Autoracing  KL-varaosat

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886319 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2205 : 29.01.2016, 16:06:31 »
Onko noissa miten suuri ero jäykkyydessä B4 vs B8? Etusissa mulla on BeeNelkit ja saa ollakkin, mutta taakse pitäs jotkut lyhyemmät keksiä.

Taitaa olla melko suuri ero, kun noi b4 on vain perusiskarit ja b8 sitten järeät tuninki iskarit 1-putki teknolokialla.  ;D

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2206 : 29.01.2016, 16:07:58 »
Taitaa olla melko suuri ero, kun noi b4 on vain perusiskarit ja b8 sitten järeät tuninki iskarit 1-putki teknolokialla.  ;D

Perus iskareitakin 1-putkisena. Mutta juu B8 on yhtä jäykkä kun B6, ja se on jäykempi huomattavasti enempi kuin vakiot/b4.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2207 : 29.01.2016, 16:12:52 »
Kuinkas muuten  :-\

Tiedä sitten lyökö tonne taaksekin B4:t ja rajotinremmit paikoilleen. Kunhan ei pohjais sisäänjoustossa. Keulaan ei jaksais alkaa päivittämään, kun nuo nykyisetkin on alle puolisen vuotta vanhat.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2208 : 29.01.2016, 22:21:29 »
Kokemus kaksista kolisevista bilteineistä takana täälläkin. Toinen setti tosi tuoreen näkönen auton mukana tullessaan ja kolisi ku halvattu, toinen ollut vajaan 2v auton alla ja kolisee myös.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2209 : 29.01.2016, 22:33:34 »
Kokemus kaksista kolisevista bilteineistä takana täälläkin. Toinen setti tosi tuoreen näkönen auton mukana tullessaan ja kolisi ku halvattu, toinen ollut vajaan 2v auton alla ja kolisee myös.
Irroitteleppa iskarit ja laita ne uudestaan kiinni, tuolla tempulla hävisi omista taka beenelkuista kaikki kolinat

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2210 : 29.01.2016, 23:52:41 »
Irroitteleppa iskarit ja laita ne uudestaan kiinni, tuolla tempulla hävisi omista taka beenelkuista kaikki kolinat

Täällä koitettu kaikki keinot, ja mikko vaihto yhdet takuuseenkin... Sama vika.  :-\

Se iskari ittessään kolisee/väljä kun pumppaa nopeasti. Paskoja, tiedä sitten mitä niissä käy kun aluksi toimii.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2212 : 30.01.2016, 15:47:28 »
B6 ja B8:ia on sitten eri jäykkyyksisiä/ominaisuuksilla myös, elikkä suoraan ei voi sanoa että B8 on vain lyhennetty B6.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2213 : 30.01.2016, 18:41:05 »
B6 ja B8:ia on sitten eri jäykkyyksisiä/ominaisuuksilla myös, elikkä suoraan ei voi sanoa että B8 on vain lyhennetty B6.

Biltsun sivuilt on vaan B4, B6 ja B8 (sekä tietty nivomat, retku ja jäykkäperä vaihtoehdot). Onko täst enemmän tietoa? Olis meinaan monille tuo B8 pehmeämpänä olisi haluttu.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa rapémasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2214 : 30.01.2016, 21:42:58 »
Hepsulleen! Eli tosiaan tuli ostettua kokeilumielessä tuolta tuningkauppa.com:ista tuollaset Vw golf iv jom:in etutolpat ja kaveri sitten hitsaili ne tuohon volvon iskariputkeen(?) kiinni ja alustavalla sovituksella vaikuttais ihan hyvältä. Ens viikolla kunnolla alle ja katsotaan kuinka tippuu ;D

945 (B230FB) 744 (B234FT) 944 (B230FD) 744 (M50B20 Turbo projekti)

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2215 : 30.01.2016, 22:34:07 »
Hepsulleen! Eli tosiaan tuli ostettua kokeilumielessä tuolta tuningkauppa.com:ista tuollaset Vw golf iv jom:in etutolpat ja kaveri sitten hitsaili ne tuohon volvon iskariputkeen(?) kiinni ja alustavalla sovituksella vaikuttais ihan hyvältä. Ens viikolla kunnolla alle ja katsotaan kuinka tippuu ;D

Tulee olemaan vähän saatanan löysät

Poissa rapémasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2216 : 30.01.2016, 22:40:18 »
Tulee olemaan vähän saatanan löysät
joo mutta päätarkoitus olikin että mennään matalalla :D
945 (B230FB) 744 (B234FT) 944 (B230FD) 744 (M50B20 Turbo projekti)

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2217 : 31.01.2016, 11:29:01 »
joo mutta päätarkoitus olikin että mennään matalalla :D

Päivitteletkös tänne sitten miten istuu yläpää? Ja minkälainen ajaa? Suosittelisin ruuvaamaan tuota ''korkeudensäätömutteria'' ylöspäin ja ottamaan tuon ohuemman apujousen heti pois, tulee paljon jämäkämpi.

Poissa rapémasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2218 : 31.01.2016, 11:49:25 »
Päivitteletkös tänne sitten miten istuu yläpää? Ja minkälainen ajaa? Suosittelisin ruuvaamaan tuota ''korkeudensäätömutteria'' ylöspäin ja ottamaan tuon ohuemman apujousen heti pois, tulee paljon jämäkämpi.
joo päivittelen kun saan kiinni :) joo täytyy koittaa ottaa pois 8)
945 (B230FB) 744 (B234FT) 944 (B230FD) 744 (M50B20 Turbo projekti)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2219 : 31.01.2016, 19:15:20 »
Biltsun sivuilt on vaan B4, B6 ja B8 (sekä tietty nivomat, retku ja jäykkäperä vaihtoehdot). Onko täst enemmän tietoa? Olis meinaan monille tuo B8 pehmeämpänä olisi haluttu.  :)


Kysyin aikoinaan Bilsteiniltä asiaa kun arvuuttelin omien iskareitten ostossa. Se kataloogi on hanurista, niitä eri vaihtoehtoja muutenkin on ripoteltu niin eri mallien/vuosimallien yms alle.

 

Kulkukoira  Proturbo