Kulkukoira  Proturbo

Volvo 360 GLT

  • 31 Vastauksia
  • 17779 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #30 : 07.06.2012, 12:08:29 »
335/355mm about on ruisku/kaasarikoneisen etujousien vapaapituudet uusina. Itse lyhensin omastani 280mm etujouset (uudet lesjöfors vakiot 335mm pituiset) ja nostin jousilautasta jotain 15-20mm jotta mahtuis 225/45R16 rengas. Tolla yhdistelmällä toimii siististi. Vähän pehmeä on, eli sais olla joku 13mm lanka ehkä tai sit 50mm kierrevälin sijaan joku 35-40mm tai progressiivinen jousi.

200 sarjan farkun 14-15mm kuormajousia ei sit kandee yrittää tuonne, menevät paikoilleen, mutta 280mm pituisinakin keula on 10cm liian korkealla. :D

Vakiojousillakin tuo oma keula oli ihan sairaan korkea ainakin 6-7cm liian korkea. Nyt ym. rengastuksella etukaaren ja renkaan välissä 1,5cm luokkaa, takana jotain 2cm täysin vakio GL kaasarikone takajousilla. GLT:n jouset kun jostain sais UUDET...

Tosin, ei näistä saa ajo-ominaisuuksiltaan uusien sporttien veroisia vaikka mitä tekee, kun alusta geometria on... antiikkia... vertaa esim. jo etuvedot tai 960/S/V90 uusikeulat joissa renkaan paikka ei muutu auton pituuden suuntaisesti joustossa (kuten näissä tekee tuon 45asteen kulmassa olevan etu-viisto tukivarren takia) :D

Sais muuttaa tuon esim 850 volvon tukivarrelle (laki taitaa estää akselistorakennemuutokset jos ei vaihda koko akselistoa), ni parantais varmaan ajettavuutta (tosin ei tuo oma ainakaan huono ole, mutta ei se pärjää uudelle tämän päivän autolle) :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 360 GLT
« Vastaus #31 : 07.06.2012, 12:20:42 »
Sais muuttaa tuon esim 850 volvon tukivarrelle (laki taitaa estää akselistorakennemuutokset jos ei vaihda koko akselistoa), ni parantais varmaan ajettavuutta (tosin ei tuo oma ainakaan huono ole, mutta ei se pärjää uudelle tämän päivän autolle) :)

Mun mielestä tukivarsien vaihto on mahdollista. Onnistuuhan esim. nelilinkkienkin leimaaminen, ja ainakin maastureihin vaihtelevat tukivarsia toisista merkeistä (toki samalla saattaa vaihtua lehtijouset kierrevietereihin). Itse tukivarret pitää olla tehdasvalmisteiset ja lähtöisin vähintään samalla akselipainolla varustetusta laitteesta, kiinnikkeet koriin ja akselistoon saa tehdä itse.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

KL-varaosat  Race.fi