Nyt se stefa on vaihdettu. Totesin myös, että lambda-anturin liitos auton alla oli kovin hapettuneen oloinen, ja se sai hiukan puhdistusta osakseen. Seurataan tilannetta.
Kävin pakokaasutestissä (suluissa rajat, joita ei saavutettu):
Joutokäynti
Pyörintänopeus 910/min.
Lambda 0,914
CO 2,803% (>0,50%)
CO2 11,89%
HC 247ppm (>100ppm)
O2 0,26%
COcor 2,861% (correction?, mikäköhän korjaus on kyseessä?)
Korotettu joutokäynti
Pyörintänopeus 2240/min.
Lambda 0,919 (<0,97)
CO 2,933% (>0,30%)
CO2 12,59%
HC 186ppm (>100ppm)
O2 0,28%
COcor 2,933% (tässä ei näköjään korjausta ole)
Mikäli nyt tätä oikein tulkitsen, moottori käy jatkuvasti liian rikkaalla. Luulen, että tällä on myös yhteyttä niihin sammuiluihin, vaikka niitä ei nyt tänään esiintynytkään.
...
Lambda-anturi oli imeisesti vikaantunut. Se on nyt vaihdettu, samoin katalysaattori, ja päästöt ovat ok. Sammuilua ei ole esiintynyt vähään aikaan. Seurataan tilannetta.