Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: make73 - 08.01.2015, 12:35:41

Otsikko: Volvo 165
Kirjoitti: make73 - 08.01.2015, 12:35:41
Onkos kellään tietoa tai vahvaa mutua siitä, että onko suomessa koskaan ollut rekisterissä Volvo 165:sta?
Tiedossa on kyllä ettei Volvo niitä ole tehnyt, mutta maailmalla niitä on tehty paljonkin.

Nyt en tarkoita sellaisia 145-malleja joihin on vaihdettu 164:n keulapellit, vaan että 164-malliin on vaihdettu 145:n takaosa. Ja koneena B30.

Kellarissa olisi yksi 164 -71 purettuna ja jotain kivaa pitäisi tuollekin keksiä. 165 olisi kieltämättä tyylikkään näköinen pirssi.
Otsikko: Vs: Volvo 165
Kirjoitti: ässäarpa - 08.01.2015, 12:39:59
Olisikyllä kieltämättä melkoisen makea menopeli! :o
Otsikko: Vs: Volvo 165
Kirjoitti: make73 - 08.01.2015, 12:49:26
Pitkään jo miettinyt tuollaista projektia ja kesällä tuon voisi oikein tosissaan aloittaa.
Osien seassa on jopa kiiloitetut 8x16 MIM Juventukset   8)
Otsikko: Vs: Volvo 165
Kirjoitti: Koston Kierre - 08.01.2015, 13:12:25
Ei tulis ainakaan joka päivä samanlaista vastaan jos 165:lla päästelis menemään.
Otsikko: Vs: Volvo 165
Kirjoitti: Kulmamies - 08.01.2015, 15:12:37
Periaatteessa tuo ei onnistu Suomessa ilman poikkeuslupaa. Asia kannattaa kuitenkin varmistaa konttorilta, kun monessa asiassa saattaa olla eri paikkakunnilla eri käytäntö.

145:sta tuota ei saa tehdä, koska askeliväliä ei saa pidentää ja vastaavasti 164:sta tuota ei saa tehdä, koska mallisarjaa ei ole alunperin ollut farkkuna. Korien takaosa on kuitenkin ihan sama 140- ja 160-sarjassa, joten sen perusteella joku konttori tuon voisi hyväksyäkin.

Yleisesti ottaen on äärimmäisen houkutteleva ajatus tehdä 164:sta jotan valtavirrasta poikkevaa :)
Otsikko: Vs: Volvo 165
Kirjoitti: kimisetä - 08.01.2015, 15:24:46
Minulla on takavuosilta utuinen muistikuva 164 keulaisesta 145 (ehkä jopa) expressistä koto-Suomessa.
Tosin oli aika ehtoopuolella kunnoltaan enkä tiedä oliko se koskaan ollut (Suomen) kilvissä.
Otsikko: Vs: Volvo 165
Kirjoitti: jen - 08.01.2015, 16:32:01
Minulla on takavuosilta utuinen muistikuva 164 keulaisesta 145 (ehkä jopa) expressistä koto-Suomessa.
Tosin oli aika ehtoopuolella kunnoltaan enkä tiedä oliko se koskaan ollut (Suomen) kilvissä.
sama muistikuva mulla ja mielikuva et ois ollu punainen.
Otsikko: Vs: Volvo 165
Kirjoitti: Ville K - 08.01.2015, 16:48:42
165 olis kyllä ihan unelma-auto.. 8)
Otsikko: Vs: Volvo 165
Kirjoitti: large - 08.01.2015, 17:46:38
Tuolta vähän 165 kuumeeseen yllykettä: https://www.youtube.com/watch?v=zb5RoHNdnn4

Jos ei pakkoruotsi sitten pakollakaan taivu edes tällaisen aiheen mahdollisesti motivoidessa, niin tuo 165 on esitelty AutoBildissä ihan suomeksi.

165 Express, hmm…  ::)
Otsikko: Vs: Volvo 165
Kirjoitti: make73 - 08.01.2015, 17:54:30
Tämä on siitäkin mielenkiintoinen juttu kun itseasiassa volvo on tehnyt yhden 165-mallin.
Helmkuussa 1972 Volvon Australian Claytonin tuotantolinjalta tuli ulos yksi Volvo 165 farkku. Siinä oli mm B30A + M410, ilmastointi ja ohjaustehostin. Auto sai myös 165136 alkuisen runkonumeron. Kyseinen auto on tietojen mukaan vielä olemassa.
Riittääkö tuo sitten trafille jää nähtäväksi.
Otsikko: Vs: Volvo 165
Kirjoitti: Ville K - 08.01.2015, 19:30:39
Mulla on kans joku lehti, klassiker tms. Missä on tuo vihreä 165. En oo vaan ehtiny tavaamaan sitä  juttua vielä.
Otsikko: Vs: Volvo 165
Kirjoitti: volvo123 - 11.01.2015, 19:30:48

 Hieno auto luonnossakin, tai siellä se vasta onkin  :)
 Näin nimitäin tuon samaisen vihreän !64/165 Volvon 2012 Sollentunan markkinoilla.
 Siinä sitä huulipyörenä käveli auton ympäri muutaman kerran  :)

 
Otsikko: Vs: Volvo 165
Kirjoitti: make73 - 21.01.2015, 17:44:24
Nyt vaikuttaa vahvasti siltä, että tämä projekti saattaa jopa toteutua.
Senverran on näytetty vihreää valoa eri tahoilta, eikä ilmeisesti tarvita edes poikkeuslupia.
Onneksi Volvo teki tuon yhden kappaleen, niin silloin mallisarjasta löytyy farmari.
Täytyy laittaa tuonne projekti osioon, kunhan saan homman aluilleen.

Seuraavaksi etsintään 145, jossa olisi siisti katto ja takaosa.
Tekniikkaakin pitää miettiä, jääkö moottoriksi B30 vai tinakutonen.
Laatikoksi varmaankin M90.

Kaikkea projektiin liittyviä ehdotelmia kuunnellaan :)