Autoracing  KL-varaosat

V70R -98 / Elämäntapafarkku

  • 304 Vastauksia
  • 117484 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #15 : 02.01.2011, 02:09:50 »
Tuli asennettua kasipätkään tuollainen defan öljypohjavastus, sopii paikalleen lähes heittämällä ja kyllä motti lämpenee, kiitokset vinkistä!  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 02.01.2011, 02:11:34 kirjoittanut Kimmo S. »

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #16 : 02.01.2011, 19:32:34 »
Hieman ollut muuta lähiaikoina mielessä, eli jäänyt kuvienkin laitto vähän unohtumaan...

Yritän ottaa lähipäivinä kuvia viimeisimmistä muutoksista... ::)
Eipä mitään suurta tai mullistavaa ole tapahtunut, eli älkää pidättäkö turhaan hengitystä niitä kuvia odotellessa.

No ainahan hyvänvärinen äRRä-Volvo on sen näköinen että saa pidättää henkeä uusien kuvien toivossa.. ::)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #17 : 04.01.2011, 16:44:57 »
Tuli asennettua kasipätkään tuollainen defan öljypohjavastus, sopii paikalleen lähes heittämällä ja kyllä motti lämpenee, kiitokset vinkistä!  :pomo:
Hyvä juttu :)
Nyt kun on ollut kovempia pakkasia ja pari kertaa joutunut lyömään auton käymään ilman lohkaria, niin kyllä lähtee rumasti täryyttäen käymään.
Selvä hyöty tuosta vastuksesta on kyllä ja voi olla jopa parempi, mitä se lohkon kylkeen tuleva säteilijä, joka ei lämmmitä öljyä.


No ainahan hyvänvärinen äRRä-Volvo on sen näköinen että saa pidättää henkeä uusien kuvien toivossa.. ::)
Pöh ;D
Eipä tälleen talvella oikeen jaksa paljoa kuvailla, auto melkein aina paskainen...

Mutta tässä pari kuvaa:

Eli siinä siis USA-vilkku paikallaan, nuo uudet umpioiden lasit myös kiiltelee mukavasti 8)

Vilkuissa on normaalit kannat paikallaan, eli vilkut ei pala kokoaikaa. Pitää kattoa jos joskus hankkisi ne erilaiset kannat...

Tuossa nuo peilikolmioihin kuidutetut diskantit:

Kuskinpuoleisessa näkyy vielä pientä röpölöä tuossa yläreunassa, siitä saa kiittää surkeaa Motipin filleriä, joka ei kuivanut ollenkaan. >:(
Pintatyöt meni siis uusiksi moneen kertaan ja päätin laittaa kiinni tuollaisena, hiotaan vaikka kesällä sitte loppuun...
Diskantithan on siis DLS Nobeliumit.

Tuossa näkyy kaiutinjohtojen veto oveen:
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #18 : 05.01.2011, 12:51:55 »
Ui jumalauta mikä keula  S*
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa OssiKaba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #19 : 06.01.2011, 23:58:07 »
Nyt on komee peli kyseessä. Vahinko vaan että on väärän värinen. :pomo: Ehkä vähän omakin lehmä ojassa...

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #20 : 13.02.2011, 14:02:29 »
Päivitetääs tännekin taas jotain...

Eli auto on ollut jo viikon Sinisen peltiksellä. Muutama viikko sitten erään huoltoaseman pihassa joku katsoi, että aivan liian suorapeltinen Volvo tuossa.
Joku siis oli potkaissut (?) hanttarin puolen takakyljen sisään, tuloksena useita naarmuja ja kylki tosiaan tankin luukusta taaksepäin lommolla.
Imukuppiliukuvasaralla kun yrittivät nyppiä lommoa ylös, jäi kylki ihan muhkuraiseksi... :-\
Noh, onneksi on vakuutus, maksaa nimittäin tuollainen oikominen ja maalaus varmasti aika reilusti, tosin omavastuuhan siitä pitää maksaa... :-[
Ja tämä kaikki tapahtui keskellä päivää vilkkaan huoltoaseman pihalla...


Kesän suunnitelmissa on ainakin se ns. R-pakosarja, eli uudemmissa T5:ssä, 2,5T:ssä ja R:ssä käytetty paremmin virtaava sarja.
Myös ahtimen pakopesän ajattelin vaihtaa vinoon #7 pesään. Noilla muutoksilla on toive saada yläpäätä virtaamaan paremmin, nyttenhän siellä yläpäässä jokin ahdistaa selvästi.
Ajatuksissa pyöri myös H-kanget ja KKK24, mutta tyhjällä lompakolla kun hakkaa ottaan, niin järki palaa pikkuhiljaa... ::)

Erään foorumilaisen kanssa olen alustavasti sopinut kaupat vanhanmallisista ahtoputkista. Ajattelin kokeilla, että saako niillä mitään eroa verrattuna noihin miljoonan mutkan ahtoputkiin.
Ainakin monilla ruottalaisilla ja jenkkiläisillä noita RIP-kittejä on (Reversed Intercooler Piping), mutta en tiedä että onko syynä vain paremman näköinen rosteriputki joka menee koneen yli....?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3078
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #21 : 13.02.2011, 15:10:43 »

Muutama viikko sitten erään huoltoaseman pihassa joku katsoi, että aivan liian suorapeltinen Volvo tuossa.
Joku siis oli potkaissut (?) hanttarin puolen takakyljen sisään, tuloksena useita naarmuja ja kylki tosiaan tankin luukusta taaksepäin lommolla.



 :knuppel2: Just. Tuollaisille pitäis antaa isän kädestä.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2011, 15:16:00 kirjoittanut Puusilmä »

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #22 : 21.02.2011, 15:58:42 »
Noniin...
Auto saatu korjauksesta, toinen takakylki sai uuden maalipinnan ja puolet (?) takapuskurista. Noh, pitää katsoa josko sen koko puskurin maalaisi kesällä...
Eipä mennyt tuokaan korjaus ihan niinku elokuvissa, mutta ei siitä sen enempää...

Päivitin jälleen takapyyhkijän, tällä kertaa ihan Volvon omilla osilla. Ei oikein itseä tyydyttänyt sen tarvikepyyhkijän puhdistusteho.
Tällä kertaa näyttää tältä:



Myös tekniikkapuolelle on postipoika tuonut palikkaa... ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #23 : 21.02.2011, 18:59:57 »
Päivitin jälleen takapyyhkijän, tällä kertaa ihan Volvon omilla osilla. Ei oikein itseä tyydyttänyt sen tarvikepyyhkijän puhdistusteho.
Tällä kertaa näyttää tältä:

Nätti.   O0   Määkin haluun tollasen.   :P

Poissa Rahtari84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #24 : 21.02.2011, 19:06:42 »
Noniin...
Auto saatu korjauksesta, toinen takakylki sai uuden maalipinnan ja puolet (?) takapuskurista. Noh, pitää katsoa josko sen koko puskurin maalaisi kesällä...
Eipä mennyt tuokaan korjaus ihan niinku elokuvissa, mutta ei siitä sen enempää...

Päivitin jälleen takapyyhkijän, tällä kertaa ihan Volvon omilla osilla. Ei oikein itseä tyydyttänyt sen tarvikepyyhkijän puhdistusteho.
Tällä kertaa näyttää tältä:



Myös tekniikkapuolelle on postipoika tuonut palikkaa... ::)
Paljon volvolla maksoin tuo takavinkka?. Pitäs omaankin R:ään tuommonen löytää ja laittaa maalaukseen korinväriin.
Arvoisat kansalaiset, tunnelin päässä näkyvä valo on päätetty sammuttaa kustannussyistä.

Poissa OssiKaba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #25 : 22.02.2011, 00:07:02 »



Minkäs mallin pyyhin tuo on? Jos sitä omaankin vaihtais pyyhkimen moottoria vaihtaessa.

Poissa OssiKaba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #26 : 22.02.2011, 00:18:36 »
Niin ja taitaa sulla olla rengasasioiden suhteen sama firma kun mulla. Kattelin vaan että ihan samanmerkkiset ja -malliset renkaat kuin itsellä ja vielä ihan samaa kokoa (215/45-17 & 225/40-18).  O0 Vanteetkin kesällä samat R-replikat, talvella alkuperäset tummemmat 17" R-vanteet (en muista nimeä). Eli on sulla kehuttavan hyvä maku.  :2funny:

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #27 : 22.02.2011, 08:51:50 »
Nätti.   O0   Määkin haluun tollasen.   :P
Kiits :) Mee ostamaan :P :D


Paljon volvolla maksoin tuo takavinkka?. Pitäs omaankin R:ään tuommonen löytää ja laittaa maalaukseen korinväriin.
Muistaakseni tuo pyyhkijän varsi oli 56€, otin myös originaalin sulan joka oli 18€ ja lisäksi tuo sileä "koppa" eli pultin peittävä härpäke oli 4€.


Minkäs mallin pyyhin tuo on? Jos sitä omaankin vaihtais pyyhkimen moottoria vaihtaessa.
Pyyhkijä on V70N pyyhkijä, eli muistaakseni ollut malleissa 2001-2003, tuosta uudemmissahan on lepoasento väärällä puolella.
V70N:ssä taas kun on kusipoika siinä akselissa, niin tuossa varressa on vääränlainen tuo keskikoppa. Tuo sileä malli, jonka tuohon vaihdoin, on peräisin käsittääkseni V40 mallista.

Tässä vielä varaosanumeroina nuo osat:
Pyyhkijän varsi: 9483166
Sulka: 9139570
Koppa: 30896804

Niin ja taitaa sulla olla rengasasioiden suhteen sama firma kun mulla. Kattelin vaan että ihan samanmerkkiset ja -malliset renkaat kuin itsellä ja vielä ihan samaa kokoa (215/45-17 & 225/40-18).  O0 Vanteetkin kesällä samat R-replikat, talvella alkuperäset tummemmat 17" R-vanteet (en muista nimeä). Eli on sulla kehuttavan hyvä maku.  :2funny:
Noniin...  8)
Oot kuitenki matkinu multa :D
...Vai oonko mä matkinu sulta  ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #28 : 23.02.2011, 10:17:14 »
Onko kellään muuten mitään faktaa heittää tosta mitsun ahtimien hukkaportin ilmoitustavasta...?

Hukkaportin malli kun on ilmoitettu esim. tyyliin:
215/40
275/60
300/70

Niin miten nuo luetaan auki, eli mitä ko. luvut tarkoittavat...?

Esim. 15G:n pakopesässä hukkaportin reikä oli halkaisijaltaan 25mm. 16T:n vinolähtöisessä pesässä reikä taas oli 23mm.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #29 : 02.03.2011, 22:36:39 »
Nyt olisi pakosarja ja pakopesä hankittuina, molemmat näyttää siltä että varmasti paranee pakopuolen virtaus.

Tuossa muutama heikkolaatuinen kännykkäräpsy tuosta uudesta ja vanhasta pakosarjasta:

Tarkkasilmäisimmät varmaan näkee jotain "pientä" eroa noissa. Kaikki erot ei edes kuvassa näy, kanavat on paljon jouheamman muotoiset tuossa Japan-sarjassa ja hieman suuremmat.
Sitä "R" sarjaan en hommannut, sillä niitä ei tahdo mistään löytyä ja ovat törkeissä hinnoissa. Tämän Japan-sarjan pitäisi virrata lähes yhtä hyvin ja tässä on parempi pulssijärjestys.

Pakopesä näyttää tällaiselta:


Vielä kun saan DP:n laipan, niin pääsee askartelemaan noi paikalleen.


Lähipäivinä pitäisi vielä tulla Konin keltaiset tolpat eteen. Uudet Bougicordin tulpanjohdot myös odottaa asennusta...

Eiköhän kelpaa taas sitte kesän ajella. Katotaan että miten pitkään mopossa pysyy etupyörä maassa.... ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

Ateho  Elekma