Elekma  Autoracing

Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|

  • 106 Vastauksia
  • 46935 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #90 : 06.12.2015, 01:47:30 »
Noniin tälläisiä kommentteja/ infoa olen kaivannut. ISO kiitos näistä!  :hello:

pitää miettiä sit jätänkö cometicin hyllyyn odottamaan vai kasaanko sillä...   Ei joka asiaa viitsi kantapään kautta tehdä kun mahdollisuus on kysyä apua/ neuvoja koska on näitä punalohkoja jo tällä foorumilla sen verran ahdettu isosti!!  :D   Noh pultit nyt tulee vaihtumaan ihan jokatapauksessa   koviin!

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #91 : 06.12.2015, 09:39:34 »
Vakio pahvilla jälkikiristys koviin pultteihin.

Yhdessä vinokoneessa oli kovat pultit mutta sitten lopulta päädyin vakio pultteihin takaisin niiden helppouden takia.  221km/h vartilla vakio pahvilla ja oli niitä vetoja enemmän kuin 1kpl. Motin purin aikoinaan ehjänä ja pahvi oli uuden veroinen...

Toi pahvi on hajonnu 4 syl kohdalta johon jostain kumman syystä nakutus vaikuttaa eniten. Eli sulla on sytkä persiillään tavalla tai toisella jos oikeasti olet ajanut noin pienellä ahtopaineella.

Osta sellaset lääkärin kuulokkeet ja vaihda siihen kova muoviputki. Voit laittaa muoviputken pään kansitiivisteen kohdille kanteen kiinni, väliaikaisesti vaikka nippusiteellä. Kuuluu motin nakutukset melkoisen selvästi. Noita saa muistaakseni Biltemasta tai Puuilosta.





 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #92 : 06.12.2015, 14:29:38 »
Toi pahvi on hajonnu 4 syl kohdalta johon jostain kumman syystä nakutus vaikuttaa eniten. Eli sulla on sytkä persiillään tavalla tai toisella jos oikeasti olet ajanut noin pienellä ahtopaineella.

Osta sellaset lääkärin kuulokkeet ja vaihda siihen kova muoviputki. Voit laittaa muoviputken pään kansitiivisteen kohdille kanteen kiinni, väliaikaisesti vaikka nippusiteellä. Kuuluu motin nakutukset melkoisen selvästi. Noita saa muistaakseni Biltemasta tai Puuilosta.

ja oli 1 pyttykin aika rujo ei noin paha...  kuuleeko sen nakutuksen viinalla ? toiset sanoo ettei kuule, ja ohjeeksi sain että 14 asteen ennakoilla säätää bensat sit ennakot penkissä niin et joka asteella antaa vähintään 15hv listää, sittenkun antaa vähemmän niin 2 astetta takaisin ennakoita.  :)

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #93 : 07.12.2015, 00:15:23 »
kyllä vakio pahvi kestää niin pitkälle että ei kannata cometicillä särkee mäntiä, säädöt kuntoon ja kovaa rajotinta :)
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #94 : 07.12.2015, 08:35:47 »
14 astetta on niin vähän viinalla että ei pitäisi nakuttaa, jos oikeasti on 14 astetta.

Huonosti sen viinalla kuulee.   Pytytkö tekemään perus säädöt bensalla?  Olis pikkusen helpompi sillä reenata.

Sitten sen jälkeen suutin valikosta viinalle olevat asetukset päälle ja sytkää lisää.

Toi on oikeasti naulannut ihan järkyttävästi.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #95 : 07.12.2015, 08:49:26 »
Onko nelosen palotilassa tai männässä jälkiä? Joo ei pitäisi noilla ennokoilla naulata. Veikkaus että ennakko ollut todellisuudessa jossain vaiheessa muuta kuin mainitsemasi 14...  Itselläni ei tietoa kuinka helposti viina naulaa laihalla seoksella, mutta voisiko se olla vaihtoehto? Suutin tukkeessa tms, että nelonen laihalla.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #96 : 07.12.2015, 17:29:03 »
Onko nelosen palotilassa tai männässä jälkiä? Joo ei pitäisi noilla ennokoilla naulata. Veikkaus että ennakko ollut todellisuudessa jossain vaiheessa muuta kuin mainitsemasi 14...  Itselläni ei tietoa kuinka helposti viina naulaa laihalla seoksella, mutta voisiko se olla vaihtoehto? Suutin tukkeessa tms, että nelonen laihalla.

Vaikka täällä ei ole kuin 275hp niin 15afr luokissa ei nakuttanut vielä viinalla vähän enne rajotinta... En suosittele kokeilemaan.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #97 : 07.12.2015, 20:25:41 »
tässä aikaani tuumailtua, voiko olla et toi pahvi on menny siinä tilanteessa ku lähti hanskalokerossa olevasta sulakerasian johto irti  ja auto sammu, auton sammuessa suuttimet lykkäs tavaraa pyttyihin ku kohina kävi, josseon jo vauhdissa ns. moottorijarrulla pruutannu täyteen  ?  autolla kuitenki ajoin sen jälkeen  et en tiedä tarkalleen missä toi pahvi huonoks meni  :idiot2:

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #98 : 07.12.2015, 20:28:27 »
tässä aikaani tuumailtua, voiko olla et toi pahvi on menny siinä tilanteessa ku lähti hanskalokerossa olevasta sulakerasian johto irti  ja auto sammu, auton sammuessa suuttimet lykkäs tavaraa pyttyihin ku kohina kävi, josseon jo vauhdissa ns. moottorijarrulla pruutannu täyteen  ?  autolla kuitenki ajoin sen jälkeen  et en tiedä tarkalleen missä toi pahvi huonoks meni  :idiot2:

Jos olisi tunkenut pytyt täyteen bensaa ei olisi nakuttanut ja luultavasti pahvi olisi säilynyt mutta veivit mutkalla (nestepuristus).
Ainakin dieseleissä veden kanssa pahvi säilyy yleensä, mutta veivit ei.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #99 : 13.03.2016, 19:42:27 »
Nonii nyt on motivaatioo löytynyt taas ku kevätaurinko pilkottaa, auto on saatu tulille tänään uudella kansipahvilla joka on nyt metallinen cometic... tyhjäkäyntiin liittyviä ongelmia on ku en oikeen meinaa ms 1.22 saada tota tyhjäkäyntiventtiiliä toimimaan kunnolla, nyt se sentään kylmällä pitää kierroksia korkeammalla ja koneen lämmetessä se laskee niitä hieman tosin molemmat kierrokset silti turhan korkeita...  :)    yks V*ttumaisin ongelma on se että säätöläppäri ei lähde päälle.. meni kesken säätöjen näyttö pimeeks :idiot2:   jalkatilamuovit on saatu paikalleen ja johdot piiloon, ms aivolaatikko tuli laitettua hanskalokeroon ihan sen takia että on helppo tökätä koneeseen johto.  ELK  seuraavia hommia olis saada auto liikkumaan jotenkin ja sitten dynoon tekemään ennakkokartta kohdalleen :)

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40| (penkkivideo)
« Vastaus #100 : 17.04.2016, 17:34:45 »
Nonii nyt olis volvoo saatu penkitettyä, penkissä kuitenkin puolipäivää taisteltiin kun kierroslukusignaali huini miten sattui, syyksi paljastu vaan yksinkertaisesti puolan väärä sijoitus se oli kuljettajan puolen pyöränkaaressa kiinni, ja kun se siitä irrotettiin ja heitettiin hantin puolelle ongelmat ratkesivat, noh siitä paineella ajettiin penkissä niin alkoi vedossa käymään vaan 3 pytyllä , tulpat vaihtoon eikä auttanut, sit suuttimet auki ja putsattiin eikä auttanut, noh tulpanjohdojen päällä oli biltema foliolämpösukat, jotka poistamalla ongelma hävisi, eli todennäköisesti niistä löi kipinän kanteen  :idiot2:  ja viimeinen ongelma oli mappi paineen heilahtelu, sekin korjaantui ku laitettiin mappi letkun väliin pieni bensansuodatin mallia boch :)   tässäpä jonkinmoinen pätkä penkistä.   :uglystupid2: https://youtu.be/SY0TUEBU5aQ

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #101 : 17.04.2016, 18:24:47 »
Hyvinhän sieltä potkua löyty  :P

Paljonko irtos newtoneita ?
« Viimeksi muokattu: 17.04.2016, 20:28:49 kirjoittanut NordicR »
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #102 : 17.04.2016, 21:36:01 »


Paljonko irtos newtoneita ?

vääntöö oli 532nm, toi 422hv kin tuli niiin et lopussa pääsee hiukan laihalle et pitää joko nostaa b painettaa tai sit vaihdan suuttimet kokonaan ja lisää pumppuja, mulla olis hyllyssä kyl 1700cc suuttimet.  :)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #103 : 17.04.2016, 21:39:31 »
Oliko videolla ilmoitettu lukema kone- vai pyörätehoa? Varsinkin jos konetehoa, niin tais jäädä säätövaraa vielä jonkun verran kun ei tuon enempää tullut? Pitäis Superilla saada tuolla paineella jo eri lukemia. Tai sitten joku paikka rajoittaa.

Mikä oli seos vedon lopussa, eli mikä on hiukan laihalle? Mutta taitaa olla tosiaan tonnikkaat suuttimet jo loppu tuolla teholla.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2016, 21:41:13 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #104 : 17.04.2016, 22:08:59 »
Mutta taitaa olla tosiaan tonnikkaat suuttimet jo loppu tuolla teholla.

joo eli konetehoa
 mitä tossa videoita katselin ni vedossa bensanpaineet nousi ahtojen mukana ettei ne romahtanut, kaippa 1700c pitää heittää sitte paikalleen ja laittaa toinen pumppu.  Ritola sanoi että siinä 5500rpm jälkeen ei meinaa soppa riittää, eli ei noilla ahtopaineilla nyt viitsi ajaakkaan.  saatiin ainakin ennakot kohdilleen niin saa soppaa ruuvailtua tienpäälläkin.   ja vakioimusarja on varmaan yks asia ku jarruttaa.. :-\

 

Proturbo  Autodiagnoosi