Race.fi  Puotilan autokorjaamo

vvt solenoidi

  • 7 Vastauksia
  • 226 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
vvt solenoidi
« : 26.03.2024, 19:19:59 »
Terve !

Auto Volvo v70 2.4 vm-99, onko niin että kyseisessä keksinnössä on 1 vai 2 solenoidia, siis imu ja pako, vai vaan yksi , tlasin netistä solenoidin mutta se oli imu puolen, se ei sovi siinä on johto liitinkin erilainen,  vaikka nettikauppa väittää sen käyvän, selasin nettiä ja löysin samanlaisen ja se on pakopuolen solenoidi, se näyttäisi samanlaiselta kun volvossa on. Aika sekava selitys mutta.. mitenkähän tää oikein on.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: vvt solenoidi
« Vastaus #1 : 26.03.2024, 20:48:33 »
imu ja pakopuolella eri solenoidi.
Vanhalla isolla liittimellä olevia ei välttämättä saa uutena mistään, mutta liittimen kun vaihtaa johtosarjaan niin toimii.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: vvt solenoidi
« Vastaus #2 : 26.03.2024, 22:21:29 »
Tuon ikäisessä turbossa solenoidi on pakopuolella ja vaparissa imupuolella.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Juksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: vvt solenoidi
« Vastaus #3 : 27.03.2024, 07:43:31 »
Moi !

Niin että onkos tässä sitten vaan yksi solenoidi.
nettikauppa skruvat väittää pakopuolen solenoidin käyvän tohon, ja siinä on isompi liitin.

Poissa Juksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: vvt solenoidi
« Vastaus #4 : 27.03.2024, 07:49:59 »
Niin ja tuo solenoidi sijaitsee jakoremmikotelon alla, eikös se silloin ole pako puoli. vai.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2024, 09:52:06 kirjoittanut Juksaa »

Poissa Juksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: vvt solenoidi
« Vastaus #5 : 27.03.2024, 09:46:21 »
Ja jos se on imupuolella, niin en ole mistään löytänyt mistä saisi siihen sen oikean penemmän liittimen, on tämä taas vaikeata.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2024, 09:50:59 kirjoittanut Juksaa »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: vvt solenoidi
« Vastaus #6 : 27.03.2024, 12:27:30 »
Eihän se nyt yhteen liittimeen kaadu.
Ota se jakopään suojan pätkä joka on torxeilla kiinni ja niillä jousiklipsuilla irti niin näet sen solenoidin. Jos se on pakopuolen nokan päällä, siis sen pakosarjan puoleisen.
Imunokka-akselihan on se imusarjan puoleinen.

Onko tuo turbokone?


« Viimeksi muokattu: 27.03.2024, 12:33:17 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Juksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: vvt solenoidi
« Vastaus #7 : 27.03.2024, 13:34:41 »
Ei, vapari. silloin eikös imu. mutta toisenlainen liitin siihen tarvitaan, ja johtoja jatkaa, koska uuden solenoidin töpseli on pienempi ja toiseen suuntaan käännetty.
Antaa vikakoodia P 1672, ajossa ei juuri huomaa, mutta jos on parkissa ja antaa kierroksa yli 2500, ja kun polkimesta helppaa kierrokset kyykkää ja meinaa sammua.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2024, 13:55:30 kirjoittanut Juksaa »

 

Samppasport  Futurez