RallyBaron  Samppasport

Volvo 164 kesäkaara

  • 99 Vastauksia
  • 41135 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #15 : 16.08.2012, 20:56:10 »
Ruiskuvermeet (Megasquirt) ja vähän kireämpi nokka.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #16 : 16.08.2012, 21:11:46 »
Kyllä nätin näköinen peli.
Mulla oli noita -80 luvulla -71,-72E ja 73E, -72 oli mieluisin (ja nopein ::)) voih, menneisyyden (nuoruuden)kaiho pukkaa päälle.

Otappa lisää kuvia!
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #17 : 16.08.2012, 22:04:06 »
Ruiskuvermeet (Megasquirt) ja vähän kireämpi nokka.

Megaa kiinnostaisi opiskella, mutta ei ole tullut tuolle linjalle lähdettyä vielä minkään auton kanssa. Aika näyttää mihin tuon kanssa päädytään.. Minulla ei kuitenkaan ole mahdottomasti kokemusta rakentelusta, toki perushuollot ja hieman vaativammatkin hoituvat, mutta johtosarjojen / suurempien muutosten osalta ei vielä kokemusta ole.

Muutamia koneswappeja on tullut tehtyä isäpapan kanssa, mutta nekin pitkälti bolt on meiningillä kaasarivermeitä kun ovat olleet..
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #18 : 16.08.2012, 22:06:33 »
Kyllä nätin näköinen peli.
Mulla oli noita -80 luvulla -71,-72E ja 73E, -72 oli mieluisin (ja nopein ::)) voih, menneisyyden (nuoruuden)kaiho pukkaa päälle.

Otappa lisää kuvia!

Lisää kuvia voin napsia viikonloppuna. Hieman tuo kuva on minusta kaunisteleva vaikka tuossakin puutteita näkyy, kuitenkin ihan asiallinen peli tuo on eikä ainakaan mätä :) Auto on tuossa kuvassa ihan ostokunnossaan, mitään siistimistä en ole vielä tehnyt. Konehuone on aika lohduttomassa sotkussa, vaikkakin tekniikka toimii moitteetta. Ikäviä teippipatentteja ja muita vastaavia jotka pääsen purkamaan ensitilassa ja tekemään uusiksi kunnolla..
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #19 : 18.08.2012, 22:45:59 »
Päivän saldo.. Aamulla 9 aikaan aloiteltiin ja ensiksi kyytiä saivat cd-soitin ja kaiuttimet hattuhyllyltä. Hattuhyllyn alkuperäinen väsynyt matto saa liitoa ja arvelin tilalle kyhätä sapluunan kanssa kiinteän levyn vaikkapa vanerista ja päällystää sen mustalla nahalla tai jollain muulla asiaan soveltuvalla materiaalilla. Seuraavaksi liitoa sai jälkiasennettu vetokoukku, saatiin perän ilmettä hieman siistimmäksi. Sitten tuli purettua koko sisusta viimeisiäkin rippeitä myöten ja todettua, että kaikki lattiamatot menevät uusiksi. Ovien ja katon verhoilut pesin huolella, sai hieman tuota tunkkaista hajua pois. Penkeiksi tuskin jäävät alkuperäiset, eli tilalle varmaan etsitään jotakin muuta. Konehuoneesta sain purettua suurimmat kötöstelyt pois ja vaihdettua tilalle asianmukaiset liittimet ja paranneltua johdotusta. Kojelaudalle teipattu bilteman kierroslukumittari lensi myös ensitilassa ja kojelaudan sisältä purin noin 25m ylimääräistä kaapelisotkua tuon mankan ja kiekkimittarin takia. Nyt sulakerasiakin liitäntöineen näyttää turvalliselta. Samalla kun sisusta oli purettu kokonaan pois, sai hieman kuvaa korin todellisesta kunnosta. Mitään pahoja yllätyksiä ei tullut, ainoastaan yksi pieni paikattava kuskin jalkotilasta tunkin korvakon vierestä, onneksi suorassa pellissä. Kova korinen siis kaiken kaikkiaan.

Pannuhuoneeseen en juurikaan päässyt koskemaan tänään, ainoastaan enimmät sähkökötöstelyt sain kuositettua siistimmäksi. Vanteiden kuntoa tarkastelin tarkemmin ja eipä noista oikeastaan löydy yhtään kunnollista kanttariosumaakaan, muutamia pieniä naarmuja eli aika loistokuntoiset. Sen tiedän ettei noilla vanteilla kauas liidellä vaan tarkoituksena olisi vaihtaa tilalle jotain muuta ja myydä nuo pois. Alkuperäiset lattiamatot ovat aika säälittävässä kuosissa ja varmaankin joutavat roviolle kunhat kaavat uusiin on piirrelty. Täytynee kyhätä sellainen things to do -lista, on nimittäin noin miljoona pientä asiaa mitä täytyisi alkaa tekemään. Tuli tänään heitettyä lenkkiäkin noin 50km ja tekniikka pelaa kyllä hienosti, kytkin tosin on jäykähkö joten sille on tehtävä jotain samalla voisi katsastaa perän kunnon jne..

Huomenissa sitten öljynvaihtoa ja hieman uusia sytkäosia pellin alle..
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #20 : 19.08.2012, 21:34:40 »
Tuli tänään vaihdettua öljyt ja päiviteltyä sytkäpuolta. Kuten arvata saattoi ei jakajan kansi ja pyörijä ollut käypäinen, joten piakkoin vaihtamaan. Onneksi oli ennestään yksi todella vähän käytetty kansi jemmassa. Muutama kuvakin tuli napsittua, ulkopuoli pitkälti vieläkin ostohetken mukaisessa kunnossa. Vetokoukun sain irroitettua kuitenkin ja mielestäni se kevensi perän lookkia suuresti. Tässäpä näitä kuvia, tarkkasilmäisimmät varmasti bongaavat puutteita ja seuraavia muutoksen kohteita kuvista..

Etukulma



Toinen etukulma



Peräpeili



Nuo vanteet päätin pistää kiertoon ja etsiä jotain omaan makuun paremmin sopivaa. Mielestäni hienot valssit nuokin ja sopivat ajan henkeen, mutta itselleni uppoaa paremmin simppelimpi rakenne vanteissa. Laitoin jo pientä varaosien ostolistaa tuonne veteraanien ostetaan osia puolelle, jos joku sieltä bongaa sopivan osan itsellään lojumassa ylimääräisenä otathan yhteyttä kiitos.
Volvo 940 Turbo -97

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #21 : 20.08.2012, 20:56:05 »
mulla muuten samanlaiset tallinovet kun sulla ML  ::)

 http://www.youtube.com/watch?v=lSEtz8JnuAQ

mulla samanvärinen kun tossa videossa (mutta siihen kyllä jää) :-[

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #22 : 20.08.2012, 22:31:42 »
mulla muuten samanlaiset tallinovet kun sulla ML  ::)

 http://www.youtube.com/watch?v=lSEtz8JnuAQ

mulla samanvärinen kun tossa videossa (mutta siihen kyllä jää) :-[

Heh talliin on kyllä ihan oikeet nosto-ovetkin, mutta ovat asentamatta :) Kuvat vanhempien kotipaikalta jossa auto toistaiseksi viettää aikaa tallisäilössä. Talveksi sitten eri sijoituspaikka.. :)
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #23 : 22.08.2012, 20:53:44 »
Taas on lisää osia hankittu jemmaan. Olen koittanut etsiskellä tuohon käypäistä alustaa, mutta melko hiljaista on ollut valmiiden pakettien kanssa. Pitänee opiskella lisää ja entiseltä omistajalta sain vinkin Vallilan takomosta, he kuulemma tekevät jousia mittatilauksena ja hinnan vieläpä pitäisi olla melko maltillinen. Pitänee tiedustella tuolta..

Vanneasia mietityttää, toisaalta tekisi mieli hankkia jotkut näpsäkät huulivanteet, mutta toisaalta levitetyt/käännetyt pellit saattaisivat istua tuohon aika soppelisti ja vieläpä sopia ajan henkeen. Tämä nyt kuitenkin on aika pahasti ennakointia, talven auto kuitenkin tulee seisomaan tallissa. Toisaalta pitäähän sitä jo suunnitella etukäteen mitä muutoksia autoon voisi soveltaa..
Volvo 940 Turbo -97

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #24 : 23.08.2012, 10:49:59 »
Tuli tänään vaihdettua öljyt ja päiviteltyä sytkäpuolta. Kuten arvata saattoi ei jakajan kansi ja pyörijä ollut käypäinen.

-Kaasari ja ruisku-malleissa on erillaiset.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #25 : 23.08.2012, 14:29:36 »
Tuli tänään vaihdettua öljyt ja päiviteltyä sytkäpuolta. Kuten arvata saattoi ei jakajan kansi ja pyörijä ollut käypäinen.

-Kaasari ja ruisku-malleissa on erillaiset.

Juu-u tuli huomattua, koneen pitäisi olla B30A kaiketi, kuitenkin jakaja on B30E koneesta.. Otin A:n kannen ja totesin sen olevan aivan erilainen, menin sitten toimivan kannen kanssa hakemaan osaa ja E:n virranjakajan kansi kävi. Liekkö sitten jakaja tuohon vaihdettu joskus tms.. Entinenkin osa on täysin käyttökelpoinen, mutta itselläni on vähän tapana auton minulle tullessa vaihtaa kaikki pikkuosat ja aloitaa oman huoltokirjan pito.

Pari säkillistä osia odottaa taas asennusta autoon, mutta voi olla ettei jaksa nyt viikonloppuna ajaa auton säilytyspaikalle. Pitänee tilailla lisää palikoita ja rassata sitten ensi viikonloppu taas kokonaan :)
Volvo 940 Turbo -97

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #26 : 23.08.2012, 19:31:41 »
E:n jakajassahan on varsinaisten kärkien alla ruiskun kärjet. Siitä erottaa.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #27 : 23.08.2012, 20:36:03 »


Vanneasia mietityttää, toisaalta tekisi mieli hankkia jotkut näpsäkät huulivanteet, mutta toisaalta levitetyt/käännetyt pellit saattaisivat istua tuohon aika soppelisti ja vieläpä sopia ajan henkeen. Tämä nyt kuitenkin on aika pahasti ennakointia, talven auto kuitenkin tulee seisomaan tallissa. Toisaalta pitäähän sitä jo suunnitella etukäteen mitä muutoksia autoon voisi soveltaa..
niinkuin näin

http://www1.garaget.org/archive/108/107508/141341/141341-2816564.jpg

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #28 : 30.08.2012, 14:03:43 »
Kohtapuoliin pitäisi käyttää näytillä tuota vempelettä ja hakea vikalista mitä leiman saamiseksi pitäisi vielä tehdä. Hieman on kyllä hiipinyt mieleen josko auton purkaisi palasiksi parin vuoden sisällä ja tekisi/teettäisi korityöt huolellisesti että kestäisivät aikaa, tarkoitus tätä autoa hankkiessa oli ostaa pitkäaikainen harrasteauto josta pidetään hyvää huolta.

Vinkkejä pätevästä mestasta tai tekijästä otetaan vastaan kuka voisi tehä nuo hieman kötöstellyt hitsaukset paremmin ja kerralla aikaa kestävästi? Mieluusti Joensuun ympäristöstä pitäisi löytyä, ettei autoa tarvitsisi alkaa trailaamaan toiselle puolen Suomea. Haaveissa olisi ylimaalautus aikanaan, mutta tärkein olisi saada tehtyä nuo korihommat aikaa kestävästi. Tulevaisuudessa toivottavasti melko lähiaikoina vieläpä avautuu itselle paremmat tilat rakenteluun ja kenties noita metallihommia voisi itsekin opetella tekemään. Itselläni tosin aina ollut periaatteena jättää ne hommat ammattilaisille joita en itse hallitse, ei viitsi alkaa hyvää aihiota pilaamaan itse kötöstelemällä.

Muuten olisi nuo "tykkivanteet" joutavana kohta, mieluusti ensisijaisesti vaihtaisin nuo johonkin hyödylliseen tai toisiin vanteisiin. Vanteet ovat kunnoltaan melko siistit, pieniä jälkiä mutta eivät täristä kuviakin löytyy tarvittaessa. Vanteet ovat merkiltään GB, kaikki keskikupit eivät ole tallessa. Vanteessa merkinnät GB 0.09 5.5Jx15H2. Päällä melko kehnot renkaat, edessä vielä vähän pintaa mutta takaa aika sileät. Vaihdossa huolin toiset vanteet esim käännetyt pellit tai viisipuolaiset huulialut tms.. Myös käyttökelpoiset 164 osat kelpaavat vallan mainiosti.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2012, 14:46:55 kirjoittanut ML »
Volvo 940 Turbo -97

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 kesäkaara
« Vastaus #29 : 06.09.2012, 20:33:45 »
Taas on haalittu palikoita Volleen ja kiitokset muutamien kaivattujen osien toimituksesta kuuluu Kulmamiehelle.  Viikonloppuna olisi listalla ainakin takavalot, lämppärin hana, 240 Volvon penkkien siirto tuohon 164 ja mahdollisesti jäähdyttimen sovitus 900-sarjan Volvosta tuohon jos aikaa jää. Tuo syyläri on aika paljon pienempi, joten nähtäväksi jää miten se alkaa keulalle sopimaan, varmaan pienet kiinnikkeet joutuu rakentamaan. Kuitenkin tarkoitus olisi se sähköflekti asennella, joten samalla sitä silmälläpitäen miettiä noita kiinnikkeitä. Toinen kysymysmerkki on jäähdytysteho tuolla syylärillä, uskoisin tuon riittävän kun en tuolla entisellä puolitukkoisellakaan syylärillä ole lämpöjä saanut juuri kohoamaan huolimatta kengityksestä. Näkee sitten, kiehuu jos kiehuu sitten keksimme jotain muuta. Paisuntasäiliön meinasin vaihtaa myös joko 700 tai 200-sarjalaisesta.

Miljoona muutakin pikkusipistelyä, kuten johdotusten parantelua ja mittarien lisäilyä ja sen sellaista olisi myös luvassa jos aikaa jää. Sisusta on atomeina ja jäljellä tällä hetkellä lähinnä ovi/kattoverhoilu ja kuskin penkki, muut tuli heivattua takavasemmalle. Hattuhyllylle olisi sapluuna valmiina ja tarvikkeetkin hankittu, nähtäväksi jää milloin sen kerkeää leikkailla ja päällystää. Keskittyä nyt ensin noihin oikeasti parannusta kaipaaviin juttuihin.. Pari pakettia tilattuja osia on saapumatta, mutta eivät ehdi täksi viikonlopuksi. Harmi vain kun alkaa olla viimeisiä hetkiä rakenteluun, kohta pitäisi autoa tarjota leimalle ja pikkuhiljaa alkaa miettiä talvisäilöön siirtämistä.
Volvo 940 Turbo -97

 

Kulkukoira  Proturbo