Elekma  Autoracing

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 2,5T automat -06 käy kuumana
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 08:48:44 »
Aloita siitä termostaatista. Helppo kokeilla tuosta kun kone on melko viileä.
Käsi yläletkulle kun kone käy. Kun mittari normaalissa niin pitäisi letkun alkaa lämmetä. Jos lämpö vaan nousee ja letku ei ole jo kuuma niin termarivika.
Yleensä termari kyllä rikkoutuessaan jumii vähän auki joten kone ei tahdo lämmetä.

Voihan olla vesipumppu jos on säästetty ja laitettu muovisiipinen. Onpa joitakin peltisiipisiäkin hajonnut niin että siipien kiinnitys akseliin löystyy.
Koita tuleeko lämppäristä kuumaa ja pysyy kuumana, jos ei niin vesipumppu todnäk sökö.

Mikä tahansa, älä ajele.

Hetkonen, ilmastointi ei toimi? Tarkasta että jäähdytysflekti toimii, liitokset ja sulake ensin. Vois olla ihan tuommonen "helppo" vika.
22
Yleiset autojutut / Vs: Sähköautot, joko?
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 08:36:43 »
Kai siinä sähkärissäkin huollontarvetta on vai pitäiskö sanoa korjaustarvetta. Kuluvia osia sekin käyttää.
Ei mun auto tärise, mitäs se semmonen on. Silloin on pahasti jotain vialla, puola pimee ja vetelee vajailla? Vitosbensa on yllättävän värinätön käydessään. Silloin kun ei vielä ollut pakoputkimodia niin jotkut kyseli että joko se käy?
Tokihan eroa löytyy sähkäriin, sehän on kuin kuollut lahna "käydessään." Kun se ei käy.

Äänimaailma sähkäreissä ärsyttää. Taajamissa ja pihoilla se pirun ininä varsinkin pakilla. Kun on kuunnellut noita niin toyotat tuntuu olevan meluisimmasta päästä. Mieluummin kuuntelee sivistynyttä vitosen hurinaa. :o
23
Yleiset autojutut / Vs: Sähköautot, joko?
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 08:30:08 »
Kuka mihinkin mutta ei mitenkään ainoa sähkärin erottuva hyvä puoli. Hiljainen, tärinätön, hetilämmin, huoltovapaa, tankkaustarpeeton noin ensi alkuun.
Tämä oli mikä tuntui mukavalta XC40 rechargerssa kun oli sijarina talvella. Tai no nastoilla rengasmelua oli ja XC40 on lyhyt hyppykeppi auto, mutta se on sitä polttomoottorillakin :D. Tosi hyvin jopa tuolla T8:n 80hv sähkömoottorilla pärjää normiliikenteessä. En sillä ohittamaan lähtisi mutta jopa oulun motarin lyhyiltä rampeilta pääsee liittymään liikenne virtaan. S90 kokoisessa autossa riittäisi hyvin hinnat alkaen malliksi 40-sarjalaisen single motor mallin tekniikka, +200hv takaveto.
24
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 2,5T automat -06 käy kuumana
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 tänään kello 08:29:57 »
Ettei olis vain termostaatti jumissa?
25
Showroom / Vs: Tuomarilin emännän S60 2.4
« Uusin viesti kirjoittanut anssi68 tänään kello 08:27:35 »
Onnistuisikohan noiden teippaus ammattilaisella vaikka ovat tollasta "kangasmaista" materiaalia? ???

Ostat laadukasta teippiä ja harrastuksen piikkiin muutama hetki niin saat siistit listat  ;) ;)
26
Yleinen keskustelu / Vs: Kokemuksia V60 hybrid vm. 2019->?
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 08:26:33 »
Onneksi lukot vaihtuu myös volvon takaisin vetokamppiksillakin.
Tuo on totta. Pitäisi omassa nyt koeponnistaa korvaako Selekt takuu valoja. Kevään kosteilla keleillä pari viikkoa valitti rekisterikilven valoista ja puolen kymmentä kertaa välähti takavalo häiriökin. Näyttää että faceliftin valoissa erilaiset tiivistykset kuin pre-facelift mallissa. Takavalot on pakko mennä, sen voin hyväksyä että rekkarivalot maksan itse (ostanut jo valot)
27
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 2.4 2001
« Uusin viesti kirjoittanut hespa tänään kello 08:25:36 »
Nivel kun nivel.   ;D
28
Yleiset autojutut / Vs: Sähköautot, joko?
« Uusin viesti kirjoittanut TOK tänään kello 08:21:45 »
Anteeks että jankkaan mutta tuo 0-100 kiihtyvyys on se mihin ihmiset ihastuu.

Kuka mihinkin mutta ei mitenkään ainoa sähkärin erottuva hyvä puoli. Hiljainen, tärinätön, hetilämmin, huoltovapaa, tankkaustarpeeton noin ensi alkuun.
29
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 2.4 2001
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 08:19:38 »
Ei siel oo palloniveliä. :) mutta voihan ne puslat olla väljät, pistä sopivat laakerit tilalle jos näin on. Tulee muuten tosi napeempi tuntuma keppiin.

Kuikuileee samalla moottorin tukia, se ylätuen kunto joka yhdistyy siihen poikkitukeen.
Jos on vielä vanhanmallinen pyörylä niin suosittelen vaihtamaan uudemman mallin tuen siihen. On paljon napakampi.
Vasemmalla uudempi malli, bolt on


30
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 2.4 2001
« Uusin viesti kirjoittanut hespa tänään kello 08:14:52 »
Niin....elikkäs aivan tuossa vaihdekepin ns. vapaa-asennossa, eli 3-4-vaihteella.

Ettei vaan laatikon päästä olisi vaijereiden pallonivelet tai vaihdevivut vaan niin väljät että resonoi tuolla tietyllä kierrosalueella.

Tai sitten joku ottaa kiinni niihin vipuihin siinä asennossa?
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
KL-varaosat  Race.fi