Carcom Oy  Ateho

b2x pitkäisku mega sotkotus

  • 314 Vastauksia
  • 108201 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
b2x pitkäisku mega sotkotus
« : 22.09.2011, 21:45:30 »
Aihiona vm.85 volvo 740 b200ft mistä sittemmin tulossa seuraavaa

KOLME MÄNTÄÄ PAMAHTI PALOIKSI
Versio 2.0
b230f Mikä sorvattu ylikokoon mahlen ft turbo männille
kiina h-profiili veivit, kampiakselin kaulat mittautettu ja kiilotettu
vesi+öljy lauhdutus öljylle
kaikki laakerit, stefat, tiivisteet ym muuttuu uusiksi
kanneksi 530 a-nokalla ainakin toistaiseksi
peltipakosarja 4" downpipe ja 3" rööri taakse asti
garrett gt40 (en muista pakopesän numeroa, mutta verrattavissa holsetin 12)
kykimenä 4lapainen jousittamaton sintteri b230ft asetelmalla ja pottapyörällä
innovate mtx laajakaistalambda
Megasquirt 3v2.0

Kone versio 3.0
B23 lohko 96.3mm porauksella
Wisecon takomännät .12mm välyksellä, männät 3mm matalammat, kuin vakiot
kymppisarjan Kampiakseli koneistettuna satasarjan kiertokangille jolloin iskunpituus kasvaa 85mm:iin ja tilavuudeksi tulee ~2.5l
satasarjan kiina h-profiili veivit
bmw öljyruiskut lohkoon
isompi öljypumppu
vesi+öljy lauhdutus öljylle
kaikki laakerit, stefat, tiivisteet ym muuttuu uusiksi
kanneksi 530 k-nokka, solid paininkupit, tupla venajouset, 2milliä isommat rosteri imu- ja pakoventtiilit + porttaus
peltipakosarja 3" downpipe ja 3.5" keskirööri 2.5" akselinylitys
garrett gt40 (en muista pakopesän numeroa, mutta verrattavissa holsetin 12)
kykimenä 4lapainen jousittamaton sintteri
-763 SACHS SRE asetelmalla ja pottapyörällä
innovate mtxl laajakaistalambda
Megasquirt 3v2.0
« Viimeksi muokattu: 16.06.2015, 22:44:55 kirjoittanut miikel »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #1 : 22.09.2011, 21:49:40 »
Paljonkohan lienee puristukset jos 1,5mm ottaa kannesta ja vakio puristukset kympin luokkaa. Aika paljon saa ottaa männistä tavaraa? ::)
Edit:
eiku niin, on kyse viritetystä vapari koneesta ja nyt tulee uusi turbomosa. Nymmää hokasin :hello:
« Viimeksi muokattu: 22.09.2011, 21:54:02 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #2 : 22.09.2011, 21:51:45 »
Tänään lohko sai osakseen ekan kerroksen maalia

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #3 : 22.09.2011, 21:53:37 »
Paljonkohan lienee puristukset jos 1,5mm ottaa kannesta ja vakio puristukset kympin luokkaa. Aika paljon saa ottaa männistä tavaraa? ::)

Anteeksi epäselvä ilmaus
Uuden moottorin kannesta ei ole otettu tavaraa pois ja uusi kone ei ole b200k vaan b230f b230ft:n männillä

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #4 : 22.09.2011, 21:59:34 »
Tapaturmakin edellisen koneen aikana tapahtunut, siitä muuta kuva


Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #5 : 07.10.2011, 10:51:48 »
Hiljaista on ollut projektin kanssa, kun ei töiden ohella ole jaksanut kiinnostaa enää omat menokit. Tänään kumminkin olisi tarkoitus saada öljynpaluulle tehtyä kierteet lohkoon.


Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #6 : 07.10.2011, 10:53:57 »
Ainiin ja tänään pitäisi mennä ihmettelemään jos tulisi vaikka kaupat uudesta volvosta. Hakusessa ollut jo pitemmän aikaa tuolle uudelle moottorille jokin sopiva kori. Mielellään kun kori olisi b230 et tai vastaava niin ei niin paljon murheita muutoskatsastuksessa.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #7 : 24.10.2011, 20:17:52 »
Sen verran edistystä tapahtunut, että lohkoon on öljynpaluun kierteet saatu aikaiseksi ja turbo korikin löytynyt :)

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #8 : 27.10.2011, 15:04:01 »
Edistystä, sain teetätettyä avaimen oveen katkenneesta avaimesta. Edellinen omista katkaisi tietenkin sen ainoan jäljellä olevan avaimen kuskin oveen. No minä sitten revin lukkopesän ovesta irti ja silppusin sen. Vein katkenneen avaimen molemmat puolet suutarille ja kyllähän se siitä avaimen vielä taikoi :)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #9 : 27.10.2011, 15:41:01 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

ai jokku levittää näitä tohon suuntaan  ;)

mielenkiintoinen projekti, seurantaan  :)

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #10 : 27.10.2011, 18:33:34 »
Projekti on pitemmän aikaa jurnuttanut edistymättömänä, pienten osien hankkimista lukuun ottamatta. Nyt asiaan kumminkin tulossa muutos. Viikonloppuna olisi tarkoitus kone kasata ja heittää keulille.

Tänään edistystä sen verran, että sain varaosa autosta irroitettua vaihdekeppi telineen. Vanhasta oli joku tunari mennyt hitsailemaan sen ihan pilalle.
Sain myös hiflex:stä haettua ahtopaine/bensanpainemittarit, myöskin muutamia metrejä letkua bensan tulolinjan vetämiseen kun sen oli edellinen omistaja katkaissut sivuleikkureilla.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #11 : 27.10.2011, 19:52:57 »


Semmoinen tulisi moottorinohjaukseksi. Kyseinen megasquirt ollut jo aijemmin vapari vinokoneessa kiinni.
Kaasuläpän asentotunnistimeksi tulee megan johtosarjan mukana tullut gm anturi
bosch 0 280 130 085 MAT - -> gm anturi todettu täydeksi paskaksi!!!
volvon orkkis CLT
Suuttimet ~400cc bosch
Volvon orkkis bensapumppu ainakin toistaiseksi. Osaako kukaan sanoa mihin tämä riittää?(b200ft:stä pumppu) :o
Triggerinä lohkomallin jakaja hall-anturilla. (Muutetaan jossain vaiheessa hukkakipinä/36-1)

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #12 : 27.10.2011, 20:35:00 »
bosch 0 280 130 085 MAT - -> gm anturi todettu täydeksi paskaksi!!!

Miksi muka paska?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #13 : 27.10.2011, 23:12:13 »
Reagoi niin hitaasti. Anturi pääsee kokonaisuudessaan kuumenemaan vaikka 60asteiseksi niin menee varmaan minuutti ennen kun se näyttää "oikeaa" imuilman lämpötilaa

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #14 : 27.10.2011, 23:37:45 »
Reagoi niin hitaasti. Anturi pääsee kokonaisuudessaan kuumenemaan vaikka 60asteiseksi niin menee varmaan minuutti ennen kun se näyttää "oikeaa" imuilman lämpötilaa

Mitenkäs tuo sitten vaikuttaa ja mihinkä?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

 

Autoracing  KL-varaosat