KL-varaosat  Race.fi

b2x pitkäisku mega sotkotus

  • 314 Vastauksia
  • 108209 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #15 : 27.10.2011, 23:47:04 »
Mega nyt sattuu määrittelemään moottoriin ruiskutetun bensan määrän myös imuilmanlämpötilan mukaan. Onkos seos sitten oikea, jos mega luulee moottoriin menevän ilman olevan aina vaikka 60 astetta liian kylmää tai kuumaa riippuen onko ahdot päällä vai ei???

Edit: Tarkoitan onko paineella vai alipaineella sitä, että imuilma kuumenee kun revitetään ahdoilla.
Jos sillä moottoriin menevän ilman lämpötilalla ei olisi merkitystä, ei sitä mitattaisi. Kun sitä nyt kumminkin mitataan on sen tiedon ihan hyvä olla oikea.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2011, 23:51:10 kirjoittanut miikel »

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #16 : 28.10.2011, 10:55:23 »
Juu sen ilmanlämpötila-anturin kannattaa todellakin näyttää oikeaa. Varsinkin ahdetussa koneessa tulee nuo lämmöt ongelmaksi, jos pääsevät nousemaan korkeiksi. Mega kun säätää sytkää sen lämpötilan mukaan ja jos se näyttää koko ajan liikaa/liian vähän niin ennakon muutos menee täysin päin p:tä. Mitä nopeammin reagoiva ja tarkka anturi niin sitä parempi O0

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #17 : 28.10.2011, 13:58:45 »
Yhdyn edelliseen ;)

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #18 : 28.10.2011, 18:18:02 »
Päivä päin persettä :tickedoff:

Kasasin uuden koneen osittain. Tuli eteen vaihe, että moottoria pitäisi pyörittää. Eihän se kone mihinkään pyörinyt!!! Kampiakseli hyvin suurella todennäköisyydellä kiero. No ei muuta kuin kone silpuksi ja purkamaan toisesta moottorista kampiakselia.

Ainut positiivinen asia tässä on, että vika ilmeni näin varhaisessa vaiheessa.
Kampiakseli tosin kävi koneistamossa kampiakselin kaulojen kiillotuksessa ja väittivät katsovansa myös sen suoruuden!

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #19 : 28.10.2011, 18:41:20 »
Akseli on kyllä todella mutkalla, jos se ei pyöri lainkaan.

Onko kaikki laakerikaulat varmasti oikein päin.

Runkolaakerit ja myös kiertokanget.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #20 : 28.10.2011, 18:45:43 »
Kyllä se suurella todennäköisyydellä on kiero. Kampiakseli ollut koneessa missä kiertokanget vääntynyt s kirjaimen malliseksi. Kiertokangen sivuttais välys 2/3 sylinterissä "muljahtaa" puolelta toiselle ylä- ja alakuolokohdassa. kiertokanget kun löysää niin moottori kyllä pyörii

Paikalla Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #21 : 28.10.2011, 19:01:53 »
Kuinkapaljon kasasit ennen, kun huomasit ettei pyöri?
Oliko etupäänkoppa kiinni ja tiiviste välissä?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #22 : 28.10.2011, 19:05:17 »
Jos akseli pyöri nätisti ilman kankia runkolaakereiden ollessa kiinni se ei varmastikaan ole kiero.

Onko varma, ettei jossain kampiakselin kiertokangen kaulassa ole nirhaumaa, johon kanki tarttuu kiinni.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #23 : 28.10.2011, 19:06:51 »
Tai ettei oo alikokolaakerit... Näin kävi kerran itellä.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #24 : 28.10.2011, 19:38:38 »
Ei ollut mitään päätykoppia kiinni. Vain runkopukit ja kiertokanget. Kampiakselin kaulat ainakin on kiillotettu lahden kansityössä. kaikki laakerit oli uusia ja öljyttyjä. Myöskään purkauksessa ei laakeri pinnoissa mitään ihmeellistä nähty.

Kampiakseli on sinertynyt ja tosiaan otettu koneesta missä kiertokanget solmussa ja laakerit kuluneet vinoon.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #25 : 28.10.2011, 21:07:32 »
Ei ollut mitään päätykoppia kiinni. Vain runkopukit ja kiertokanget. Kampiakselin kaulat ainakin on kiillotettu lahden kansityössä. kaikki laakerit oli uusia ja öljyttyjä. Myöskään purkauksessa ei laakeri pinnoissa mitään ihmeellistä nähty.

Kampiakseli on sinertynyt ja tosiaan otettu koneesta missä kiertokanget solmussa ja laakerit kuluneet vinoon.

jos kerta olet koneistamon kanssa sopinut että tarkistaa sen kammen, niin saat varmasti korvauksia hukkaan heitetystä työstä, jos vika siinä ?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #26 : 28.10.2011, 21:28:09 »
Toivotaan niin, kunhan nyt edes olen 100% varma akselin kieroudesta. Harmittaahan tuollainen turha kasaaminen aina.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #27 : 29.10.2011, 08:31:56 »
Päivä käyntiin volvojen parissa ;D
herätty kello 6:00 pintaan hinaamaan tallille toinen volvo, mistä takoitus kone purkaa ja puukottaa kampiakseli projekti koneeseen.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #28 : 29.10.2011, 23:35:52 »
Hyvät naiset ja herrat!
Ei pidetä hulluja jännityksessä, KAMPIAKSELI oli kiero... B200k volvon kampiakseli tilalle ja kaikki toimii niin kuin unelma

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #29 : 29.10.2011, 23:44:54 »
Hyvät naiset ja herrat!
Ei pidetä hulluja jännityksessä, KAMPIAKSELI oli kiero... B200k volvon kampiakseli tilalle ja kaikki toimii niin kuin unelma

Eli molemmissa oli päittäis laakerointi samassa kohdassa.

 

Futurez  Kulkukoira