Ateho  Elekma

444 -55, myyty

  • 60 Vastauksia
  • 31471 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
444 -55, myyty
« : 12.10.2013, 23:49:53 »
PV:tä alkoi tekemään kovasti mieli ja kävin hakemassa moisen elokuun lopulla. Siinä kunnossa kuin se myyjällä oli:

Muut kuvat: https://lankku.kuvat.fi/kuvat/444+-55

Jo tässä vaiheessa oli selvää, että pintapelteihin joutuu hommaa tekemään. Pohjan oli myyjä tehnyt joskus 05-06 melkein kokonaan uusiksi ja ihan siistin näköisesti. Poistettu rekisteristä -87. Silloin aikanaan muutettu uudemmalle tuulilasinympärykselle ja sen jälkeen vaihdettu vielä takaisin, ym. ::)

Haun jälkeen sai seistä pihalla aikansa kunnes purin keulan ja takalokasuojat irti. Niissä ei kummoisia ruostevaurioita tai korjaustarpeita. Sen jälkeen lisää ulkoilutusta ja hiljattain aloitin kuituosien haun. Flippikeula ja takalokasuojat löytyivät nettivaraosan ilmoituksen myötä samasta paikasta, täältä käyttämätön hyvin tehty takaluukku saranapaikoilla. Samalla reissulla kun kävin hakemassa ne viime tiistaina, vein korin lasipuhallukseen Mäntyharjulle. Aamulla ennen kyytiin ottamista hakkasin vielä ruuvarin ja vasaran kanssa kittiä irti kupeista, jottei tarvitse turhaan käyttää lasia siihen. Kuulemma puhallettavaa riitti siltikin, esim. tuulilasinympäryksessä. Ja pariin-kolmeen kertaan tehty ylimaalaus pohjamaaleineen vielä lisäsi hommaa. Mutta tuli siisti. Vain alapuolinen pohja jäi hiekkapuhallettavaksi.

Tämän viikon pitänyt lomaa, joten on voinut hieman keskittyä tähän. Joutui hetken kyllä katselemaan autoa ja miettimään tulisko se motivaatio taas jostain koritöihin. Keskiviikkona aloitin ja muuten ehtinyt tekemään aika hyvin paitsi tänään vain näpertelemään vähän. Aiempi sisälokasuojien hitsaaja on tehnyt hommat päin sitä itteään. Molemmin puolin takakaaren vastinpuoli korissa hakattu sisään ja sisäpuolen pystypellit jätetty irti sisälokasuojasta. Oikea kylki aika pitkälti uusiksi, ruttujen oikomista ympäriinsä ja kitin alle soveltuvaa epoksia vähän ruostesuojaksi pintaan, yms. "pikkukivaa". Sen lisäksi pääsee oikomaan oikeanpuoleista eturunkopalkkia. Autolla ajettu ilmeisesti kolari joskus ja palkki taipunut, niiltä jäljiltä lie myös oikean oven ja kyljen rutut. Ei olis muuten huomannut niin hyvin, mutta flippikeula ei mennyt aivan perille. Huomisiltaan mennessä pintapellit pitäis olla hitsauksien suhteen jo loppusuoralla ja voi pohjamaalin kuivutta aloittaa kittaamisen. Alkuperäisen näköistä ei taatusti tule, mutta jos vähän vähemmän menis kittiä ja ratsupaikat ois minimissään. Vasemman oven teen kuntoon, oikea pitäisi löytää parempi.


Muita pellin taipumattomuuksista tuolla: https://lankku.kuvat.fi/kuvat/444+-55/Peltihommat/

Kunhan kori valmistuu, aikomus saada pintaväriin tälle vuodelle, on suunnitelmissa 140 taka-akseli ja ehkä myös ympätä 140 etuakselisto. Jarrulevyt on nykyisiin napoihin laitettu tai vaihdettu levylliset navat, mutta etupalkki on ottanut itseensä samassa kuin runkopalkkikin. Tekniikkapuolelle tappikone(viimeinkin tekis johkin?) joko remmillä tai sopivalla pillerillä, esim. nurkissa oleva Eaton M90 tai 15G.


Ainiin. Turvakaaret ois aikomus laittaa myös.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2021, 15:46:20 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 444 -55
« Vastaus #1 : 13.10.2013, 20:50:10 »
hyvältä näyttää O0. ihme jätkä ku riittää inspistä vaikka minkälaisiin projekteihin.
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55
« Vastaus #2 : 13.10.2013, 22:08:54 »
Nää nyt on tämmösiä :idiot2: Se enemmän hiostuttava vaihe on vielä tulossa, eli pinnan saaminen edes itselle kelpaavalle tasolle.

Tänään kävin sen verran pakertamassa, että oikea takanurkka ois pienen peltihuulen kunnollista kiinnitystä vaille valmis ja vasen pyöränkaari suht mallillaan. Osittaista tuplapeltiä löytyi vasemmaltakin puolen.
Suora linkki laittelun toiselle sivulle.

Vaihteistostakin ois kaupat tulollaan, vakio M40 tuskin tulisi tulevan koneen perässä kestämään kovempaa käyttöä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: 444 -55
« Vastaus #3 : 13.10.2013, 22:37:00 »
Hyvältä näyttää kyllä, paitsi toi hemmetin photobucket. Hemmetin raskas ja hidas sivusto, eikä näköjään ees suoralinkkejä saa, paitsi parilla klikkaamisella.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 444 -55
« Vastaus #4 : 13.10.2013, 22:48:23 »
Eika herkku, seuraillaan. ;)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55
« Vastaus #5 : 13.10.2013, 23:40:21 »
Hyvältä näyttää kyllä, paitsi toi hemmetin photobucket. Hemmetin raskas ja hidas sivusto, eikä näköjään ees suoralinkkejä saa, paitsi parilla klikkaamisella.
Mitehän hidas yhteys sulla lie, itellä perus mokkula eikä ole latautumisessa valittamista. Suoralinkkien saamista muuttivat jostain syystä sivupäivityksen myötä työläämmäksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 444 -55
« Vastaus #6 : 14.10.2013, 09:00:15 »
Mitehän hidas yhteys sulla lie, itellä perus mokkula eikä ole latautumisessa valittamista. Suoralinkkien saamista muuttivat jostain syystä sivupäivityksen myötä työläämmäksi.

Usko tai älä niin välillä h*lvetin hitaasti lataantuu, kunnes on cachettanu kuvat. Nimimerkillä 100/100Mb/s kuitu.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 444 -55
« Vastaus #7 : 14.10.2013, 09:13:44 »
Melkoisen työläältä yksilöltä kyllä näyttää, vähän niinkuin Mista-tasoa  ;D Mutta komia on tulossa ja B20 remmillä vaan kiinni :)
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 444 -55
« Vastaus #8 : 14.10.2013, 10:00:16 »
Lappeenrannassa yks 544 mistä paljon purku osia, jos kiinnostaa laita yv.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55, melkein vakio
« Vastaus #9 : 14.10.2013, 19:07:20 »
Melkoisen työläältä yksilöltä kyllä näyttää, vähän niinkuin Mista-tasoa ;D Mutta komia on tulossa ja B20 remmillä vaan kiinni :)
Normaalia mulle ois laittaa vähintään sama määrä peltiä pohjaan, siinä tapauksessa ois jo "valmis" :P, mutta tässä ei sinne tartte uusia kuin tankin etupuolinen poikittaispalkki ruosteen takia.

Lappeenrannassa yks 544 mistä paljon purku osia, jos kiinnostaa laita yv.
Vielä ei tiedä mitä kaikkea muuta tarvitsee kuin oikean oven josta laitoinkin juuri ilmon. Kasausvaiheessa se selviää viimeistään. Tuulilasit ajattelin teettäväni Kuttilalla tai muualla sävylliset. Toinen ruutu kun puuttuukin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55, melkein vakio
« Vastaus #10 : 16.10.2013, 00:26:58 »
Vasemman pyöränkaaren hitsaukset aloitetuista kohdista tehty ja siistitty. Kittaaminen aloitettu lasikuitukitillä ja perusmuodot jo sinnepäin parin kerran jälkeen. Meni aika reilusti pohjustettuihin paikkoihin :buck2: Tosin melkein puolet siitä pelkästään tuulilasinkehykseen. Hävikkiä ei ainakaan tule suhteessa niin paljoa kuin pintakittiin.
Kuvia em. linkistä.

Vaihteiston osalta uupuu enää rahtaaminen tännepäin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: 444 -55, melkein vakio
« Vastaus #11 : 16.10.2013, 23:36:52 »
Jos sen 140-sarjan etukelkan meinasit ympätä suoraan, niin keula jää korkeammalle kuin originaali. Tuu mun projektia katsomaan ja hae samalla se ovi. Mulla oli tuollainen akselinvaihtohomma meneillään mutta projekti on ollu jäissä jo 10 vuotta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55, melkein vakio
« Vastaus #12 : 17.10.2013, 00:18:34 »
Hieman siinä asennuksessa joutuu soveltamaan muutenkin katsastajaa miellyttävästi. Turhan paljon tulee hintaa lähteä pällistelemään muuten vaan, vaikka oven saiskin samalla. Keulan ja loksujen hakureissulla ois ollut paljon lähempänä. Kuva ois kiva?
140 etuakseliston laittaminen mietityttää hieman myös sen takia, että ilmoitettu raideleveys on 5cm suurempi kuin PV/Duettissa. Vanteiden alkuperäinen ET lie hyvin lähellä toisiaan, joten 140 akselistolla 240/yms. takavedon vanteiden käyttäminen voi tuoda ahtautta pyöränkaaren suunnassa.

Eilen ei muuta kuin vajaa 3h hiontaa ja kittausta, eikä tuntunut saavan edes paljoa aikaiseksi. Vähän sentään muodot lähempänä taas. Tavoite ois kuitenkin niin mieto kuin korin pohjamaalaus ens viikolla joku arki-ilta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: 444 -55, melkein vakio
« Vastaus #13 : 17.10.2013, 19:34:08 »
Voin järkätä kuvan viikonloppuna. Laitatko puhelinnumerosi yv:llä. Joo, pirkoselta kävit vissiin osat hakemassa?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55, melkein vakio
« Vastaus #14 : 21.10.2013, 21:49:10 »
Ilari, sieltäpä.

Perjantai-ilta, sunnuntaipäivä ja tänään pari tuntia mennyt hinkatessa ja kitatessa. Vielähän siinä ois hiomista, mutta kittaamista ei juurikaan isompia kuin peräpellissä. Sitä olen vasta aloitellut toisesta päästä. Naputeltava isommat kuhmut ja lommot tasaiseksi ensin. Muuten tällä viikolla ois korissa pohjamaali päällä, mutta voi olla että tänään oli ainoa päivä kun ehti ainakaan yhtään enempää tekemään. Lokasuojia ja flippiä en ala käsittelemään mitenkään ennen kuin akselistot ja sovituspyörät ovat paikoillaan. Jos joskus erehtyy samanlaisesta aihiosta tekemään, niin ensin lasipuhallus ja sen jälkeen korjauspalat tilaukseen. Pääsispä vähemmällä kittaamisella.

Oikeanpuolen ovi saattoi löytyä aika läheltä, viikonlopulla viimeistään ois käytävä katsomassa sitä. Samassa paikassa ois PV 140 akseleilla josta ottaa mallia. Vähän kateltiin mitä maalinjämiä on jäänyt maalarilla nurkkiin, mutta vielä ei oikein ollut sellaista värisävyä joka ois kunnolla natsannut. Normaalisti tässä vaiheessa on ollut väri päätettynä jo hyvin vahvasti. Toisaalta aikaa menee vielä ennen pintamaalausta.
Turvakaarien teosta kysyin tutulta, joka niitä on tehnyt jonkin verran, muttei lupaillut mitään aikataulua. Vissiin lainattava taivutuskone ja ostettava putkea x metriä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Futurez  Kulkukoira