Futurez  Kulkukoira

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886328 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2250 : 28.02.2016, 16:19:38 »
Kyllä mulla on nostettu aina perä ilmaan. Ja niin on mullakin rengas kaaren kohdalla, tosin kyllä kun 55 profiilin rengas 17 vanteella.
Eipä siinä oo muuta jos jousi irtoaa niin klemmarilla varmistaa.

Okei tää on ihan uutta, mun leimapaikassa nosturilla ei saa kuin keulaa ilmaan.
Jep klemmari hoitaa homman :)

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2251 : 03.03.2016, 18:59:08 »
Vaihdoin 740 18x8 vanteet 225/40/18 renkailla. Spacerit joka nurkassa. Nyt raapii renkaat takana kaariin joka ikisessä töyssyssä tai kuopassa. Takana ET-9.

Mitäs porukka tehny noille kaarille, jotta saatu lisää tilaa?
Pitää kanssa hommata uudet takaiskarit ja vahvistetut takajouset niin ei olis ihan niin löysä toi perä...
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2252 : 04.03.2016, 00:45:31 »
Vaihdoin 740 18x8 vanteet 225/40/18 renkailla. Spacerit joka nurkassa. Nyt raapii renkaat takana kaariin joka ikisessä töyssyssä tai kuopassa. Takana ET-9.

Mitäs porukka tehny noille kaarille, jotta saatu lisää tilaa?
Pitää kanssa hommata uudet takaiskarit ja vahvistetut takajouset niin ei olis ihan niin löysä toi perä...

Eikun vaan kaarimankelilla pokkaus sisään niin ei raavi enään, joutuu ehkä hieman muovi sisäloksuja leikkailee kans jos paikallaan ovat. Muista mankeloidessa vetää kuumailmapuhaltimella kaari ensin lämpimäks ettei maalit lohkee.
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2253 : 16.03.2016, 09:16:00 »
Onko 940 turbon etujousessa ero tavalliseen malliin muuta kuin pituus? Ja onko 740 Glt 16v etujousi sama kuin 940 turbo?
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2254 : 16.03.2016, 13:58:38 »
Mistäs tommoiset holkit voisi tehdä jotta saisi 240 etukaasut sopimaan 940:piin? Minkä korkuiset? Sisähalkaisija? Leveys?

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2255 : 16.03.2016, 16:21:48 »
Mistäs tommoiset holkit voisi tehdä jotta saisi 240 etukaasut sopimaan 940:piin? Minkä korkuiset? Sisähalkaisija? Leveys?

Itelle tein joskus jostakin kierreholkki putkesta.

Oisko ollu 17mm korkea ja 40mm paksu muistaakseni.

Poissa vile

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2256 : 31.03.2016, 19:25:14 »
Mikähän on 940 bensa sedanin vakio korkeus? Tietäs katsastusta varten korkeutta muuttaa tarpeeksi.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2257 : 31.03.2016, 19:51:24 »
Mikähän on 940 bensa sedanin vakio korkeus? Tietäs katsastusta varten korkeutta muuttaa tarpeeksi.

Pyörännapa - kaari noin 37cm.
Ei kyllä pitäisi vaikuttaa, jos on pari senttiä matalampi.

Poissa vile

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2258 : 31.03.2016, 22:12:23 »
Alustan muutoskatsastusta varten kyselen. Kiitos!

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2259 : 05.04.2016, 14:16:55 »
Te joilla on bcracing alustasarja niin olisko tallessa että minkämittainen takajousi tulee paketissa mukana. Samoin kiinnostaa että paljonko on takaiskarin kiinnitys pisteiden etäisyys minimillä ja maksimilla?

Ostin bcracingin 740 takajouset säätöpalikoineen ja nyt pitäisi löytää oikean mittaiset tarvike iskarit. Huonoa noissa jousissa on se, että niitä ei kiinnitetä mitenkään auton runkoon.
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2260 : 05.04.2016, 21:23:52 »
Tuohon iskarihommaan en osaa sanoa, mutta jousen speksit löytyy jokunen sivu taaksepäin kun niitä itse täällä kyselin. Eli 62/97mm lenkeillä, 210mm pituus ja jäykkyys on 8kg/mm

62 97 210 008 Lukee mulla takajousissa. Mikä noiden jäykkyys sit on?
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2261 : 05.04.2016, 22:26:57 »
Te joilla on bcracing alustasarja niin olisko tallessa että minkämittainen takajousi tulee paketissa mukana. Samoin kiinnostaa että paljonko on takaiskarin kiinnitys pisteiden etäisyys minimillä ja maksimilla?

Ostin bcracingin 740 takajouset säätöpalikoineen ja nyt pitäisi löytää oikean mittaiset tarvike iskarit. Huonoa noissa jousissa on se, että niitä ei kiinnitetä mitenkään auton runkoon.
Pelkkä takajousi noin 23,5cm ilman sitä säätöpalikkaa ja iskari noin 38,7 ja 41cm mitattu kiinnityspisteiden sisä- ja ulkoreunoista, sisäänpainettuna noin 32cm sisäreunoista.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2016, 22:31:38 kirjoittanut Acke »

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2262 : 06.04.2016, 00:28:35 »
Kiitokset mitoista. Mun jousissa lukema 97.62.230.006. Eli ilmeisesti 23cm korkea ja 6kg.
Edellisen omistajan mukaan säätöpalikat tapissa peränkorkeudeksi tuli 33cm vanteen keskeltä kaareen. Aavistuksen verran liian korkea mutta varmasti parempi kuin löysät lesjöt.
 Nyt vaan etsimään sopivan mittasia iskareita samanpainosesta autosta.
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2263 : 08.04.2016, 11:33:53 »

Mitäs mieltä ootte  jos laittaisi peräkärryn iskunvaimentimet taakse?
http://m.motonet.fi/fi/tuote/452426/Peravaunun-iskunvaimennin-310-390mm-lenkeilla

Pituudeltaan nuo ovat saman mittaiset kuin G Astran. (39,5cm). BC racing iskarit näköjään samaa kokoa. Kantavuttaa ehkä hiukan enemmän kuin G astran vastaavissa.  8)

Pelkkä takajousi noin 23,5cm ilman sitä säätöpalikkaa ja iskari noin 38,7 ja 41cm mitattu kiinnityspisteiden sisä- ja ulkoreunoista, sisäänpainettuna noin 32cm sisäreunoista.
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2264 : 08.04.2016, 11:39:52 »
Mitäs mieltä ootte  jos laittaisi peräkärryn iskunvaimentimet taakse?
http://m.motonet.fi/fi/tuote/452426/Peravaunun-iskunvaimennin-310-390mm-lenkeilla

Pituudeltaan nuo ovat saman mittaiset kuin G Astran. (39,5cm). BC racing iskarit näköjään samaa kokoa. Kantavuttaa ehkä hiukan enemmän kuin G astran vastaavissa.  8)

Eikös Masulilla tuollaiset olleet 960:ssä, ei tainnu olla kovin häävit.

 

Kulkukoira  Proturbo