Nettilegendat lähtevät helposti kiertämään.. Esim. se etteikö itse kasatun moottorin tehoja saisi tiputtaa kantamoottorista. Tuo on aivan varmasti jonkun yhden aseman oma tulkinta, koska Deran kanssa tuossa asiasta juttelin ja viimeaikoina on tehty noita ns "penkkilappuja" ihan samaan malliin kuin ennenkin ja Trafilta ei mitään yleistä ohjeistusta tuon asian suhteen ole annettu. Aika outoa olisi, jos olisi annettukaan, koska sellaista kohtaa ei laista löydy, mikä kieltäisi kantamoottorin tehojen laskemisen. Täytyisi käyttää jo aika luovaa tulkintaa...
Jokaisen näitä tekniikanvaihtoja tekevän kannattaa ihan omalla kohdallaan ensin perehtyä siihen mitä laki sanoo, kasata kaikki asiat paperille, hommata sopivat dokumentit ja tarvittaessa pyytää Trafilta kirjallinen selostus asiasta, jos katsastusasema alkaa selostamaan omiaan.
Jos kylän ainoalla asemalla on vittumainen inssi, joka sanoo että "ei onnistu" ja itse jättää asian siihen uskoen kaiken, lähtee kaikenlaista juttua helposti kiertämään.
Volvolta ei myöskään varmasti kannata mennä kyselemään mitään kaiken kattavia hyväksyntälausuontoja itse tekniikanvaihtojen osalta, koska siihen varsinaiseen tekniikanvaihtoon ei Volvolta minkäänlaista lupaa tarvitse. Sieltä kannattaa pyytää ainoastaan dokumentteja koskien heidän moottoriensa päästöluokituksia, tehoja ja eroja tekniikassa mallisarjojen kesken. Noita dokumentteja saa kyllä muualtakin kuin Volvolta, kun hieman käyttää aikaa kaiken selvittämiseen.