KL-varaosat  Race.fi

V70R -98 / Elämäntapafarkku

  • 304 Vastauksia
  • 118717 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #60 : 20.05.2011, 22:32:43 »
Jätkä se vaan jaksaa säätää.   ;)

Mut   O0
Nuoruuden intoa :idiot2:

Kohta mäkin tuun vanhaksi ja vaihdan tän johonkin 1,6D drivE tientukkijaan ja ostan PÄTPÄT-prätkän 8)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #61 : 20.05.2011, 22:38:47 »
Nuoruuden intoa :idiot2:

Kohta mäkin tuun vanhaksi ja vaihdan tän johonkin 1,6D drivE tientukkijaan ja ostan PÄTPÄT-prätkän 8)
:facepalm:  Älä ny heti masennu.   :)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #62 : 21.05.2011, 13:10:41 »
Nuoruuden intoa :idiot2:

Kohta mäkin tuun vanhaksi ja vaihdan tän johonkin 1,6D drivE tientukkijaan ja ostan PÄTPÄT-prätkän 8)

Eikös se taloudellisuus oo päivän sana..  :juhau:

Ja paskat.. :D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa OssiKaba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #63 : 21.05.2011, 13:51:35 »
Eikös se taloudellisuus oo päivän sana..  :juhau:

Ja paskat.. :D

Joo itsekin hommasin ärrävolgan ihan taloudellisuussyistä.  :))

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #64 : 21.05.2011, 17:22:38 »
Joo itsekin hommasin ärrävolgan ihan taloudellisuussyistä.  :))
Menee paljon vähemmän rahaa viinaan kun ei ole ikinä aikaa ryypätä ;D


Mahtaako noissa EBC:n levyissä se pinnoite olla mistään kotoisin, vai onkohan ne parasta vaan maalata keskiöstään ja reunoista ennen allelaittoa...?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #65 : 21.05.2011, 17:25:23 »
Menee paljon vähemmän rahaa viinaan kun ei ole ikinä aikaa ryypätä ;D

Itellä se menee niin ettei ole rahaa ryypätä ku omalla ja tuolla coupellakaan ei pääse ku tankilta toiselle. ;D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #66 : 30.05.2011, 11:21:41 »
Nyt on EBC:n osat jarruissa ollut paikallaan viikonlopun yli ja pakko ainakin alkutuntuman perusteella ylistää.
Jarrut puree ihan pölönä kiinni, tosi pienellä poljinvoimalla saa hyvän jarrutehon aikaiseksi.
Meinaa vähän väliä pysähtyä liikennevaloissa liian kauas viivasta kun tottunut vanhoihin jarruihin ja polkaisee jarrua reippaammin ::)
Kuvia en pahemmin ottanut, eipä niissä mitään kovin erikoista olisi ollut. Palat on punaiset ja levyissä on uria sekä reikiä.
Pöllyämisestä kerron myöhemmin, mutta ainakin mainospuheiden mukaan noiden Red Stuffien pitäisi pöllytä vähemmän, mitä Green Stuffien.


Tilaukseen lähti myös tällainen: http://www.livefast.fi/kauppa/product_info.php?products_id=1540
Pitänyt hommata jos aikojen alusta alkaen, mutta jotenkin aina vaan jäänyt.
Suunnitelmissa olisi kuiduttaa a-pilariin paikat tuolle ja ahtomittarille, niin saa siistin ja oman näköisen ::)


Ostin markkinapaikan kautta uuden hukkiksen kellon, tuo nykyinenhän on ebaysta ostettu eikä mitään hajua, että mihin mitsun ahtimeen on tarkoitettu.
Ilmeisesti tuo mitsun hukkiksen ilmoitustapa liittyy tuohon kellon jäykkyyteen myöskin, eli esim. 300/70 on jäykin kello.
Eli jos tuo nykyinen on jokin esim. 13C/15G kello, niin saattaa olla liian löysä. Ainakin ebayn ilmoituksessa oli muistaakseni lueteltu kaikki mitsut kun on näissä volvoissa käytetty.
Liian löysällä kellollahan saattaa käydä niin, että sen joutuu vetämään liian kireälle jolloin liikematka menee pieneksi -> ahdot piikkailee ilkeästi.
Uusi kello on tosiaan uusi, mitsun alkuperäinen ja kuulemma 19T:stä otettu...
Katsotaan, että onko eri tuntuinen, mitä tuo paikallaan oleva.

Katsotaan josko kulutetulle rahalle saataisiin tällä kertaa jotain vastinetta ;D


Mielessä on myös pyörinyt tuo putkisto, eli mahtaako toi loppuosa ahdistaa. Nythän paikallaan on RAY:n (sama kuin Simons) 2,5" loppuosa ja ainakin vaimentimen lähimutkat ja itse vaimennin herättää väkisinkin epäilyksiä.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #67 : 30.05.2011, 23:54:00 »
Mielessä on myös pyörinyt tuo putkisto, eli mahtaako toi loppuosa ahdistaa. Nythän paikallaan on RAY:n (sama kuin Simons) 2,5" loppuosa ja ainakin vaimentimen lähimutkat ja itse vaimennin herättää väkisinkin epäilyksiä.

Tuskin ahdistaa.. Tai tottakai ahdistaa, mutta ei varmaankaan mitään liiallisuuksia..

Sulla kuitenkin 3" melko pitkälle, jolloin kaasut ehtivät jo jäähtyä.. Sitten taas sulla lopussa 2x2.5", joka on pinta-alaltaan aikas paljon suurempi kuin esim 3"  ::) Eihän ne mutkat ja haaroitukset kyllä hyvää virtaukselle tee, mutta silti...

Muistaakseni Peetulla +600hv tehoissa 2.25" putki vei 60hv, niin tuskin sulla huomattavaa ahdistusta. Äänistäkin päätellen ne vaimentimet ovat läpivirtaavia, joten pitäisi kuitenkin virrata kohtuudella..

Nää vaan omia ajatuksia, mutta enhän mä mistään mitään tiedäkään  :idiot2:
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #68 : 31.05.2011, 16:01:50 »
Tuskin ahdistaa.. Tai tottakai ahdistaa, mutta ei varmaankaan mitään liiallisuuksia..

Sulla kuitenkin 3" melko pitkälle, jolloin kaasut ehtivät jo jäähtyä.. Sitten taas sulla lopussa 2x2.5", joka on pinta-alaltaan aikas paljon suurempi kuin esim 3"  ::) Eihän ne mutkat ja haaroitukset kyllä hyvää virtaukselle tee, mutta silti...

Muistaakseni Peetulla +600hv tehoissa 2.25" putki vei 60hv, niin tuskin sulla huomattavaa ahdistusta. Äänistäkin päätellen ne vaimentimet ovat läpivirtaavia, joten pitäisi kuitenkin virrata kohtuudella..

Nää vaan omia ajatuksia, mutta enhän mä mistään mitään tiedäkään  :idiot2:
Joo, eihän 2,5" putki muuten pitäisi ahdistaa näillä tehoilla, mutta juurikin tuo vaimennin ja ne typerät melkein 180-asteiset mutkat mietityttää...
Toi loppuosan tupla 2,5" ei varmaankaan hyödytä mitään, sillä on kuitenkin vasta tolla lopussa haaroitettu.

Ja ainakin Don:illa oli kuulemma ahdistanut vastaava putki jo 312hv tehoissa.

Ja joo, voishan siitä putkesta taas mittailla ne vastapaineet, mutku ei jaksais millään :P
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #69 : 05.06.2011, 20:20:00 »
Nyt ois sitten toi AEM:n Uego kiinni, aika pätevän oloinen laite kun ei vaadi mitään kalibrointeja eikä sisällä mitään hankalia bokseja, joita pitäisi jonnekin saada mahtumaan. Mittari on myös helppo seurata kun kertoo lukuna tuon AFR:n sekä ledikehällä mittarin ulkoreunassa.
A-pilariin on kuidutettu paikat tuolle ja ahtomittarille, mutta on vielä kesken. Kuvia tulee kunhan valmistuu...

Noh, seokset on edelleen pirun paksulla yläpäässä. Täyskaasulla menee yläkierroksilla sinne 10,5 tienoille.
Eli joko softa on typerästi tehty tai sitten johtuu ahtovajeesta yläkierroksilla, eli hukkis ei jaksa pysyä vieläkään kunnolla kiinni.
No, ensi viikolla saan tuon uuden kellon hukkikseen, toivottavasti tekee jotain muutosta.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #70 : 05.06.2011, 23:41:30 »

Noh, seokset on edelleen pirun paksulla yläpäässä. Täyskaasulla menee yläkierroksilla sinne 10,5 tienoille.


Se on oikein, että lisätään ilmaa, jotta seos saadaan oikeaan arvoon. Suurella vaivalla pyttyyn saatua bensaa ei pidä mennä vähentämään.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #71 : 06.06.2011, 01:00:27 »
Se on oikein, että lisätään ilmaa, jotta seos saadaan oikeaan arvoon. Suurella vaivalla pyttyyn saatua bensaa ei pidä mennä vähentämään.
Nohnoh, ei saa provosoida ;D
Toi kuulostaa väkisin siltä, niinku rivien välistä pitäisi lukea: "Isompaa ahdinta sinne!!" ::)

Mutta joo, jos ite pystyis säätämään, niin ottaishan sieltä mieluummin syöttöä vähän pois senku yrittäis tapella väkisin noita ahtoja yläpäähän tolla mitsun mikkihiiriahtimella, jolla se vaan on melkein mahdotonta.

Harisellekin soittelin tossa jonkin aikaa sitten ja yritin kysellä, että mitä eroa niissä eri softissa oli, joita tohon kokeiltiin.
Vastauksena oli vaan emmätiiä, Seppo ite kun ei ollu paikalla...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #72 : 11.06.2011, 19:18:51 »
Dodiin, taas on käyty penkissä.
Eli foorumin penkityspäivillä Debilissä...

Lämpötila hallissa oli noin 30-astetta :idiot2: :))
Eli tulos olisi varmaan ollut noin 10hp enemmän jos hallin lämpötila olisi ollut sellanen valkoiselle miehelle sopiva 20-astetta. ::)

Noh, selittelyt sikseen, tuossa lappu:


**Klikkaa suureksi*

Ihan okei tulos, mutta AFR on edelleen yläpäässä noin 10, eli karvan rikkaalla :D
Yläpäähän saisi varmaan aika paljon lisää henkeä jos seos olisi edes "vähän sinnepäin".
Noh, katsotaan josko asialle tulisi jossain lähitulevaisuudessa muutos... ;)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #73 : 11.06.2011, 22:18:04 »
Mukavat tehot alkaa olemaan 8) Mites onko kytkin pitänyt vielä noilla väännöillä?
XC70 D5

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70R -98 / Elämäntapafarkku
« Vastaus #74 : 11.06.2011, 22:24:55 »
Mukavat tehot alkaa olemaan 8) Mites onko kytkin pitänyt vielä noilla väännöillä?
Alkaahan ne olemaan joo...

Kytkimen kanssa ei mitäään ongelmia, ei ole luistanut...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo