Elekma  Autoracing

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886450 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1710 : 01.11.2014, 14:55:08 »
Mistäs sitä saisi 1997 944 turpoon iskarit ja jouset joka nurkkaan, edullisesti?

AUH

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1711 : 01.11.2014, 15:10:31 »
Mistäs sitä saisi 1997 944 turpoon iskarit ja jouset joka nurkkaan, edullisesti?
Vaikka motonetistä.

Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1712 : 04.11.2014, 06:59:20 »
Kysytäämpäs täällä

Seiskassani roikkuu perä häiritsevästi alempana kuin keula ja nyt ajattelin korjata sen. Ajatuksissa laittaa uudet jouset, mutta kummat farkun jouset vai farkun kuormajouset? Kontissa tulee kuitenkin kokoajan kulkemaan paljon tavaraa. Niin ja auto on sedani. Ja madallus ja jousien katkominen ei tule edes ajatuksiin.

E: mielellään vielä volvolle tunnettu mukavuus jos säilyisi niin se olisi hyvä juttu
« Viimeksi muokattu: 04.11.2014, 10:39:35 kirjoittanut Mr.eikka »
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1713 : 04.11.2014, 07:16:55 »
Liittyy aiheeseen:
Muistan jokin aika sitten nähneeni myytävänä jollakin sivustolla ysisatkun alustaan kaikki puslat polyuretaanisena sopivaan pakettihintaan, taisi olla n. 500 €? KL-Racingin sivuilta en ainakaan pikaisella vilkaisulla tämmöistä pakettia löytänyt, missäköhän olen moisen nähnyt?

Samalla kyselisin ihmisten mielipiteitä PU-puslista, niiden kestosta ja ajettavuudesta ysissä/seiskassa

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1714 : 04.11.2014, 07:33:00 »
Kysytäämpäs täällä

Seiskassani roikkuu perä häiritsevästi alempana kuin keula ja nyt ajattelin korjata sen. Ajatuksissa laittaa uudet jouset, mutta kummat farkun jouset vai farkun kuormajouset? Kontissa tulee kuitenkin kokoajan kulkemaan paljon tavaraa. Niin ja auto on sedani. Ja madallus ja jousien katkominen ei tule edes ajatuksiin.
Jos kontissa kuskaa painavaa tavaraa ja haluaa perän pysyvän "tasossaan", niin farkun kuormajouset.  Pysyy ainakin korkeudessaan, mutta tulee kova. Vanhoilla, kuluneilla iskareilla saattaa esim. hidastetöyssyn jälkeen pompata vielä ilmaan.

Mutta ite ajanut sekä kuormajousitetulla sedanilla ja "vakiolla" sedanilla. Itse ottaisin kuormajouset. :hello:

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1715 : 04.11.2014, 08:19:18 »
Liittyy aiheeseen:
Muistan jokin aika sitten nähneeni myytävänä jollakin sivustolla ysisatkun alustaan kaikki puslat polyuretaanisena sopivaan pakettihintaan, taisi olla n. 500 €? KL-Racingin sivuilta en ainakaan pikaisella vilkaisulla tämmöistä pakettia löytänyt, missäköhän olen moisen nähnyt?

Samalla kyselisin ihmisten mielipiteitä PU-puslista, niiden kestosta ja ajettavuudesta ysissä/seiskassa

L-M-R.se:llä maksaa kaikki uretaanipuslat alustaan 4946kr eli nykykurssilla 534.78€

Eli tosiaan täydellinen sarja eteen ja täydellinen sarja taakse löytyy tuolta.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1716 : 04.11.2014, 08:25:53 »
Jag tackar och bockar!
Tuo ~viidensadan euron satsi siis tosiaankin sisältää aivan kaiken? Siinä tapauksessa ei tuo nyt ihan hinnalla pilattu satsi ole, mutta onko tuo takuuvarma ajomukavuuden pilaaja? Jos talven aikana saa tarpeeksi haalittua pätäkkää kasaan, niin ajattelin askarrella nuo uretaanipuslat ja BC-Racingin coiloverit (tai Bilsteinit) yhtäaikaa kiinni

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1717 : 04.11.2014, 08:47:42 »
Luulisin, että eivät pilaa ajomukavuutta, päin vastoin auto kulkee sinne mihin ohjaa.

Jotain kimppaa noista puslista voisi järjestää?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1718 : 04.11.2014, 09:03:31 »
Ei ollenkaan hassumpi idea, jos joku ottaa asian hoitaakseen. Pikaisella vilkaisulla en tosin enää LMR:n sivuilta tuota puslapakettia löytänyt :o

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1719 : 04.11.2014, 09:49:10 »
Ei ollenkaan hassumpi idea, jos joku ottaa asian hoitaakseen. Pikaisella vilkaisulla en tosin enää LMR:n sivuilta tuota puslapakettia löytänyt :o
Se on kahdessa osassa, eteen ja taakse.

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1720 : 04.11.2014, 19:42:25 »
Kysytäämpäs täällä

Seiskassani roikkuu perä häiritsevästi alempana kuin keula ja nyt ajattelin korjata sen. Ajatuksissa laittaa uudet jouset, mutta kummat farkun jouset vai farkun kuormajouset? Kontissa tulee kuitenkin kokoajan kulkemaan paljon tavaraa. Niin ja auto on sedani. Ja madallus ja jousien katkominen ei tule edes ajatuksiin.

E: mielellään vielä volvolle tunnettu mukavuus jos säilyisi niin se olisi hyvä juttu

Ne sedanin vakio takajouset on vähän liiankin mukavuuspainotteiset, kuormaahan ne ei kanna juuri yhtään.
Sillon ne on ihan ok jos ajaa yksin ja takana ei ole mitään painavaa.

Mulla on tällä hetkellä farkun vakiojouset takana, kestää ihan kivasti kuormata, alta sadan kilon kuormat menee kontissa vielä helposti.
Näillä jousilla on se etu ettei ole liian kova eikä pompottava tyhjänäkään.

Jos isompia kuormia ajelet ja vielä vedät peräkärryä samalla, silloin ne farkun kuormajouset vois olla paremmat sun käyttöön.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1721 : 05.11.2014, 17:53:58 »
Se on vähän mitä hakee. Farkun kuormajouset tyhjässä sedanissakin aivan liian löysät, hieman lyhennettynä.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1722 : 05.11.2014, 20:14:31 »
Ne sedanin vakio takajouset on vähän liiankin mukavuuspainotteiset, kuormaahan ne ei kanna juuri yhtään.
Sillon ne on ihan ok jos ajaa yksin ja takana ei ole mitään painavaa.

Mulla on tällä hetkellä farkun vakiojouset takana, kestää ihan kivasti kuormata, alta sadan kilon kuormat menee kontissa vielä helposti.
Näillä jousilla on se etu ettei ole liian kova eikä pompottava tyhjänäkään.

Jos isompia kuormia ajelet ja vielä vedät peräkärryä samalla, silloin ne farkun kuormajouset vois olla paremmat sun käyttöön.
Niin tosiaan haen tässä nyt sellasta tasapainosta luukkia että kontti normaalikuormattuna roiku. Ja siellä on sitä tavaraa kuitenkin aikas paljon silloin kun se on normaalikuormattuna.
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1723 : 08.11.2014, 01:01:08 »
Motonet myy Cs germany merkkisiä sedanin vahvistettuina ja farkun vakiona vaikka Cs germanyn katalogissa ne ovat farkunkin vahvistettuja. 373-120-13 mm näytti olevan mitat. Onkohan ne motonetin "farkun vahvistetut" sitten paljon jäykemmät?

Poissa Max Attack

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1724 : 09.11.2014, 13:43:55 »
Niin tosiaan haen tässä nyt sellasta tasapainosta luukkia että kontti normaalikuormattuna roiku. Ja siellä on sitä tavaraa kuitenkin aikas paljon silloin kun se on normaalikuormattuna.

http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=223296&cc=1288391

Ite laitoin tämmöset vakiojousien kaveriksi. Ennen näitä ei kärrynvedosta tahtonut tulla oikein mitään ja perä roikkui muutenkin turhan herkästi. Tuli mainio ja voi topsauttaa lisää ilmaa tarvittaessa.

 

Autoracing  KL-varaosat