Itse olen eräällä foorumilla saanut varoituksen, joka oli tuollainen näkyvä ja siellä mainittiin syy tarkemmin kun klikkasi.
Itsehän kirjoitin kaiken pienellä, niin ei kelvannut  :-\

Toki tuo on hyvä, tirkistelijälle olisi vielä hyvä, jos olisi mahdollisuus klikkaamalla katsoa varoituksen syy. Jatkoajan forumilla on oma topicinsa varoitettujen ja kirjoitusoikeutensa menettäneiden käyttäjien paimentamiseksi.

ps. tuo sormenheristely oli tarkoitettu loppukevennykseksi ei siis kommentiksi
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Moderoinnin taso
« Vastaus #14 : 18.02.2011, 08:56:48 »
Toki tuo on hyvä, tirkistelijälle olisi vielä hyvä, jos olisi mahdollisuus klikkaamalla katsoa varoituksen syy.

Eiköhän se ole Valjojien / rangaistavan välinen asia. Eri asia on kun valvoja jättää esim ko topikin paikoilleen varoittavaksi esimerkiksi. Silloin varoituksen syy jää ko ketjuuun.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy