Autodiagnoosi  Carcom Oy

Yleistä jorinaa veteraani Volvoista

  • 0 Vastauksia
  • 1702 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volmi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 246
  • www.vrcf.fi
Yleistä jorinaa veteraani Volvoista
« : 30.12.2014, 18:37:43 »
En tiedä onko tämmöselle topiikille käyttöä. No nyt kun olen lukenu kaikenlaisia uskomuksia ja väitteistä vanhan Volvon tekniikasta ja yleensä teknisten ratkaisujen epämukavista "ominaisuuksista", niin tässähän niitä voisi yleisesti käsitellä. No oma kampe sisältää ilmeisesti kaikista konepuolen ratkaisuista huonoimman yhdistelmän, kun on B20A kone, kärjellinen orkkis virranjakaja ja siihen yhdistettynä Strombergin kaasari. Itse jo meinasin uskoa, että ei tuota saa käymään nätisti, mutta nyt voin jo viimein sanoa, että on huhu puhetta :) Nyt tuli huollettua sytkä puoli eli uudet kärjet, tulpat ja tulpan johdot sekä sytytys kohdilleen. Sitten Strombergiin seokset kohilleen 41 vuotta vanhojen neulojen ja suutinputkien kanssa ja avot. Päästöissä CO 4 pinnassa ja HC 160 kierroksilla. Tyhjäkäynnillä CO pikkusen reilu 4 ja HC 240 eli olisihan tuossa vielä varaa pikkuisen laihemmallekki laittaa ;) . Tyhjäkäynnillä säikähin liikennevaloissa, että sammuko tämä ja piti varmistaa kiekkamittarista, että käynnissä on. Käy niin värinättömästi ja hiljaisesti, että hyttiin ei huomaa käyntiä muuten kuin kiekkamittarista. Jotkut ovat väittäneet, että Strombergin kaasarin ominaisuus on humpaaminen tyhjäkäynnillä, mutta tämänkin ominaisuuden voi ampua alas. Eli jos tuota yhdistelmää ei saa käymään kunnolla, niin se ei ole ominaisuus vaan joku on rikki tai säädöt persiillään  8)
« Viimeksi muokattu: 30.12.2014, 18:48:09 kirjoittanut volmi »

 

Autoracing  KL-varaosat