Ateho  Elekma

242 Turbo -84 [Megasquirt]

  • 337 Vastauksia
  • 133115 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 TIC -84 *Megan rakentelua*
« Vastaus #15 : 02.07.2011, 14:42:23 »

Lisäkysymys: kumpaa tyhjäkäyntiventtiiliä kannattaa käyttää, et-koneen 2-johtoista vai uudempaa f-koneen 3-johtoista?
Ei kumpaakaan.
Mihin sitä tyhjäkäyntimoottoria tarvii?

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 *Megan rakentelua*
« Vastaus #16 : 02.07.2011, 16:28:09 »
Ei kumpaakaan.
Mihin sitä tyhjäkäyntimoottoria tarvii?
Kokemusta ei vielä oo, mut käsittääkseni tasasemman joutokäynnin sillä saa aikaan?
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 242 TIC -84 *Megan rakentelua*
« Vastaus #17 : 02.07.2011, 16:30:43 »
Niin, eihän se kaasuläppäkään välttämätön ole jos sillain haluaa auton tehdä. Molemmat lisää silti käyttömukavuutta ja käytön helppoutta.

Edit: niin, enkä nyt puhu käyttövoiman vaihtamisesta manneöljyyn.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 TIC -84 *Megan rakentelua*
« Vastaus #18 : 02.07.2011, 17:20:43 »
Ihan tasaisesti on B230 käynyt ilman tyhjäkäyntimoottoria.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 TIC -84 *Megan rakentelua*
« Vastaus #19 : 02.07.2011, 20:16:09 »


Lisäkysymys: kumpaa tyhjäkäyntiventtiiliä kannattaa käyttää, et-koneen 2-johtoista vai uudempaa f-koneen 3-johtoista?
2 napaista vaan, ainakin hyvin toimii.
edit: täältäkin löytyy tuo tehovastus ylimääräisenä kun muisti pätki aikoinaan tilatessa osia ;D


Ei kumpaakaan.
Mihin sitä tyhjäkäyntimoottoria tarvii?
toimiihan se ilmankin, mutta kylmänä ei tarviis pitää konetta käynnissä kaasupolkimella (talvella)

« Viimeksi muokattu: 09.07.2011, 17:52:59 kirjoittanut Ari E »

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 *Megan rakentelua*
« Vastaus #20 : 03.07.2011, 16:29:32 »
Taisin kirjottaa tuolla aiemmin just väärinpäin, tuo et-koneesta peräisin oleva oli se kolminapanen -520 loppunen ja f-koneesta 2-napanen -516 loppunen.  :pomo:

Mut tuo 3-napanen mokkula ainaki toimii, kun on ollu edellisessä kokoonpanossakin. Mites se kytketään kun tuon mun kytkentäkaavion mukaan venttiilille tulis vaan plussa ja toinen piuha megan 30-pinniin? Vai jääkö siitä vaan yks tyhjäks?
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 242 TIC -84 *Megan rakentelua*
« Vastaus #21 : 03.07.2011, 17:52:30 »
Itsellä on f-konen 2-napanen -516 loppunen mokkula kiinni ja Tip122 muutettu megan sisään Q5 taransistorin tilalle.

Jos käyttää kolminapaista -520 loppuista niin sinne tulee maa, +12v ja ohjaus megalta ja +12v linjaan pitää laittaa suurtehovastus virran rajoittamiseksi ja megaan Tip 122 trankku Q5 tilalle.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 TIC -84 *Megan rakentelua*
« Vastaus #22 : 08.07.2011, 22:42:56 »
Itsellä on f-konen 2-napanen -516 loppunen mokkula kiinni ja Tip122 muutettu megan sisään Q5 taransistorin tilalle.

Jos käyttää kolminapaista -520 loppuista niin sinne tulee maa, +12v ja ohjaus megalta ja +12v linjaan pitää laittaa suurtehovastus virran rajoittamiseksi ja megaan Tip 122 trankku Q5 tilalle.

Tuossa on se kolminapasen ohjauskytkentä :

Käytätkös sä Xuppo muuten Closed-Loop:ia, vai miten on? Mä löysin turbobriksin sivuilta joitain "valmiita" asetuksia Closed-loopiin, muttei ne toiminu alkuunkaan. Nyt käytössä on warmup-only, ja pelaa kohtuullisesti. Käytössä myös F-koneen 2-napanen.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 *Megan rakentelua*
« Vastaus #23 : 08.07.2011, 23:51:20 »
Kiitokset ohjeista kummallekin.  :)
Taidan laittaa sen 2-napasen kun se näyttäs olevan yleisemmin käytetty.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 TIC -84 *Megan rakentelua*
« Vastaus #24 : 08.07.2011, 23:53:54 »
Kiitokset ohjeista kummallekin.  :)
Taidan laittaa sen 2-napasen kun se näyttäs olevan yleisemmin käytetty.


Jos päädyt kolminapaseen, nii mulla on ylimääräsenä tuollanen tehovastus, ku ostin sen hätäpäissäni, ku luulin että tuo F-koneenkin on 3-napanen.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: 242 TIC -84 *Megan rakentelua*
« Vastaus #25 : 09.07.2011, 07:43:28 »
Mitä muutoksia jouduit tekemään että meni noi 850 penkit paikalleen! itse haaveillu 850R penkeistä ni ois kiva tietää?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 *Megan rakentelua*
« Vastaus #26 : 09.07.2011, 14:51:42 »
Mitä muutoksia jouduit tekemään että meni noi 850 penkit paikalleen! itse haaveillu 850R penkeistä ni ois kiva tietää?
R-penkit...  :smitten:

Voi ku oiski semmoset löytäny...
Tein kannakkeet ite, tuommoset:

Lisäks joutuu pätkästä penkin taka/alaosassa olevasta "törmäys"putkesta palan pois, heppasin siihen pyöreän peltiläpyskän tulpaks. Asiaa tuntematon ei huomaa eroa alkuperäseen. Putki osuu katkasemattomana keskikonsoliin.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 TIC -84 *Megan rakentelua*
« Vastaus #27 : 09.07.2011, 18:11:57 »
Kiitokset ohjeista kummallekin.  :)
Taidan laittaa sen 2-napasen kun se näyttäs olevan yleisemmin käytetty.
noilla asetuksilla rupee se 2-napainen rokkaa, kunhan muuttaa vaan sopivat lämpötilat ja mieleiset tyhjäkäyntikierrokset. Jos tuo 1000 rpm ei miellytä :)

http://i105.photobucket.com/albums/m236/crazy0000/idle1.jpg
http://i105.photobucket.com/albums/m236/crazy0000/idle2.jpg

lähde  http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=179452

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 *Megan rakentelua*
« Vastaus #28 : 09.07.2011, 18:29:46 »
noilla asetuksilla rupee se 2-napainen rokkaa, kunhan muuttaa vaan sopivat lämpötilat ja mieleiset tyhjäkäyntikierrokset. Jos tuo 1000 rpm ei miellytä :)

http://i105.photobucket.com/albums/m236/crazy0000/idle1.jpg
http://i105.photobucket.com/albums/m236/crazy0000/idle2.jpg

lähde  http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=179452
Kiittää hän. :hg:
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 *Megan rakentelua*
« Vastaus #29 : 26.11.2011, 15:16:09 »
Auto ei oo edistyny yhtään, mutta vanteet tuli fiksattua ens kesäks.
16x7.5" made in England, merkki ilmeisesti joku PL Rim?

Lakan sekaan ripoteltiin kaverin ehdotuksesta pikkasen kulta-flakea. Ei oikeen saanu tuohon kuvaan näkymään:


Kaverille kiitokset maalauksesta.  -H-

Vielä ku sais potkittua ittensä laittaan megan kondikseen ja auton käyntikuntoon ens kesäks.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2011, 15:18:22 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

RallyBaron  Samppasport