Elekma  Autoracing

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 398436 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
D5 lastutus
« : 28.01.2011, 13:12:50 »
Moro,

Uusi pulkka alla ja kun tehot jää vanhasta T5:sta niin lastuhan tuohon on hommattava.
Onko arvon kanssa volvoihmisillä käytössä minkälaisia palikoita autoissaan?

Tällaiseen ihmeeseen törmäsin googlen kanssa ulkoillessa

http://www.chiptuning-direct.dk/volvo/v70/volvo_v70_d5_163hp_/_120kw_cr_en.html

Asennusohjeesta olin ymmärtäväni että tuolla purnukalla säädetään vaan syöttöä ja àvot, kaikki pelaa. No tähän kun ei oikein usko riitä niin onko kukaan testannu tätä tuotetta? Päivän kurssillahan tuo hinta on hyvinkin edukas, reilut 300 euroa....

Muita vaihtoehtoja lienee BSR tai sit Karalalle aikaa kun lumet räystäiltä sulaa. Onko kellään viimehetken hintatietoa Karalan säädöistä??

Ristus yhdisti aiheita ja toivoo että kaikki D5 softaus/lastutus/chippaus keskustelut menisi tämän topicin alle.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2011, 14:45:34 kirjoittanut Ristus »
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa pjarvenpaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #1 : 28.01.2011, 17:17:21 »
Mitä tehoja kärsii esim. xc90 d5 geartronicsta ottaa irti ilman savutusta ja laatikon porsimista?

Poissa luzka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #2 : 04.02.2011, 21:16:24 »
jos sulla on se 6 vaihteinen loota TF80, niin taisi olla suunniteltu 440nm väännölle. D5 vakiona 400nm, nii ei varmaan hirveesti ottaa enempää. Jos lastua lyö, niin kannattaa pitää huolta laatikon öljynvaihdoista ja laittaa mielellään vaikka forten lisäaineen laatikkoon joka vähentää kytkinpakkojen kulumista. Tämä nyt on minun mielipide asiaan, joten onko kukaan kuullut että paljon noita warnerin TF80 laatikoita on poljettu paskaksi? Tosin R mallissa on sama laatikko ja kestää siinä ilmeisesti ihan ok
S60 D5 2006

Poissa pjarvenpaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #3 : 06.02.2011, 09:00:58 »
Mulla on vanhempi 5-vaihteinen loota, joten sen kestävyys kiinnostaa. Pariin pajaan olen ollut yhteyksissä ja lupasivat 460Nm väännöt ilman savutusta, mutta kestääkö laatikko oikeasti noinkin suuria vääntöjä? Kuiteskin vakiona vaan 340Nm

Poissa Bure#10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #4 : 16.02.2011, 18:23:01 »
Moi!

Tämmönen kuin Upsolute,  163hp->193hp, 340nm->410nm. Maksaa vain 399.
Sitä oon itse ajatellut. BSR ilmottaa 197hp ja 470nm. Aika paljon tuo +130nm. En tiedä onko jollain upsolute? Kehuvat että hinta ja laatusuhde kohdallaan hehe.

Mulla on kans tuo 5lovinen v70:ssä. Jos laatikko on ehjä niin itse luulisin kestävän tuon 410nm. Paino sanalla luulisin.

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #5 : 16.02.2011, 18:39:16 »
Upsolutea en taida laittaa. Kaveri laitatti sellaisen GTI kolopalloon ja ei toiminu kuten lupasivat. Voi toimia Volvossa ihan mallikkaasti, mut niin paljon sain kuulla kahvipöytävalitusta tuosta, että itse en siitä valitse ihan periaatteesta. (se vittuilu ei loppus ikinä, jos sattuu ettei se toimis Volvossakaan, kun siitä on "ihan riittävästi" varoiteltu...)   ::)

Tota Tatechin lastua oon harkinnu, taitaa saada asennuksenkin ihan kotikulmilla Jyväskylässä. Onkohan näillä voimaa.comin ja upsoluten valmislastuilla sitten jotain eroakaan. Ainakin hyvin samanlaisia arvoja kaikki nämä vaihtoehdot tarjoavat.
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa Bure#10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #6 : 17.02.2011, 08:17:28 »
Osaatko tarkentaa miten se ei toiminut?  ::)

Savutuksesta sen verran, että ei oman kuulemani mukaan chipin pitäisi lisätä savutusta. Siitä "boxista" mikä lisää syöttöä, eli pidentää suuttimien aukiolo aikaa en osaa sanoa.

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #7 : 17.02.2011, 09:17:01 »
Se ei ahtanu tasasesti, vaan jollain kierrosalueella oli "kuoppa". IMM(vai mikä se tuossa VAGissa nyt olikaan) vaihdettiin ja "vikaa" yritettiin ensin korjailla muualta ku lastusta.
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa Bure#10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #8 : 17.02.2011, 18:10:33 »
Kyllä ärsyttäis jos lastuttais ja sitten olis joku hemmetin puutuuminen kierrosalueella. Mutta itseäni kyllä huolettaisi vähän 470nm vääntökin. Ainahan se laatikko kovemmalla on mitä enemmän voimaa. Itse olen päätymässä riskisijoituksena upsoluteen, jos ei toimi niin ajetaan sitten taas vakiolla  :idiot2:

Sama kuin jakaisi kadulla satasia....

Poissa eerop

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #9 : 17.02.2011, 21:09:05 »
En kyllä laittaisi tuommoiseen autoon upsolutea jolla meinaisin itse ajaa. Kaikki jotka vääntää tehdä softaa itse tietää minkälaisia nuo valmis softat on upsolutella, kannattaa vähän sijoittaa tuohon softaan niin ei tule varmasti pettymään. Kannattaa pirautella vaikka FinDieselille, ei nimittäin ole juurikaan kalliimpi kuin tuo upsolute
V60 D5 r-design, xc60 D4 r-design

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #10 : 21.02.2011, 17:32:02 »
itellä on autossa se reilu 500nw eikä oo viellä laatikko pettäny, tietty sen kanssa pitää ajella keppi puolella kun lähtee vedättämään.
volvoja - onhan noita.

Poissa kipers

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #11 : 25.02.2011, 14:10:24 »
Moro

Autona Volvo 2,4D D5 163hv ja olisi tarkoitus ottaa lisää heppoja...
On monia lastun tekijöitä ja monia tarinoita...
Paljonko ne nuo volvon automaattilaatikot kestää?
Esim Voimaa.comin lastut lupaa 142 kW / 193 Hp, 420 Nm kun vakiona on 120 kW / 163 Hp, 340 Nm.
30hevosen lisäys tuntuisi varmaan melko mukavalta. Eikä hintakaan tunnu kauhealta.
Kannattaako muita palikoita ruveta vaihtelemaan? (Cooleria, putkistoa?)
Vai ostaa hyllyyn uusi laatikko kaiken varalta jos ei kestä  :)


Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #12 : 25.02.2011, 14:37:30 »
Itse en suosittelisi mitään Voimaa.com valmislastuja, vaan ihan kunnon dynossa säädettyä ja tätä tarjoaisi esim. Debil-autotalot Espoossa, sinne vaan soittoa niin johan alkaa löytymään ruutia.
Automaatti kestää jos siitä vain on pidetty huolta, tosin ei älyttömiä vääntöjä automaattilaatikolla varustetusta autosta irti oteta (poikittaiskoneisissa).
Putkiston vaihtaminen on omasta mielestä suositeltavaa koska se lisää hengittävyyttä, tosin nyt tähän voisi joku D5-tietäjä ottaa kantaa, että ahdistaako putki noissa?
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa jnen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #13 : 26.03.2011, 08:06:48 »
moi!

debiliä suosittelen... oma-07 sai puuteroinnin siel
vaan mitä en suosittele n.230-240 hv no ei siinä mitään mutta rajoittamaton vääntö +600nm se on hiukka liikaa...
6-lovinen geartronic on aikasta pehmeen olonen... :)
no sitä saa mitä tilaa...

Poissa Raivo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • S60 D5
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #14 : 26.03.2011, 10:17:01 »
Mitä kaikkea tehtiin autoon?

hyvät lukemat kyllä  :o

ite mietin tota BSR chippausta.

lupailee just tota 197hp ja 470Nm

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo