RallyBaron  Samppasport

Mavesracing T5 240

  • 105 Vastauksia
  • 59184 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #90 : 27.05.2016, 00:36:57 »
Hellou päivitellääs tätäkin pikkasen kun jotain tapahtunutkin tänään volle kävi penkissä lukemin 372hp/458nm/1.8bar
säätö hommat loppui siihen pakopuolelta johtuvan ahdistuksen vuoksi mikä heitti käyrät tämän jälkeen alas. Skenaarioita tälle oli pakopaine tai venttiilin jouset noh pakopaine ei ainakaan ja vakio venoilla pitäisi päästä vielä kovemmille lukemille. Pitäneen katsoa mistä löytyy apu ja tehoja sitten sinne haluttuihin lukemiin 450hp :sundaydriver:
    Normi ajossa ongelmia tullut lähinnä ahtoputkien kanssa+pakosarjan tiiviste kärtsäsi ruisinkeihin
tässä kuva vollesta vielä ihan orggiksena onhan se vähän muuttunut ;)


Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #91 : 31.05.2016, 12:02:47 »
Saatko laitettua penkkilappua näkyviin niin viisaat voi kertoo siitä missä ahdistaa. Lähinnä se kiinnostaa et millä kierrosalueella alkaa ahdistaan.

Onhan tuossa jo potkua ihan mukavasti ja lisää tulee kun löytyy se paikka mikä ahdistaa.
V70 TDI

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1521
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #92 : 31.05.2016, 13:03:45 »
Ei se ainakaan kannesta tai venttiilin jousista pitäisi olla kiinni kun minäkin penkitin vakio 16v kannella lähemmäs 600hp 2bar paineella.

Onko pakosarjan tiiviste sellainen tarviketiiviste jossa ei ole sitä metallista vahviketta pakokanavan reijissä? Jos on niin hommaa alkuperäinen tiiviste siniseltä niin se kestää.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2016, 13:06:40 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #93 : 31.05.2016, 15:54:34 »
Ei se ainakaan kannesta tai venttiilin jousista pitäisi olla kiinni kun minäkin penkitin vakio 16v kannella lähemmäs 600hp 2bar paineella.

Onko pakosarjan tiiviste sellainen tarviketiiviste jossa ei ole sitä metallista vahviketta pakokanavan reijissä? Jos on niin hommaa alkuperäinen tiiviste siniseltä niin se kestää.

Hyvä pointti. Vaikken mikään turboasiantuntija olekaan niin jotenkin tämä tuntuu siltä et joko paineet katoo ilmaan tai sitten ahdistaa. Noilla ahdoilla potkua kyllä riittää pidemmälle. Ahtoja tuskin kannattaa nostaa jos jostain vuotaa. Mitäpä jos laskis ahdot vaikka 1.5bar ja kokeilis uudestaan? Ainakaan ei tulis ohivuotoo niin paljon.

Nuo tiivisteet tietty kannattaa tsekata ensin.
V70 TDI

Poissa suppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #94 : 31.05.2016, 16:43:58 »
Hommaa jostain B204F imusarja ja kokeile sillä oisko parempi, silläkin pääset tavoite tehoihisi.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #95 : 31.05.2016, 18:10:57 »
Hommaa jostain B204F imusarja ja kokeile sillä oisko parempi, silläkin pääset tavoite tehoihisi.

Väitätkö että yksi kurkku on parempi kun neljä? Katoppas nyt tuota imusarjaa vähän tarkemmin. Happee kone ainakin saa ihan kunnolla siitä tuskin on kiinni. Äffän imusatsi on kyl ihan ookoo mut rajansa silläkin on. Jos tavote on tuo 450 pollee niin sillon tuo äffän satsi ei varmaankaan riitä, tai ainakin on ihan limitissä.

Tuo imupuoli on toteutettu suoraan oppikirjasta, eikä mun silmään ainakaan osu yhtään virhettä. Tuolla ratkasulla saadaan imupuolelta happee varsin suuriin lukemiin.
V70 TDI

Poissa suppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #96 : 31.05.2016, 18:57:08 »
Väitätkö että yksi kurkku on parempi kun neljä? Katoppas nyt tuota imusarjaa vähän tarkemmin. Happee kone ainakin saa ihan kunnolla siitä tuskin on kiinni. Äffän imusatsi on kyl ihan ookoo mut rajansa silläkin on. Jos tavote on tuo 450 pollee niin sillon tuo äffän satsi ei varmaankaan riitä, tai ainakin on ihan limitissä.

Tuo imupuoli on toteutettu suoraan oppikirjasta, eikä mun silmään ainakaan osu yhtään virhettä. Tuolla ratkasulla saadaan imupuolelta happee varsin suuriin lukemiin.


Oppikirjat onkin vähän teorianpuolelta. Jos lähes 600hv on saatu vakio imusarjalla niin ei sekään susipaska ole.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #97 : 01.06.2016, 08:25:39 »
Itse tsekkaisin nokkien ajoituksen.

Perus settihän on että nokat heitetään paikoilleen ilman mitään mittaamatta. Paljonko venat on auki ykk:ssa?

Vakionokilla veto notkahtaa viimeistaan 6000rpm muutenkin niin ei niillä kuuhun mennä. Mutta ahtopaineella saa tietenkin korjattua tilannetta. 

Testasitteko sytkää lisätä dynossa, että näki paraneeko teho ennakon nostolla?   

Vika ei ole pakosarjassa tai venttiilinjousissa.

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #98 : 05.08.2016, 22:01:13 »
Nonniin nyt ois taas aihetta kirjotella kun on volvo osissa. Pelillä saatiin vetoja mukavasti ja vähän pohjatuntumaa tuoreelle ajokortille mutta pitäähän autoa huoltaa :D Kampura meni koneistukseen ahtimen keskiö vaihtettu kansi koneistuksessa sekä mäntiä saa vähän viilailla aika selvä setti siis. Uutta osaa hommailtu: uudet vanteet 9.5 edes 10.5 takan,säädettävät nokkapyörät kl racing . Moottori tulee kokonaan penta väriin eli aika härö setti tulossa 8)  Kylkiin teippipajalta pitäis maanantaina tarttua kylki viivaa saa nähdä miten istuu ja nyt jatkamaat <Kippis>






Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula>16v fööni nappisilmäksi
« Vastaus #99 : 11.08.2016, 14:06:04 »
Jo oli homma mutta kiinne on vielä vannetta kylkeen niin alkaa näyttämään ::)




Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Mavesracing T5 240
« Vastaus #100 : 21.03.2017, 01:02:22 »
Talven aikana hommat vähän muuttunut eli löytyy aihetta näpytellä tännekkin jotain. Vanha vinokone siirtyi sivuun ja tilalle pitäisi istuttaa t5. Tekniikasta osviittaa antaa hx50,tako hilut sekä zf gs6 53dz.
     Alustaan taakse istutettu coili paikalliset alatukivarret sekä avon coilit. Edessä jarrutehosta vastaa wilwoodin satulat sekä uudet levyt. Koriin löytyy kaaret taivutettuna yms. Hommaa siis on
      Tästä jotain alkuun jatketaan kirjottelua kun hommat etenee.


Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Mavesracing T5 240
« Vastaus #101 : 07.04.2017, 00:40:54 »
Puuhastelua riittää koneen kannakkeet sekä lootan kannake tehty. Lohkoon muokattu turbon öljyn meno an4 ja paluu an12.
Posti toimittanut
-blingfactory vauhtipyörä
-sre765 asetelma
-1700cc bosch suuttimet
-80mm kaasuläppä







Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Mavesracing T5 240
« Vastaus #102 : 11.05.2017, 18:17:36 »
Nyt on plenum muokkailtu, kaaria mallailtu pikkuhiljaa sekä bensalinjat kontista
Vielä löytyy paljon putkia vedettäväks vähän joka suuntaan



Tankki 80l  loiskelevyillä pumppuina tupla 044 omilla suodattimilla


Ala kerta done, kanteen löytyy hitsatut nokat sekä uudet kent cams jouset, venat puhdistettu ja kansi kairattu



Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Mavesracing T5 240
« Vastaus #103 : 11.05.2017, 18:19:30 »








Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Mavesracing T5 240
« Vastaus #104 : 01.08.2017, 23:31:48 »
Hitaasti mutta varmasti.

Kuitusta tilalle

Coilit taakse





 

Proturbo  Autodiagnoosi