Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 300 => Aiheen aloitti: kizkinen - 31.03.2013, 12:39:48

Otsikko: 360 b200f ei käynnisty..
Kirjoitti: kizkinen - 31.03.2013, 12:39:48
Mutta käynnistyy heti lohkolämpän päästä, 15min riittää -5asteessa.

Ilmeisesti joku anturivika vai? Mikä ja missähä sijaitsee?

Lämpimänä / päivällä ajettuna lähtee ihan "ok", hieman saattaa uuata jos heti polkee kaasua. Tyhjäkäynti suhteellisen hyvä.
Otsikko: Vs: 360 b200f ei käynnisty..
Kirjoitti: sjs - 02.04.2013, 01:30:26
Kylmäkäynnistyssuutin, sen johto tai sitä ohjaava lämpöaikakytkin temppuilee. Suutin imusarjan keskiosan "takana", LA-kytkin 4.pytyn imuaukon alla.

Moottorinlämpöanturi voisi kanssa aiheuttaa tuollaista, on muistaakseni 2.pytyn imuaukon alla, 2-napainen "jetronic" tai "EV1" liitin, EI se anturi joka 1-napainen abiko, se on mittarille.

Moottorilämpöanturi tulisi antaa about 5kOhm vastus +5c nurkilla, lähemmäs 10kOhm -5 nurkilla ja lämpimällä koneella muutamasataa ohmia napojen välistä mitattuna.
Otsikko: Vs: 360 b200f ei käynnisty..
Kirjoitti: kizkinen - 02.04.2013, 17:47:09
lisätään viellä, että kylmänä kerran hörähtää ja sit starttia saa laulattaa ihan turhaan, ellei nykäse ilmamassamäärämittarin johtoa irti jolloin kone hörähtää n. 500-700rpm heijaamiseen. Sillä ku käyttää 30sekunttia ja tökkää johdon takasi nii kone käy normaalisti "ryypyllä".

 :idiot2:


pitänee tutkia nuo SJS:n listaamat vaihtoehdot, ellei tuo tarkennukseni auttaisi tarkentamaan paremmin vikaani..
Otsikko: Vs: 360 b200f ei käynnisty..
Kirjoitti: sjs - 15.04.2013, 19:00:39
Jahas, silloin ehkä ilmamäärämittari on rikki, tai vaatisi sen muovikuoren alla olevan neularadan fiksausta.

Tosin, kun IMM on pois pelistä, sinne syötetään jonkinlainen oletus (rikas) seos, joka saattaa taasen avittaa kylmästartissa, jos kerran kylmäkäynnistyssuutin on mykkä.