RallyBaron  Samppasport

240 B230FT

  • 625 Vastauksia
  • 230081 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1042
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #525 : 01.09.2020, 22:34:18 »
Aina voi madaltaa vähän lisää  :D

Puhut vähän mutta asiaa  S*

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #526 : 04.09.2020, 07:33:09 »
Kai tätä nyt hiukka vois laskea?  8)
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #527 : 04.09.2020, 11:08:32 »
Kai tätä nyt hiukka vois laskea?  8)

Jep, rautajousilla jatketaan: coili aihiot odottaa hyllyssä, mutta se projekti ei ole saanut tuulta alleen vielä tarpeeksi. :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #528 : 04.09.2020, 11:48:22 »
Jep, rautajousilla jatketaan: coili aihiot odottaa hyllyssä, mutta se projekti ei ole saanut tuulta alleen vielä tarpeeksi. :D

Hyvähyvä  :)

Multa saat ostettua jonkin ajan päästä tolppa-aihiot, jahka saan vaan soviteltua jarrut noilla mun irtotolpilla.  ;)

Lämmin suositus coilien tekoon, mä tein itelle vuos kaks takaperin Lautamäki motorsportin osista coilit eteen ja on kyllä mukava kun voi säätää haluamalleen korkeudelle vaivattomasti.  8)
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #529 : 05.09.2020, 07:56:01 »
Seuraaviin steppeihin, jonka aikataulua ei ole määritelty hankittu lisää osia ::) b230fk öljyruiskullinen lohko, toinen 530 kansi, pakosarjan laippa, jaettu t3 laippa turbolle ja jo aiemmin kuvissa vilahtanut Borg Warner työkoneahdin. :uglystupid2: Lohko on vielä savonmualla ja turbon laippa on postissa, turbo saattaa vielä vaihtua, mutta tuo on kooltaan jo sen kokoinen että olen ajatellut sen olevan hyvä sovitus ahdin :D Kannelle hakusessa edullinen kairaaja ja venttiilinkoppa.

Säädettävät reaktiotangot ja panhardkin on alotusta vaille valmiit. Jos nyt nämä saisin talven aikana tehtyä, putkiston päivitys vuoto vapaaseen RST versioon ollessa kuitenkin ykkösenä listalla. Coili alustan jousispekseistä ja muistakin vinkeistä olen enemmän kuin kiinnostunut :) Sekään homma ei ole aloitettu kun neljä vuotta sitten :))
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #530 : 11.09.2020, 19:20:29 »
Matka-ajoa harrastettu ja Jämsä-Hankasalmi välillä mittasin lähelle 100% matkakulutuksen, sisältäähän se Jyväskylän rantatien, sekä Vaajakosken hitaan ek:n. Nyky vireillä, kevyet matkatavarat, minä ja 4v poika kyydissä 7.75l/100km. Perusteena käytetty matkamittaria (104km) ja tankkaus määrää (8.07litraa) ja ensimmäiseen naksuun pistoolissa. Menin sitä vauhtia mitä muutkin, välillä suurinta sallittua jne...

100m ennen määränpäätä ohjaustehostimen hihna lähti pois paikoiltaan. Kiristäjän pultti oli aika valmis tapaus, tämän vaihto uuteen ja taas mennään :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #531 : 26.09.2020, 17:59:28 »
Alkaa olla viimeset hetket kesäautoilulle tuasiisa. Kostoks muulle muailimalle parit kuvat naturellina suoraan kamerasta *W->






240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #532 : 26.09.2020, 22:16:25 »
Kyllä aina valkoinen 240 näyttää hyvältä 8) sulla on kyllä hienommat vanteet ku mulla S*

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #533 : 27.09.2020, 07:28:52 »
Kyllä aina valkoinen 240 näyttää hyvältä 8) sulla on kyllä hienommat vanteet ku mulla S*

Kyllä se semmonen ajaton väri on, vähän likainen omaan silmään tuo 189, mutta jospa se joskus päivittyy vähän nykyaikaiisemmaksi ::)

Vanteet on kyllä näihin oikein sopivat :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #534 : 23.10.2020, 18:07:36 »
Jahas, uutta talvirassia pukkaa.


1991 940, b230fb m47, mittarissa 303tkm ja vuoden seissyt, tosin ehjänä jätetty seisomaan. Huollot tehty ajallaan, vaikkakin koppa ei oo päällepäin ihan siistein. Vasen etujarru laahaa, mutta tokenee varmaan pikku jumpalla.

850 lähtee kiertoon jahka saan tän leimattua
« Viimeksi muokattu: 23.10.2020, 20:00:59 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #535 : 25.10.2020, 08:14:29 »
FoMoCon tuotteen ollessa haluton  lähtemään aamulla polttopuun hakuun, tutkailin vähän lisää uusinta ostosta. Koitin kaivaa Traficomista tietoa, kuinka kauan auto oli edellisellä omistajalla, mutta eipä sinne päässyt jostain syystä.

Joskus ~7 vuotta sitten autoon on laitettu eberi kaukosäätimellä. Käytetty kuulemma todellä vähän. Autossa ei ollut bensaa tarpeeksi, että olisin saanut lämmittimen päälle, mutta pumppu toimii ainakin :)) lisäksi löytyy Defan letkulämppäri. Iskarit on vaihdettu muutama vuosi sitten "joihinkin parempiin minkä merkkiä en muista". Pakoputkessa kuulostaa olevan etupäässä vuoto, ja ajattelin sen ruostuneen puhki pellon laidassa ollessaan, mutta ei ehkä sittenkään



Katin edessä oleva laippa taitaa olla jäänyt löysälle. Seuraava pätkä akselin ylitys mukaan lukien on vaihtamatta, ja roikkuu ikävähkösti. Moottoriin on vaihdettu öljyt 10tkm välein, Mobilin tuotteita suosien. Konehuone oli aika kaameassa kunnossa, osaksi johtuen joka toinen vuosi suoritetusta koteloiden ja pohjan öljyämisestä, jota pohjan pikainen vilkaisu tuki. Ainoat ruostekohdat joita äkkiä olen löytänyt, löytyy juurikin moottoritilasta. Pesasin moottorin ja lokarit, pientä jäähdytin nestee vuotoa näkyisi olevan ylävesiletkussa ja öljykorkin tiiviste sotkee venttiilikoppaa.



Koeajolla havaitsin nopeusmittarin elävän omaa elämäänsä, joskin matkamittarin lukema tuntui lisääntyvän oikein. Syksyn väreissä loistava lambda valo syttyi mittaristoon ekalla reilummalla polkaisulla, ei koodeja bensapuolella mutta Ezk kadotti nakutusanturin signaalin, ja raa'at b230fb moottorin tehot vähenivät. Putsasin kaikki liittimet, mitä mieleen juolahti ja homma rokkaa taas.

Korissa ei äkkiseltään ole lommon lommoa, ainoa miinus on lakan hilseily konepellissä ja takaluukussa. Katossa näyttää olevan haalistumaa. Nämä voisi ehkä jopa hoitaa ihan kuntoon ja myllyttää loput. Tarkotus olis laittaa tähänkin turbo, mutta pitää todennäköisesti tehot vakio b230ft +30/-0 tasossa. Tässä vaiheessa saattaa joutua eberistä luopumaan, tai ainakin siirtämään, sillä se on laitettu ikävästi puuttuvan ahtimen läheisyyteen. Autossa on koukku, jota on kaivattu pirusti, tätä ei 850 ole, tai topicin pääaiheeseen tule. :D V70 on monesti menossa, kun koukkua kaivattaisiin...

Nyt kuitenkin auto ensin leima kuntoon, sitten itse leima kuntoon ja katsellaan jos kesällä muutokset alkaisi.


240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #536 : 04.11.2020, 19:56:18 »
Pari kertaa se otti, mutta aika pienellä liikenteeseen.

Takavaimentaja ja akselinylityspätkä piti vaihtaa, vanhat oli jo aika näkkäriä. Eka kerralla ei saatu päästöjä, kun vuoto oli niin huomattava. Käsijarrua piti säätää, mutta oikea puoli ei tullut ihan täydelliseksi, mutta kelpasi kuitenkin. Jarruvalot ei pelanneet, ja jotain niihin vieläkin jäi, kun toinen vaan syttyi konttorilla testattaessa. "Pahin" oli nopeusmittarin korjuu, joka korjaantui konkkia vaihtamalla



Kysessää siis Yazaki mittaristo, jonka tyyppivikoihin kuuluu huonot elektrolyyttikondensaattorit  :juhau:

Jospa ensikerralla jotain otsikon autoon liittyvää :D
« Viimeksi muokattu: 04.11.2020, 19:59:35 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #537 : 08.11.2020, 11:58:57 »
240 seisoskeli talon päädyssä kolmisen viikkoa, kun ekat pakkaset tulivat. Eilen aamulla oli sen verran lämmintä ja sopiva hetki, että päätin siirtää auton talliin. Bensaa viitisen litraa, sekä tallista akku kiinni, ja starttausta. No, eipä käynnisty. Korvat hörölle, ja totesin että pumppu ei pyöri, eikä auto saa bensaa. Tutkittuani hetkisen, kokeilin suoralla virralla rele ohittaen pyörittää pumppua, ja kokeilin käynnistää. Hörähti, mutta ei tietenkään jäänyt käyntiin. Kytkin pumpun piuhan suoraan sulakkeelle ja ajoin auton rivistöön kun koko kalusto oli sopivasti pihassa. Kaikki pesemättä :))

Autot valmistus järjestyksessä



Isänpäivä lahjaksi sain virkistysjuoma mukin, jonka kuva muistuttaa kovasti tiettyä kulkupeliä S*


240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #538 : 30.01.2021, 08:57:18 »
Kauhee kiire jatkuvasti, ei oo paljo talliin päässyt ::) Eilen käyttelin ulkona 2/3 pakoputkella. V-pand liitos ja vaimentaja (Simons turbo) puuttuu, niin on putki kasassa. Putki tuli nyt tehtyä kumminkin ihan normi 3" tavarasta rst sijaan.

Siirtoon piti vetäville/välle pyörille heittää nastaa, 245 levee kesätassu ei oikein pidä jäisellä pihalla  ::)


Kova hinku ois siirtää vielä öljynjäähdytin ja laturi ennen kevättä. Kaariinki pitäs vähä kajota, madaltaa ja "hifi"puolta kattoo. Suapi nähä kuinka käy...
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa 740_Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #539 : 31.01.2021, 14:30:06 »
Kysessää siis Yazaki mittaristo, jonka tyyppivikoihin kuuluu huonot elektrolyyttikondensaattorit  :juhau:

Kuvaa katselin niin onko käynyt kuumana vai miksi niin hiiltyneen näköistä levyn pinnassa siinä vinoviivoitetulla alueella? 
740 GL 1990 B230F "kuormamuuli" 2012-2020 helmikuu,   elinluovuttajana nyt 940:lle
940FT 1993,,"Turbokameli", Toukokuu 2020 alkaen

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron