KL-varaosat  Race.fi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886261 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2160 : 17.12.2015, 10:19:30 »
Ei poista. Mitä jos jousta lämmittelis ja taivuttas? Vai miten olis paras. Omassa nyt -2 kiepiä ja jos sen viimisen kierroksen sais väännettyä tasaseks ni korkeus olis aika passeli. Samalla olis hyvin kupissa.

Jousteräksen lämmittelyssäkii aina vaan omat riskisä. Voi sen verran karkastua se jous, että ennenaikojaan katkijaa, samaten jos sitä taivuttaa. Ongelmanako tässä on nyt se että josen alapää ei sovi sinne tukivarren "kuppiin"?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2161 : 18.12.2015, 11:25:33 »
Jousteräksen lämmittelyssäkii aina vaan omat riskisä. Voi sen verran karkastua se jous, että ennenaikojaan katkijaa, samaten jos sitä taivuttaa. Ongelmanako tässä on nyt se että josen alapää ei sovi sinne tukivarren "kuppiin"?
Sekin.

Voihan siihen viritellä vaikka sellaisen "rampin" jostain muovin kappaleesta tms. Tyhjä tukivarsi ja pala billettiä pöydälle ja eikun vinkuilemaan.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2162 : 18.12.2015, 14:51:11 »
Sekin.

Voihan siihen viritellä vaikka sellaisen "rampin" jostain muovin kappaleesta tms. Tyhjä tukivarsi ja pala billettiä pöydälle ja eikun vinkuilemaan.
Joku ton tyylinen ratkasu vois olla kyllä hyvä. Miten tuo loppupeleissä vaikuttaa mihinkään jos siitä jousesta ei ole ihan koko kierros kosketuksissa siihen kuppiin? Sen verran oon ite huomannu ainakin että vähän se tuppaa vääntämään jousta vinoon/kaarelle. Vaikuttaako johonkin muuhun?. Ehkä katkee helpommin ajan mittaan?
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2163 : 21.12.2015, 11:03:21 »
No kumi ainakin varmaan kuluu puhki alta aikayksikön ja ei tukivarrelekaan varmaan hyvää jatkuva rasitus tee.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2164 : 21.12.2015, 15:40:48 »
Hei! Minkälainen homma sovittaa bmw e46 etu tolpat ysisatkuun? Löyty tämmönen : http://42697.shop.textalk.se/volvo-740-940/coiloverhylsa-volvo-7-940     ja nuitten lisäksi ostais vielä bmw e46 ta techinxin etutolpat. Mutta passaako yläpäät suorilta? Entä tolppien pituus?   

Poissa rapémasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2165 : 22.12.2015, 13:51:20 »
Hoi! Niin onkos joku koittanut tälläistä muutosta että ostaa esim. http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kuusio/Products/63354 tuollaset tolpat ja leikkaa tuon ala-osan pois ja hitsaa volvon omaan tolppaan? Itse ajattelin tälläista ratkaisua, että onnistuukohan? :pomo:
945 (B230FB) 744 (B234FT) 944 (B230FD) 744 (M50B20 Turbo projekti)

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2166 : 22.12.2015, 14:44:52 »
Ite joskus tutkin ennen kuin tein holkeista ite. Helpoiten taitaa päästy edellä mainitulla tyylillä tekemällä E36 tolpista. E46 tolpat menee muistaakseni kans samanlaisesti.
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2167 : 22.12.2015, 15:46:32 »
Ite joskus tutkin ennen kuin tein holkeista ite. Helpoiten taitaa päästy edellä mainitulla tyylillä tekemällä E36 tolpista. E46 tolpat menee muistaakseni kans samanlaisesti.

Mitenkä passaako e36 ta technixin yläpää suoriltaansa? Ja minkä paksusta on toi ta technixin coiloveri?

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2168 : 22.12.2015, 23:06:26 »
Ööö, väittäisin, että yläpää ei sovi. Ihan jo sen takia, että 700/900 on ylälautanen kahella pultilla ja penarissa kolmella. Tosin äkkiäkö sinne reiän tekee.

Paksuuksia en oo päässy mittaamaan, mutta aika liki varmasti vakion paksuista. Muistan joskus NPS:ltä projektin, jossa oli 740:in modattu nuo E36 tolpat. Ja oli aika suoraviivainen operaatio ollut kaiketi. Purkaa bemarin tolpan, katkasee Volvon tolpan ja hitsaa tolpan olkaan kiinni. Halvemmaksi tuo luultavasti tulee, kuin itse tekeminen. Bemarin sarjasta kun voi sitten vielä hyödyntää takapään säätöpalat ja jousetkin, ellei halua jäykempiä  :)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2169 : 23.12.2015, 06:05:19 »
Ööö, väittäisin, että yläpää ei sovi. Ihan jo sen takia, että 700/900 on ylälautanen kahella pultilla ja penarissa kolmella. Tosin äkkiäkö sinne reiän tekee.

Paksuuksia en oo päässy mittaamaan, mutta aika liki varmasti vakion paksuista. Muistan joskus NPS:ltä projektin, jossa oli 740:in modattu nuo E36 tolpat. Ja oli aika suoraviivainen operaatio ollut kaiketi. Purkaa bemarin tolpan, katkasee Volvon tolpan ja hitsaa tolpan olkaan kiinni. Halvemmaksi tuo luultavasti tulee, kuin itse tekeminen. Bemarin sarjasta kun voi sitten vielä hyödyntää takapään säätöpalat ja jousetkin, ellei halua jäykempiä  :)

Löydätkö linkkiä tuohon proju topikkiin? Tarkoituksena lähinnä ostaa pelkät etutolpat, 89e kappale. Taakse 245 kuormajouset ja jotku säädettävät iskarit.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2170 : 23.12.2015, 10:47:19 »
Kyseisestä autosta ei ainakaan sillon ollu mitään erillistä projektitopikkia, keskusteltiin asiasta yv:llä aikanaan. Mutta aika suoraviivainen leikkaa-liitä tyyppinen operaatio tuo taitaa olla, yläpään muokkaus varmaan isoin homma  ::)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Jurba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2171 : 05.01.2016, 10:16:45 »
940 sedan näyttäs keulivan vakio alustalla. En haluais korottaa perää, niin meinasin että ois keulaa voinu tiputtaa hieman. Alkaako kardaani täristämään herkästi kun tätä topiccia luin ja joillain ollut sitä ongelmaa madaltaessa? Voinko laittaa eteen 1.5 kierrosta laikatut farmarin jouset?

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2172 : 05.01.2016, 10:48:58 »
Edestä voi madaltaa ilman tärinää, se tärinä tulee yleensä kardaanin kulman muutoksesta. Jos haluat että jouset pysyy paikallaan niin voit lyhentää n. 1,25-1,5 kierrosta, ei oo väliä onko sedanin vai farkun.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2173 : 05.01.2016, 13:11:04 »
Tuntuis tuo kardaanin tärinä johtuvan (yllättäen?) kardaanin kumista. Itellä ei tärittänyt ennen kuin vaihdoin uuden tilalle. Tosin siitäkin päästiin, kun laitoin kardaanin tukikumin ja telineen väliin pari prikkaa, jotta kumi nousee hieman ylemmäs.
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2174 : 08.01.2016, 18:51:03 »
Njoo eli sitä kyselisin ku en löytäny äkkiseltää mistään että onko 740 tolpissa eroa? Siinä mielessä että ku omassa on uudempi laakerityyppi ja ois irrallaan vanhanmallisilla kartiorullilla olevat tolpat. Haluaisin laittaa nuo uudemmat laakerit noihin irtotolppiin niin meneekö?
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

 

Autoracing  KL-varaosat