Autodiagnoosi  Carcom Oy

Team Recycle Racing Finland - 850 T5 -> T4

  • 368 Vastauksia
  • 166369 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Noi käyräthän on aivan päin veetua. Ja kyllä aivan varmasti huomaat ajossa, kun saat kuopat tasoitettua.

Huippulukemat muuten mukavat

Kesää!

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Ja kyllä aivan varmasti huomaat ajossa, kun saat kuopat tasoitettua.

Toista ilmamassamittaria voisi koittaa tähänkin autoon, jos tuo paine pysyisi tasaisempana.
Jeesasi ainakin tuossa aikaisemmassa T-5R:ssä. Siinä tosin seilaus oli luokkaa 0.6 - 1.0 bar ja huomasi ajossa
"nyppimisenä". Siihen verrattuna tämä kulkee kuin sukkasillaan nyppimättä. Toisaalta tuohon voisi viritellä mekaanisen ahtopaineensäädön, jos jaksaisi pelata vakiomoottorin kanssa kauemmin.

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vedon aikaisesta seoksesta voisit pyytää (tai seuraavaksi mittauttaa ) laajakaistaraidan. Senkun tasoittelet sinne kahdentoista tienoille koko vetoalueelle täyskaasuvedossa niin rupeaa vääntökuopat kummasti tasoittumaan, vaikka et edes kajoaisi ahtopaineiden säätöön.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Tässä kyllä muistaakseni pysyy seos aika sopivana läpi kierrosalueen, ainakin auton oman laajakaistan mukaan.

Tuossa on varmaan ongelmana se softa, tuohonhan on tehty aika paljon muutoksia sen softan teon jälkeen.
Ite sain silloin äRRässä ahdot pysymään kohdillaan kun korvasin sen solenoidiventtiilin Turbosmartin ruuvilla.
Nyt kun tässä on H-profiilit alakerrassa, ei tarvi pelätä alavääntöä eli sellaisen voi hyvin laittaa.
Tuo softa nimittäin rajaa paineita alakierroksilla aika paljon...
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Pientä pintaremonttia, niin kuin emäntä totesi. Pitäis kuulemma joskus tehdä jotain oikeetakin, kuten vaikka moottoreita. Ei ole näköjään paljoa kiinnostaneet mun touhut tallin puolella :juhau:


Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6366
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Nuo lamput kyllä pesee 100-0 ne edelliset. Vielä kun laitat orkkis maskin takaisin ja maalaat sen samalla tyylillä, mitä sun awd:ssa on, niin sitten olisi aika maukas :P
« Viimeksi muokattu: 22.05.2015, 22:49:22 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Muuten ihan komea, mutta jotain vähän pussihousumpaa vaatis kyllä vanteeksi.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Muuten ihan komea, mutta jotain vähän pussihousumpaa vaatis kyllä vanteeksi.

Tähän on tulossa muutos.

Autoon on siis tarkoituksena laittaa hieman jykevämmät jarrut eteen. Tässä kuva sovitteista, joilla Brembon satulat saadaan napaan tukevasti kiinni.



Sovite ja satula "hollilla".



320 mm levy ja satula sovitteella paikoillaan.



Aluksi oli tarkoitus tehdä näillä sporttisilla 305 mm levyillä, mutta tässäkin asiassa isompi on komeenpaa.



Siinä se aasin silta sitten oli myös vanteiden vaihdon syyksi. Nykyiset vanteet eivät sovi millään näiden satuloiden kanssa paikoilleen.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Onko nämä niinkuin jarrut, mut pienemmät  :juhau:

Onko taakse tulossa myös päivitystä?
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Onko nämä niinkuin jarrut, mut pienemmät  :juhau:

Onko taakse tulossa myös päivitystä?

R-levyt olisi ollut luonteva päivitys, mutta ovat sen verran paksummat, että eivät olisi sopineet noiden satuloiden kanssa ilman satuloiden teurastusta tai levyjen ohentamista.
Kummassakaan ei ollut mielestäni järkeä. Takapäähän ei ole vielä valmista konseptia, mutta kait sitäkin pitää fiksata.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Mullahan ois ollut hyvät R etulevyt 28mm paksut.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Hyvää infoa!

Joku tuossa setissä tosiaan pännää vastaan. Käppyrä on samansuuntainen kuin jokin voimansiirron komponentti luistaisi (kytkin) sopivasti (tai ohjelma rajoittaisi momenttia, mutta epätarkasti so. hitaasti).?
KG240

Tässä kyllä muistaakseni pysyy seos aika sopivana läpi kierrosalueen, ainakin auton oman laajakaistan mukaan.

Tuossa on varmaan ongelmana se softa, tuohonhan on tehty aika paljon muutoksia sen softan teon jälkeen.
Ite sain silloin äRRässä ahdot pysymään kohdillaan kun korvasin sen solenoidiventtiilin Turbosmartin ruuvilla.
Nyt kun tässä on H-profiilit alakerrassa, ei tarvi pelätä alavääntöä eli sellaisen voi hyvin laittaa.
Tuo softa nimittäin rajaa paineita alakierroksilla aika paljon...

Poissa BrickRacing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Tuohon ohjelmapuoleen mitään kantaa ottamatta, jos on mahdollista, voisi kannattaa kokeilla vaikutuksia Turbosmartin ruuvilla tms.  Sillä saattaa olla yllättävän paljon tasoittava vaikutus ahtopainepiikkeihin.
240 V8 (B36)

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Harisella haukuttu turboruuvit ihan lyttyyn, kun ehdotin ruuvia ahtopaineiden säätöön. Oman kikottimen seilaus tasoittui tosi hyvin säädössä, kun dp-racingin kartat oli päin peetä  ::)

Varmasti paineet tasoittuisi ruuvilla, mutta ainakin voimansiirto tosi kovilla kun lykkää heti alas täydet paineet.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Team Recycle Racing Finland - 850 T-5R (Pissis)
« Vastaus #179 : 02.06.2015, 08:48:21 »
Tänään käyty hakemassa lähtötehot Moonlight Motorsportin dynosta.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tulos oli linjassa odotuksien kanssa. Paperille piirtyi lukemat 303@470.

Ahtopaine seilaa 0.9 ja 1.0 bar välillä ja tekee piikin 1.2 bar, joka on tuossa vääntöhuipun kohdalla.

Ajossa tuo pientä ahtojen seilaamista ei juuri huomaa muuta kuin mittarista.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Piti jo aiemmin kommentoida, että livenä(kin) tämä on hieno! :pomo:

Eikä tosiaan kyydissä ollut moittimista, komeasti kelasi vauhtia ja mitään hajua ei ollut ahtojen seilaamisesta persdynossa.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

 

KL-varaosat  Race.fi