Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Lankku - 12.10.2013, 23:49:53

Otsikko: 444 -55, myyty
Kirjoitti: Lankku - 12.10.2013, 23:49:53
PV:tä alkoi tekemään kovasti mieli ja kävin hakemassa moisen elokuun lopulla. Siinä kunnossa kuin se myyjällä oli:
(https://lankku.kuvat.fi/kuvat/444%20-55/1.jpg?img=medium)
Muut kuvat: https://lankku.kuvat.fi/kuvat/444+-55

Jo tässä vaiheessa oli selvää, että pintapelteihin joutuu hommaa tekemään. Pohjan oli myyjä tehnyt joskus 05-06 melkein kokonaan uusiksi ja ihan siistin näköisesti. Poistettu rekisteristä -87. Silloin aikanaan muutettu uudemmalle tuulilasinympärykselle ja sen jälkeen vaihdettu vielä takaisin, ym. ::)

Haun jälkeen sai seistä pihalla aikansa kunnes purin keulan ja takalokasuojat irti. Niissä ei kummoisia ruostevaurioita tai korjaustarpeita. Sen jälkeen lisää ulkoilutusta ja hiljattain aloitin kuituosien haun. Flippikeula ja takalokasuojat löytyivät nettivaraosan ilmoituksen myötä samasta paikasta, täältä käyttämätön hyvin tehty takaluukku saranapaikoilla. Samalla reissulla kun kävin hakemassa ne viime tiistaina, vein korin lasipuhallukseen Mäntyharjulle. Aamulla ennen kyytiin ottamista hakkasin vielä ruuvarin ja vasaran kanssa kittiä irti kupeista, jottei tarvitse turhaan käyttää lasia siihen. Kuulemma puhallettavaa riitti siltikin, esim. tuulilasinympäryksessä. Ja pariin-kolmeen kertaan tehty ylimaalaus pohjamaaleineen vielä lisäsi hommaa. Mutta tuli siisti. Vain alapuolinen pohja jäi hiekkapuhallettavaksi.

Tämän viikon pitänyt lomaa, joten on voinut hieman keskittyä tähän. Joutui hetken kyllä katselemaan autoa ja miettimään tulisko se motivaatio taas jostain koritöihin. Keskiviikkona aloitin ja muuten ehtinyt tekemään aika hyvin paitsi tänään vain näpertelemään vähän. Aiempi sisälokasuojien hitsaaja on tehnyt hommat päin sitä itteään. Molemmin puolin takakaaren vastinpuoli korissa hakattu sisään ja sisäpuolen pystypellit jätetty irti sisälokasuojasta. Oikea kylki aika pitkälti uusiksi, ruttujen oikomista ympäriinsä ja kitin alle soveltuvaa epoksia vähän ruostesuojaksi pintaan, yms. "pikkukivaa". Sen lisäksi pääsee oikomaan oikeanpuoleista eturunkopalkkia. Autolla ajettu ilmeisesti kolari joskus ja palkki taipunut, niiltä jäljiltä lie myös oikean oven ja kyljen rutut. Ei olis muuten huomannut niin hyvin, mutta flippikeula ei mennyt aivan perille. Huomisiltaan mennessä pintapellit pitäis olla hitsauksien suhteen jo loppusuoralla ja voi pohjamaalin kuivutta aloittaa kittaamisen. Alkuperäisen näköistä ei taatusti tule, mutta jos vähän vähemmän menis kittiä ja ratsupaikat ois minimissään. Vasemman oven teen kuntoon, oikea pitäisi löytää parempi.

(https://lankku.kuvat.fi/kuvat/444%20-55/Peltihommat/28.jpg?img=medium)
Muita pellin taipumattomuuksista tuolla: https://lankku.kuvat.fi/kuvat/444+-55/Peltihommat/

Kunhan kori valmistuu, aikomus saada pintaväriin tälle vuodelle, on suunnitelmissa 140 taka-akseli ja ehkä myös ympätä 140 etuakselisto. Jarrulevyt on nykyisiin napoihin laitettu tai vaihdettu levylliset navat, mutta etupalkki on ottanut itseensä samassa kuin runkopalkkikin. Tekniikkapuolelle tappikone(viimeinkin tekis johkin?) joko remmillä tai sopivalla pillerillä, esim. nurkissa oleva Eaton M90 tai 15G.


Ainiin. Turvakaaret ois aikomus laittaa myös.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: dumppi - 13.10.2013, 20:50:10
hyvältä näyttää O0. ihme jätkä ku riittää inspistä vaikka minkälaisiin projekteihin.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 13.10.2013, 22:08:54
Nää nyt on tämmösiä :idiot2: Se enemmän hiostuttava vaihe on vielä tulossa, eli pinnan saaminen edes itselle kelpaavalle tasolle.

Tänään kävin sen verran pakertamassa, että oikea takanurkka ois pienen peltihuulen kunnollista kiinnitystä vaille valmis ja vasen pyöränkaari suht mallillaan. Osittaista tuplapeltiä löytyi vasemmaltakin puolen.
Suora linkki (http://smg.photobucket.com/user/244x2/library/444-%2055/Peltihommat?sort=9&page=2) laittelun toiselle sivulle.

Vaihteistostakin ois kaupat tulollaan, vakio M40 tuskin tulisi tulevan koneen perässä kestämään kovempaa käyttöä.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Teemu- - 13.10.2013, 22:37:00
Hyvältä näyttää kyllä, paitsi toi hemmetin photobucket. Hemmetin raskas ja hidas sivusto, eikä näköjään ees suoralinkkejä saa, paitsi parilla klikkaamisella.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Slerbahuuli - 13.10.2013, 22:48:23
Eika herkku, seuraillaan. ;)
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 13.10.2013, 23:40:21
Hyvältä näyttää kyllä, paitsi toi hemmetin photobucket. Hemmetin raskas ja hidas sivusto, eikä näköjään ees suoralinkkejä saa, paitsi parilla klikkaamisella.
Mitehän hidas yhteys sulla lie, itellä perus mokkula eikä ole latautumisessa valittamista. Suoralinkkien saamista muuttivat jostain syystä sivupäivityksen myötä työläämmäksi.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: sekokupu - 14.10.2013, 09:00:15
Mitehän hidas yhteys sulla lie, itellä perus mokkula eikä ole latautumisessa valittamista. Suoralinkkien saamista muuttivat jostain syystä sivupäivityksen myötä työläämmäksi.

Usko tai älä niin välillä h*lvetin hitaasti lataantuu, kunnes on cachettanu kuvat. Nimimerkillä 100/100Mb/s kuitu.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: A.J.H - 14.10.2013, 09:13:44
Melkoisen työläältä yksilöltä kyllä näyttää, vähän niinkuin Mista-tasoa  ;D Mutta komia on tulossa ja B20 remmillä vaan kiinni :)
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: 745insports - 14.10.2013, 10:00:16
Lappeenrannassa yks 544 mistä paljon purku osia, jos kiinnostaa laita yv.
Otsikko: Vs: 444 -55, melkein vakio
Kirjoitti: Lankku - 14.10.2013, 19:07:20
Melkoisen työläältä yksilöltä kyllä näyttää, vähän niinkuin Mista-tasoa ;D Mutta komia on tulossa ja B20 remmillä vaan kiinni :)
Normaalia mulle ois laittaa vähintään sama määrä peltiä pohjaan, siinä tapauksessa ois jo "valmis" :P, mutta tässä ei sinne tartte uusia kuin tankin etupuolinen poikittaispalkki ruosteen takia.

Lappeenrannassa yks 544 mistä paljon purku osia, jos kiinnostaa laita yv.
Vielä ei tiedä mitä kaikkea muuta tarvitsee kuin oikean oven josta laitoinkin juuri ilmon. Kasausvaiheessa se selviää viimeistään. Tuulilasit ajattelin teettäväni Kuttilalla tai muualla sävylliset. Toinen ruutu kun puuttuukin.
Otsikko: Vs: 444 -55, melkein vakio
Kirjoitti: Lankku - 16.10.2013, 00:26:58
Vasemman pyöränkaaren hitsaukset aloitetuista kohdista tehty ja siistitty. Kittaaminen aloitettu lasikuitukitillä ja perusmuodot jo sinnepäin parin kerran jälkeen. Meni aika reilusti pohjustettuihin paikkoihin :buck2: Tosin melkein puolet siitä pelkästään tuulilasinkehykseen. Hävikkiä ei ainakaan tule suhteessa niin paljoa kuin pintakittiin.
Kuvia em. linkistä.

Vaihteiston osalta uupuu enää rahtaaminen tännepäin.
Otsikko: Vs: 444 -55, melkein vakio
Kirjoitti: Ilari - 16.10.2013, 23:36:52
Jos sen 140-sarjan etukelkan meinasit ympätä suoraan, niin keula jää korkeammalle kuin originaali. Tuu mun projektia katsomaan ja hae samalla se ovi. Mulla oli tuollainen akselinvaihtohomma meneillään mutta projekti on ollu jäissä jo 10 vuotta.
Otsikko: Vs: 444 -55, melkein vakio
Kirjoitti: Lankku - 17.10.2013, 00:18:34
Hieman siinä asennuksessa joutuu soveltamaan muutenkin katsastajaa miellyttävästi. Turhan paljon tulee hintaa lähteä pällistelemään muuten vaan, vaikka oven saiskin samalla. Keulan ja loksujen hakureissulla ois ollut paljon lähempänä. Kuva ois kiva?
140 etuakseliston laittaminen mietityttää hieman myös sen takia, että ilmoitettu raideleveys on 5cm suurempi kuin PV/Duettissa. Vanteiden alkuperäinen ET lie hyvin lähellä toisiaan, joten 140 akselistolla 240/yms. takavedon vanteiden käyttäminen voi tuoda ahtautta pyöränkaaren suunnassa.

Eilen ei muuta kuin vajaa 3h hiontaa ja kittausta, eikä tuntunut saavan edes paljoa aikaiseksi. Vähän sentään muodot lähempänä taas. Tavoite ois kuitenkin niin mieto kuin korin pohjamaalaus ens viikolla joku arki-ilta.
Otsikko: Vs: 444 -55, melkein vakio
Kirjoitti: Ilari - 17.10.2013, 19:34:08
Voin järkätä kuvan viikonloppuna. Laitatko puhelinnumerosi yv:llä. Joo, pirkoselta kävit vissiin osat hakemassa?
Otsikko: Vs: 444 -55, melkein vakio
Kirjoitti: Lankku - 21.10.2013, 21:49:10
Ilari, sieltäpä.

Perjantai-ilta, sunnuntaipäivä ja tänään pari tuntia mennyt hinkatessa ja kitatessa. Vielähän siinä ois hiomista, mutta kittaamista ei juurikaan isompia kuin peräpellissä. Sitä olen vasta aloitellut toisesta päästä. Naputeltava isommat kuhmut ja lommot tasaiseksi ensin. Muuten tällä viikolla ois korissa pohjamaali päällä, mutta voi olla että tänään oli ainoa päivä kun ehti ainakaan yhtään enempää tekemään. Lokasuojia ja flippiä en ala käsittelemään mitenkään ennen kuin akselistot ja sovituspyörät ovat paikoillaan. Jos joskus erehtyy samanlaisesta aihiosta tekemään, niin ensin lasipuhallus ja sen jälkeen korjauspalat tilaukseen. Pääsispä vähemmällä kittaamisella.

Oikeanpuolen ovi saattoi löytyä aika läheltä, viikonlopulla viimeistään ois käytävä katsomassa sitä. Samassa paikassa ois PV 140 akseleilla josta ottaa mallia. Vähän kateltiin mitä maalinjämiä on jäänyt maalarilla nurkkiin, mutta vielä ei oikein ollut sellaista värisävyä joka ois kunnolla natsannut. Normaalisti tässä vaiheessa on ollut väri päätettynä jo hyvin vahvasti. Toisaalta aikaa menee vielä ennen pintamaalausta.
Turvakaarien teosta kysyin tutulta, joka niitä on tehnyt jonkin verran, muttei lupaillut mitään aikataulua. Vissiin lainattava taivutuskone ja ostettava putkea x metriä.
Otsikko: Vs: 444 -55, melkein vakio
Kirjoitti: janne81 - 22.10.2013, 21:50:05
 :o vai että kaaret, mitähän se keksii koneeksi..
Otsikko: Vs: 444 -55, melkein vakio
Kirjoitti: Juzi - 22.10.2013, 21:56:53
:o vai että kaaret, mitähän se keksii koneeksi..
Siellähän se lukee ekassa viestissä..  ::)
Otsikko: Vs: 444 -55, melkein vakio
Kirjoitti: janne81 - 22.10.2013, 22:21:31
Siellähän se lukee ekassa viestissä..  ::)
No niinpäs olikin jo koko paketti kerrottu: tappikone ahdettuna..

Miehen tuntien mielenkiintoista tulee  :)
Otsikko: Vs: 444 -55, melkein vakio
Kirjoitti: Lankku - 02.11.2013, 23:08:27
Liian vähän tapahtunut viime kerran jälkeen.
Viime viikonloppuna kävin hakemassa aihio-oven apparinpuolelle ja ehjemmän 140 etupalkin kuin hallussa oleva on. Samalla tuli kateltua em. PV:tä jossa 140 akselistot. Näillä näkymin lokasuojia joutuu levittämään joka nurkasta, jotta mahtuu ns. järjelliset pyörät alle. Eli Polaris, Gemini, Galaxy, tms. ::) Palkki kävi hiekkapuhalluksessa ja sai samalla vedolla epoksia päällensä, vielä uupuu oikea etuylätukivarsi.

Eilen töiden jälkeen kävin hinkkaamassa ja kittaamassa koppaa kertaalleen. Tänään samaa hommaa ja naputtelin katosta lommoja vähän suoremmaksi. Koppa saa peräpeltiä lukuunottamatta olla mun puolesta kittauksien puoleen valmis huomisten hiontojen jälkeen. Joko peräpellissä oli paljon kittiä oikeassa nurkassa, paikallaan ollut takaluukku mutkalla tai sitten kuitunen on törröllään. Ei istu oikein mitenkään nätisti luukku oikean alanurkan osalta paikoilleen.

Vaihteisto tuli Tarmo_L:n matkassa tänään. Reveltä M400 (http://img.photobucket.com/albums/v629/244x2/444-%2055/Tekniikka/1.jpg~original), B20 kanssa sopivan kytkinkopan ja Howen hydraulisylinterin kanssa. Ei tarvitse puuttua tunneliin ja saa pitkän kepinkin. Sen näkee sitten soveltuuko sylinteri vai onko laitettava muuta. Kytkinlevy rakentunee M400 vakiolevyn keskiöstä ja sintterilevystä.
Otsikko: Vs: 444 -55, melkein vakio
Kirjoitti: Lankku - 06.11.2013, 00:47:54
Sunnuntaina ei muuta tapahtunutkaan kuin se, että kävin hiomassa lauantain jäljet.

Eilen töiden jälkeen aloitin flipin irrotuksella, aiempien tekijöiden vajaaksi jääneiden hitsausten täydentämisellä ja yhdellä paikalla vasemman etupyöräkotelon puolelle. Poistin kattoverhoilun reunakiinnikepellit, koska verhoilua ei enää tähän tule. Kaivelin pois ovenpielet ja hattuhyllyn reunat kiertävän paikoilleen naulatun tiivistepalon, vai mikähän lie ollut alkujaan. Hattuhyllyn sivuilla alta tuli vastaan ruostetta, jota alustavasti nailonilaikalla poistin. Kuskin oviaukosta palkoa poistaessa ruuvari kävi helman sisäpeltiin ja se jousti. Hioin sisä- ja pintapellin nurkkaan vedetyn liimamassan pois molemmilta puolilta. Vasemmalla pellit oli yhdessä parilla napilla, oikealla ehkä 30 prosenttisesti ::) Hitsailin sitten umpeen, koloihin jäänyt massa räiskyi "mukavasti". Ei päivä vaan riittänyt enää saumojen siistimiseen.

Aiemmin hitsatut sisäkaarien paikat ja muut kävin läpi nailonilla pohjamaalausta varten, kittailin vähän kulmapaikkoja ja raaputin lastan sekä kuumailmapuhaltimen kanssa katosta äänieristematot pois. Tiukassa nekin vaan on osittain. Vielä jäi jäämiä ja poistettavaa muualle.

Edit.
Kuvia tuolla (http://smg.photobucket.com/user/244x2/library/444-%2055/Peltihommat?sort=9&page=3) taas.
Otsikko: Vs: 444 -55, melkein vakio
Kirjoitti: Lankku - 10.11.2013, 20:37:43
Torstaina kävin puuhailemassa pari tuntia ja eilen puoli päivää kaikenlaista asiaan liittyvää. Harmi ettei tullut testattua aiemmin kynnyslistojen istuvuutta. Ei ole tainnut helmojen tekijäkään testata. Vasemmalla menee hyvin, oikealla ei ihan niinkään. Pieniä muutoksia tein helmaan, saapa nähä kuinka käy lopulta. Uutta peräpeltiä olen katsellut Ruotsista ja Scandixilta. Voi olla että menee vielä sen hommaamiseksi, on se sellaista pottupeltoa.

Tänään paikkojen puhdistelua, vähän hiomista ja viimeinkin epoksipohjamaalia pari kerrosta päälle. Ensin valkeaa ja sitten mustaa. Kuvia em. linkin kautta. Saa olla pari viikkoa ainakin pintapuolen suhteen aivan rauhassa ja sen jälkeen hiontaväriä päälle. Vois tässä välissä ajatella mallaavansa akselistot paikoilleen.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 17.11.2013, 00:40:19
Perjantaina illalla mittailin vähän paikkoja, mittausten ja vatupassilla suoritetun sohimisen jäljiltä voi todeta eturunkopalkkien olevan oikealla korkeudella ja korin suora.
Tyrkkäsin nosturille, otin etuakseliston pois ja joutessani rapsuttelin pitkittäisten runkopalkkien ja lattiapellin väliin vedettyä liimamassaa pois. Eipä ollut hitsattu lattiaan kiinni kuin alle puoliksi(näkyy kuvissa jos on näkyäkseen). Ja koska pohjassa on muuallakin ruostetta, on se mennyt palkin ja lattian väliin pohjamaalin alla massan ohi. Näyttäisi U-profiilipalkilta, joka on selkä lattiapeltiä päin ja alapuolelta hitsattu umpeen. Raavittava kaikki liimamassat pois pohjan saumoista ennen hiekkapuhallusta. Etupalkin ja oikean runkopalkin välistä tuli paremmin esiin kolarin jäljet ja niiden korjauset. Rutussa olevan palkin päälle hitsattu suoriltaan peltiä joka on alareunasta täysin auki. Mitä sitä nyt etupalkkia sellaisen takia irrottelemaan? :buck2:

Eilen irrotin ohjaussimpukan ja rattiakselin, hitsasin 140 etupalkkiin pienen paikkalapun ja tein palkille paikat runkopalkkeihin. Heppailun jälkeen koesovitin ja sinnehän se käy. 5mm lattaa pohjaan ja pystyvahvikkeisiin, kiinnitystä varten M14 mutterit hitsillä kiinni sisäpuolelle. Lopuksi maalia sisuksiin ennen kuin tänään laitan ohjaussimpukat paikoilleen ja teen runkopalkkeihin uudet kyljet. Ja taitaa mennä molemmilta puolilta runkopalkkien etupäiden pohjat uusiksi myös, ratsut tehty molempiin.

Kuvia samassa paikassa kuin ennenkin, eli tuolta aiemmasta linkistä vaan. Eturunkopalkkien sisäpuolien kuvissa näkyvän pitkittäisen hitsin on tehnyt joku jo aiemmin.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 18.11.2013, 00:46:56
Etupään kanssa käiverretty eilispäivä, palikat ois paikallaan, runkopalkkien kyljet ja etupään pohjat 2mm tavarasta. Vielä uupuu pari peltilappua, rattiakseli ja paikat vakaajalle. Pitänee mittailla käviskö 240 tai 740 etuvakaaja vahingossa kivasti. Simpukoiden välistä raidetankoa ei tarvitse passata kuin säätämällä sen verran mitä auraus vaatii. Ja niitä kuvia (http://smg.photobucket.com/user/244x2/library/444-%2055/Peltihommat?sort=9&page=4).
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 22.11.2013, 22:26:19
Etupään hitsaukset ois näillä näkymin tehty ja turvakaariputket tilattu. Ohjaukseen kaivelin nurkista 240 osia. Vastaan tuli aivan mallisarjan alkupään(tai esisarjan, tms.) konehuoneenpuoleinen rattiakseli jossa on kumilaippa välissä. Katselin aiemmin jo silmämääräisesti, että 240 ristikon isompi booritus on sama kuin 140 simpukassa ja niinhän se on. 240 akselissa ristikoiden boorit ovat eri kokoiset hammastankoon ja ohjauspylvääseen, vaihdoinpa siis toisen ristikonpuolikkaan sopivaksi. Ohjauspylvään mallasin virtalukon kanssa sinnepäin, alapää tarvitsee tuennan vielä. Ois katottava joku penkki jotta voi mallata ratin etäisyyttä. Ainakin rattiakselin ylempi nivel sattuu rintapellin kanssa juuri sopivalle linjalle, jää tarpeeksi konehuoneen puolelle.
Pari kuvaa em. linkistä.

Kuulin romikselle kiikutetusta 144:stä ja alunperin oli tarkoitus ostaa siitä toinen ylätukivarsi. Ostin koko etuakseliston jarruineen simpukoita ja raidetankoja lukuunottamatta. Uudehkot iskarit ja jouset, helat hyvännäköiset, terveet tukivarret ja ehjänoloinen palkki. Puran osiin, hiekkapuhallutan, maalaan ja laitan tähän.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: ässäarpa - 22.11.2013, 22:37:53
Kuulin romikselle kiikutetusta 144:stä ja alunperin oli tarkoitus ostaa siitä toinen ylätukivarsi. Ostin koko etuakseliston jarruineen simpukoita ja raidetankoja lukuunottamatta. Uudehkot iskarit ja jouset, helat hyvännäköiset, terveet tukivarret ja ehjänoloinen palkki. Puran osiin, hiekkapuhallutan, maalaan ja laitan tähän.

Hyvällä kuulostaa.  V:>
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Tomba - 23.11.2013, 12:18:18
Onko autosi 444 G, kun ei ole takavalot tossa takasivuikkunan takana ::)  Appiukolla on 55-mallinen, mut merkintänä H, jossa valot siis ylhäällä. Sulla ilmeisesti myös rimamaski, meillä eka versio kehyksellisestä.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Aapeli - 23.11.2013, 18:01:34
Ei se onnistuisi sitä 240 hammastankoa viritellä paikalleen?
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 23.11.2013, 23:21:08
H se on valmistenumeron perusteella. Edeltävä kirjain on E. G ois Duettissa ainakin tuon taulukon mukaan: http://www.volvotips.com/index.php/pv/pv-production-data/ Molemmilla puolilla on umpeenhitsatut paikat sillä kohtaa, jossa valojen kuvien mukaan pitäisi olla suht samassa linjassa kylkilistojen kanssa(nekin reiät on joku hitsannut umpeen). Maskista paha sanoa mitään, mukana tuli jonkinlainen.

Hammastanko-ohjaus kävi mielessä aiemmin ohimennen. En ole nähnyt vielä simpukassa niin suurta vikaa, että jaksaisi tehdä kiinnityksiä sun muita muutoksia tankoa varten.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: moikki - 24.11.2013, 11:15:05
Ostin omaan amazoniin e30 bemarin tehostetun ohjausvaihteen, samanlainen on kaiketi juhan amazonissa. Ei ole paha sovittaa paikalleen kun kiinnitys on kahdella "pystyssä olevalla pultilla". Leveys on passeli tuossa bemarin vaihteessa.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Tomba - 26.11.2013, 10:08:44
Ok, meillä on siis ilmeisesti K, kun joissakin teksteissä on mainittu H/K tämän maskin ja takavalojen kohdalla.

Vaikka itse olenkin enemmän pussihousu, jään mielenkiinnolla seuraamaan kehitystä  :pomo:
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 26.11.2013, 20:02:53
Ostin omaan amazoniin e30 bemarin tehostetun ohjausvaihteen,
Kyllä mä sen verran pussihousu olen sentäs, ettei vierasmerkkejä sotketa niihin osiin joissa voi oikean merkkisiäkin käyttää ;) Eikä simpukassa ole ollut moitittavaa kuin silloin kun se on kulunut.

Ois tarkoitus pitää pitempi viikonloppu ja sen aikana saada ovet valmiiksi, tai ainakin hyvin pitkälti tehtyä. Ja jos taka-akselin sais paikoilleen myös. Pitäis vaan päästä itsensä kanssa sopimukseen käyttääkö 140 vai 700/900 akselia. 140 akselilla raideleveys kasvaa vakioon nähden noin 5cm saman ET:n omaavalla vanteella, 700/900 akselilla taitaa tulla liki 10cm.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Tomppade - 29.11.2013, 10:32:43
Hammastangosta kun oli puhe niin myin vuosia sitten yhden 360 volvon tangon amatsooniin laitettavaksi. Ostajan mukaan istuu amalgaamiin melko pienellä vaivalla. Jos siis osien pitää olla volvosta peräisin niin eiks hojo oo melkolail volvo? =)
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 30.11.2013, 23:20:43
Onhan niitä amoihin laiteltu ainakin sen perusteella mitä vuosien varrella landiasta on lueskellut, jne. Mutta siellä on nyt simpukka ja sillä hyvä.

Tuntuu ettei mitään saa aikaiseksi, mutta kuskin ovi on nyt sentäs hitsausten puolesta valmis. Vanhojen poiston jälkeen heppailin ensin pintapellin paikoilleen ja laitoin oven autoon kiinni. Siinä muotoilin alareunan kohilleen ja taivuttelin vähän ovea muutenkin, on aika rento ilman pohjaa. Ovi irti, pohjapelti heppiin, saumat umpeen ja ovi takaisin autoon. Pientä hienosäätöä vielä, muttei kummoisia. Tuolla kaksi kuvatusta (http://smg.photobucket.com/user/244x2/library/444-%2055/Peltihommat?sort=9&page=4) aiheesta.
Turvakaariputket ovat tulleet, tarttee joko saada jostain sopivilla lesteillä oleva taivutin lainaan tai tehdä/teettää lestit tutun taivuttimeen.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: ässäarpa - 02.12.2013, 16:36:10
Tuntuu ettei mitään saa aikaiseksi..

Elä kehtoo.. Kuvien ja jutun perusteella tapahtuu hirveellä kuhinalla.. Sitten vielä siinä sivussa autat ja neuvot meitä muita tolloja.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 03.12.2013, 00:29:04
Puheen ja tekojen määrä ei välttämättä aina ole keskenään sopusuhdassa kuitenkaan :P

Eilen sovitin flippiä paremmin paikoilleen. Lokasuojien reunoja piti hioa jonkin verran, ettei ota koriin kiinni. Varmaan hiottava vielä lisää, kuitenkin toiselta reunalta nostaessa antaa sen verran periksi, että ottaa kiinni. Lyhensin runkopalkkien sisään meneviä putkia ja muutin hieman linjausta. Kiinnitys runkoaisoihin pitää tehdä. 140 vakiolla alulla ja 195/65 renkaalla istuu just kaaren sisään. Jos meinais käyttää leveämpää etuvedon vannetta, saati 200/700 vanteita, ois kaaria levitettävä.

Apparin oven sain alulleen, melkoinen palapeli siitäkin tuli lopulta. Etusisänurkan olin alkujaankin vaihtamassa vanhasta ovesta, mutta hioin muutamia rosoja takanurkasta ja sisäpuolelta ruostuneita läpiähän ne olivat(näkyy kuvissa). Lähtöjään olisi pitänyt vaihtaa koko sisäpuolen alareuna vanhasta ovesta ja käyttää muuten sitten nykyistä. Pari pätkää tarvitsee myös tiivisteuraa laittaa. Kunhan saa tehtyä, laitan vielä lasipuhallukseen jotta saa puhtaaksi. Kuvia em. linkistä.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 09.12.2013, 00:15:31
Apparin ovi on hyvin pitkälti valmis. Tiivistekourua joutui poistamaan molemmilta puolin ovea pätkän, joten sitä ois ostettava, muunmuassa. Eniten aikaa taisi mennä siinä, että sai oven sopimaan oviaukon kanssa yksiin. Vieläkin siinä on hienosäätöä. Kuskin ovi ois siistimistä vaille kitattu. Menihän siihen sitäkin, muttei vissiin puoliakaan mitä ennestään oli :idiot2: Ja kuvaa (http://smg.photobucket.com/user/244x2/library/444-%2055/Peltihommat?sort=9&page=5).

Hiljalleen ois alettava suuntaamaan katsetta myös moottoria kohti. Imusarjaa varten ostin aiemmin reveltä muutamia tarpeita ja kanneksi on tulollaan se joka piti alunperin laittaa jo 142:een.

Eilen tuli projektin aloittamisesta täyteen 2 kuukautta. Pikkasen sais tiukemmalla tahdilla tapahtua, mutta laiskuus meinaa iskeä välillä.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Customer - 09.12.2013, 11:30:55
Mielenkiintosia työkuvia, on siinä hommaa. Omalle PV:lle pitäs alkaa sama tekemään. Justiin samat paikat, joku puuha-paavo sitäkin on laitellut joskus 80-luvulla.

Onkohan tuo kolaroitukkin vai miksi se tommonen perunasäkki on ollut?
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 09.12.2013, 19:38:08
Itseäni ensimmäisestä viestistä lainaten:
Lainaus
Autolla ajettu ilmeisesti kolari joskus ja palkki taipunut, niiltä jäljiltä lie myös oikean oven ja kyljen rutut.
B-pilari on oviaukon puolelta aivan rutullaan, samoin mutkalla oli takasivun sisäpuoliset pellit. Myös katossa on pilarin kohdilla epätasaisuutta. Palkki em. lainauksessa tarkoittaa oikeaa eturunkopalkkia etupalkin kohdalta.

Turvakaariputket odottelis nyt auton vieressä taivutinta, 28m kaikkiaan saumatonta.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 15.12.2013, 20:06:21
Apparin ovi lähti viikolla lasipuhallukseen, "uuden" etuakseliston osat kokivat hiekkapuhalluksen jo pari viikkoa sitten. Etupalkin pohjassa oli kumminkin tekemistä. Tänään hitsasin palkinpohjan kuntoon ja saman paikan runkopalkin vastinpinnasta kuin nyt paikallaan olevasta palkista. Pohjaan tein vahvikepalan sisäpuolelle, ei alkuperäisenlaista, mutta on kumminkin. Kuskinovea kittailin, purin vanhan etuakseliston ja heitin etupalkin sekä vanhan apparin oven romuun. Kuvat jälleen aiemmasta linkistä.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 07.01.2014, 00:23:21
Sain perusmallin taivuttimen lainaan ja aloittelin lauantaina kaarien tekoa.
Yksi lesti oli sopivan levuinen 45mm putkelle. Putken ja ohjainrullien väliin laitoin pätkät putkenpuolikasta jottei rulla paina ruttua putkeen. Pääkaaren ensimmäinen mutka meni vähän miten meni, selkäpuolelta painui kasaan jonkin verran. Lestin reunat liian matalat ja päästää sen lisäksi putken leviämään siitä. Tuumasin että saa silti kelvata tähän tarkoitukseen. Sen jälkeen täytinkin putken ja muutkin taivutettavat ensin puhallushiekalla. Sai siistiä mutkaa tehtyä. Kaaret tulivat mallia puolisivu ja katto sekä takadiagonaalit V-muotoon(V:n liitoskohta pääkaaren keskellä). Oviputkia yksi niin alas, ettei haittaa kulkemista kyytiin tai pois. Mutkat on nyt taivuteltu ja pätkin pituudet sinnepäin. Diagonaalin tarttis vielä vissiin jos virallisten ohjeiden mukaan mennään, alkaa menemään takaviistoon putkea aivan riittävästi kun on tuo V-tueta myös, enkä halua diagonaalia heti penkkien taakse pääkaaren sisään. Päiden muotoilu ja lopulliset pituudet alkuviikosta kunhan saan levyä korikiinnityksiä varten. Kiinnitys lattian lisäksi myös pilareihin.

Putki on saumatonta, 45mm kaksi salkoa ja 38mm kaksi, halvalla kun sai  45mm putkesta tulivat nyt pääkaari, etusivut, tuulilasin yläreunaan ja katon V. Etusivujen taivuttelussa meni hetki että sai muodon edes vähän sinnepäin korin mukaan, kojelaudan nurkista leikkasin palat pois myös. Katon V-putket taivutin etupäästä jotta jää reilummin pääntilaa, koska tuulilasin yläreunan putki kulkee kohtuu alhaalla kattopeltiin nähden. Mietin vielä laittaisinko putket a-pilarin luota rintapeltiin ja siitä jonnekin kohtaa eturunkopalkkiin. Jos ois saavutettavissa lisäjäykkyyttä keulaan. Kuvia sitten kun niitä on.

Taka-akselinvaihdon aloitin eilen ja nyt on 140 akseli mallattu paikoilleen (http://img.photobucket.com/albums/v629/244x2/444-%2055/Tekniikka/2.jpg~original). Vielä on hommaa reaktiotankojen ja panhardin kanssa. Taakse 140 alut istuvat kaareen nähden selvästi sisempänä kuin edessä, voisi ehkä käyttää 200/700 pyöriä ilman suurempia ongelmia.

Apparin ovenkin sain lasipuhalluksesta viime viikolla takaisin.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: ata - 07.01.2014, 14:33:58
Kaaret tulivat mallia puolisivu ja katto sekä takadiagonaalit V-muotoon(V:n liitoskohta pääkaaren keskellä). Oviputkia yksi niin alas, ettei haittaa kulkemista kyytiin tai pois. Mutkat on nyt taivuteltu ja pätkin pituudet sinnepäin. Diagonaalin tarttis vielä vissiin jos virallisten ohjeiden mukaan mennään, alkaa menemään takaviistoon putkea aivan riittävästi kun on tuo V-tueta myös, enkä halua diagonaalia heti penkkien taakse pääkaaren sisään.

Katto- ja taakse suunnattu V-tuki korvaa diakonaalin, kun ne muodostavat X:n ylhäältä katsottaessa. Itsellä on samanlaiset kaaret kilpurissa. Mukava projekti, tällä menolla valmistuu kesäkuun kokoontumisajoihin?
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 08.01.2014, 00:05:49
No sitten hyvä jos korvaa. En liite J:tä tavaamalla saanut selvää vaaditaanko diagonaali V-putkien kanssa vai ei. Varsinaisten kaarien suhteen lisään enää pääkaaren alapäiden väliin suoran.

Iltasella laikkasin taka-akselin takapuolisen poikkipalkin pois kokonaan ja pokkailin 2mm pellistä u-profiilia tilalle vähän eri linjauksella. Samalla tuli panhardin kiinnityskohta. Jos sen sais huomenna valmiiksi ja pääsis alottamaan reaktiotankojen korikiinnikkeitä. Loppuviikosta vois olla mahdollisuuksia pohjan hiekkapuhallukselle. Pari kuvaa (http://smg.photobucket.com/user/244x2/library/444-%2055/Peltihommat?sort=9&page=5) poikkipalkista.

Katotaan kesäkuun tilannetta lähempänä, voihan se olla että tälle käy samalla tavalla kuin 145:lle jos motivaatio lopahtaa. Eli jää kori valmiina odottamaan edistymistä :idiot2: Tai jos nyt ei kumminkaan. 145:stä sen verran ohimennen voisi mainita, että nyt kun 142:n vanha tekniikka on pois 745:stä, taidan siirtää koneen takaisin 142:een. 142:een aiottu tekniikka puolestaan 145:n keulille.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 08.01.2014, 23:44:10
Ei ehtinyt reaktiotankojen korikiinnityksiin asti, vaan ilta meni kontinpohjaa rassatessa.
Tein poikkipalkin ja ympärykset valmiiksi ja aloin katselmaan vähän tarkemmin pohjaosaa. Vasemmalla pitkittäinen runkopalkki on tehty neliöprofiilista, kuten kaikki muutkin jälkikäteen laitetut takapään palkit. Sisälokasuojan alaosan pelti oli pokattu taipumaan sen päälle ja kantattu palkin sisäsivua pitkin yhtymään kontinpohjan kanssa. Pellin ja palkin välissä oli koko matkalla ilmarako ja pelti hitsattu pyöräkotelon puolelta harvakseltaan parilla palolla kiinni. Muutoin pelti ei ollut mitenkään kiinni palkissa, vaikka sitä oli yritetty hieman hitsata(näkyy kuvissa irtileikatussa pellissä). Poistin tuplapellitykset ja tein kontinpohjan reunan palkkia vasten uusiksi. Isompi uusittu pala oli ratsupaikka ja samanlainen oli pohjan takaosan alaspäin kääntyvässä osassa. Taas tuli pari metriä saumaa :P
Kuvia em. linkistä.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 15.01.2014, 00:06:47
Kaaret on nyt sillä seinällä. Sunnuntaina laitoin sisään hollilleen taaempia V-putkia ja oviputkia lukuunottamatta. Tein pääkaaren alle kotelot kasaamista varten sisälokasuojan ja penkkien takana olevan poikittaisen kotelon väliin. Tänään, tai siis eilen, tein taaemmat V:t, oviputket ja kaarien aluslaput. Aiemmasta linkistä jälleen kuvia kötöstelystä. Seuraavaksi purku, puhallutus ja hienosäätöä asennuksen ohessa.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 26.01.2014, 22:46:10
Just sain hitsattua kaaret paikoilleen. Taakse lisään poikkiputken ja a-pilareihin pari tukilappua. En puhalluttanut kumminkaan, putsaan ja karhennan vaan.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 02.02.2014, 17:53:31
Laitoin kuitenkin pari putkea enemmän kaariin takapoikkiputken lisäksi. Pääkaaresta oviputken kohdalta takavinotukiin ja kojelaudan alle poikittain. Etujarrukilvistä paikkailin hävinneitä paikkoja ja teen pari pikkupaikkaa vielä lisää. Pohjamaalasin etuakseliston osat.
Kuvat täällä (http://smg.photobucket.com/user/244x2/library/444-%2055/Peltihommat?sort=9&page=6).

Turvatankin ostin miseltä vähän aikaa sitten. Tilavuutta sen verran että pystyy lähtemään pidempään matkaan ilman jatkuvaa mittarilla käyntiä :) Vakioon tankkipaikkaan tehdä kaukalo, aukkoa ei tarvitse juurikaan suurennella.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 14.07.2014, 22:20:55
Ei edes puolta vuotta ehtinyt kulua edellisestä päivityksestä \o/ Onneksi on saanut olla sisätiloissa koko ajan.

Ei ole tullut edes mainittua sitä, että tilasin keväällä uudet tuuli- ja ovilasit Jaakko-Tuotteelta sinivihreällä sävyllä varustettuna. Tuulilasit luonnollisesti laminoidut. Tuulilaseihin löytyi valmiit sapluunat hyllystä, ovilaseista piirtelin mallit kartongille. Hintakin oli asiallinen, kuluineen himpan reilu 200e kaikki.

Pari tuntia kävin värkkäämässä tänään. Kuitusta takaluukkua mallasin talvella paikoilleen ja oikean takanurkan istuvuus koriin oli huono. Nyt sain aikaiseksi verrata vanhalla peltisellä ja sama tilanne sen kanssa. Takanurkka tyrkätty siis sisään aiemmin ja siinä oli ollut vain niin paljon kittiä päällä, että muoto osui kohilleen. Laikkasin viillon luukunaukonnurkkaan, vedin peltiä ulospäin ja hitsasin peltisoiron täytteeksi. Nyt molemmat puolet ovat samoilla kohdilla. Tarkoitus oli vaihtaa peräpelti, mutta tuumasin käyttää senkin rahan johonkin muuhun. Naputtelinpa siis enimpiä ruttuja pois myös.

Kuskinoven kittaukset tein loppuun. Oven etuyläkulmasta joutui hieman muuttamaan ikkunakarmin sisemmän pellin linjausta, koska turvakaari tuli juuri sen verran liikaa ulospäin. Laikkasin viillon yläpintaan ja hitsasin sisäpuolen pellin uudestaan kiinni. Pientä taivutusta joutui ikkunakarmille tekemään muutenkin, koska

Moottoriosastolla on hetken aikaa ollut kauppa tekeillä hieman tavallista paremmista osista koostuvasta alakerrasta. Siitä mahdollisesti lisää myöhemmin. Vaikka eihän tämä ihan sen tason kamppeita tarttiskaan ::)
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 29.07.2014, 23:33:35
Ostos suoritettu tekniikkapuolelle jolla saadaan tilavuus sopivaksi. Alakerraksi stressiporattu miljoonalohko, ~16cc montulla olevat takomännät renkaineen, H-profiilit, koneistettu 8-pulttinen kampura, teräsjakopää ja laakerit. Mäntiin on omat ohuemmalla seinämällä olevat tappinsa sekä B18 tapit jotka istuvat hieman mukavammin mäntään. H-profiileista pitää hieman hoonauttaa yläsilmiä, jotta tappi liikkuu nätisti.
Kuten sanottua, ei näillä tehoilla tällaista pakettia välttämättä tarttis, mutta :idiot2:
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 02.10.2014, 23:01:26
Mistä tietää projektin olleen koskematta vähän aikaa? Siitä, että katolla on kuollut kärpänen jalat ojossa.

Tiistaina sovitin takalokasuojia paremmin koriin ja vedin osittain kiinni jotta näkee paremmin mikä on tilanne. Oikea on nätti pullea, vasemmalla kaaren takaosa jäi reilusti sisään. Kanttasin peltisuikaleen painattamaan lokasuojaa ulospäin ja pakotin vähän korikiinnityksien sijainneilla muotoa myös kohilleen. Eihän se ole optimi kuituosan keston kannalta, mutta ennemmin kattelee paria mahdollista halkeamaa maalipinnassa kuin muotopuolta lokasuojaa.

Eilen poistin loput mädät peräpellin pohjasta ja ratsut vasemmasta takakulmasta. Ei uskois miten paljon painaa takakulmasta poistamani pala(kuvassa musta). Aloittelin uuden lisäämistä ja maalailin apparin oven sisäpuolta sekä kitattavia paikkoja pinnasta.

Tänään tein peräpellin aika pitkälti peltivalmiiksi. Alareunan sauman hiontaa, naputtelua ja yhden alla olevan paikan hitsaus vielä. Parit kuvat tuolla (http://smg.photobucket.com/user/244x2/library/444-%2055/Peltihommat?sort=9&page=6) taas.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Tomba - 06.10.2014, 15:44:38
Ehkä tähän hieman ootee, mut kun muistin tämän sun projektin, ajattelin kysyä  ;) Olisko mahdollisesti ylimääräistä jäähdyttäjää tollaseen PV:hen?? Olis tarvetta  8)
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 06.10.2014, 22:15:12
Sait yv:n.

Aiemmin mainitut hommat tein eilen ja vedin epoksia paljaisiin paikkoihin, ettei ota kovin ruostetta päälle. Joutunee jonkin aikaa olemaan ulkotiloissa ennen kuin pääsee taas jatkamaan.

Nurkissa on hetken pyörinyt ZF 320 laatikko adapteripaloineen tappi-/pystyyn asennettuun vinokoneeseen. Meinasin laittaa laatikon muuhun käyttöön, mutta tulin siihen tulokseen, että laitan laatikon adaptereineen tähän ja myyn M400 koppineen pois. Yhdessä 3.07 perän kanssa ZF sopinee paremmin raitailuun ja muuhunkin ajeluun. Tunnelin joutuu muuttamaan, mutta mitäpä pienistä.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: moikki - 06.10.2014, 22:58:31
On niin pitkä aika kun viimeksi zf hypistelly mut ainakin m90 joutu aika reilusti tekemään tilaa amazonissa  :) mut rälläkällä ja hitsikoneellahan siitä selviää  ;)
Otsikko: Vs: 444 -55, myynnissä
Kirjoitti: Lankku - 14.12.2014, 17:24:29
Täällä ei ole tapahtumaa ollut, tänään siirrettiin säänsuojaan säilytykseen. Hetken aikaa mielessä on pyörinyt aika vakavasti myynti ja tuolla se nyt on: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=57290.0
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 04.03.2015, 22:56:08
Kevättä rinnassa vai mikä on. Tilasin vp-autopartsilta kaikki ovi- ja ikkunatiivisteet, 140/aman sivupeilit, ovien ja takaluukun lukkosarjan, ovilasien kiinnityskiskot sun muuta hilpettä. Skandixiin verrattuna jäi yli 150e halvemmaksi ennen kuluja.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 08.03.2015, 21:14:19
Ostohousujen ollessa korvissa asti, ostin tutulta kannen tätä ajatellen. Portattu siististi, hyvät seetit, tuplajouset, imu 46mm ja pako 38,4mm, ei seetirenkaita. Virtauslappukin tuli mukana. Imu 9,2mm nostolla 180hv 104,6cfm ja 11,5mm 205hv 119,2cfm. Pako luonnollisesti paljon heikompi. 9,6mm 119,6hv 69,5cfm ja 11,52mm 121,3hv 70,5cfm. Mittaus 10" paineella. Eihän ahtokoneeseen tarttis olla kovin hiplattu, mutta onpa nyt sitten. Säästää olemassaolevan kannen muualle, eli pitää hyllyssä(?) :D K tai joku muu vakionokka kuitenkin tulossa todennäköisesti.

Tarkkoja tietoja ei ollut enää muistissa paljonko oli seetipaine, mutta yli 40kg se oli. Mietin josko mittauttaisi jouset ja katsoisi tarvitseeko sisäjousta ollenkaan.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: L4NDe - 08.03.2015, 21:40:08
Hienua jäläkiä!  ;) Tätä on ilo seurata. Pakko kysyä kyllä, että millä vehkeillä hitsaat autoja kasaan? Kuullu juttua, että kovan harjotuksen lisäksi tarvii kunnon vehkeet. Pitäs kesällä/syksyllä harjotella veljen 96:sella räkimistä ja meinattiin puokkiin ostaa laitteet kun volvonkin pohassakin on yksi pieni reikä joka odottaa hitsaajaansa. Toivottavasti et pahastunu ku muistutin pohjatöiden tekemisestä  :2funny:
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 08.03.2015, 22:51:32
Vanhahko Kempin perus mig tuolla on missä pellihommia teen. Eli ei mitään ihmeellistä.
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 24.03.2015, 22:12:16
VP-autopartsin tilaus saapui kaikki tilatut tavarat mukanaan.

Kannesta laitoin pari kuvaa ja virtauslapusta myös: http://smg.photobucket.com/user/244x2/library/444-%2055/Tekniikka
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: JoonasH - 24.03.2015, 22:27:54
VP-autopartsin tilaus saapui kaikki tilatut tavarat mukanaan.

Kannesta laitoin pari kuvaa ja virtauslapusta myös: http://smg.photobucket.com/user/244x2/library/?sort=9&postlogin=true&page=0
Lankku, toi linkki vie vissiin vähän väärään osoitteeseen, nimittäin sun kuvalaarin aloitussivulle ???
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: Lankku - 24.03.2015, 22:58:33
Oot kovin hidas kirjottamaan, korjasin jo ennen kuin vastasit ::)

Kuvien uusi osoite: https://lankku.kuvat.fi/kuvat/444+-55/
Otsikko: Vs: 444 -55
Kirjoitti: JoonasH - 24.03.2015, 23:06:51
Oot kovin hidas kirjottamaan, korjasin jo ennen kuin vastasit ::)
Sairaan nopee, kuten "tittelissäkin" lukee  :D