Tietääks joku muuten kuinka pitkään diudin T3/T4 12 mm nestepäällä 1.5 ahdoilla pysy läjässä ennen kun jotain räjähti? D
Ei se mitään muistaakseni hajonnut ja moottori oli remontoitu ennen tuota viritystä, lopuksi myi auton pois. Eihän nämä vakiona edes vedä enää mihinkään yli 4000rpm. Eikö olisi helpompaa laittaa vaikka teollisuuspainemittari ahtopainemittariksi kuin arpoa sen turbovalon kanssa. Pakopainetta oli tuolla T3/T4 ahtimella 1.7 bar, ahtopaineen ollessa 1.5bar. Kyllähän tuo ilman lämpötilakin vaikuttaa ahdetussa moottorissa tehoon. Kylmällä säällä sitä voimaa on enemmän kuin kesähelteellä, koska se ahtopaine jäähtyy paremmin. Tämäkään moottori ei niin helposti hajoa jos ei ne pakopaineet karkaa taivaisiin, ennakko kohdillaan ja moottori kunnossa. Ylikuumentuminenhan ne männät sulattaa kun pakolämpötila nousee liikaa, liian pienellä ahtimella. Samoin vakio nestepäällä menee ruiskutusaika liian pitkäksi kovilla syötöillä ja sekin aiheuttaa ongelmia.
Tässä lukee mitä siinä oli:
-T3/T4 kiina ahdin
-kiinan välijäähy 550x225x64
-alumiiniset ahtoputket + silikonit (osa mallia kiina, osa motonetistä)
-12mm nestepää TD:n pumpussa, dieselhuollossa huollettu ym.
-omatekonen (teetetty) kara
-Sachs SRE paineasetelma
-Painelaakeri (korkea 42/43mm)
-Uudet männänrenkaat + hoonaus
-Kiertokangenlaakerit
-Uudet hihnat joka paikkaan (paitsi ohjaustehostimen hihna)
-uudet tiivisteet ja stefat (kampiakselin stefat, ja 90% tiivisteistä)
Penkitetty 223,2 hv / 342,6 Nm
Itse projektitopic:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=15975.0