Race.fi  Puotilan autokorjaamo

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886427 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

AUH

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1425 : 19.01.2014, 23:25:01 »
Aivan, joo. Mutta yhtälaillahan se perus halpissarja on korkeussäädettävä, sillä yhtälailla siinä säätyy korkeus tuota esijännitystä säätämällä. Iskarin liikerata tosin muuttuu sitten jompaan kumpaan suuntaan ja sitäkautta ulosjoustoa on enemmän tai vähemmän.
Joo on se "halppiskin" korkeus säädettävä joo. Mut tommosessa voi pitää ns pehmeän tai kovan jousitukses korkeudesta riippumatta. Eli auton korkeus tai mataluus siihen mikä on haluttu asento ja sit voi oman mielen mukaan säädellä esijännitystä ja iskarien jäykkyyttä mikäli sellainen ominaisuus on. Ja en nyt suoraan puhu tosta BC:n setistä vaan vastaavalla toteutuksella olleesta D2:sta. (mr2)

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1426 : 20.01.2014, 09:36:54 »
Joo on se "halppiskin" korkeus säädettävä joo. Mut tommosessa voi pitää ns pehmeän tai kovan jousitukses korkeudesta riippumatta. Eli auton korkeus tai mataluus siihen mikä on haluttu asento ja sit voi oman mielen mukaan säädellä esijännitystä ja iskarien jäykkyyttä mikäli sellainen ominaisuus on. Ja en nyt suoraan puhu tosta BC:n setistä vaan vastaavalla toteutuksella olleesta D2:sta. (mr2)

Mutta eihän jousen jäykkyys siitä muutu, vaikka alustaa säätä miten vaan. Vaikka tuota nyt periaatteessa esijännityksen säädöksi kutsutaankin, niin jousihan on aina esijännitettynä sen verran kuin siinä on auton painoa päällä.
Eli kun auto lasketaan pyörilleen, niin jousihan painuu kuitenkin jonkun verran kasaan. Siihen, miten paljon se painuu kasaan, ei vaikuta tuo säätö mitenkään.

Paitsi tietysti jos säädetään niin korkeaksi, ettei ulosjoustoa jää enää ollenkaan.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1427 : 20.01.2014, 09:45:57 »
Tärkeämpänä pidän itse tuollaisessa tolpassa sitä iskarin liikematka pysyy vakiona. Ei ole ajettavuuden kannalta mikäänn vähäpätöinen juttu. Kiinnostais kyllä tuo bc kovasti mutta multilinkkiin ei mahda takapään osat sopia..
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1428 : 01.02.2014, 12:18:36 »
morjesta pöytään :hello: :hello: semmonen tuli mieleen  olen tossa katellu tommosta 940 farkkua 2.3t vm97 niin onko farkussa ja sedanissa samanlaiset iskarit ja jouset  kun ebays:stä löyty tämmöset(säätö varaa ainaki riittäisi) niin mahtaakoan mennä farkkuun   http://www.ebay.com/itm/Volvo-740-940-Short-Strut-Coilovers-Fast-road-Track-day-/121261669359?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c3bc23bef        :idiot2: :idiot2: :idiot2: :idiot2: :idiot2: :idiot2:

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1429 : 01.02.2014, 12:38:54 »
Ilmoituksessa lukee että käy molempiin. Tohon tarviit myös iskarit ja joudut maksamaan 50£ spindle pantin, joten BCn setti taitaa olla halvempi...

Poissa Jesu.

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1430 : 12.02.2014, 23:33:53 »
Moro!

suunnittelin tässä ilmapusseja 740 sedaniin taakse kun on nyt paikalla ne "ilmaiskarit" ja kompura niille jne. löytyis lähes täysin alkuperästä jousien mittoja vastaavat pussit niin mietiskelin saisko tämän ilmajärjestelmän kautta ne toimimaan.. mitäs porukka on tästä mieltä? ja tässähän on hakusessa hyvä kyyti tällä hetkellä alusta on aika rassaavan pintakova.. mitä iskareita suosittelette? autoa madallettu noin 35mm ja enään ei putoa

Poissa Tupe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1431 : 19.02.2014, 22:39:34 »
Morjes mitkäs iskarit kannattais hankkii noitten ilmasäätösten iskareiden tilalle ku ei pysy ilma päivääkään.
Mitkä sopis ku täytyis autoo madaltaa joku 5cm.
940 turbo -91

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1432 : 20.02.2014, 15:06:32 »
Vakio neste- tai kaasuiskarit
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1433 : 20.02.2014, 15:36:27 »
Oliskohan jollakulla mahdollisuutta mitata vakioiskarin mittoja?  :)

Tarttesi lähinnä seuraavat mitat:
-Liukupinnan paksuus
-yläpään kohdalta paksuus
-yläpään kohdan pituus
-yläpään mutterin kohdan kierre ja pituus

Olen laittamassa viton jousia alle, mutta vakioiskareilla ja minkäännäköisella madalluksella jousi ei pysy kupissaan. Yritettiin jo sorvata vakioiskaria, mutta se on ontto joten meni puhki.

Poissa B204FT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1434 : 23.02.2014, 23:15:56 »
Sitä mä vaan tässä, kun mulla on seiskalankussa takana se tasonsäätö niillä 'ilmaiskareilla'. Niin minkä valmistama se on? Tai saako niitä koko iskareita enään uutena mistään?

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1435 : 24.02.2014, 19:08:50 »
Sitä mä vaan tässä, kun mulla on seiskalankussa takana se tasonsäätö niillä 'ilmaiskareilla'. Niin minkä valmistama se on? Tai saako niitä koko iskareita enään uutena mistään?

Ne iskunvaimentajat ovat nimeltään Nivomat. Sachs on alkuperäinen valmistaja.

Volvolta pitäisi vielä saada uutena. Hintaa nyt en tiedä, mutta kappalehinta on kuitenkin useita satoja euroja.

EDIT. Kaivelin vähän, niin hintaa Volvon tiskiltä suunnilleen 450e / kpl.


« Viimeksi muokattu: 24.02.2014, 19:11:25 kirjoittanut Niko_S »

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1436 : 24.02.2014, 20:56:55 »
Ne iskunvaimentajat ovat nimeltään Nivomat. Sachs on alkuperäinen valmistaja.

Volvolta pitäisi vielä saada uutena. Hintaa nyt en tiedä, mutta kappalehinta on kuitenkin useita satoja euroja.

EDIT. Kaivelin vähän, niin hintaa Volvon tiskiltä suunnilleen 450e / kpl.
niin nivot/ilmaiskarit on kaksi eri asiaa!
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1437 : 24.02.2014, 21:01:17 »
niin nivot/ilmaiskarit on kaksi eri asiaa!

Ääh... mun moka  :-[

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1438 : 24.02.2014, 21:03:09 »
Ääh... mun moka  :-[
aina sattuu kun tapahtuu O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1439 : 06.03.2014, 16:50:34 »
http://www.l-m-r.se/p/modellanpassande-tillbehor/740760/vaghallning-61/vaghallningssats-740760940-sedan-40-mm-43.html  kellään noista kokemuksi 740 volvossa? vai saakos jostain vielä edullisemmin ja parempia? ja jos 40mm madaltuu niin mitkä pyörät siellä mahtuu enään pyöriä. kun pitäs saada vähän madallettua omaa volvoa ja että samalla tulis jäykemmäks toi alusta :D

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron