Autoracing  KL-varaosat

V70R -98 / Elämäntapafarkku

  • 304 Vastauksia
  • 115072 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #30 : 03.03.2011, 02:36:10 »
Pitää vaan vaihtaa kunnon kanget ennen sitä kunnon ahdinta ::)
Joo, tota pakosiiven väriä ihmettelin aika pitkään, muttei sille löytyny mitään varmaa selitystä. Arvelin, että varmaan pakopaine sitte vaan nostanu pakolämpöä vaikka seos on kohdallaan ollukkin...

Omasta kasipätkästä otettiin 400 ponia vakio kangilla ilman mitään ongelmia, nyt ajettu 30tkm ongelmitta.. Tosin ei niistä veivien vaihdosta koskaan haittaakaan ole
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Cyklowni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #31 : 03.03.2011, 07:45:25 »
Näitten kanget on vähän niin ja näin kun niitä on kajahdellu melkein vakionakin. Tai näin ainakin isot pojat on puhuneet

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #32 : 03.03.2011, 08:52:12 »
Näitten kanget on vähän niin ja näin kun niitä on kajahdellu melkein vakionakin. Tai näin ainakin isot pojat on puhuneet
Tietenkin kaiken saa rikki jos vaan haluaa...
Kyllä varmasti saa kanget solmuun ihan vakiokoneestakin jos ajaa täysin ääliömäisesti.

Mutta tosiaan, niin kauan kun on vakioveivit koneessa, on 19T suurin puhallin jonka uskallan laittaa kiinni.
Nyt on tosiaan vielä 18T, mutta katsotaan josko kompurapuolen päivittäisi joskus...

Tosin, nämä mitsun ahtimethan on mitä parhaimpia rikkomaan kanget tuon pienen pakopesän ansiosta. Näillä kun saa sellaisen murskaväännön aikaiseksi pienillä kierroksilla...
Nuo vakiokanget saattaisi kestääkkin jopa jotain suurempaa ahdinta jollain tyyliin #12 pakopesällä, jonka kanssa ahtoja olisi vasta yläpäässä.
Tottakai näillä mitsun pikkupuhaltimillakin saisi paikat kestämään paremmin jos softassa rajaisi ahtoja pienemmillä kierroksilla.

E: Ja niin, noita huhupuheita tuntuu olevan aika paljon näiden kestosta ja tuosta, että kanget on välittömästi solmussa kun ahtopaine ylittää 1,2bar. :D
Aika vähän kuitenkaan täällä foorumeillakaan tulee noita vääntyneitä kankia.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2011, 08:55:13 kirjoittanut Hurm0s »
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #33 : 03.03.2011, 21:47:53 »
HY-35 holsetilla ite ajelin vakiokangilla.. Nii ja semmosta piti sanoa et jos muutaman lisäpollen haluat helpolla nii ainakin tohon uuden mallin suorasytkällä olevaan v70/s60 T5:seen saatiin uudella softalla karalan penkissä 280hp ja sitten vaihdetiin ahtimen ja ilmanputsarin välinen putki tuumaa isompaan (maksoi muutaman kympin) ja uudella vedolla 20hp enemmän.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2011, 21:49:38 kirjoittanut Tonto »
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #34 : 12.03.2011, 21:35:34 »
HY-35 holsetilla ite ajelin vakiokangilla.. Nii ja semmosta piti sanoa et jos muutaman lisäpollen haluat helpolla nii ainakin tohon uuden mallin suorasytkällä olevaan v70/s60 T5:seen saatiin uudella softalla karalan penkissä 280hp ja sitten vaihdetiin ahtimen ja ilmanputsarin välinen putki tuumaa isompaan (maksoi muutaman kympin) ja uudella vedolla 20hp enemmän.
Aika jännä... Oliko IMMun pesä kuitenkin vakio...?


Tänään laitoin Konit eteen. Jo tiedossa ollut jousien yläkuppien heikko kunto olikin vielä heikompi kuin luulin.
Kuskin puolella oli jo aika hyvin murentunut se kuppi, mutta hanttarin puoleinen oli jo todella pahassa hantissa.
Metalli kumin sisältä oli märäntynyt niin, että kuppi oli antanut periksi ja hankasi kääntölaakerin runkoon.
Ei mikään ihme, että välillä rutisi kun käänsi ::) Lähiaikoina jäi välillä vetämään oikealle, tuosta johtui varmasti.

Muutama kuva kertoo enemmän:


Tuossa iskarit paikallaan:


Kyllä muuttui ajotuntumat taas, vaikka iskareissa on jäykkyys säädetty minimiin, niin auto on aivan erilainen ajaa.
Nypyt ja heitot ottaa tarkasti ja kurvit paljon jämäkämmin...
Katsotaan josko kesällä kokeilisi jäykempiä säätöjä ;)


Nyt olisi myös kasassa kaikki pakopuolen päivitykseen vaadittavat palikat, eli uusi pakopesä, pakosarja, tiivisteet, 3" käyriä ja DP:n laippa. Josko vaikka ensi viikonloppuna askartelisi ne paikalleen...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #35 : 12.03.2011, 22:23:27 »
Etupäässähän on helppoa korjata säätöä, kokeile piruuttain erilaisia, oma maku varmasti löytyy. Takaosastohan on vähän vaivalloisempi säätää, mut hyvä siitä varmasti tulee.
Edit. Eiku sullahan tais olla Nivot...
« Viimeksi muokattu: 13.03.2011, 09:52:08 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #36 : 14.03.2011, 13:24:15 »
Aika jännä... Oliko IMMun pesä kuitenkin vakio...?

Kyllä oli..
« Viimeksi muokattu: 14.03.2011, 13:59:27 kirjoittanut JuHaU »
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #37 : 14.03.2011, 15:27:41 »
Kyllä oli..
Mjaa...
Aika jännä kyllä, että se muovihaitari ahdistaisi niin paljon.
Noh, pitää katsoa josko saisi vaikka askarreltua joskus korvaavan putken alumiitista...

Pitää vielä hehkuttaa noita koneja, aivan älyttömästi parani ajotuntuma. Heitot ja kuopat ottaa mukavan napakasti, ei kuitenkaan lyö käsille.
Mutkissa on aivan erilainen fiilis, auto oikein liimautuu tiehen.
ei ihan heti uskoisi, että ajaa tuollaisella perhevankkurilla :D
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #38 : 14.03.2011, 19:33:20 »
Mjaa...
Aika jännä kyllä, että se muovihaitari ahdistaisi niin paljon.
Noh, pitää katsoa josko saisi vaikka askarreltua joskus korvaavan putken alumiitista...

Pitää vielä hehkuttaa noita koneja, aivan älyttömästi parani ajotuntuma. Heitot ja kuopat ottaa mukavan napakasti, ei kuitenkaan lyö käsille.
Mutkissa on aivan erilainen fiilis, auto oikein liimautuu tiehen.
ei ihan heti uskoisi, että ajaa tuollaisella perhevankkurilla :D

Jep, lastulla, katin jälkeen 2,5" tuuman putki ja se ahtimen imuputki ismmaks ja penkistä vähän reilu 300hp
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Nate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #39 : 15.03.2011, 14:11:02 »
Se on nyt sitten ihan valmis rata-auto kun on konit alla  :)
Elämälle altistuminen voi pitkässä juoksussa johtaa kuolemaan.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #40 : 15.03.2011, 19:50:55 »
Se on nyt sitten ihan valmis rata-auto kun on konit alla  :)
Juuh... Eik toi R oo niinku Rata... ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • LANSSI.COM
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #41 : 15.03.2011, 19:59:57 »
R= volvo RACING club finland
Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #42 : 22.03.2011, 16:39:35 »
Nyt ois sitte uudet vanteet ja renkaat ensi kesäksi hallussa. Molemmat tuli briteistä, eri firmoista kylläkin.
Heti pitää kehua, että vanteet näyttää livenä perk*leen hyviltä... 8)
Katsotaan josko paljastan vanteen mallin ennen allelaittoa ::)


Auto kävi myös jakohihnan vaihdossa sinisellä, kiristinrullasta sekä ohjainrullasta oli laakerit ihan loppu, rahisivat aika selkeästi.
Viime jakohihnan vaihto on tehty -06 Autosalvassa ja kilometrejä tuosta taisi olla 80-90tkm, eli rullia ei ole siellä vaihdettu viimeksi. :o
Rullat oli kaikenlisäksi vanhaa mallia, kuulemma noin 8v sitten vaihtunut jo erimallisiksi...
Uskomattomalta tuntuu, että tuollaisessakin liikkeessä harrastetaan moista, kuitenkin aika tärkeä osa olla kunnossa tuo jakopää.

Samalla katsottiin aurauskulmat, jotka oli kuulemma aivan persiillään, eli menneet iskareiden vaihdossa.
Eli, kun vaihdatte etuiskareita, niin suuntaukseen vaan samantien... ;)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa volvofarkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #43 : 23.03.2011, 20:45:22 »
Mukava lukea kuvitettua kirjoitelmaasi  O0

 
varttimailin kiitäjä 11sec kadulla - tavoite 10sec

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #44 : 23.04.2011, 15:22:54 »
Jotain pientä tuli taas puuhasteltua auton parissa.

Eli pakosarja vaihtui Japan-sarjaan ja pakopesä vinolla lähdöllä olevaan. Myös DP:n alku piti tietenkin hitsata uusiksi.
Kuvia en montaa muistanut ottaa, mutta pari nopeaa räpsyä nappasin.

Vanha DP näytti siis tältä:

Alkumutka ei ollut mikään paras mahdollinen. Tuon suoralähtöisen pesän kanssa joutuu tekemään kompromisseja.

Tuossa Japan-pakosarja ahdin ja uusi pakopesä paikallaan:

Pakosarjaan laitoin sen yhtenäisen metallitiivisteen, joka on erittäin helppo laittaa, eikä maksa kuin alta kympin.
Myös ahtimen ja pakosarjan väliin laitoin metallitiivisteen, kuten myös DP:n laipan väliin. Eipä pitäisi heti vuotaa.
Pakosarjan mutterit oli omituisen löysällä, puolet sai sormin pyöriteltyä irti... ???

Tuossa uudestaan hitsattu DP paikallaan:

Alkumutkasta tuli aika paljon paremman näköinen ja aivan varmasti paremmin virtaava.
Ensimmäinen mutkahan on pienisäteinen 3" 90-asteinen, jota esim. motonet myy.

Alkutuntumat ajossa oli aika positiiviset, yläkierroksilla on aivan erilailla henkeä. Pitää polkea vielä lisää ja kalibroida PersDynoatm

Ja muistutuksena: Kuvat aukeaa isoiksi *klikkaamalla* ;)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

Samppasport  Futurez