Futurez  Kulkukoira

Volvo 152TIC -71/ Amazon Kombi -69

  • 141 Vastauksia
  • 57507 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6349
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #15 : 08.01.2012, 20:04:23 »
Kardaanissa kuulema olisi hyvä olla vähän kulmaa. Jos nivelet ovat liian suorassa, niin neulat eivät pyöri ja nivel kuluu ennenaikaisesti huonoksi.

Olisiko ideaa nostaa takakaaria vähän ylemmäs, niin saisi auton vaakasuoraan, ilman että takarenkaat menevät pahasti kaarien taakse piiloon ???

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #16 : 08.01.2012, 20:10:30 »
Olisiko ideaa nostaa takakaaria vähän ylemmäs, niin saisi auton vaakasuoraan, ilman että takarenkaat menevät pahasti kaarien taakse piiloon ???
Etukaarista rakentaa takakaaret, kuten volveren 262:een on tehty..?
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6349
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #17 : 08.01.2012, 20:15:01 »
Etukaarista rakentaa takakaaret, kuten volveren 262:een on tehty..?

Niinpä, en taitaa olla vähän isommatkin, niin näyttäisi entistä sopusuhtaisemmalta :)

Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #18 : 08.01.2012, 20:45:49 »
Kardaanissa kuulema olisi hyvä olla vähän kulmaa. Jos nivelet ovat liian suorassa, niin neulat eivät pyöri ja nivel kuluu ennenaikaisesti huonoksi.

Olisiko ideaa nostaa takakaaria vähän ylemmäs, niin saisi auton vaakasuoraan, ilman että takarenkaat menevät pahasti kaarien taakse piiloon ???

Näin olen ymmärtänyt.

Mitä takakaariin tulee niin on käynyt kyllä mielessä nostaa niitä. Autoa on madallettu ja ehkä pudotetaan vielä takaa, koska kulkee tällä konseptilla perä pystyssä. Joudun muutenkin muokkaamaan lisää tilaa taakse sisälokarien osalta, mikäli mielii madaltaa vielä. Nykyinen rengastus 225/45 17" on aika korkea, tarkoitus olisi laittaa matalempaa rengasta vanteen päälle.

Tässä vähän huono kuva kesältä 2007 Botniaringiltä.
 

Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #19 : 25.01.2012, 17:14:05 »
Sain haettua lauantaina yhden Volvon raadon lisää tontille. Mitään vaan en ole saanut aikaiseksi, kun tuo flenssu iski ja pisti petiin. Nyt on sitten lääkitty potilasta  *kahvia-> *kahvia-> *kahvia->. Yrittäis tulevana viikonloppuna vähäsen touhailla tuon raakileen kanssa. Riisuis ittelle kaikki mitä tarvii ja loppu myyntii/paaliin :'(


Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #20 : 25.01.2012, 21:23:30 »
Sitten pitäis samalla mitata taka-akselin kallistuma, jotta tierän asettaa vaihdelaatikon samaan kulmaan. Näin pitäis ainakin ristikot kestää paremmin.

Tuos tutkiskeltiin velipojan välikoppaa ja siinä perä on 4 astetta kallellaan... Harmittaa, kun en tullut mitanneeksi sitä volvosta ennenkö aloin purkamaan... teettää nyt ylimääräistä pään vaivaa.

Hieno projekti, laitetaan seurantaan O0

Kilpureihin olen laittanut niin kardaanin niin, että laatikosta lähtevä etupätkä suoraan vaihteistoon nähden ja keskimmäisestä nivelestä taittuu hivenen alaspäin. Perän laipan olen sihdannut osoittamaan perän laippaa eli kallistusta muutama aste.
Hieno paintilla tehty esitys (klikkaamalla isonee):
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #21 : 20.01.2013, 23:26:35 »
Nyt olis hakuses 25-30mm alumiinilevyä vähintään 30cmx30cm! Mettästäny täältä suuntaa maan ja taivaan väliltä, vaan ei löydy sopivaa jätepalaa >:(  Olis tarkoitus tehdä adapteri laatikon ja kytkinkopan väliin. Normi mustaa levyä löytyys joka paikasta, mutta tulee niin raskaan puoloonen!

Jos on tietoo, niin tänne vinkkiä! :)

Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #22 : 16.02.2013, 17:02:55 »
Nyt olis "kultakimpale" löyretty :)

Tuasta pitääs nyt taikoa adapteri laatikon ja kytkinkopan väliin :juhau:

Eli kokoonpano on seuraavanlainen Borgwarner T5 laatikko+adapteri+ 960 autom. laatikon "kytkinkoppa".

Tämä versio tulee alustavan EVO1:sen tilalle. Epäilyttää tuon ekan version suoruus ja hitsisauman kesto! Jotain paskaa kai tuon Fordin kopan valussa, kun oli v-mäistä hitsata ;D...


Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #23 : 16.02.2013, 17:13:13 »
 O0
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #24 : 23.11.2013, 16:30:45 »
Jaa ha!  Pitääs kai tännekkin jotain laittaa! Tosiaan jotain edistystä täälläki :)

Adapteri on koneistettu, vielä reijitys, kierteet ja ylimääräset rippeet pois.






Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #25 : 23.11.2013, 16:41:17 »
Tuos mietiskelly eri variaatiota kytkimen käytölle... kahveli+sylinteri, kahveli+varppi tai sitte joku soppeli akselin ympärille soveltuva sylinteri. Kahveli+varppi luonnollisesti edullisin vaihtoehto, mutta vaatii vaan lisätilaa kardaanitunneliin... mikä taas saattaa haitata kaasupolkimen sijoittamista... No eiköhän tähän joku ratkaasu saara aikaaseksi :juhau:

Käsivarastos pitääs olla kahveleita vähä joka lähtöön :) Jos sitä taas suunnittelis vuoren päivät ;D Ei vaiteskaa, virtaa tuntuu taas löytyvän tähänki rojektiin 8)

Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #26 : 25.11.2013, 17:22:03 »
Tänään tuli tehtyä adapteriin jaot ja niihin kierteet :).


Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #27 : 26.11.2013, 02:39:28 »

Olisiko ideaa nostaa takakaaria vähän ylemmäs, niin saisi auton vaakasuoraan, ilman että takarenkaat menevät pahasti kaarien taakse piiloon ???

Sekös vasta onkin makiata, kun edestä kaarelle ja takaa sukeltaa.  ;)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Vs: Volvo 152TIC
« Vastaus #28 : 07.12.2013, 20:32:50 »
Sekös vasta onkin makiata, kun edestä kaarelle ja takaa sukeltaa.  ;)

Joo katotaan ny mitä tästä tulee ;D

Poissa Vol142

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • Ilo alkaa kilosta ahtaminen kahdesta!
Vs: Volvo 152TIC -71/ Amazon Kombi -69
« Vastaus #29 : 07.12.2013, 20:37:13 »
Jottei rojekti etenisi liika nopeesti niin pitäähän sitä toinenki hankkia 8)



Tämä toki ei vaadi, kuin pientä viimmeistelyä ja sisustamista :juhau: Kesäksi ajoon 8)

 

Proturbo  Autodiagnoosi