Kulkukoira  Proturbo

Volvon moottoreiden kesto - paljonko koneellasi on ajettu kilometrejä

  • 478 Vastauksia
  • 218794 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
No, näitä vinokoneturboja on ollut jo monta ja sellainen 300-350tkm ei tunnu missään jos perushuollot on tehty.
Ahdin tuppaa loppumaan tuossa 350-400tkm paikkeilla, varsinkin jos siitä vakioMitsusta(tai Garretista) otetaan se 1.1 bar.
Pirun kovia laitteita muuten, ei voi muuta sanoa.

Normaalihuollettu alakerta alkaa väljistymään pikkuhiljaa siinä n. lähemmäs 400tkm jälkeen, eikä silloinkaan mitään hälyttävää, jos vaan ölppejä vaihetaan ja vollen orig. suodatin.

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Oman kasipätkän huoltohistoria on hieman hämärän peitossa (edellinen omistaja puhui puhelimessa huoltokirjasta, mutta autokauppa vissiin hukannu sen välissä johki), mutta ajettu on 406tkm ja aineet pysyy sisällä. Viimesen 8000 km aikana on lisätty pari desiä moottoriöljyä, ei muuta. Tuuri sinänsä, kun noin paljon ajetun ärrän ostaminen on omasta mielestä vähän riskiä.

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Setämies asui aikoinaan ruotsissa ja osti vielä siellä asuessaan vuoden vanhan -79:n 244:n, moottorina B21A ja laatikkona M45. Toi sen sitten Suomeen 80-luvun puolivälissä kun muutti tänne takaisin ja luopui Volvostaan joskus 90-luvulla kun kori kävi turhan pehmoiseksi. Koneella oli tuossa vaiheessa ajettu noin 860 tkm ja sitä ei oltu kertaakaan avattu. Ei syönyt nesteitä, huollot oli tehty silloin kun oli muistettu ja käyttö oli säälimätöntä.

Omassa pihassa seisoo tuo DTIC, kopalla on ajettu 770 tkm. Koneen ajokilometreistä ei ole tarkkaa tietoa mutta entisen omistajan huoltommuistion perusteella vähintään 550 tkm. Polttaa ja vuotaa öljyä reilusti ja käyntiinlähtö on vaikeaa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa ReeVeeRee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
V70 2,5L 20V -98... Hirvittää jo kilometrit... Kauankohan tuo kestää? 327 000km.

Poissa J-VP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
B6254F eli tutummin 2,5 litrainen bensa kutonen, valmistusvuosi -94, jyräytetty 330 000 km. Ohjurinkumit täytyisi vaihtaa niin saisi öljynsyönnin loppumaan. Vie sellaiset 2 litraa/ 10 000 km.
S70 2,4 20V man 2000
Ex 960 II 2,5 man 1995

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Tällä hetkellä talon eniten ajettussa Volvossa 510tkm mittarissa. 240DL -88 B200K+M45. Aika huono moottori/vaihteisto kombinaatio ja h*lvetin kankeakin vielä kun ei tehostinta. Viime vuonna ainut remontti tais olla virranjakaja+pyörijä+tulpanjohdot+tulpat kun ei eräänä aamuna enää suostunut käynnistymään...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Valtra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Se mikä ei kulje, kromataan...
V70 2,5L 20V -98... Hirvittää jo kilometrit... Kauankohan tuo kestää? 327 000km.
Ei tiiä vielä mitää jos huollot on tehty ajallaan ;)
Entiset volvot: 940 GL-92, 460 SE -92, 240 DL -88, 850 GLT -94, 740 Turbo -88, 240 Turbo -87, 242 DL -79, 244 GL -82

Nykyiset kulkineet: V70 -98, 240 DL -88, Ford Taunus 20m TS V6 -65

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Volvo 940 D24TIC+M90 ajettu jo 670tkm ja hyvin kulkee edelleen 8)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
hyvin skulaa 440 tkm ajettu 240 volle b230F ja M47   :pomo:

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
240-84 GLE eli B19E koneella ja laatikolla 480 000km´.Huollot aina 10 000km välein. Sen jälkeen kone auki, laatikko M-46 auki johon uudet synkrot ja kytkin. Kone porattiin 2,2 ltr ja meno jatkui entistä vilkkaammin ainakin 560 000 asti kunnes möin pelin. Tiedä vaikka jatkuis vieläkin. Niin kuin on edellä todettu niin kyllä öljynvaihto ja kuluvien osien tarkkailu ja vaihto ennen ongelmia on varma tie isoihin kilometrimääriin.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
b200f+m47, ajettu 324tkm moottori pelaa kuin unelma mutta vaihteisto alkaa osoittamaan jo vähän väsymistä, ykkönen ei mene aina kauhean helposti päälle jos ei käytä muun vaihteen kautta ja pakki sorvaa aika paljon jos ei käytä muun vaihteen kautta. perästä kuuluu välillä kaikenmoista pauketta.
V70 2.0T -98

Poissa Valtra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Se mikä ei kulje, kromataan...
b200f+m47, ajettu 324tkm moottori pelaa kuin unelma mutta vaihteisto alkaa osoittamaan jo vähän väsymistä, ykkönen ei mene aina kauhean helposti päälle jos ei käytä muun vaihteen kautta ja pakki sorvaa aika paljon jos ei käytä muun vaihteen kautta. perästä kuuluu välillä kaikenmoista pauketta.
Tuon vaihteiston kohdalla saattaa auttaa pelkkä pakkilukon säätökin, ei välttämättä ole vaihdelaatikko antautumassa jos ei meteliä  pidä.
Entiset volvot: 940 GL-92, 460 SE -92, 240 DL -88, 850 GLT -94, 740 Turbo -88, 240 Turbo -87, 242 DL -79, 244 GL -82

Nykyiset kulkineet: V70 -98, 240 DL -88, Ford Taunus 20m TS V6 -65

Poissa wolfdriver

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
352 000 on -99 v70 glt:n mittarissa mulla,hyvin toimii eikä öljyäkään kulu

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
 volvo 945 b230 116hv+m47 oli ajettu 550-600 tkm ja mistään ei löytyny tietoa että olis konetta avattu. laatikko oli vaan ihan loppusuoralla mutta moottoriin ei tarvinnu lisätä öljynvaihtovälillä öljyä. ja 940 turbo b230ft+aw-71 510 tkm ja laatikko+kone avaamattomat, alko huohottaa hieman mutta muuten täysi peli. nykynen 940 turbo+aw-71 390tkm ja laatikko poiki,kone hyvä.
LH&ostrich

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
b200f+m47, ajettu 324tkm moottori pelaa kuin unelma mutta vaihteisto alkaa osoittamaan jo vähän väsymistä, ykkönen ei mene aina kauhean helposti päälle jos ei käytä muun vaihteen kautta ja pakki sorvaa aika paljon jos ei käytä muun vaihteen kautta. perästä kuuluu välillä kaikenmoista pauketta.

Tai loppuun ajettu tai väärin säädetty kytkin saattaa kans tehdä tollaista...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Ateho  Elekma