Futurez  Kulkukoira

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886298 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1740 : 17.11.2014, 20:58:26 »
Oliko aiheesta väännetty aiemmin, en löytänyt.

Eli onko kukaan vaihtanut ysineljäkymppiin multilink-perää?

Kaikki luottaa tuohon jäykkään akseliin vissiin.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1741 : 17.11.2014, 21:12:55 »
Ei tulisi mieleenkään vaihtaa jäykkäperän tilalle multilinkkiä, ei taida olla kovin suosittu modifikaatio

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1742 : 17.11.2014, 21:26:42 »
Olishan se erillisjousitettu nyt lähes joka osa-alueella parempi, 960 on mun mielestä ihan huomattavasti parempi ajaa kun 940, mutkissa ihan selkee ero. En keksi muuta huonompaa kun alustasarjojen heikon saatavuuden, no eipä peräkärryakselilla varustettuihinkaan ole kuin vissiin yksi säädettävä alusta saatavilla.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2014, 21:30:17 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1743 : 17.11.2014, 21:36:08 »
Enemmän väljistyviä osia^ Yleensä niitä väljyyksien takia haukutaan, kolisee maan perkeleesti sitten, kun siellä muutama pusla on enempi..

Kunnossa oleva voittaa tosiaan ihan 6-0 kärryakselin.

Poissa honkala motors

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1744 : 17.11.2014, 22:21:38 »
En menisi ihan ensimmäisenä ainakaan hitsaamaan iskunvaimentimen kylkeen jousilautasta kun saattaa meinaan tulla nesteet aikasta herkästi silmille kun kiehahtavat. Tai pahimmassa tapauksessa räjähtää silmille koko patruuna.
(oletan että kyseessä saattaisi olla uusikorinen 960. vanhakoppasessa voi tietysti hitsata kun iskunvamennin patruunan voi poistaa.)

Juu on uurempi koppa -94 farkku mutta sillähän ei ole väliä ;)

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1745 : 17.11.2014, 22:35:16 »
Kävin ottamassa muutaman kuvasen. 700-900 vs 240 vs saab 9-3







Onko tuo 200srj:n iskari muka juuri yhtään kokonaismitaltaan lyhempi ???

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1746 : 17.11.2014, 22:39:35 »
Enemmän väljistyviä osia^ Yleensä niitä väljyyksien takia haukutaan, kolisee maan perkeleesti sitten, kun siellä muutama pusla on enempi..

Kunnossa oleva voittaa tosiaan ihan 6-0 kärryakselin.

Juu, eihän se olekkaan kuin persaukisten ongelma :D

Mutta todellakin, multilinkki on kyllä aivan selkeästi parempi keksintö, harmi vaan että 940:n kanssa päätettiin mennä tolla paska-akselilla :|

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1747 : 18.11.2014, 07:00:25 »
Minä olen ollut siinä käsityksessä, että huonokuntoisella lumitiellä (pöperöä, loskaa tjsp paskaa tiellä ja heittoja tiessä) multilink olisi vikurampi kuin jäykkäakseli.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tai ei vikurampi, mutta yllättävämpi..

Poissa Tuuks-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1748 : 18.11.2014, 07:16:32 »
Eli eli, Onko minkäänlaista vaikutusta jos heittää 9lankkuun -30mm madaltavat lesjöt vakio iskareille? Vai saadaanko sillä vain aikaan älytön keuliminen vain 30mm lähempänä maata? :idiot2:
V70 D5 -04

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1749 : 18.11.2014, 07:57:24 »
Juu, eihän se olekkaan kuin persaukisten ongelma :D

Mutta todellakin, multilinkki on kyllä aivan selkeästi parempi keksintö, harmi vaan että 940:n kanssa päätettiin mennä tolla paska-akselilla :|

En ole tuohon multilinkkiin perehtynyt. Minkäslaisia lukkoja siihen saa, ja mites kesto vrt. Jäykkä akseli, jos aatellaan että keulalla olisi 500-600hv ja autoa rangotaan kesät radalla?



V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1750 : 18.11.2014, 15:17:32 »
Minä olen ollut siinä käsityksessä, että huonokuntoisella lumitiellä (pöperöä, loskaa tjsp paskaa tiellä ja heittoja tiessä) multilink olisi vikurampi kuin jäykkäakseli.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tai ei vikurampi, mutta yllättävämpi..
Tää menee just täysin päinvastoin, tollanen peräkärryakselilla varustettu volvo vetelee ihan miten sattuu eikä saa pitoja jos on oikeasti liukasta, loskakelissä mun mielestä ihan järkyttävä, lukko jeesaa kyllä paljon, silti kun sataa +10cm lunta niin erillisjousitettu puskee eteenpäin ihan eri malliin. Vertailtiin tossa pari kolme viikkoa sitten w124 mersun ja 740 volvon etenemiskykyä hangessa, tasaisella tiellä tolla seiskakantilla pysyy perässä mut ku mennään hiukan huonommalle tielle niin ei mihinkään... Mulla oli vieläpä paremmat renkaat volvossa mitä mersussa oli. Tollanen erillisjousitettu puree vaan paljon paremmin tien pintaan kiinni, kun se akseli joustaa tien pinnan mukaan, jäykällä akselilla katoaa toiselta renkaalta pito aika herkästi. Täysin sama kokemus mk2 960 talviominaisuuksista vrt ex ysinelikymppiin. Tällähetkellä oon ite täysin valmis vaihtaan ton seiskakantin 250-300td mersuun, tai 2.5 M90 ysisatkuun jotka hakkaa ton kyllä vähän joka osa-alueella  :D

Ruotsin maalla on näkynyt useempiakin 960/760 volvoja vähän kiukkusemmillakin kokoonpanoilla, vakioperillä, samat välitykset kuulemma sopii kun jäykkään akseliin, lukoista en tiedä. Aika kestävä toi multilinkki vaikuttais olevan, tosin kahdesta vakio 960 vaan kokemuksia, mut kaverilla ei oo ongelmia niiden suhteen ollu, eikää ajotapa todellakaan rauhallisimmasta päästä. Ite oon paskonu kevyemmällä ajotavalla ja kapeemmilla renkailla pari vaihdelootaa, yhen perän, vetarin ja kaikki perän tuennat kahteen otteeseen ysinelikympistä  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 18.11.2014, 15:21:18 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1751 : 18.11.2014, 18:27:59 »
Tällähetkellä oon ite täysin valmis vaihtaan ton seiskakantin 250-300td mersuun

Elä nyt hyvä mies hulluja puhu, sillä rahallahan saa vaikka minkälaisen Volvon mitä tuollaisesta kivikauden ruostekikkareesta joutuu maksamaan?

Multilinkki kyllä ihan eri planeetalta ajaa mitä jäykkä akseli, mutta molemmissa tietysti puolensa. Vanhempaan multilinkkiin eli kierrejousiseen pitäis vissiin käydä samat romppeet mitä jäykän akselin sisäänkin. 95- uudempi tais olla erilainen.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1752 : 18.11.2014, 18:33:55 »

Elä nyt hyvä mies hulluja puhu, sillä rahallahan saa vaikka minkälaisen Volvon mitä tuollaisesta kivikauden ruostekikkareesta joutuu maksamaan?

Multilinkki kyllä ihan eri planeetalta ajaa mitä jäykkä akseli, mutta molemmissa tietysti puolensa. Vanhempaan multilinkkiin eli kierrejousiseen pitäis vissiin käydä samat romppeet mitä jäykän akselin sisäänkin. 95- uudempi tais olla erilainen.
Onneksi ei tarvitsekaan, tais löytyä uus turbovolvo ;) Harmi että peräkärry akselilla sekin :D Ja asiaan, näin muistelin itsekin että siihen kierrejouselliseen pitäis jäykän akselin romut käydä, uudemmasta en tiedä. Onhan tuossa jäykässä akselissa sit tuo hinta hiukan eri, jos jotain vikaa tulee niin ehjän akselin saa muutamalla kympillä, multilinkin kohdalla puhutaan helposti moninkertaisista summista. Puslatkin uusii ainakin puolet halvemmalla kun multilinkkiin.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2014, 18:38:19 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

AUH

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1753 : 18.11.2014, 22:01:19 »
Kestääkö 240:n b4 bilsteiniin sorvata 2-3cm lisää kierrettä? Tulossa siis 940:piin.

AUH

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1754 : 21.11.2014, 21:44:49 »
Eikö kukaan ossaa sanoa? Vähä turhan kallis kokkeilu jos mennee puhki...

 

Autoracing  KL-varaosat