Ateho  Elekma

VRCF:n Traktorit

  • 373 Vastauksia
  • 84513 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #210 : 03.03.2019, 21:07:21 »
Parempi tuo casessa oleva carraro AE2 etuakseli on kääntymään, kuin valmeteissa ollut järeämpi AE3 akseli. Se akseli on todella kankea kääntymään ja samaa on ollut 1594-1694 Caseissa, missä R6 moottori. Eihän tuossa HS-laatikossakaan ole kuin, että kylmänä täytyy lämmityskäyttää 4-vaihteella, eikä saa lähteä ajamaan kylmillä öljyillä koska levypakat luistaa liikaa ja voivat kulua. Tehnyt tuollaisella 1494 HS-laatikolla jo yli 7 talvea lumihommia, eikä ole ollut mitään ongelmia vaihdelaatikon kanssa. On kyllä yksi ketterimpiä neliveto traktoreita nuo AE2 akselilla olevat. Ketterämpi tuota on ollut vain super steer akselinen T6 new holland, mitä olen ajanut.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2019, 21:09:29 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13477
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #211 : 04.03.2019, 12:23:19 »
Valmetti sammu eikä käynnisty enää... uusin suodattimen ja siirtopumpun mutta silti ei tuu löpö suuttimille. 1102 -76 tai 77 minimecillä. ilmattu niin perhanasti.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Antsa244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #212 : 04.03.2019, 13:24:39 »
Itseltä löytyy David Brown 25D -58.
Hoitaa perunamaan kynnön , lumityöt ja tien lanauksen . Klapikone käyttöön ehkä tulevaisuudessa.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #213 : 04.03.2019, 14:51:29 »
Valmetti sammu eikä käynnisty enää... uusin suodattimen ja siirtopumpun mutta silti ei tuu löpö suuttimille. 1102 -76 tai 77 minimecillä. ilmattu niin perhanasti.
Tankissa jäätä / kesälaatua?
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #214 : 04.03.2019, 19:25:26 »
Saattaa olla valmetti tehdä sellaisen tempun, että vetänyt roskan tankista siirtopumpun tuloletkuun ja se on nyt tukossa. Noin on käynyt yhtenä talvena tuon casenkin kanssa ja sammui kesken ajon. Puhalsin paineilmalla polttoainelinjan auki niin sen jälkeen pelannut hyvin. Yhdessä massikassa oli käynyt myös sama vika. Noissa valmeteissahan toimii sammutus käsikaasun vivusta niin olisiko mahdollista sellainen, että lähtenyt sieltä joku irti ja sammutin jää päälle ?

Tucci

  • Vieras
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #215 : 04.03.2019, 20:20:44 »
Onko sihtiä siinä vedenerotus kupin liittimissä?
Tukos voi olla siinä.

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13477
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #216 : 04.03.2019, 20:25:18 »
Onko sihtiä siinä vedenerotus kupin liittimissä?
Tukos voi olla siinä.
Tämä onkin ainut mitä en ole tajunnut katsoa... On talvi ainetta isäukko linnkoaa ja ajaa metästä puuta niin kerkee laatu vaihtua tankkiin kyllä. haetaan 40 litran erissä paikalliselta nesteeltä... Alotin puttsauksen puhaltamalla imuputken vähän paine ilmaa ja tankin olelssa täynnä sain sitten paluupuolelta naftat silmille. vaihdoin siirtopumpunkin kun oli halpa ja uusin suodattimen kun sen iästä mitään tietoa. käsi lutku nostaa löpön suodattimeen ja olen ilmannut mutta tuota veden erotinta en tajunnut tutkia enkä hölmö katsonut sitä että tuleeko löpö syöttäåumpulle... velipoika tuota ajtkoi tutkimista mutta ei ole kuulunut että olis käyntiin saanut.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #217 : 04.03.2019, 20:41:48 »
Meidän 1102 on jo sen verran aikaa ettei tarkkaan muista, oliko siinä vielä pumpun kupeessakin ilmauspaikka? Josko paineilmaa tankkiin puhaltamalla löpö kulkis suodattimiltakin eteenpäi. Tai vaihtoehtosesti kun pumppaa käsin kaikki ruuvit kiinni pysyykö se paine vai loriseeko aineet takasin tankkiin?
Kaverilla oli muistaakseen 502 linjassa joku nuppineulan kären kokonen reikä, sammu ajottain ajosta ja sai ilmata hulluna et lähti tulille.
Omaan 8550 taas vaihoin kesällä uuden siirtopumpun kun varmaan vuoden oli sellanen vika et niin kauan kun traktori kävi, ei mitään vikaa, mutta kun sen sammutti pitkän ajon jälkeen niin ei kirveelläkään käyntiin ja varsinkin jos oli kiire saaha käyntiin, sovittu meno, lumitöiden aika kotona tai klapeja siirrellä niin sillon ei tahtonu millään lähteä. Viimesellä kun maltto kesälomalla tutkia niin aina käsin pumppaamisen tai starttaamisen (siis millon ei käynnistyny) jälkeen kävi tankissa lorina
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Tucci

  • Vieras
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #218 : 04.03.2019, 20:51:37 »
Onko ilmaruuvi auki?

Poissa Japi.T

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #219 : 04.03.2019, 22:12:33 »
Minimekissä on muistaakseni kaksi ilmausruuvia siinä pumpun kyljessä. Muistaakseni 13mm kanta. Ne näytää siltä kun ne pitäs suutinputkien tukkia kiinni. Ne auki ja siirtopumpusta lirputtamalla, niinkauan kun tulee ainetta.
Katsastaja. Volvoja Monta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #220 : 04.03.2019, 23:08:44 »
CAV-jakajapumpuissakin on 2 ilmausruuvia myös. Tuli kanssa sellainen mahdollisuus mieleen, ettei olisi tankin sisältä ruostunut se polttoaineen imuputki puhki ja vetää ilmaa. Noissa valmeteissahan on tankki rungon sisällä. Suodatinjalassakin on ilmausruuvi, siinä päällä 13mm kannalla.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2019, 23:10:57 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #221 : 07.03.2019, 20:38:11 »
Oma 602 velmutti sammuili jatkuvasti ja juuri ja juuri sai kauhian ilmasrumban jälkeen käymään. Putsasin kaikki paikat ja vaihon siirtopumpun ja letkut jne. Tein sen imuputkenki tankkiin uusiksi. Lopulta laskin tankin tyhjäksi nii sieltä tuli pari silikooni könttiä. Nämä liikuivat löpön matkassa imuputken suulle ja tukkivat sen. Silikooni ei mahtunu tankin imuputken reiästä läpi vaan tipahti takaisin tankin pohjalle. Tämän jälkeen ei ole juonitellut. Isännän 502 oli samaa vikaa eli tehtaan miehillä vähän lipsahtanut silikoonia tankkiin vähän turhan reilusti.

Ainaki näissä pienemmissä on sakkakupin päällä messinkisihti joka on hyvin useasti tukossa. Sitä ei helposti etes huomaa kun kupin irroittaa ja yleensä sen joutuu pikku meisselillä kaiveleen pois kolostaan et saa puhdistettua.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #222 : 07.03.2019, 20:48:51 »
Ainakin keltaisessa 802 valmetissa minimecillä oli umpinainen siirtopumppu, ilman sitä lasikippoa ja lasinen vedenerotin siinä suodattimen alla. En tiedä onko noissa ruskeissa eri tavalla. Tuollaisesta joskus laskin vedet pois siitä kupista niin se käynnistyi kyllä, ilman ilmaamista pienen sahauksen jälkeen. Tuon tankki tukoksenhan voi selvitää niinkin että laittaa vaikka jostain pöntöstä ottamaan väliaikaisesta löpöä ja kokeilee käykö silloin. Jos käynnistyy niin silloin vikaa tankin puolella. Jossainhan noissa on myös lisäpolttoainetankki siinä moottorin päällä.
« Viimeksi muokattu: 07.03.2019, 20:51:44 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #223 : 02.07.2019, 19:16:56 »
Sain tuossa halavalla sukurasitteen, ja taivaspaikan samassa paketissa, kun Ford 3000 -72 saapui pihamaalle. Tiedossa kaikkea pientä kivaa( ::))

Paikallaan on alkuperäinen DC laturi, jonka paikalle pitäisi kehitellä jostain vaihtovirta vehjes, tuohon varmaan jännitteen säätimen poistamalla yms. johdotus muutokset tehden riittää joku 45A laturi? Nykyinen Lucas ei lataa hiilien jousen puuttumisen myötä ja muutenkin olisi tarkoitus laittaa sähköt valoja myöten kuntoon. Alkuperäiset johdot tuli jo riisuttua valojen ja muiden "lisävarusteiden" osalta.

Puuttuvan latauksen ja vähäisen käytön, sekä huollon vuoksi käynnistyminen oli aika huonoa vielä lauantaina. Esim polttoaine suodatin on alkuperäinen Ford, enkä usko että sitä on ihan juuri vaihdettu... Ilmanputsatin pohjalta kaivoin sentin verran savea öljyjen vaihdon yhteydessä :D

Tarkoitus tuota olisi käyttää polttopuu hommissa, sekä satunnaisessa aurauksessa.

Ulosotto pyörii myös kytkin pohjassa, ainakin massikassa on joku säätö, liekkö tässä vastaavaa?


240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF:n Traktorit
« Vastaus #224 : 02.07.2019, 21:03:25 »
Kyllä noissa ulosotoissa on joku säätö yleensä olemassa. Ainakin yhdessä ford countyssä toimi ulosotto levypakoilla ja se meni päälle pelkkää vipua vääntämällä, eikä kytkintä tarvinnut siihen. Tuossa ei varmaan sellaista ole. Kannattaa siihen joku laite kytkeä perään että näkee kunnolla ulosoton toiminnan.

 

KL-varaosat  Race.fi